کد خبر 1177326
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
طالبان: هیچ عضو القاعده در افغانستان حضور ندارد

طالبان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به نقض توافقنامه قطر هشدار داد و اعلام کرد در این صورت جنگ بزرگی به راه خواهد افتاد که آمریکا مسئول آن است.

به گزارش مشرق، طی چند روز اخیر، کنگره آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان باعث ایجاد بی‌ثباتی شده و از این رو نمایندگان کنگره از جو بایدن درخواست کردند تا روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را به تاخیر اندازد.

کنگره آمریکا همچنین مدعی شه بود که، کاهش نظامیان آمریکایی از افغانستان باید همراه با ادامه مذاکرات صلح قطر و کاهش خشونت طالبان باشد.

اما امروز، طالبان در واکنش به تصمیم کنگره آمریکا برای به تعویق انداختن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان طی بیانیه‌ای هشداد داد و اعلام کرد: در صورت از بین رفتن توافق دوحه جنگ بزرگی آغاز خواهد شد که مسئولیت آن نیز به دوش آمریکاست.

بیشتر بخوانید

انفجار بمب در ولایت قندهار افغانستان

این گروه با تاکید بر اینکه توافقنامه قطر تنها راه معقول و پایدار برای حل بحران افغانستان است، اعلام کرد: این توافق نباید از دیدگاه افرادی در نظر گرفته شود که منافع خود را در تداوم جنگ می‌بینند.

طالبان در بیانیه خود می‌افزاید: دولت بایدن باید از برخورد احساسی در مورد پیمان دوحه اجتناب کند و از این رو نباید بر تداوم جنگ و بقای جنگسالاران و مفسدان سرمایه‌گذاری کند.

این گروه در ادامه بر متعهد بودن خود به توافقنامه قطر و به اثبات رساندن آن تاکید و عنوان کرد: خودداری از برخی اعمال و اظهارات سبب بازنگشتن دوباره ما به حالت جنگی خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس