اتحادیه اروپا: طرف‌های درگیر در افغانستان برای حفظ جان غیرنظامیان آتش‌بس کنند

مسئول مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا اعلام از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواست تا به خاطر حفاظت از غیرنظامیان، آتش‌بس کنند.

به گزارش مشرق، «جینز لنارشیچ» مسئول مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا اظهارداشت که طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان برای حفظ جان غیرنظامیان آتش‌بس کنند.

بیشتر بخوانید:

گزارش سفارشی کنگره: فعلاً وقت خروج از افغانستان نیست

وی در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که بیشترین آسیب در افغانستان به غیرنظامیان وارد شده است و هزینه انسانی جنگ بسیار زیاد است بنابراین طرف‌های درگیر به خاطر غیرنظامیان آتش‌بس کنند.

لنارشیچ گفت که نیمی از مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند اما افزایش درگیری‌ها مانع بزرگی در مسیر این کمک‌ها است.

درگیری‌ها در افغانستان در حالی ادامه دارد که در چند ماه اخیر، دور نخست مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان در قطر پایان یافته است و دور دوم آن با افت و خیزهای همراه است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان در گزارش اخیرش اعلام کرد که در سال گذشته میلادی ۲ هزار و ۹۵۸ غیرنظامی این کشور جان باخته‌اند و ۵ هزار و ۵۴۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

راساس آمار ثبت شده در کمیسیون حقوق بشر افغانستان، تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۲۰ میلادی شامل ۵ هزار و ۵۳۹ مرد، ۸۴۷ زن و ۲ هزار و ۱۹  کودک است و جنیست ۹۵ تن دیگر از جان باختگان و زخمی‌ها تشخیص و تثبیت نشده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با انتشار پیامی در توئیتر نوشته است که افغانستان از مرگبارترین کشورها برای غیرنظامی در جهان است.

بر اساس اعلام این کمیته، ۵۰ درصد از مردم افغانستان (حدود ۱۷ میلیون نفر) در جایی زندگی می‌کنند که بشدت تحت تاثیر درگیری‌های مسلحانه قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس