کد خبر 1176735
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
امشب پایان مهلت دفاع در پرونده ویلموتس/ لایحه ایران در راه CAS

وکیل بین المللی فوتبال کشورمان درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و همچنین حاشیه‌های آن توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش مشرق؛ آرش شکرریز وکیل بین‌المللی ورزش کشورمان  در ارتباط با حاشیه‌های انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان عنوان کرد: اولین موضوعی که در انتخابات با آن مواجه خواهیم شد نتایج استعلاماتی خواهد بود که توسط کمیسیون بدوی بررسی صلاحیت نامزدها مطرح می‌شود.

آن چیزی که مشخص است فدراسیون فوتبال با ۲ چالش مهم مواجه خواهند شد. مهم‌ترین آن بحث بازنشستگی است که با توجه به قانون منع اشتغال افراد بازنشسته و اینکه ریاست فدراسیون فوتبال شغل محسوب می‌شود فرد بازنشسته نمی‌تواند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود مگر اینکه مصوبه هیئت وزیران را داشته باشد.

قرارداد ویلتموس ترکمانچای است

 شکرریز درباره تعلیق احتمالی فدراسیون فوتبال ایران مانند سال ۲۰۰۶ عنوان کرد: بحثی که در آن سال پیش آمد این بود که ریاست وقت اداره تربیت بدنی شخصا اقدام به اخراج ریاست فدراسیون فوتبال کرد.

او ادامه داد: آن چیزی که در این انتخابات با آن مواجه هستیم پرونده ویلتموس است که برای هشت یا ۹ نفر پرونده‌ای تشکیل شده، پرونده‌ای که قصور این افراد کاملا مشخص است؛ و چنانچه این پرونده منجر به صدور رای قطعی شود و قصور و حتی سو نیت این هشت نفر مشخص شود مجمع فدراسیون فوتبال ما تنها ۲ چاره دارد، یا آن فرد استعفا دهد و یا اینکه مجمع تشکیل شود و او را عزل کند.

او گفت: در قوانین فیفا قانونی به نام دخالت شخص ثالث داریم، می‌خواهم بدانم انجمن دوستی ایران و هلند آیا انجمنی فوتبالی است که مربی معرفی می‌کند، این افردی که در قرارداد ویلتموس درگیر بودند و نقش داشتند آیا افراد رسمی و دارای صلاحیت هستند.

او ادامه داد: کاملا مشخص است که این قرارداد نه فوتبالی است و نه ورزشی بلکه قراردادی ترکمانچای و یک طرفه و صرفا برای کلاه برداری از فدراسیون فوتبال ایران بسته شده است.

او افزود: سازمان بازرسی کل کشور اعلام جرم کرده و موارد تخلف را عنوان کرده است و به دادستانی کشور اعلام کرده است.

شکر ریز درباره انجمن دوستی ایران و هلند و نحوه دخالت آن‌ها در حضور ویلتموس گفت: مسئله این است که این انجمن اصلا جزو اشخاص رسمی فوتبال نیست. یعنی مجوز رسمی برای معرفی مربی را دارد و نه امکان دادن رزومه دارد پس بنا بر این دخالت است و بحث دیگری ندارد.

او گفت: در اساسنامه فیفا هم عنوان شده است که افرادی که چهره خوب و یا گذشته درستی در سیاست و یا مسائل اجتماعی و حتی پرونده قضایی دارند حق ندارند در انتخابات فدراسیون فوتبال آن کشور شرکت کنند، این قضیه مثل این است که اکنون سپ بلاتر در انتخابات فدراسیون جهانی شرکت کنند و بگوید با توجه به محکوم نشدن من در انتخابات شرکت می‌کنم تا رای من صادر شود.

شکرریز درباره اهمال در قرارداد ویلتموس گفت: من به گزارش سازمان بازرسی کل کشور و پرونده‌ای که دادستانی تهران بر اساس آن پرونده تشکیل داده است استناد می‌کنم.

رای فیفا به زودی صادر می شود / امیدی به بازگشت رای فیفا وجود ندارد

او ادامه داد: آن چیزی که مسلم این است که به زودی رای فیفا نیز صادر می‌شود و همه وکیل‌هایی که در پرونده بودند نیز می‌دانند که امیدی به بازگشت رای فیفا وجود ندارد. قصور در این پرونده را سازمان بازرسی کل کشور اهراز کرده و اگر قصوری در این پرونده نبود چگونه ما در فیفا بازنده شدیم.

شکرریز گفت: تا زمانی که مسئله افرادی که در این پرونده دخیل بودند مشخص نشود از اعضای محترم مجمع می‌خواهم به افرادی که در این پرونده هستند به هیچ‌وجه رای ندهند.

شکرریز درباره افراد تایید صلاحیت شده در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: کیومرث هاشمی و علی کریمی و آجرلو هر کدام به نحوی سوابق مدیریتی و فوتبالی خاص خودشان را دارند و می‌شود گفت که فوتبالی هستند، اما در ارتباط با عزیزی خادم سوابق چشمگیری در فوتبال از او سراغ ندارم و نفر بعدی نیز حیدر بهاروند است که از افرادی است که در پرنده ویلتموس نیز اسم او قید شده منهای این موضوع که بازنشسته هم است و باید بررسی شود که شخصی با چنین پرونده‌ای آیا صلاحیت ریاست را دارد یا خیر.

شکرریز درباره حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: بحث مدیریت با بحث مربیگری و بازیکن بودن کاملا متفاوت است و به نظر اگر قرار است شخصی مانند علی کریمی ریاست فدراسیون فوتبال را قبول کند نیاز دارد که از مشاورین کاملا قوی و افراد بین المللی در تمام زمینه‌های مرتبط با فوتبال استفاده کند و از آن‌ها کمک بگیرد.

شکرریز درباره مشکلات فرهنگی فوتبال کشورمان و حاشیه‌های زیاد ورزشگاه‌ها فوتبال در ایران عنوان کرد: زمانی که حاشیه در فوتبال تبدیل به متن می‌شود بحث‌های فنی در فوتبال کنار گذاشته می‌شود و فراموش می‌شود.

در کشور ما بعضی رسانه ها قومیت ها را مسخره می کنند و هیچ کس هم برخورد نمی کند 

او گفت: اگر در باشگاهی کار فرهنگی می‌شود باید کمیسیون فرهنگی وجودداشته باشد و افراد فرهنگی و کارشناس و حتی ستاد هواداران در آن وجود داشته باشند و این افراد سیاست فرهنگی باشگاه را تعیین کنند و بر اساس آن سیاست عمل شود.اما آن چیزی که در شرایط فعلی مشاهده می‌کنیم این است که بزرگان و پیشکسوتان تیم‌ها به جای اینکه جو حاکم را آرام کنند شروع به گفتن الفاظ سخیف نسبت به همدیگر می‌کنند و مشکلات بیشتری را هم برای تیم و هم برای هواداران ایجاد می‌کنند.

او گفت: در اساسنامه فیفا هم عنوان شده است که با علائم نژاد پرستانه، استقلال طلبانه و مسائل مهم دیگر را باید برخورد محکم انجام داد.

اما متاسفانه در بعضی از شهرهای ما این اتفاقات پیش می‌آید و هیچ کسی هم چیزی نمی‌گوید.

شکرریز درباره تفاوت برخورد با حواشی در لیگ کشور خودمان و تفاوت آن با لیگ‌های معتبر اروپایی عنوان کرد: آنقدر در کشورهای اروپایی جرایم سخت گیرانه است که تیم‌ها اصلا به فکر انجام چنین جرایمی نیستند، ولی متاسفانه در کشور ما در بعضی رسانه‌ها بعضی قومیت‌ها به سخره گرفته می‌شوند و هیچ کسی هم برخوردی نمی‌کند.به عنوان مثال اگر کسی لغت کاکا سیا را در لیگ انگلیس به کارببرد حداقل چهار جلسه و حداکثر ۶ ماه محروم می‌شود.

او گفت: ولی به عنوان مثال در بازی که مقابل پاختاکور به این دلیل که سرپرست تیم به بازیکنان گوشزد نکرده بود که باید مواظب تمام حرکت خود باشند تا مشکلی برای تیم پیش نیاید بازیکنان ما هم بدون اینکه قصدی داشته باشد چنین حرکتی کرد و محروم شد چرا اطلاعی از این موضوع نداشته است.

شکرریز درباره راه‌های مقابله با این بی اخلاقی‌ها در ورزش گفت: اول از همه باید اخلاق حرفه‌ای را به بازیکنان و کادرفنی تیم‌های کشورمان یاد بدهیم آن‌ها را توجیه کنیم که موظف هستند که به منشور سازمان لیگ احترام بگذارند و با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خودمان آموزش‌هایی برای تیم‌های خودمان انجام دهیم و چنانچه بر خلاف این آموزش‌ها رفتاری انجام شد آن وقت برخوردهای شدید را (مانند محرومیت از حضور در ورزشگاه و یا گرفتن میزبانی از تیم‌ها) تا متوجه شوند که ورزشگاه جای این حرکات و شعارهای نژاد پرستانه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس