رونمایی از کتاب حجره شماره دو - کراپ‌شده

سیف اللهی گفت: من رفیق گرمابه و گلستان حاج آقا هستم و شایسته است در بهار اختلاس‌ها، این را بگویم که ایشان در زندگی شان از هیچ رانتی استفاده نکردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب حجره شماره دو، خاطرات حجت الاسلام و المسلمین اقبالیان با حضور تعدادی از مقامات کشوری و لشکری و فعالین حوزه کتاب در سالن مهر حوزه هنری رونمایی شد.

آیت الله قمی: این کتاب را بخوانید

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم، حضرت زهرا را اولین کسی دانست که یاد شهدا را گرامی داشته و گفت: ایشان با تربت عمویشان حضرت حمزه، تسبیحی ساخته بود و همواره برای زنده نگهداشتن یاد ایشان بر سر مزارشان حاضر می شد. طبق روایات، وقتی خاطرات شهیدان را می گوییم، همانجا محل نزول رحمت خداست.

وی افزود: بیش از نیم قرن است که آقای اقبالیان را می شناسم و وقتی این کتاب را خواندم تازه فهمیدم چه زوایای ناشناخته ای در زندگی ایشان وجود داشته است. اقدامات ایشان مصداق کار خیر است و نشر کتاب ایشان، خط جوشانی است که کارهای خیرشان را به کل جامعه تسری می دهد.

تعبیر فرمانده اسبق ناجا از «بهار اختلاس‌ها»!

آیت الله قمی ادامه داد: کتاب حجره شماره دو انصافا کتاب خوبی است که خواننده را به دنبال خود می کشاند. زندگی حاج آقای اقبالیان پرتلاطم بوده و همواره در حال پویایی بوده است و توقفی در آن نیست. توصیه من این است که این کتاب را بخوانید چون زندگی ایشان پر از جنبش و جوشش است.

وی تصریح کرد: نشر و گسترش خاطرات طلاب و دانشجویانی که در جنگ بوده اند ارزش بیشتری دارد و شرط اول برای نویسندگان و هنرمندانی که می خواهند این ایثارها را به تصویر بکشند، این است که خودشان حقیقت آن سالها را درک کرده باشند.

سردار سیف اللهی: شایسته است در بهار اختلاس‌ها، بگویم که ایشان در زندگی از هیچ رانتی استفاده نکردند!

در این مراسم همچنین سردار رضا سیف اللهی فرمانده اسبق نیروی انتظامی هم سخن گفت.

وی با اشاره به سابقه بیش از چهل ساله با حجت الاسلام اقبالیان گفت: کتاب را با این هدف خواندم که نکته ای گزاف در آن پیدا کنم اما اعتراف می کنم که حاج آقا اقبالیان بسیاری از کارهایشان را در این کتاب نگفته اند و اصلا هیچ نکته گزافی در آن پیدا نمی شود.

تعبیر فرمانده اسبق ناجا از «بهار اختلاس‌ها»!

سیف اللهی افزود: من رفیق گرمابه و گلستان حاج آقا هستم و شایسته است در بهار اختلاس‌ها، این را بگویم که ایشان در زندگی شان از هیچ رانتی استفاده نکردند و اگر کسی یک مورد استفاده شخصی ایشان از موقعیت و امکانات عمومی را بیاورد شخصا به او جایزه می دهم. زندگی ایشان در حال حاضر هم از نظر اقتصادی بسیار معمولی است و حتی با مشکلاتی روبروست.

وی ادامه داد: وقتی فرمانده ناجا بودم با ایشان به دیدار مراجع عظام می رفتیم و خوشحال می شدم وقتی می دیدم که حضرات مراجع با چه لطف و مهربانی با ایشان برخورد می کردند و همه‌شان به حاج آقا اقبالیان اجازه کتبی برای امور حسبیه داده بودند.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تصریح کرد: ‌اگر الان هم خطری نظام و انقلاب را تهدید کند، حاج آقا اقبالیان با همین وضعیت جسمی هم در خط مقدم نبرد خواهند بود.

محمد قاسمی پور: خطر فراموشی، خاطرات روحانیان را تهدید می کند

محمد قاسمی پور، مدیر دفتر مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌های حوزه هنری هم در این مراسم گفت: کار ما پشتیبانی از ثبت خاطرات در سطح کشور است و در این راه همیار می طلبیم. من از جوانان توانمند دهه هفتادی و هشتادی دعوت می کنم که جریان ثبت خاطرات دفاع مقدس را یاری کنند.

وی فزود: خاطرات حاج‌آقا اقبالیان را چندین بار خواندم و گمان می کنم ایشان بسیار سعادتمند هستند که توسل هایشان به حضرت زهرا ثمر داده و کتاب خاطراتشان در روز ولادت آن حضرت رونمایی می شود. به نظر من باید پژوهش هایی در باره نقش توسل به حضرت زهرا در زمان دفاع مقدس انجام شود.

تعبیر فرمانده اسبق ناجا از «بهار اختلاس‌ها»!

قاسمی پور ادامه داد: نظامی ها تعبیری دارند به نام کپ‌کردن نیرو. در خاطرات فرماندهان بارها خوانده ایم که وقتی زیرآتش نیروهایشان کپ کرده بودند، یک ندای یا زهرا می توانست انرژی دوباره‌ای به نیروها بدهد و آن ها را از آن حالت کپ خارج کند.

مدیر دفتر مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌های حوزه هنری تصریح کرد: ‌راوی این کتاب، خاطراتش را با جزئیات خوبی بیان کرده و متن خواندنی آن را می شود به راحتی در یک هفته خواند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مظلومیت روحانیان مردمی که در چهل و چند سال گذشته بیشترین خدمات را به انقلاب ارائه کرده‌اند پایان بدهیم و آن ها را به مردم بشناسانیم. متاسفانه جریان هنرو ادبیات کشورمان در این زمینه قوی عمل نکرده است. نقش قم در انقلاب اسلامی مهم است و باید خاطرات را از سینه روحانیان دلسوز و آبرومند استخراج کرد. خطر فراموشی، این خاطرات را تهدید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تندیس IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    آقای سیف الهی بهتر از رانتهایی که خودشان استفاده کرده اند سخن بگویند . سخن ایشان چون دستمال کثیفی است که بر جسمی بمالند که انرا هم کثیف میکند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس