پیشگیری از زایمان زودرس با فناوری نانو

مادران ایرانی دوست دارند بیش از سه فرزند به دنیا بیاورند. درحالی که در واقعیت این روزها عدد فرزندآوری مادران ایرانی، زیر دو فرزند است.

به گزارش مشرق، یک پیمایش جدید درباره وضعیت فرزندآوری در ایران، نشان می‌دهد که فاصله بین فرزندخواهی و فرزندآوری مادران ایرانی به یک شکاف قابل توجه تبدیل شده است.

طبق این پیمایش که از سه منبع معتبر اطلاعات خود را جمع‌آوری کرده است، مادران ایرانی دوست دارند بیش از سه فرزند به دنیا بیاورند. درحالی که در واقعیت این روزها عدد فرزندآوری مادران ایرانی، زیر دو فرزند است.

بیشتر بخوانید:

ایران در سال ۱۴۳۰ جوان است یا سالمند؟

فاصله فرزندآوری واقعی با عدد ۱.۷ فرزند به ازای هر زن و تمایل به داشتن ۳.۱ فرزند برای هر زن، در بین بسیاری از کشورها یک فاصله بسیار زیاد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چند درصد از خانم‌های ایرانی مادر شدن را دوست دارند؟ +کاریکاتور

به عنوان مثال در آمریکا عدد فرزندخواهی ۲.۴ و عدد فرزندآوری ۱.۷ است یا در فرانسه این عدد ۲.۵ به ازای ۱.۸۴ است.

بیشتر بخوانید:

تکنوکرات‌ها و لیبرال‌ها عامل اصلی کاهش فرزندآوری هستند

طبق این پیمایش مهمترین موانع فرزندآوری برای مادران ایرانی که موجب شکاف قابل توجهی بین تمایل به داشتن فرزند و تعداد واقعی فرزندانی که از یک زن متولد می‌شوند، شده است عبارتند ازنگرانی برای آینده فرزند، سخت بودن تربیت فرزند و بالا بودن هزینه‌های فرزندآوری.

پیمایش مذکور اطلاعات خود را از منابع: «پیمایش زندگی خانوادگی ایرانیان در سال ۱۳۹۷»، سایت «pewresearch »  و «پیمایشی درباره تعداد اعضای  خانواده‌ها در اروپا» جمع‌آوری کرده است.

در ادامه اینفوگرافیک این پیمایش را مشاهده می‌کنید:

ایران رکورددار فاصله میان فرزندخواهی تا فرزندآوری +اینفوگرافی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    17 0
    تو اروپا و آمریکا هزینه ها به نسبت درآمد خیلی خیلی خیلی بهتر از ایران است و تعمین هزینه یک فرزند هم برای به کارمند ساده ایرانی و یا یک کارگر ایرانی واقعا سخته ولی برا آمریکا و اروپا زیاد سخت نیست و آسون تره.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 1
      قیمت زمین و مسکن توی غرب خیلی بیشتر از ایران هست نسبت به درآمدشون گاهی ۲۰۰ هزار دلار در متر. در صورتی که این رقم حداقل حقوق ۱۰ سالشون هست.
  • ر IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    11 0
    وقتی امیدی نیست به این کشور چه کنیم.........
  • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 16
    تفکرات اصلاح طلبی را از ایران جمع کنید تا مردم اشتیاق بچه داشته باشند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 9
    فرزند آوری الان زیر 1.7 توی ایرانه احتمالا اینجور آمار دادن که خیلی نگران نشیم اگرچه همین هم خیلی نگران کننده است و لعنت خدا بر نفوذی هایی که نشل ایرانی رو دارند نابود می کنند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 2
    ۳۸ درصد مردم گفته اند که اگر مشکلات اقتصادی حل شود در انتخابات شرکت میکنند این آمار هم نشان میدهد با حل مشکلات اقتصادی دیگر نگران پیری جمعیت نیستیم و آمار مشارکت به ۸۰ درصد و یا حداقل ۷۰ درصد میرسد و این مشت محکمی بر دهان ضدانقلاب است پس مجلس باید بودجه را اصلاح کند و این اصلاح بودجه نقش بسیار مهمی در سرنوشت این مملکت خواهد داشت
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    4 0
    هدیه رقیبت خیلی غیرت ی هست از کنارش تکان نخور ما نمی تونیم خودمون رو قربانی تو کنیم که تو می خواهی شوهر والا مقام برجسته داشته باشی ،ندارید مگه از این فامیل های مهم تو خانوادت،پدر تو که باجه داربانک بود سال۹۰

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس