تشکیل صف توزیع کرونا در کنار توزیع نامناسب سبد کالا

کرمانشاه- در سایه بی‌تدبیری مسئولان در استان کرمانشاه به شکلی عجیب سبد کالای اقشار محروم کرمانشاه در بین آن‌ها توزیع شد.

به گزارش مشرق، توزیع سبد کالا در بین اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه تنها اقدام دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر برای کمک و بالا بردن سطح زندگی این قشر خصوصاً خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بود.

این اقدام دولت که بر اساس نیاز قشرهای نیازمند و به اقتضای زمان صورت می‌گرفت علاوه بر خوبی‌ها، کاستی‌هایی در نحوه توزیع به دنبال داشته است.

کرمانشاه که از ایام گذشته از مشکل آمار بالای حاشیه نشینی و فقر مردمش رنج می‌برد این روزها در آستانه موج چهارم فراگیری ویروس کرونا قرار گرفته و هر روزه خطر شروع موج چهارم که بسا با این بی‌خیالی خطرناک‌تر از سه موج گذشته باشد گوش زد می‌شود؛ اما مردم این شهر هر روز قربانی بی تدبیری مسئولانی می‌شوند که بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تاکید می‌کنند.

در ادامه اقدامات تعجب برانگیز مسئولان در این کلانشهر، متأسفانه کالاهای اساسی خانوارهای نیازمند در قالب سبد کالای مددجویان کمیته امداد به مناسبت دهه مبارک فجر در صفوف طولانی و بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حال توزیع است؛ و اما این اقدام خوب و سنت پسندیده کمیته امداد که هر ساله در ایام جشن پیروزی انقلاب اجرا می‌شود در سال کرونایی قرن به واسطه تصمیم نادرست توزیع کنندگان به کام مددجویان کمیته امداد تلخ می‌شود.

در همین راستا خبرنگار در استان کرمانشاه برای پیگیری میدانی صفوف توزیع کرونا (سبد کالا) به محل توزیع این سبد کالا برای تهیه گزارش از مردمی که مجبورند بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صف دریافت بایستند، مراجعه کرد.

با گذشت چند دقیقه از ورود خبرنگار برای تهیه گزارش، فردی که خود را حراست مجموعه فروشگاه رفاه معرفی می‌کند بعد از درگیری با خبرنگار از تهیه گزارش ممانعت به عمل می‌آورد.

تشکیل صف توزیع کرونا در کنار توزیع نامناسب سبد کالا

خبرنگار بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام به تهیه چند عکس از صفوف طولانی و بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرده و بلافاصله با فرماندار کرمانشاه تماس تلفنی برقرار می‌کند.

برخورد با عوامل توزیع نامناسب، سبدکالای نیازمندان

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار با ابراز بی‌اطلاعی، نگرانی و تأسف از توزیع نامناسب سبد کالا محرومین، گفت: با عوامل و تصمیم گیرندگان این اقدام به شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: به هیچ عنوان اجازه برگزاری تجمع به بهانه توزیع سبد کالا به هیچ سازمانی، دستگاه، نهاد یا فروشگاهی داده نشده است و با عوامل این امر برخورد می‌شود.

در همین راستا مسئولان در استانداری نیز از این صفوف طولانی اظهار بی اطلاعی کردند؛ اما جالب است که با پیگیری خبرنگار متولیان که مسئولیت توزیع سبد کالا را بر عهده داشتند حاضر به پاسخگویی نبوده و فقط اظهار داشتند که این توزیع با هماهنگی استانداری و فرمانداری انجام گرفته است و راهی جز تشکیل این صفوف طولانی برای توزیع سبدهای کالا نیست.

تشکیل صف توزیع کرونا در کنار توزیع نامناسب سبد کالا

این اقدام عجیب در توزیع نامناسب سبدهای کالا با توجه به شرایط کرونایی کشور نیازمند ورود دستگاه‌های نظارتی و برخورد با عاملان آن است.

بعید نیست با ادامه سوءمدیریت‌ها در توزیع سبد کالا طی روزهای آینده با افزایش روند تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کرمانشاه، شاهد شروع زودتر از حد انتظار موج چهارم کرونا باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    واقع این بی تدبیری نیست! عین لجبازیه!!!! حتما باید انفصال دائم بشن تا بقیه ماستشون رو کیسه کنی جون مردم براشون شوخیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس