حاشیه‌های دومین روز جشنواره فیلم فجر/ از هشدار ستاد کرونا تا شوخی رضا عطاران با ماسک - کراپ‌شده

خط و نشان ستاد ملی کرونا برای جشنواره فیلم فجر، ممیزی کردم برخی پرسش‌ها، شوخی رضا عطاران با ماسک و «شیشلیک خور» نامیدن محمدحسین مهدویان همراه بود.

به گزارش مشرق، دومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه برخی از آن ها را مرور می‌کنیم. 

* رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در روز نخست جشنواره فیلم فجر حسابی برایش دردسرساز شد. تا جایی که سخنگوی ستاد ملی کرونا از احتمال تعطیلی این جشنواره خبر داد و گفت: کارشناسان ما آخر هفته گزارشی از شیوه برگزاری تهیه خواهند کرد و اگر مشاهده شود پروتکل‌ها رعایت نشده‌اند از برگزاری جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، جلوگیری می‌کنیم.

* سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در واکنش به ستاد کرونا گفت: ما تلاش کردیم حداکثر رعایت پروتکل‌ها اتفاق بیفتد. در دو روزی که پشت سر نهادیم هم در پردیس ملت، برج میلاد و سینماهای مردمی شهر تهران موارد لازم رعایت شده است. البته چند خبر پیرامون شرایط برپایی جشنواره منتشر شد که صحت نداشت و دوستان از وزارت بهداشت آمدند و شرایط را دیدند و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را تصدیق کردند.

* نسبت به روز اول نظم بهتری در جشنواره حاکم شده بود چرا که پس از برگزاری روز نخست جشنواره و انتشار تصاویری از رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی توسط عوامل فیلم ها، خبرنگاران و عکاسان، موجی از انتقادات روانه این جشنواره شد. پس از این اتفاق، از سوی برگزارکنندگان جشنواره صورت سختگیری بیشتری نسبت به رعایت نظم و انجام پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال می شود.

 به عنوان مثال اکنون در جشنواره پس از اتمام نشست رسانه ای فیلم ها، امکان انجام مصاحبه اختصاصی یا گفت‌وگوی تصویری با عوامل فیلم‌ها وجود ندارد تا از ازدحام و تجمع جلوگیری شود. با این حال، برخی افراد حاضر در سالن همایش‌های میلاد همچنان نسبت به استفاده دائم از ماسک کوتاهی می‌کنند. نکته‌ای که پژمان جمشیدی هم به آن اشاره کرد و بدون نام بردن از «مهرداد میناوند» یادآور شد که خطر کرونا تا چه حد نزدیک و غافلگیرکننده است.

* هنگام نمایش فیلم «ستاره‌بازی» که به داستان مهاجرت یک خانواده ایرانی به آمریکا و اعتیاد شدید دختر خانواده (با بازی ملیسا ذاکری) می‌پردازد، یکنواختی فیلم و روشن نشدن مسأله آن پس از نیم ساعت، برخی تماشاچیان سالن را ترک کردند. از معدود نکات قابل توجه در این فیلم، بازی کوتاه مایکل مدسن (بازیگر فیلم‌های کوئنتین تارانتینو) بود. به گفته کارگردان، او فقط ۳ روز فیلمبرداری داشت. 

* بر خلاف نشست فیلم اول یعنی ستاره‌بازی که فقط با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و یک بازیگر برگزار شد، در نشست فیلم دوم یعنی «شیشلیک» چهره‌های زیادی حضور داشتند. حتی کارگردان هم که سر پروژه جدید بود، از طریق تماس تصویری نشست را پیگیری کرد.

حاشیه‌های دومین روز جشنواره فیلم فجر/ از هشدار ستاد کرونا تا شوخی رضا عطاران با ماسک

* هنگام سخنان ژاله صامتی در نشست فیلم سینمایی «شیشلیک»، رضا عطاران که تصویر او را روی نمایشگر سالن می‌دید، چندبار تکرار کرد: «داره می‌افته، اون یاروت داره می‌افته!» سالن ساکت شد و همه متحیر که چه چیزی دارد می‌افتد. عطاران رو به صامتی گفت: «ماسکت داره می‌افته، یهو دهنت دیده میشه‌ها!» این اتفاق خنده حاضران در نشست و قهقهه مهدویان را به همراه داشت.

حاشیه‌های دومین روز جشنواره فیلم فجر/ از هشدار ستاد کرونا تا شوخی رضا عطاران با ماسک

* خبرنگاری از مهدویان پرسید آیا قبول دارید که یک شیشلیک‌خور حرفه‌ای هستید؟ گاهی شیشلیک سپاه و نهادهای انقلابی نظام را می‌خورید و گاهی شیشلیک جریان روشنفکری را؟ آیا این فیلم شروع پایان سفارشی سازی مهدویان است؟

 مهدویان هم پاسخ داد: این حرف برای خودش بازار دارد. این اظهارنظرها تلاش مذبوحانه‌ای است برای اینکه ترمز من را بکشد و مرا ناامید کند اما من ناراحت نمی‌شوم.

* محمدرضا مقدسیان مجری نشست رسانه‌ای، پرسش یکی از خبرنگاران را توهین دانست و آن را قرائت نکرد. این اتفاق با گلایه شدید خبرنگار یادشده مواجه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس