کد خبر 1175750
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
گلایه "رییسی" از اظهارنظرها درباره واکسن روسی؛ با یک کلمه حرف همه کارهای ما را به باد می‌دهند

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در همه شهرها، گفت: واکسن کرونا تنها از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع خواهد شد و در اختیار داروخانه‌ها قرار نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ آقای دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه با توجه به رعایت شیوه نامه‌ها حدود ۸۰ درصد مرگ و میرها و بیش از ۷۵ درصد بستری‌ها کاهش پیدا کرده است. اکنون هیچ شهر قرمزی نداریم و تنها ۳ شهر در گیلان و ۱۵ شهر در مازندارن در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 وضعیت آبی شهرها نباید منجر به عادی انگاری شود 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرهای آبی در کشور را ۳۰۶ اعلام کرد و افزود: وضعیت آبی شهرها نباید منجر به عادی انگاری شود و همچنان شیوه نامه‌ها باید اجرا شوند؛ با توجه به اینکه نیاز داریم از خیز بعدی بیماری جلوگیری کنیم، محدودیت‌های تردد در نظر گرفته شده برای شهرهای نارنجی در شهرهای زرد هم اعمال می‌شود.

آقای دکتر رئیسی با بیان اینکه براساس رده بندی که از قبل انجام داده بودیم محدودیت‌های اعمالی در شهرهای زرد و نارنجی پابرجا ماند، درباره تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرها خاطرنشان کرد: تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در همه شهرهای کشور ممنوع است. در شهرهای آبی حداکثر تعداد حاضران در جلسه ۵۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر است.

 سازمان غذا و دارو وظیفه تایید واکسن را دارد 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه درباره برگزاری جشنواره فجر گفت: بنابر تمهیدات صورت گرفته قرار است حداکثر از ۳۰ درصد ظرفیت سالن استفاده شود که کارشناسان ما آخر هفته گزارشی از شیوه برگزاری تهیه خواهند کرد و اگر مشاهده شود شیوه نامه‌ها رعایت نشده اند از برگزاری جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، جلوگیری می‌کنیم.

وی همچنین در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان غذا و دارو وظیفه تأیید واکسن چه داخلی و چه خارجی را دارد، بیان کرد: هر واکسنی که این سازمان تأیید کند برای ما مرجع است و ما از آن در سطح شبکه بهداشت و درمان کشور استفاده خواهیم کرد.

 واکسن کرونا در داروخانه‌ها توزیع نخواهد شد 

آقای دکتر رئیسی به مسیرهای تهیه واکسن هم اشاره و گفت: خوشبختانه مرحله نخست واکسن داخلی برکت تا ۱۰ روز دیگر به اتمام خواهد رسید و بعد از آن تیمی مستقل در غذا و دارو مستندات را بررسی خواهد کرد و چنانچه تأییدیه دریافت کند از نیمه دوم اسفند و در مرحله دوم به ۵۰۰ نفر تزریق خواهد شد. از آنجایی که مرحله دو و سه واکسن ادغام شده است حدود ۴۵ روز بعد هم همان تیم مجدد نتیجه را بررسی خواهند کرد و درصورت تأیید براساس پیش بینی‌ها اواخر اردیبهشت به مرحله تولید دست خواهیم یافت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه واکسن رازی هم تأییدیه اجرای مرحله انسانی را اخذ کرده است به سومین واکسن داخلی اشاره و عنوان کرد: واکسن سوم، پاستور است که با انتقال فناوری از کوبا صورت گرفته و مراحل اولیه آن در کوبا طی شده است و ان شاءالله مراحل بعدی آن در کشور آغاز خواهد شد.

وی از مذاکره با کشورهای هند، روسیه و چین برای تأمین واکسن مورد نیاز کشور خبر داد و در پایان با بیان اینکه واکسن کرونا تنها از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع خواهد شد و هیچ راه دومی وجود ندارد، تأکید کرد: اینکه تصور شود واکسن در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد صحیح نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    واکسن برکت ترایال بلایند می شود. یعنی تا روز آخر هیچ کس از نتیجه آزمایش انسانی آن خبر ندارد و اینکه می گویند این تعداد از آن تعداد حالشان خوب است دروغ نیست اما حقیقت هم نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس