محمود فکری

این روزها بازار حمله به محمود فکری داغ است و هر کارشناسی از هر گوشه ای سعی دارد با همسو شدن با صدای هواداران استقلال همان حرفی را بزند که آنها دوست دارند بشنوند!

سرویس ورزش مشرق – در روزهایی که استقلال در صدر جدول رده بندی است خیلی از کارشناسان فوتبالی به ویژه استقلالی ها بنا را بر انتقاد از این تیم قرار داده و به محمود فکری و تفکراتش برای ارائه فوتبال استقلال ایراد می گیرند. ایرادهایی که بعضا به نتیجه گرا بودن این مربی مازندرانی که پست فوتبالی اش در دوران بازی هافبک دفاعی بود برمی گردد. خیلی ها او را محتاط و کم توان در ارائه تاکتیک های مختلف می دانند و حتی برخی معتقدند که او قدرت تصمیم گیری خوبی در لحظات حساس ندارد و برای این مهم وارد کردن دیاباته بین دو نیمه دربی را مثال می زنند و معتقدند او می توانسته شیخ را دیرتر به زمین بفرستد و در عوض روبروی پرسپولیس بهتر دفاع کند. تیمی که در مسجد سلیمان در شرایطی ۲ امتیاز را از دست داد که ۳ بار توپ را به تیر دروازه نفت کوبید!

اما در قیاس این مربی با دو مربی قبلی اش در فصل نوزدهم که یکی نیم فصل اول و دیگری نیم فصل دوم استقلال را هدایت می کردند مشخص می کند فکری نتایج مطلوبی کسب کرده است.

شش هفته تداوم صدرنشینی کارنامه بدی است؟/این استقلال سعادتمند است نه کادر فنی اش!

*فکری امتیازات استراماچونی را نداشت!

آندره آ استراماچونی در روزهایی به استقلال پیوست که باشگاه برای ادامه کار با فرهاد مجیدی در فصل نوزدهم هنوز در شش و بش بود و سرانجام استراماچونی که بعدها گفته شد او را از زمستان ۱۳۹۷ کاندیدای سرمربیگری این تیم و جانشینی وینفرد شفر کرده بودند. در نهایت استرا آمد و تیمش را خودش بست و با فرصت کافی برای تمرین دادن استقلال و انجام مسابقات تدارکاتی وارد مسابقات شد. تیم استرا تا پایان هفته چهارم در قعر جدول دست و پا می زد تا با یک برد در جام حذفی روبروی گل ریحان البرز و سپس برد روبروی گل گهر سیرجان کم کم توانست به رده های بالایی جدول برسد و در پایان هفته سیزدهم (مثل تیم محمود فکری) با دو بازی بیشتر از پرسپولیس در صدر جدول ایستاد. استقلال در پایان آن هفته ۲۵ امتیاز داشت. ۷ برد، ۴ تساوی و ۲ باخت آورده بود و امروز استقلال فکری، ۲۳ امتیازی است و با ۶ برد، ۵ تساوی و ۲ باخت باز هم در صدر است. با این تفاوت که فکری نه تیمش را خودش بسته و نه فرصت ۴۵ روزه برای تمرین دادن تیمش را داشت. او همچنین نتوانست در این مدت کوتاه به اندازه کافی مسابقات تدارکاتی هم داشته باشد!

شش هفته تداوم صدرنشینی کارنامه بدی است؟/این استقلال سعادتمند است نه کادر فنی اش!

*مجیدی بهترین تیم لیگ را تحویل گرفت!

اما در نیم فصل دوم و از هفته هفدهم استقلال با سرمربی جدیدش به میدان رفت. پس از جدایی قهرآمیز استراماچونی در روز بازی چهاردهم استقلال روبروی پیکان، این تیم سه بازی (مقابل پیکان، شاهین بوشهر و ماشین سازی تبریز) را بدون سرمربی بود ولی پس از تعویق بازی این تیم روبروی فولاد در هفته هفدهم استقلال در هفته هجدهم به بعد روبروی نفت مسجد سلیمان با فرهاد مجیدی به میدان رفت. گرچه بازی با فولاد هم پس از وقفه کرونایی لیگ برتر برگزار شد. استقلال در سیزده هفته ای که با مجیدی به میدان رفت(منهای بازی اول دور برگشت که استقلال سرمربی نداشت) در پایان هفته بیست و نهم به امتیاز ۵۰ رسید که اگر این تعداد متیاز را از امتیازات استقلال در پایان هفته شانزدهم کم کنیم باز هم به عدد ۲۵ امتیاز می رسیم. این امتیاز با تیمی بدست آمد که در پایان نیم فصل اول علی پروین آن را کاندیدای اصلی قهرمانی می دانست و تا هفته ها خیلی از کارشناسان نتایجش را به دلیل جاافتادن سیستم تیم استراماچونی می دانستند و معتقد بودند فرهاد مجیدی کمترین تأثیر را در استقلال داشته و بازیکنان با تفکرات استراماچونی به زمین می روند. تیمی تاکتیکی با بازیکنان برجسته ای مانند روزبه چشمی و علی کریمی که در قلب خط دفاعی و میانه زمین هر حریفی را آزار می داد.

شش هفته تداوم صدرنشینی کارنامه بدی است؟/این استقلال سعادتمند است نه کادر فنی اش!

*محمود فکری منطقی نقد نمی شود!

سئوالی که اینجا از هواداران استقلال مطرح می شود این است که آیا در قیاس بازی های تهاجمی تیم های استراماچونی و فرهاد مجیدی، فاکتورهایی که این دو سرمربی برای تیمداری در اختیار داشتند را در نظر گرفته و آنها را با فکری مقایسه می کنند یا تنها با تکیه بر مطالب غیرکارشناسی که در صفحات مجازی و یا کانال های تلگرامی می خوانند سرمربی فعلی را با دو مربی قبلی اش قیاس می کنند؟ محمود فکری در فاصله ۲۰ روز مانده به شروع رقابتهای لیگ برتر تیمی را تحویل گرفت که دو ستاره باارزش خود را از دست داده بود. تیمی که بازیکنان جدیدش با تفکرات مدیرعامل قبلی (احمد سعادتمند) جذب شده و او هیچ نقشی در بستن تیمش نداشت! ضمن اینکه در دو هفته ابتدایی نیز نتوانست از خریدهای جدید تیمش به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی بهره ببرد. بی گمان با توجه به شرایط اشاره شده استقلال تا اینجا نتایج خوبی کسب کرده و البته غیر از یک هفته که پس از باخت به فولاد تا رده ششم پایین رفت هرگز از رده چهارم پایین تر نرفته و در پایان هفته های ششم، هفتم و دهم تا سیزدهم همواره صدرجدول را در اختیار داشته است.

شش هفته تداوم صدرنشینی کارنامه بدی است؟/این استقلال سعادتمند است نه کادر فنی اش!

*نتیجه و قهرمانی یا فوتبال تهاجمی؟

سئوال مهم دیگری که می توان از طرفداران استقلال پرسید این است که اگر اعتقاد دارند تیم محبوب شان در این ۱۳ هفته فوتبال دلچسبی را ارائه نکرده در عوض ۶ هفته صدرنشین جدول رده بندی بوده که همان هواداران منتقد پزش را به دیگر طرفداران تیم های لیگ برتری داده اند. آیا این جمعیت دوست داشتند تیم شان در رده هفتم جدول رده بندی یه حتی پنجم بود ولی استقلال صرفاً فوتبالی به زیبا ارائه می کرد؟ قطعا پاسخ این سئوال نپرسیده مشخص است چرا که هیچ استقلالی رده اول جدول را حتی با رده دوم تعویض نمی کند چه برسد به رده های پنجم و پایین تر، آن هم در ازای ارائه بازی زیبا! آن هم با تیمی که تحت شرایطی غیرمعمول به کادر فنی فعلی سپرده شده و خود طرفدارانش می دانند چه مشکلات مدیریتی در ابتدای فصل و حتی همین حالا دارد!

البته ذکر این نکته ضروری است که قطعا فکری و کادر فنی شلوغش هم کم ایراد نداشته و در برخی موارد تصمیماتی داشته‌اند که در عدم نتیجه گیری تیم نقش داشته است، اما زمان دادن به یک مربی برای جا افتادن و اجرای تفکراتش هم لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • واقع IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    14 4
    واقعا متاسفم برای مردم که انقدر به محمود فکری گیر میدن
  • حامد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    9 15
    فکری از نظر فرهنگی و فنی مشکل داره
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      5 5
      شما هم از نظر عقلی و ذهنی مشکل داری محمود فکری بهترین مربی جهان و ایران است
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      4 3
      پری ،میدم واکسن روسی رو روت تست کنند ها
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    8 13
    صدرنشینی یکی به این استقلالی ها تفهیم کند که سرورشون چند بازی عقب افتاده داره صدر نشینی !!!!
    • یاسر IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      6 2
      عزیز فکر نکن با تییم های دسته سه بازی دارید شما بازی با ماشین سازی در وازتون به توپ بسته بودن چه برسه به حالا که با گل گهر ومس رفسنجان که تیم های قلدری هستن
    • پیروزه IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      4 0
      اری نتیجه گرفتن از طریق داوری وناجوان مردانه از این به بعد مبینیم شما را
    • سیاوش IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      1 1
      عمویی اس اس هیچ سروی نداره به جز خدا اس اس خودش سرور همه تیمهای عالمه اینو آویز گوشت کن واگر نه میام گوشتو می برم
  • طاهره IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    3 2
    به نظر من آقای محمود فکری یه مربی دل سوز برای استقلال هستش ومتایفم برای کسانی که دارن در مورد ایشون حرفای بی ربط میزنن
    • یاسر IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      0 0
      دقیقا ما میایم جای اون صحبت میکنیم که باید ازش هم ممنون باشیم که مثل مربی های دیگه بااین که خیلی مشکل هست استقلال رو تنها نگذاشت
  • امیر IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    4 0
    محمود خان تا آخرش باهاتیم نگران نباش کسانی که از شما انتقاد میکنند نه هوادار واقعی تیم هستند نه از فوتبال چیزی نمی‌فهمند شما به راهت ادامه بده تا قهرمانی انشاالله
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    6 0
    ممنون ازتفسیر زیباتون ولی میخواستم اینو به عرض برسونم چرا تاالان کسی متوجه نشده اینا که کامنتای منفی وانتقادی میذارن استقلالی نیستن بلکه پرسپولیسین درظاهراستقلالی کامنت میذارن جالبتر اینکه هرموقع تیم مدعی وخطرناک میشه این انتقادا شروع میشه ولی اگر توجه کرده بودید زمانیکه تیم فصل گذشته دیگه مشخص شد که قهرمان نمیشه هیچ انتقادی ازتیم مجیدی نبود ودرآرامش خودشو به فینال حذفی رسوند جالبتر ازونجا که دشمنا فکرمیکردن سپاهان وبعد پرسپولیس یکیشون استقلالو حذف میکنه هیچ حاشیه ای درست نکردن ولی ازهمونشبی که تیم فینالیست شد باحذف پرسپولیس حاشیه ها شروع شد تاجام حذفی ازدست بره. متاسفانه الان یکی ازپرسپولیسای استقلالی نما میاد درجواب من میگه چی زدی بابا حالت خوش نیست پس هوادار هوشیار باش
  • اسد IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    2 1
    نحوه بازی تیم امیدوارکننده نیست تو بخش مالکیت توپ وسوییچ تاکتیک ها مشکلات زیاداست
  • حمید IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    1 1
    فکری مربی هست که کسی که میگه بهترین کادر را دارم و انتقادها را قبول نداره و هر هفته ترکیب و سیستم مختلف می چینه کسی که بعد از بازی دربی میگفت ما هم میتونستم برنده بشیم در صورتی که با خلاقیت بازیکنا مساوی کرد میشه بعد از ۱۳ هفته بهش اعتماد کرد دیگه؟
  • US ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    1 1
    جوجه را آخر پاییز میشمارن
    • استاد IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      1 1
      پاییز گذشت
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    1 1
    این ویژگی فوتبال هست اگر استقلال قهرمان شود فکری محبوب می شود و اگر هم نتیجه نگیرد ...
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 1
    مشرق تحلیل ورزشی هات خیلی آبکیه همون سیاسی بمون همه کار را همگان دانند تو هر کاری نباید گزارش تحلیلی بدی که
  • ابوالفضل IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    اولا داداش گلم اگه تیم رو فکری نبست ولی با ی نگاه اجمالی کاملا مشخصه که تو هر پست کند بازیکن تاپ داره دوما اگه هر مربی بعد 13 هفته نتونسته به ترکیب و تاکتیک مناسب برسه پس بعد یک فصل هم نمیرسه سوما عدم وجود تاکتیک و نظم تیمی داخل زمین بیداد میکنه چهارما فرهاد مجیدی از این نظر خیلی بیشتر تحت فشار بود نه تیم رو بسته بود نه تمرین پیش فصل داشت تازه تحت فشار نتایج و اسم استرا هم بود پس لطفا ی ذره منطقی باش یا حداقل
  • مهران IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    2 0
    خوبه که صدر جدوله و این حاشیه ها وحرف ها دست ازسر استقلال برنمیداره.قشنگ معلومه میخان فشارروحی روانی ایجادکنن
  • بهبودی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 1
    آقا من پرسپولیسیم استقلال نما هم نیستم یه موقع از صدر نشینی صحبت کنید که چند تا تیم خوب نتیجه گرفته باشن تیمتون هم با یه فاصله ی منطقی جلوتر از همه باشه دلتون رو خوش نکنید به این صدرنشینی ها هنوز نیم فصل اول تموم نشده کلا حرفاتون شده تکراری :صدر جدولیم قهرمان آسیا هستیم وزیر و داورها طرفدار پرسپولیسن و... وقتی کری می خونید یاوه سرایی نکنید تا یکی مثل این پری مجرد بیاد همه تون رو دست بندازه شدید زنگ تفریحش.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      0 0
      اگر لنگ و عواملش در وزارت ورزش فدراسیون و ... بذارن اون فاصله هم ایجاد میشه ولی نمیذارن برو خیالت راحت همه با لنگ هستن
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    تیم فقط کیسسسسسسسسه گشااااااااااااد تهراااااااااااااان کیسه کشی جرم نیست بیماری است متهمان فرافکن زمین و زمان رو به خدمت گرفتید بلکه یه جام بهتون اهدا کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس