کد خبر 1175233
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
بیکاری نمایه

استاندار تهران گفت: ۸۵ هزار نفر اشتغال‌زایی و بالغ بر ۹۰ درصد تعهد اشتغال از ابتدای سال در سطح استان محقق و نرخ بیکاری نقطه‌ای نیز در تابستان ۹۹ در تهران به ۶.۸ درصد رسیده است.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن جلسات استانداری تهران ضمن  اظهار داشت: ایام دهه فجر یاداور رهبری داعیانه امام راحل است که عزت و افتخار را برای تمامی مسلمانان به ارمغان داشت.

بیشتر بخوانید:

یک میلیون نفر به جمعیت بیکاران کشور اضافه شد

وی افزود: در دهه مبارک فجر امسال ۱۱۹۵ پروژه بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با اشتغال زایی ۲۱ هزار نفر در ابعاد مختلف بهداشتی، درمانی، پرزشی، فرهنگی و تولیدی افتتاح می‌شود که بتواند علی رغم گذشت سال سخت تحرکی را داشته باشیم.

استاندار تهران بیان داشت: امسال حتی در دارو و درمان نیز محدودیت‌هایی ایجاد کردند که با نبوغ همگانب شرایطی فراهم شد که بتوانیم مقابله و تامین نیاز شود و امروز اعلام می‌کنیم که علی رغم تحریم، گرانی و سختی در سال جهش تولید در بعد اشتغال و تولید اقدامات خوبی شاهد بودیم.

محسنی بندپی گفت: از ۱۵ آبان به این سمت شاهد روند نزولی کرونا و در تولید واکسن نیز بنیاد برکت، انستیتو پاستور و انجمن رازی در حال تلاش هستند و این نشان از تلاش ویژه در ابعاد مختلف فراهم شده که جای شکر دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ نرخ بیکاری در استان تهران ۱۲ درصد، در سال ۹۸، ۹.۶ درصد و در تابستان ۹۹ به صورت نقطه‌ای به ۶.۸ رسیده است که نشان از فراهم آوردن شرایط مناسب بود و تعهد اشتغال استان در سال جاری ۹۶ هزار نفر بود که در ۱۰ ماهه ۸۵ هزار نفر محقق شد و این امیدواری وجود دارد که بالاتر از میزان تعهد اشتغال تا پایان سال ایجاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس