کد خبر 1175007
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
هولوکاست

یک دانشگاه دولتی روسیه، یکی از اساتید خود را به بهانه تکذیب حادثه دروغین هولوکاست از کار برکنار کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر ماتوِیِف» استاد دانشگاه «اقتصاد ملی و مدیریت عمومی» در مسکو به دلیل تکذیب و رد کردن وقوع حادثه دروغین موسوم به «هولوکاست» از این دانشگاه اخراج شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ماتویف در روز بین‌المللی موسوم به یادآوری هولوکاست، وقوع هرگونه کشتار جمعی یهودیان توسط رژیم سابق آلمان را رد کرد و گفت: «اینکه می‌گویند ۶ میلیون یهودی کشته شدند،‌ داستان‌سرایی و خیال‌پردازی است».

بیشتر بخوانید:

محسن هاشمی: انکار هولوکاست هیچ آورده‌ای برای ما نداشت

بر این اساس، وی روز پنجشنبه طی سخنرانی که برای معلمان و اساتید منطقه سن‌پترزبورگ داشت، تاکید کرد «هیچ اتاقک گاز برای کشتن افراد در اردوگاه‌های کار اجباری» آلمان وجود نداشته بلکه آلمان‌ها از گاز برای گندزدایی و ضد عفونی کردن آن مکان‌ها استفاده می‌کردند.

در همان روز، دانشگاه دولتی مذکور طی بیانیه‌ای با ادعای اینکه نمی‌تواند «دروغ‌های ماتویف را بپذیرد» از اخراج وی خبر داد.

به نوشته تایمز اسرائیل، این دانشگاه مدعی شد که ماتویف در آن همایش آنلاین، نماینده آنها نبوده و حضور وی خارج از حیطه وظایف حرفه‌ای و زمان کاری او بوده است.

بر اساس این گزارش، «مناخم مندل پاوزنِر» خاخام یهودی در سن‌پترزبورگ نیز گفت که دفتر وی در پی شکایت از این استاد دانشگاه روسی به بهانه «اظهارات نفرت‌آمیز و تکذیب هولوکاست» است، اقدامی که در روسیه غیرقانونی است.

پیش از این نیز، شرکت فیسبوک اعلام کرده بود نظراتی را که موضوع آنها «انکار یا تحریف» حادثه دروغین «هولوکاست» باشد، حذف خواهد کرد.

در حال حاضر در ۱۶ کشور جهان، زیر سوال بردن هولوکاست از نظر قانونی ممنوع است. این کشورها عبارتند از: اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوگزامبورگ، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی و سوئیس.

این در حالی است که بسیاری از این کشورها، اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی را جزو مصادیق «آزادی بیان» به شمار می‌آورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امانی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    7 8
    هولو کاست لولویی هست که سردمداران تزویر وریا وزر وزور برای جامعه صهیونیستها نه یهودیان واقعی معتقد به حضرت موسی کلیم ع بوجود آورده اند مثل جشن پوریم ومثلا کشتار یهودیان توسط پادشاهان آن زمان ایران همه اینها توسط این قوم شریر وحشی انسان کش وکودک کش یهودی صهیونیستی برای لذت بردن از ارتکاب اینهمه جنایت در طول تاریخ خصوصا علیه مسلمانان بوجود آمده است حقیقتا این قوم مجسمه کامل ابلیس در میان بشریت هستند ودرست هم در قرآن بفرموده حضرت باریتعالی معرفی ونکوهش وسرزنش در همه ابعاد گردیده اند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 1
    به یهودهای ایرانی بگید یک کتاب در باب دغلکاری هم کیشان وحشی خود در نقاط دیگر دنیا منتشر کنند . شما یهودها لطفا یادتان نرود که رفقای انگلیسی شما در جنگ جهانی دوم در ایران به واقع هولوکاست راه انداختند! همیشه اینطور فتنه هستید و بودید و خواهید بود!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    من نمیدونم چرا این جهودها انقدر موذی آفریده شدن. آخه اگر به کشتار جنگ جهانی باشه همه ملتها قربانیان بسیار زیادی دادند. این چه ادایی است که برای سو استفاده در آوردید؟ چرا انقدر بدذات و خبیثید؟ ضمنا توراتتون رو هم خونئدم تحریفات زیادی داره .غیر منطقی هست جاهاییش، همونجاهایی که با عقل سخیفتون دستکاری کردید!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    خوب باید ایران از این استاد حمایت کند ایران مرده چرا مسیولین ایرانی بیانیه‌ای نمی دهند در حمایت از این استاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس