کد خبر 1174948
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
انفجار کپسول گاز پیک نیک علت صدای مهیب در نارمک بود

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران اعلام کرد: عامل شنیده شدن صدای انفجار مهیب در نارمک - شرق پایتخت - منفجر شدن کپسول گاز پیک نیک در ساختمانی چهار طبقه بود.

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر وقوع انفجار در منطقه نارمک تهران سخنگوی آتش نشانی گفت: درباره این موضوع بزرگ نمایی شده است.

سید جلال ملکی  با اعلام خبر انفجار در یک ساختمان در خیابان شهید آیت، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۰:۴۸ صبح امشب (۱۱ بهمن) در پی تماسهای شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران و اطلاع‌رسانی مبنی بر شنیدن صدای یک انفجار در خیابان شهید آیت، خیابان شهید حاج‌ صادقی، به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

ببینید:

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور سه دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل آتش‌سوزی یک ساختمان چهار طبقه تک واحدی و مسکونی بود.

وی تصریح کرد: ابتدا گمان بر این بود که در قسمت موتورخانه این ساختمان اتفاقی روی داده اما با حضور آتش‌نشانان مشخص شد در موتورخانه اتفاقی روی نداده است.

ملکی ادامه داد: در بررسی بیشتر مشخص شد در زیر قسمت رمپ پارکینگ این ساختمان، یک اتاقک حدوداً پنج تا ۶ متری وجود داشته که مقدار زیادی لوازم ضایعاتی یک کپسول (پیک‌نیک سفری کوچک) در آن نگهداری می‌شد و در این بخش انفجاری روی داده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران عنوان کرد: این انفجار منجر به شعله‌وری نشده و هیچگونه آتش‌سوزی روی نداده بود؛ فقط به دلیل وقوع این حادثه در قسمت بسته، بخشی از دیوارهای همان انبار تخریب و به سقف بالای آن (رمپ) نیز خساراتی وارد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه مشکل و خساراتی برای طبقات بالایی این ساختمان ایجاد نکرده و فقط آقایی حدوداً ۶۰ ساله که در محل حضور داشت از ناحیه سر و صورت کمی دچار سوختگی شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

ملکی با بیان اینکه در نهایت محل ایمن‌سازی و تحویل مالکان شد، گفت: در ساعت ۲۱:۵۸ این عملیات به پایان رسید.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: نگهداری کپسولهای گاز حتی در اندازه کوچک آن یا نگهداری ظروف قابل اشتعال در محیطهای بسته باعث انباشت بخارات حاصل از مایعات قابل اشتعال و انفجار می‌شود در نتیجه حتماً باید در یا پنجره‌ای برای تخلیه هوا باز گذاشته شود.

حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در تایید هم مطلب به ایرنا گفت: ساعت ۲۱:۴۰ امشب بر اساس گزارش ماموران انتظامی از میدان نارمک, صدای انفجار مهیبی به گوش رسید.

وی افزود: عوامل انتظامی و امدادی به محدوده مورد نظر در نارمک اعزام شدند که در بررسی مشخص شد یک عدد کپسول گاز پیک نیک به علت نامعلوم داخل اطاقکی در طبقه زیر همکف از یک باب ساختمان ۴ طبقه دچار منفجر شده است.

گودرزی اظهارداشت: در این حادثه مردی حدود ۳۵ ساله از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    موشک اف ۳۵ بوده!! خخخخخخ
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    4 0
    خخ گاز پیگ نیکی ؟؟
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 1
    آره احمق گاز پیک نیکی نه بمب اتم .
  • علی IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 1
    خواهش می کنم به شعور مردم توهین نکنید.
    • رضا IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      0 1
      خب حالا منظور؟ یعنی هر انفجاری تو ایران رخ بده کار اسرائیل و F-35 اوناست؟ یعنی شعور تو فقط همین احتمال رو میده؟ یعنی تو ایران هیچ کپسول گازی حق انفجار نداره چون با شعورهایی مثل شما هیچ احتمال دیگه ای نمیده جز خرابکاری دشمن؟
  • DE ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    کجاش خنده داشت چندین مورد دردیارخودمون من شنیدم..1-اگرپیک نیکی بیش ازحد پرباشه موقع روشن شدن گاز سفید میزنه بالا وممکن منفجربشه-2 -اگرپیک نیک نشتی داشته باشه ودرفضایی بسته باشد بازدن کلید برق ویک حرقه منفحر میشه که بنده شاهد بودم که احتمالا این هم نشتی داشته..اصلا نبایدسیلتدر یا پیک نیک را درمحیطی که هوا رفت وامد ندارد بگذارید..خطرناک است..وخیلی موردها ارمنفجرشدن پبک نیک وسلیندر شنیدم..احتیاط شرط عقل است--
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    خیلی خیلی همه مواظب باشید یا خدا
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    به این جماعت بیشعور نون به نرخ روز که باعث تشویش اذهان عمومی میشن باید توهین کرد افتاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس