کد خبر 1174731
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
عراق|دستگیری ۷ تروریست در موصل/آغاز فاز جدید عملیات «وعده صادق» در بصره

دستگیری هفت تروریست در موصل، شنیده شدن صدای انفجار در شرق بغداد، شروع فاز نهم ازعملیات وعده صادق و حمله به دفتر حزب دموکرات کردستان عراق در شهر سلیمانیه از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، سازمان امنیت ملی عراق از بازداشت هفت تروریست که به دنبال حملات تروریستی در یک استان عراقی بودند، خبر داد.

در بیانیه این سازمان آمده است: اطلاعاتی درباره تحرکات داعشی‌ها در مناطقی از موصل دریافت شد که به دنبال آن سازمان امنیت عراق اقدام به رصد و تعقیب تکفیری‌ها و هفت تروریست را بازداشت کرد.

سازمان امنیت ملی عراق بیان کرد: تروریستها به دنبال سازماندهی برای انجام حملات تروریستی در استان نینوا بودند. این تروریست‌ها به حملات به نیروهای امنیتی در جریان عملیات آزادسازی نینوا، اعتراف کردند.

بیشتر بخوانید

عملیات ضد تروریستی ارتش عراق

عضو پارلمان عراق: اردن با دخالت‌هایش قصد تضعیف کشورمان را دارد

حمله به دفتر حزب دموکرات کردستان عراق در شهر سلیمانیه

یک منبع امنیتی امروز شنبه از حمله به دفتر حزب دموکرات کردستان در شهر سلیمانیه خبر داد و اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس به سوی دفتر حزب دموکرات کردستان عراق تیراندازی کردند. این حمله ساعت 6 صبح به وقت محلی رخ داد که خساراتی به دنبال شد. عاملان حمله و انگیزه آنها مشخص نشده است.

شنیده شدن صدای انفجار در شرق بغداد

برخی رسانه‌های عراقی از شنیده شدن صدای انفجار در شرق بغداد در نزدیکی منطقه «الامین» خبر دادند. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

آغاز فاز نهم از عملیات وعده صادق در بصره

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از شروع مرحله اول از فاز نهم از عملیات وعده صادق در دو محور شمالی و جنوبی بصره با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس، امنیتی و اطلاعاتی و حشد شعبی خبر داد و اعلام کرد: هدف از این عملیات بازداشت مظنونان و جمع آوری سلاح غیرقانونی و تحقق امنیت و ثبات در استان بصره است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس