به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری درباره شنیده شنیدن صدای آژیر در غرب تهران نوشت: دیشب و همزمان با شنیده‌شدن صدای آژیر در مناطقی از غرب تهران که علت آن نفوذ آب باران در سیستم ایمنی یک سازمان در این منطقه عنوان شد، پرواز هواپیمای ترکیش‌ایر بر فراز تهران تغییر مسیر داد که عده‌ای این مساله را به صدای آژیر مرتبط می‌دانستند اما واقعیت ماجرا چیست؟!

 پرواز TK874 در آخرین ساعات روز جمعه ۱۰بهمن وارد محدوده هوایی تهران شده و با توجه به شرایط جوی موجود در تهران با قرار گرفتن در حالت انتظار و سپری کردن ۴۰دقیقه زمان سرانجام آسمان تهران را ترک و راهی فرودگاه باکو در جمهوری آذربایجان شد.

این پرواز پس از فرودی ایمن در فرودگاه باکو و سپری کردن ساعاتی جهت پایدار شدن شرایط جوی تهران، سرانجام ساعت ۴:۳۰بامداد در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست و مسافرین این پرواز درکمال صحت و سلامت پیاده شدند.

اما چرا پرواز در انتظار قرار گرفت؟

شرایط جوی دیشب تهران شامل رعد و برق، تگرگ، ابرهای کومولونیمبوس (CB) بوده است که هرکدام از موارد فوق جزو مخاطرات جدی پرواز تلقی می‌شوند؛ وجود این شرایط در فرودگاه مقصد (امام خمینی) باعث شد پرواز TK874 و همچنین پرواز IRA728 ایران‌ایر اجازه فرود نگرفته و به حالت انتظار روند.

چرا TK874 تهران ننشست و راهی باکو شد؟

در مواقع شرایط ناپایدار جوی، انتخاب اینکه هواپیما در حالت انتظار بماند و سپس اقدام به فرود کند (همچون ایران ایرIRA728) و یا از فرودگاه جایگزین جهت فرود استفاده کند،صرفا بر عهده خلبان بوده و این خلبان پرواز ترکیش بوده که تصمیم به فرود در باکو گرفته است.

آیا نقص فنی باعث رویداد دیشب شده؟

با توجه به فرود ایمن پرواز در باکو و بعد از آن پرواز مجدد از باکو به تهران، وجود هرگونه نقص فنی در این هواپیما منتفی است.

همچنین طبق کد اسکواک اعلامی این پرواز که عدد ۰۷۵۷ بوده، این پرواز هیچگونه اعلام حالت اضطراری نداشته و در تمام مدت پرواز هرگز از کدهای حالات اضطراری استفاده نکرده است.

آیا امکان وجود خطا در نمایش موقعیت پرواز وجود دارد؟

بله، داده‌های نمایش داده شده توسط سایت فلایت رادار ۲۴ و مخصوصا موقعیت اعلامی ممکن است با خطایی مواجه شده باشد به عنوان مثال طبق موقعیت اعلامی این سایت، دیشب پرواز کیش ایر پس از انجام مانوری خارق‌العاده در محدوده غرب و شمال غرب تهران و حوالی شهران به زمین نشسته است!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    16 1
    ان شا الله گربه بوده
  • US ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    13 0
    چرا به تبریز و رست نرفت رفت باکو؟@

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس