کد خبر 1174279
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
بایدن: استیضاح ترامپ مساله‌ای است که حتما باید اتفاق بیفتد

اشغالگران آمریکایی در سوریه با هدف مشغول کردن ارتش سوریه و نیز امتیازگیری از دمشق در نشست مربوط به قانون اساسی سوریه در ژنو، داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک را به عنوان عوامل خود به حرکت درآورده‌ اند.

به گزارش مشرق؛ پایگاه لبنانی العهد در مطلبی با عنوان «داعش تحرکات خود را از سرگرفته است؛ اهرم فشار علیه سوریه»، آورده است: داعش مجددا بازگشته است تا نیروهای ارتش سوریه را در جاده تدمر به دیرالزور هدف قرار دهد و این رفتاری است که تحلیلگران آنرا با روی کار آمدن «جو بایدن» در کاخ سفید مرتبط می‌دانند.

این رسانه می‌نویسد: دولت آمریکا به اذعان «هیلاری کلینتون» مسئول ایجاد این گروه تروریستی است که اقدامات نظامی جدید آن علیه ارتش سوریه با محاصره شهرهای «حسکه» و «قامشلی» از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک همزمان شده است و آنهم در شرایطی که ترکیه آب را به روی استان حسکه بسته است.

العهد آورده است: «حسن حسن» کارشناس امور نظامی و راهبردی درباره تحرکات داعش گفت که هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه به ویژه در جاده «تدمر-دیرالزور» و از عمق صحراء با حمایت لجستیک آشکار نظامیان آمریکایی موجود در پایگاه «التنف» -که در آموزش و تسلیح تروریست‌های داعش و انتقال آنها با بالگردها به عمق صحرا نقش دارند-، رخ داده است. نظامیان آمریکایی آنها را به صحرا منتقل می‌کنند تا حمله کنند.

این  کارشناس تاکید می کند: بالگردهای آمریکایی داعشی‌ها را از عراق به سوریه برای مشغول کردن ارتش سوریه به عملیات نظامی با هدف بی ثباتی این کشور، منتقل می‌کنند. دولت بایدن دموکرات در حال حاضر فرصت خوبی برای استفاده مجدد از فرزند نامشروع خود یعنی داعش و به شکل بهتر از قبل، پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیوند محکم میان دولت بایدن و تکفیری‌ها می‌افزاید: هدف دولت بایدن به کارگیری داعش به منظور فشار به دمشق به منظور امتیازگرفتن از دولت سوریه همزمان با فشار اقتصادی و دیگر اقدامات آمریکاست.

العهد در ادامه می‌نویسد: همزمان با بازگشت تحرکات داعش، نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا هم به محاصره مواضع ارتش سوریه و غیرنظامیان در شهرهای قامشلی و حسکه روی آورده‌اند آنهم حسکه‌ای که پس از اینکه ارتش ترکیه آب را به ساکنانش بسته است در تشنگی شدید به سر می‌برد.

«خلف المفتاح »مدیر کل موسسه بین‌المللی قدس در گفتگو با العهد، بیان کرد: این تحرکات قسد به مثابه اعطای نشان جدید به اشغالگران آمریکایی است که مایل به فعال کردن اهرم نیروهای قسد همزمان با فعال کردن برگه داعش، علیه دمشق هستند.

وی می‌افزاید: خواسته کنونی دولت آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک، این است که اجازه ندهند که نفت و درآمد آن به دمشق برسد و از سوی دیگر از آنها می‌خواهد که به دشمنی با ترکیه که آب را به روی شهروندان حسکه بسته است، پایان دهند.

این کارشناس به العهد گفت: هدف کنونی از تشدید اقدامات علیه دمشق خواه با به کارگیری داعش یا تحریک قسد، مربوط به نشست کمیته قانون اساسی در ژنو است. هدف این است که از این نشست در ژنو یک قانون اساسی غیرملی برای سوریه خارج شود و همچنین زمینه یک حکومت وابسته به خارج به شکل کامل مهیا شود.

وی افزود: این همان موضوعی است که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بارها درباره آن هشدار داده است و در یکی از سخنرانی‌های خود گفت که هرگز اجازه عناصری که وطن‌پرست نیستند را در حکومتش نمی‌دهد.

مدیر مرکز بین‌المللی قدس در پایان به العهد گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک باید سرعقل بیایند و در روابط با اشغالگران تجدید نظر کنند زیرا اشغالگران محو شدنی هستد و تاریخ کسانی را ثبت خواهد کرد که با اشغالگران جنگیده و از همسویی با آن خودداری کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 4
    روسیه کدام گوری است؟ چرا مثل گذشته به داعش حمله نمی کند؟
  • حسین IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    من روزی که بایدن رای اورد گفتم داعش برگشت چرا چون بایدن معاون اول بارک اوباماست منش منش اوست در کلاس او درس خوانده میاد مزاکره کنه وای وای کجایی قاسم سلیمانی خدا به داد سوریه برسد با این دشمنان غربی
  • ایرانی IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    سرداربزرگ،مقتدر،دلیر،شجاع و... قاآنی عزیز*** بسم الله. من قاسم سلیمانی ام***** مرگ برآمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس