کلاهبرداری با برنامه‌های جعلی افزایش فالوور در اینستاگرام

سرهنگ رجبی گفت: برخی از شیادان با استفاده از برنامه‌های جعلی افزایش فالوور در اینستاگرام، اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی محمد رجبی گفت: برخی از کاربران به دنبال افزایش تعداد بازدید کننده و فالوورهای خود در صفحه‌های شخصیشان هستند که در این بین با نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی و نامعتبر که توسط سودجویان طراحی و منتشر می‌شوند، اطلاعات شخصی شان به خطر می‌افتد و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: کاربران با انجام این اقدامات شرایط اینستاگرام را نقض کرده و حساب خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، ناگفته نماند که بیشتر فالوورهای جدیدی که از این روش بدست می‌آورند، ربات‌ها یا حساب‌های جدیدی هستند که ممکن است فقط در عرض چند هفته شما را دنبال کنند و پس از آن دیگر جزو دنبال کنندگان شما نباشند.

بیشتر بخوانید

مراقب کلاهبرداران آنلاین در حراج‌های روز مادر باشید

خودزنی ۱۰۲۳۱ نفر برای گرفتن دیه!

سرهنگ رجبی با بیان اینکه خرید فالوور اینستاگرام از نظر فنی ایمن نیست، تصریح کرد: بهتر است به جای خرید دنبال کننده فیک و تقلبی از راه‌های معتبر و بهتر برای افزایش تعداد بازدید کنندگان خود استفاده کنند.

وی افزود: پس از نصب اپلیکشین‌های جعلی و نامعتبر احتمال سرقت اطلاعات حساب و اطلاعات شخصی افراد بسیار زیاد خواهد شد چرا که مشخص نیست منشا تولید این برنامه‌ها از کدام منابع است و احتمال دارد که این اپلیکیشن‌ها بد افزار و حتی برنامه‌های جاسوسی باشند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: کاربران به هیچ عنوان از اپلیکیشن‌های نا معتبر استفاده نکنند و برنامه‌های خود را از منابع معتبر و رسمی تهیه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس