آخرین اقدامات برای واردات واکسن کرونا/ نگرانی از خیز بیماری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین اقدامات برای واردات و خرید واکسن کرونا و همچنین واکسن تولید داخل را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سعید نمکی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در جهان گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در کشورهای مختلف جهان ۱۵ هزار و ۸۷۹ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار فوتی‌ها مربوط به کشور آمریکا با ۴۰۴۵ نفر و پس از آن نیز انگلیس با ۱۳۳۱، برزیل با ۱۲۰۶ و آلمان با ۹۸۸ مورد بوده است. همچنین ایران ۹۱ مورد فوتی داشته که اگرچه نسبت به کشورهای دیگر، رقم کمی است اما باز هم مایه تأسف است.

وی ادامه داد: در استان‌های شمالی بخصوص مازندران بیش از ۱۱۰۰ مورد بستری داشته‌ایم و گرچه با همکاری همه دستگاه‌ها، این آمار به حداقل رسیده اما باز هم مقدار بالایی است. در استان‌های گیلان و گلستان نگران خیز بیماری هستیم و در استان‌های جنوبی شاهد مختصر افزایش آمار بوده‌ایم؛ این افزایش در استان هرمزگان مشاهده می‌شود که آن هم به دلیل افزایش سفرها بوده است. امیدواریم سفرهای بی‌رویه، کام مسافر و میزبان را تلخ نکند.

بیشتر بخوانید

ممکن است جهش ویروس در داخل کشور اتفاق بیافتد

رهبر انقلاب منعی در استفاده از واکسن خارجی نداشتند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین وضعیت واکسن کرونا نیز گفت: در ثبت واکسن در چهار منبع مهم جهان (اروپایی، چین و روسیه) و دو شرکت تولیدکننده در هندوستان اقدامات خوبی انجام شده که خوشبختانه کارها در حال اتمام است؛ علاوه بر اینکه سبد کواکس را نیز داریم و امیدواریم به زودی اولین محموله واکسن برای گروه‌های پرخطر وارد کشور شود.

نمکی در مورد واکسن‌های تولید داخل نیز گفت: واکسن انستیتو پاستور با دانش فنی کوبا به مراحل پایانی رسیده و همچنین یک مجموعه با بخش خصوصی و کمپانی آسیایی داریم و کارآزمایی بالینی بر روی واکسن مؤسسه بنیاد برکت به خوبی پیش می‌رود و انستیتو پاستور نیز اجازه تست را دریافت کرده است. علاوه بر این، مجموعه دیگر تا هفته آینده اجازه تست را خواهد گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ویروس انگلیسی اظهار داشت: هفتمین مورد ابتلاء به ویروس اروپایی را نیز شناسایی کردیم که روز گذشته مسافری از هلند که به کشور وارد شد، این ویروس را داشته که در استان جنوبی مستقر است و خوشبختانه هیچ ردپایی در افراد مرتبط با این بیماران تاکنون پیدا نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون گفته می‌شد ویروس انگلیسی ۷۰ درصد قدرت سرایت بالاتری دارد، گفت: امروز ثابت شده ویروس به مراتب مهاجم‌تر است و به شدت می‌تواند بیماری‌زایی و مرگ‌زایی داشته باشد و مردم باید هوشیار باشند چرا که نمی‌دانیم از کدام روزنه وارد خواهد شد و ما را گرفتار خواهد کرد.

به گفته نمکی، اگر دقت نکرده و فاصله‌گذاری را رعایت نکنیم، مطمئن باشید از این ویروس زیان‌هایی را خواهیم دید و نگرانی ما در کلانشهرها بخصوص تهران است؛ به طوری که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلان شهر تهران از ۸۳ به ۳۹ درصد و به کمتر از یک سوم رسیده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این زنگ خطر بزرگی است که به علت عدم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری ایجاد شده و اگر خدای ناکرده گرفتار ویروس مهاجم و سرکش شویم، آمارها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در تهران مترو، اتوبوس، بازارها و مراکز خرید، نقاط پرخطری هستند که باید از سوی مردم و مسئولان اقدامات و همکاری‌های لازم انجام شود که البته در رابطه با افزایش ظرفیت مترو و اتوبوس، ما باید این موضوع را حل می‌کردیم که نکردیم.

نمکی تأکید کرد: در رابطه با سفرها، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌ها، همچنین رفتن به مراکز خرید و ایاب و ذهاب اگر دقت نشود و کاهش فاصله‌گذاری بیشتر شود، قطعاً گرفتاری بزرگی در مدیریت بیماری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مردم می‌خواهیم در رابطه با افزایش تست‌ها و شناسایی کانون‌های جدید آلودگی بیشتر با ما همکاری کنند. همچنین از مدیرانمان نیز می‌خواهیم کانون‌های جدید آلودگی را شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بي نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    آمار فوتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس