کد خبر 1173534
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
ترکان: ظریف در نیامدن به انتخابات جدی است/ تمایل اصلاح‌طلبان به لاریجانی را درخشان ندیدم

اکبر ترکان، عضو شورای حزب اعتدال و توسعه گفت: اینهایی که از اصلاح‌طلبان صحبت کردند و من نظرات آنها را شنیده‌ام، در میان آنها تمایل به ‌ لاریجانی را درخشان ندیدم. یکی، دو نفر شاید مثبت حرف زده باشند، ولی بقیه نگاه مثبتی نداشتند.

به گزارش مشرق، اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و از مشاوران حسن روحانی در دولت یازدهم با روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی داشته است. مهمترین محورهای این گفتگو در ادامه آمده است.

حمایت اصلاحات اصلی‌ترین عامل موفقیت روحانی بود

- آن چیزی که مسلم است و در سال 92 و همچنین سال 96 اتفاق افتاد، حمایت قاطع جریان اصلاح‌طلبی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت‌ روحانی بود.

- من از این موضوع اطلاعی ندارم که (اصلاح‌طلبان و روحانی) با هم توافقی کرده باشند یا توافقی را به‌ثمر نشانده باشند. به‌نظرم چنین توافقی نبوده است. آنها تصمیم گرفتند از ایشان حمایت کنند.

- در سال 92 انتخاب همه ما  روحانی بود، نه اینکه چاره‌ای نداشتیم و از روی استیصال انتخاب کرده باشیم. بهترین انتخاب آن زمان ‌ روحانی بود. آنچه به خیر و صلاح بود، این بود که ‌ روحانی رئیس‌جمهور شود.

واعظی مواضع روحانی را اعلام می‌کند

- بالاخره رئیس دفتر رئیس‌جمهور نزدیک‌ترین فرد به رئیس‌جمهور است. در نتیجه مواضع رئیس‌جمهور را بیشتر دفتر او بیان می‌کند.

- بیشتر کارهایی که به اصطلاح در دولت یازدهم با محوریت معاون اول انجام می‌شد، در دولت دوازدهم با محوریت رئیس‌دفتر انجام شد.

تمایل اصلاح‌طلبان به لاریجانی را درخشان ندیدم/ ظریف در نیامدن جدی است

- اصلاح‌طلبان اطمینان ندارند از افراد و نیروهای اصلاح‌طلب کسی تایید صلاحیت شود.

- اینهایی که از اصلاح‌طلبان صحبت کردند و من نظرات آنها را شنیده‌ام، در میان آنها تمایل به ‌ لاریجانی را درخشان ندیدم. یکی، دو نفر شاید مثبت حرف زده باشند، ولی بقیه نگاه مثبتی نداشتند.

- ظریف فردی جدی است و اگر بگوید نمی‌آیم عمل می‌کند. من هم بعید می‌دانم وارد میدان انتخابات شود.

- گفت‌وگوهای پراکنده‌ای (درباره انتخابات ۱۴۰۰) در میان اعضای حزب اعتدال و توسعه شده، ولی هنوز در جلسه جامعی این موضوع بحث نشده که آنها چه موضعی خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    می توان احتمال داد که این گونه سخن گفتن ابهام آمیز درباره آمدن یا نیامدن ظریف، در واقع ترفندی برای خواب کردن طرف مقابل باشد تا نتواند طراحی دقیقی در انتخابات پیش رو داشته باشد!
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 1
    حالا جناب ظریف خواهشا در نیامدن جدی نباشند و لطف کنند بیایند تا ببینیم آیا رای ایشان به ضرب و زور به 5 میلیون رای میرسه یا نه؟ مردم متصدیان برجامی که تحریم های بیشتری را به ارمغان اورد را خوب میشناسند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 1
    حالا نمیشه تو رو به خدا بیاد. تمنا میکنیم از ایشون که احساس تکلیف بفرمایند. مملکت خیلی به ایشون احتیاج دارد!!!
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 1
    پ ن پ-با این گند8ساله وبتن،نابودی اقتصاد تاسیسات هسته ای غنی سازی کلاهک اتمی بالستیک قاره پیما ودانشمندان وفرمانده هان نظامیمان...خیلی باید پرو باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس