کد خبر 1173482
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۲
کرونا نمایه بیمارستان نمایه تجهیزات پزشکی

یک پزشک بخش مراقبت‌های ویژه به بیان توضیحاتی در خصوص شیوه‌های درمانی که برای مبتلایان به کرونا در ICU استفاده می‌شود، پرداخت.

به گزارش مشرق، سید محمدرضا هاشمیان در خصوص شیوه‌های درمانی که برای مبتلایان به کرونا در ICU استفاده می‌شود، گفت: دستور العملی که از ابتدای شیوع این بیماری برای بیماران بد حال ICU در نظر گرفته شد، اولین پروتکل ICU در دنیا بود و ما هر اقدام پزشکی که برای درمان بیماران انجام می‌دهیم، بر طبق همان پروتکل به علاوه تغییراتی که در چند وقت اخیر داشتیم، است.

وی ضمن اشاره به اینکه این تغییرات شامل یکسری تغییر در زمینه دارو بوده‌است، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تمام این اقدامات برای همه بیمارانی که نیازمند آن‌ها بودند، انجام شده و اقدام پزشکی نبوده است که برای بیماری بیشتر یا کمتر صورت گیرد و بسته به شرایط هر فرد مبتلا ممکن است هر کدام از این دستور العمل‌ها تغییر پیدا کنند چرا که پزشک موظف است بنا بر وضعیت هر بیمار دارو و یا نحوه اکسیژن رسانی را تعیین کند.

این پزشک بخش مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه این اقدامات برای کلیه بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه به صورت بسیار اختصاصی در حال انجام است، اظهار کرد: در خصوص بیمارانی که به ICU می‌آیند، ترجیح ما استفاده از اکسیژن رسانی کم فشار و بعد پر فشار و بعد هم به کارگیری تهویه‌های غیر تهاجمی است.

بیشتر بخوانید

ریسک مشکلات قلبی در بیماران کرونایی دو گروه خونی

آیا دود سیگار موجب انتقال کرونا می‌شود؟

این پزشک فوق تخصص ICU در این باره افزود: با توجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا سازمان جهانی بهداشت استفاده از تهویه مکانیکی تهاجمی را عنوان کرده بود، در دنیا برای درمان بیماران از این شیوه استفاده می‌شد اما من نظر متفاوتی داشتم و به همراه تعدادی از پزشکان ICU در دنیا این موضوع را اعلام کردیم و بعد از آن WHO اعلام کرد که تهویه غیر تهاجمی روش موجه‌تری است. 

وی با اشاره به اینکه البته ممکن است بیمار در شرایط تهویه غیر تهاجمی با مشکل مواجه شود و این مشکلات سبب بدتر شدن وضعیت بیمار گردد و لازم باشد به وسیله تهویه مکانیکی تهاجمی تحت درمان قرار گیرد، در خصوص تهویه مکانیکی تهاجمی و تهویه غیر تهاجمی توضیح داد: این شیوه‌های اکسیژن رسانی بر اساس ماشین‌های ونتیلاتور انجام می‌شود و همانگونه که برای افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند از دستگاه دیالیز استفاده می‌گردد، برای بیمارانی که قادر به اکسیژن رسانی مناسب نیستند هم از دستگاه‌های پیشرفته‌ای در ICU استفاده می‌شود که به دو صورت تهاجمی و غیر تهاجمی هستند.

هاشمیان در پاسخ به این سوال که چند درصد بیماران احتیاح به این گونه درمان‌ها پیدا می‌کنند؟، متذکر شد: تعداد بیمارانی که در ICU نیاز به دستگاه‌های غیر تهاجمی و پر فشار پیدا می‌کنند، در دوران کرونا بسیار افزایش یافته است و تعداد افرادی که بهبود پیدا می‌کنند به شرایط و شدت بیماری بستگی دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    8 2
    معمولا در ای س. یو. درمان نمی شوند. می میرند.
    • وطن دوست IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      4 0
      احسنت.
    • BE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 1
      صد آفرین - به اصطلاح "بیماری ها" فقط علائم مسمومیت سلول ها هستند و به اصطلاح "ویروس ها" در بدن ما به عنوان یک روش محافظت در برابر انواع سموم خارجی تولید می شوند. وقتی از هر نوع سطح خطرناکی از سم رنج می بریم ، بدن ما یک مکانیسم دفاعی ایجاد می کند که از آن به عنوان "آنفولانزا" یا "سرماخوردگی" یا "ذات الریه" یا هر تعداد دیگری به نام "ویروس" یاد می کنیم تا سموم را دفع کند. بنابراین تزریق سم یک راه حل نیست ، کمک به پاکسازی سلول از تجمع سم است راه حل است. در ICU درمان نمی شوند! تقویت سیستم ایمنی اولویت است ..
    • ناشناس IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 0
      دوست من، پرسنل ICU برادران و خواهران من و شما هستند، در همه دنیا آنها با شرایط دشوار در حال خدمت رسانی به مردم دردمند نیازمند کمک هستند، چنانچه به شرایط کاری و محدودیت های آنها آشنا نیستنم، اگر مایل به تشکر از آنان نیستید، انتقاد غیرمنصفانه هم نکنیم.
  • مرضیه بابایی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    هر کی کرونایی بره تو icu سالم برنمیگرده میمیره خواهرم امروز ۳۰ روزه ک از دنیا رفته دوماه تو icu بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس