به گزارش مشرق، دکتر مرتضی نظری، کارشناس مسائل آموزش و پرورش درباره کلیپ سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور و برخورد با این عمل ناشایست در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقایان!

قطعاً اطلاع دارید بسیاری از کودکان و نوجوانان کلیپ اظهارات سرباز اکبری و شاهدان را روی گوشی خود یا پدر و مادرشان دیده اند. لطفاً طوری حکم صادر کنید که وقتی معلمان این کشور یا پدر و مادرها می خواهند به فرزندان خود اهمیت قانونمداری را بیاموزند بگویند؛ "یک روز یک نماینده مجلس که می‌خواست بدون مجوز و با قلدری وارد خط ویژه شود، با تذکر یک سرباز ساده مواجه می‌شود اما «قانون پشت سرباز ایستاد» بچه‌ها! هیچ کسی بالاتر از قانون نیست و همه ما در برابر قانون مساوی هستیم، حتی نمایندگان مجلس."

کمک کنید تا از این رخداد تلخ، یک درس و خاطره آموزشی خلق شود تا آموزگاران و دبیران این سرزمین بتوانند یک شاهد مثال وطنی برای تشویق دانش‌آموزان به رعایت قانون بیاورند. مدارس ما در آموزش مفاهیم ارزشی و اخلاقی دچار تورم محتوا و تلنباری مفاهیم شده‌اند به این معنی که برخی تصور می کنند هرچه بیشتر درباره آموزه‌های اخلاقی و ارزشی حرف بزنند، بچه‌ها اخلاقی تر بار می آیند در حالی که اشاعه اخلاق و مفاهیم ارزشی نه تنها با سخنرانی و کتاب درسی حاصل نمی شود ای بسا دلزدگی هم ایجاد کند. آموزش مفاهیم بلندی همچون قانون‌مداری، مسولیت شناسی و احترام به دیگران با لفاظی و سخنرانی آموخته نمی شود بلکه با مشاهدات عینی و رفتار اخلاقی حاصل می شود.

آقایان!

موضوع سیلیِ قانون‌گذار به صورت مأمور اجرای قانون نباید با چهار تا مصاحبه نمایشی رفع‌ورجوع شود. باور کنید امید و اعتماد مردم به بهبود شرایط از دل همین اتفاقات ساده زنده می‌شود. از جنبه تربیتی این تخلف زشت و قلدرمآبانه به سادگی رد نشوید، لطفاً.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    6 2
    خانواده هم مهمه. آقایان زن دومتان را گلوله باران نکنید. نکشید. قتل نکنید.
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    8 0
    خیلی عالی بود به عنوان یک همکار کوچک از نکته سنجی آقای نظری سپاسگزاریم .امیدواریم مسئولین رسیدگی به موضوع با برخورد قاطع ،همکاران فرهنگی وآموزشی کشور را ناامید نکنند. واین اتفاق تلخ نقطه عطفی برای اعلام به دنیا که همه مردم ایران در برابر قانون برابرند
  • US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    بنده از اقوام جناب عنابستانی هستم و بیش از سی ساله که با ایشون و خانواده محترمشان رفت و آمد دارم. به خداقسم میخورم که ایشان شخصی متدین و قانون مدار هستند و حامی نظام و انقلاب و مکتب سردار سلیمانی. در این سالها حتی کسی ندیده ایشون از چراغ قرمز در بشه چه برسه به این عمل ناشایست. از همه برادران و خواهران تقاضا دارم در بیانات تون تجدید نظر بفرمایید چون که تهمت و افترا جرم هست و جناب عنابستانی میتواند از تک تک شما شکایت کند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    چه زود قضاوت می کنید هنوز که چیزی معلوم نیست که کی مقصر کی بی گناه
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    اول باید یاد داد زود قضاوت نکردن رو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس