ممکن است جهش ویروس در داخل کشور اتفاق بیافتد

وزیر بهداشت گفت: باید تعداد تست های تشخیص سریع کرونا در مراکز منتخب ۱۶ و ۲۴ ساعته و درمانگاه ها افزایش پیدا کند چون زمان مشخص شدن نتیجه این تست ها بسیار کوتاه است.

به گزارش مشرق، سعید نمکی، در جلسه شورای ناظرین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم رعایت پروتکل‌ها افت کند و لازمه آن نظارت همراه با آموزش است و برای آموزش به مردم، باید یک فرد یا گروه را به کار گرفت و باید سعی کنیم مردم با شیوه مناسب با آموزش خطرات آینده کووید ۱۹ آشنا شوند.

وی افزود: تیم‌های همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی با شرکای خودمان یعنی بسیج، هلال احمر و سایر سازمان‌های مردم نهاد و ارگان‌ها در این شرایط نباید از بین برود بلکه باید حتماً تقویت شود. این همکاری بین بخشی در دروان بعد از انقلاب، بی نظیر بوده است و در نامه ۱۰ بندی تاریخ ۱۰ دی ماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز اولین بند همین بود که نباید با کاهش بیماری، این همکاری‌ها سست شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم که ویروس جهش یافته فقط از خارج از کشور وارد می‌شود بلکه ممکن است در درون کشور به دلیل تنوع ژنتیک و HLA شاهد جهش در ویروس باشیم بنابراین باید مرتب نمونه‌های آزمایشگاهی جهت بررسی جهش‌های احتمالی مورد تست قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    چرا بیمارستان ها آلوده هستن طرف سالم رفت کرونایی آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس