کد خبر 1172383
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
بخش نفت و گاز تحریم‌ها و انحصارهای خارجی را بی اثر کرد

معاون اول رئیس جمهور از آخرین دستاوردهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) با حضور در محل نمایشگاه بین المللی تهران از آخرین دستاوردهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

در این بازدید که بیژن زنگنه وزیر نفت نیز حضور داشت، جهانگیری با حضور در غرفه‌های مربوط به شرکت‌های فعال در حوزه نفت به ویژه شرکت‌های دانش بنیان از نزدیک در جریان مسائل، پیشنهادها و چالش‌های پیش روی این بخش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: بیماری‎های مزمن اقتصاد کشور ساختاری است

جهانگیری پس از بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در شرایطی که دولت در معرض بمباران اخبار منفی از خارج از کشور به منظور زیر سوال بردن آینده و دستاوردهای نظام است و در داخل نیز گاهی به دلیل بدسلیقه گی پمپاژ اخبار منفی انجام می‌شود، دستاوردهای این نمایشگاه نشان می‌دهد که ایران به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز تأسف از اینکه در شرایط کرونا و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان دعوت از مردم عزیز برای بازدید از چنین نمایشگاه‌هایی وجود ندارد، گفت: مجموعه فرزندان ایران هم در بخش نفت، گاز و هم در بخش پالایش و پتروشیمی کارهای بزرگی کردند و کارهای بزرگی در دست اجرا دارند که ارزنده و قابل ستایش است.
وی افزود: برای هر ایرانی شاید این سوال مطرح بود که ایران به عنوان یکی از کشورهایی که دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز است آیا می‌تواند خود از این استعدادها و ظرفیت‌ها استفاده کند؟ این نمایشگاه نشان می‌دهد که ما در حوزه دانش، داخلی سازی و توانمند سازی مجموعه‌ها برای تولید محصولاتی که قابلیت عرضه به داخل و خارج از کشور را داشته باشد، گام‌های بلندی برداشته ایم.

وی با اشاره به تصمیم وزارت نفت برای استفاده از توان دانشگاه‌های کشور به منظور حضور در این عرصه مهم، گفت: وقتی در جلسه‌ای که بنده نیز حضور داشتم چنین تصمیمی اتخاذ شد فکر می‌کردیم که این کار اقدامی پر ریسک است و حتی ممکن است دانشگاه‌های کشور برای تولید محصولات نیازمند سال‌ها زمان باشند، اما امروز و در بازدید از بخش‌ها و سالن‌هایی که مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان بود دیدیم که چگونه اعضای هیأت علمی و دانشجویان مرتبط با این حوزه برای توسعه و خودکفایی به طور همه جانبه درگیر کار شده اند و علاوه بر تولید دانش و مهندسی محصولات در حوزه بازیافت نیز در سریع‌ترین زمان پروژه‌های واگذار شده را انجام دادند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: انحصار تولید برخی از محصولات که در این نمایشگاه به نمایش درآمد در اختیار معدود کشورها و شرکت‌های خارجی است اما شرکت‌های ایرانی موفق شدند در زمینه ساخت تجهیزات نظیر ساخت توربین‌ها و کمپرسورها توانمندی بالایی را ارائه کنند که جزو افتخارات است. تولیداتی که مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی است.

جهانگیری با اشاره به ساخت کمپرسورهای خاص برای ایجاد خط راهبردی انتقال نفت به بندر جاسک، گفت: این خط انتقال از اصلی ترین، راهبردی‌ترین و اساسی‌ترین طرح‌های کشور است. طرحی که پس از تصمیم گیری برای صادرات نفت از بندر دیگری به جز خارک در خارج از خلیج فارس اجرا شد. حتی فولاد مورد نیاز برای لوله‌های این طرح که بتواند گاز ترش را جابجا کند از سوی شرکت‌های داخلی و مطابق استانداردهای بین المللی که وزارت نفت بسیار بر آن پافشاری می‌کرد، تولید شد. این در حالی است که در گذشته حتی ورق‌های معمولی مورد نیاز برای تولید لوله‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز از خارج وارد می‌شد.

وی گفت: هیچکس تصور نمی‌کرد کشور می‌تواند در سخت‌ترین و شدیدترین شرایط تحریم‌های آمریکا در این سه سال اخیر بتواند پروژه‌های این چنینی را اجرا کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افتتاح پروژه و طرح بزرگ پالایشگاه بید بلند از سوی رئیس جمهور، گفت: این پالایشگاه نمادی از طرح‌هایی است که در زمان تحریم آمریکا راه اندازی شد و به نتیجه رسید. وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به معنای واقعی کارآمدی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند و شعار ما می‌توانیم را نه در حد حرف بلکه به طور واقعی اجرا کردند. البته کسانی هستند که مدعی شعار ما می‌توانیم هستند اما کوچک‌ترین کاری از این جنس در پرونده‌های کاری آنان وجود ندارد.

جهانگیری افزود: کارآمدی یعنی تولید محصولی که در انحصار خارجی‌ها بود و بدون کوچک‌ترین اتهام نسبت به زد و بند و فساد به مرحله تولید رسیده است. در حالی که برخی در پرونده کارها و تشکیلاتشان ده‌ها مورد فساد دیده می‌شود.

وی گفت: کارهایی بزرگ و در سطح بین المللی اتفاق افتاده که به معنای واقعی تحریم‌ها را بی اثر کرده است. ما نگذاشتیم بزرگترین پروژه‌های کشور در دوران تحریم نه تنها تعطیل شود بلکه به سرعت جلو رفته و اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: فرزندان ملت ایران در وزارت نفت کار مهم دیگری نیز در حوزه تحریم انجام داده اند که آن صادرات نفت بود. صادرات برای پاسخگویی به نیازهای کشور، متأسفانه در سه سال دوران تحریم کنونی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از درآمدهای ارزی کشور به خاطر تحریم‌ها کاهش یافت اما همکاران وزارت نفت با روش‌های جدید و شجاعانه نگذاشتند جریان فروش نفت قطع شود.

جهانگیری ادامه داد: من روزها و هفته‌های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می‌کنم. زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که به جای کمک به دولت سعی کردند با زبان و اقداماتشان چوب لای چرخ بگذارند.

وی گفت: روزهای بهاری خوبی در پیش رو خواهیم داشت حتی در همین ماه‌های اخیر و دوره ریاست جمهوری ترامپ رکوردهایی در صادرات نفت و میعانات نفتی به دست آمد که قابل توجه است. در دورانی که کسی که آرزو می‌کرد فروش نفت ایران به صفر برسد، ما در دیماه امسال به بزرگترین رکورد در صادرات نفت رسیدیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: امیدوار هستم با اقدامات و هماهنگی‌هایی که در داخل کشور پیش می‌آید مردم طعم شیرین مقاومت را بچشند و امیدواریم کسانی که بیخود برای خود تصوراتی دارند، روزهای خوش مردم را تلخ نکنند و بگذارند مردم طعم شیرین مقاومت را بچشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    36 1
    لطفا شما ها پیش گویی نکنید خواهشا ساکت باشید
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      6 1
      بعد از ۱۴۰۰ خبرهای داغی از حجامت نظام در راه است.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    30 1
    بازم چندکلمه بشنوید از مادر عروس. ۹۶ ماه عنان مملکت دست شماست و الان توی این ۴ ماه اخر خبر خوش داری؟ حالا کی اخبار خوش را بشنویم؟ صبح جمعه؟ در مورد چی هست؟ ارزان شدن مسکن یا خودرو یا ارز یا طلا یا ارزاق عمومی یا گوشت یا تخم مرغ یا مرغ یا ساخت پالایشگاه یا محاکمه شهردار زن کش. یا هزاران یا دیگر
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    23 0
    اینارو گفت یه نفتکش توقیف شد
  • ساعد IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    23 0
    پناه بر خدا چه رویی دارن اینا دیگران را متهم میکنند
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    28 0
    جهانگیری: روزهای خوبی در راه است. برای شما یا مردم؟؟؟ تا حالاش و توی این 7.5 سال که برای شما بوده بعیده توی این چند ماه هم برای مردم قدمی بردارید
  • سعید IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    باز قراره چه کمدی بزنه این دولت بنفش
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    5 0
    خواهش مکنم ساکت باش
  • مجید IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 0
    اگر تو و حسن جون بزارید .................
  • دولت ناتوان IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 0
    اوه اوه بدبخت شدیم:خخخ باز این گفت روزهای خوبی در راهه
  • يحيا IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    3 0
    پناه بر خدا
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    قیمت اجناس ثابت میماند؟ قدرت خرید مردم بالا میرود؟ رفاه و آرامش برای ملت فراهم میشود ؟
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    با حقوق 60میلیونی بله روزهای خوبی در پیش هست
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    خدا به خیر بگذرونه!
  • اسماعیل کریم نیا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    بهترین خبر برای ما نزدیکتر شدن به پایان دولت شماست
  • داود IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    1 0
    بشین منتظرتوبودیم صحبت کنی
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    خدا رحم کنه !!! آخه ادبیات حضرات ما رو یاد شخصیت دیوی کلاه قرمزی میاندازه !
  • کیان IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    آقای جهانگیری، تر بخدا این چند ماهه را ساکت باش!!
  • خداوردی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    1 0
    ببند
  • امیر IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    2 0
    جان شما دیگر خبر خوش نرسان شر نرسان خیر پیشکش
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    روزهای خوب نزدیک شدن به پایان دولت شما
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    مردم یادتان هست ...
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    رو که رو نیست
  • ناشناس IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    البته برای کسانی که دلار ها را جمع می کند و باش حال می کنند و صد البته اونا روزهای خوبی داشتند الان روز هاشون بهتر میشه همین و این روزها برای ملت همیشه در صحنه آبی گرم نمیشه
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    روز خوب روزی است که ملت و کشور از شر تو خلاص شوند
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 0
    البته از نوع مصیبت بار، چرا که دولت روحانی و خصوصاً جهانگیری به جز بدبختی و فلاکت برای مردم، کار دیگری انجام ندادند.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    2 5
    خخخخخ منظورش بر جام بایدنه . خجالت هم چیز خوبیه بی همه چیز رانت خوار
  • ذوالفعی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    باز هم حرف زد!! یقینا دوباره یه شوک بد پیش رو داریم.
  • حمید IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    با سلام خواهشا شما نظر ندهید. بلایی که بر سر مملکت با دلار 4200 تومانی ات و به باد دادن سرمایه کشور انجام ادی را هیچ کس فراموش نمی کند. به جای این حرفها بگو برادرت کجاست؟ پرونده اش به کجا رسید؟
  • حسین IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    برای شماکه همیشه روزها خوب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس