رئیس سازمان بسیج مستضعفین غلامرضا سلیمانی

رییس سازمان بسیج مستضعفین از غربالگری ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب طرح مقابله با کرونا موسوم به طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری سپاه، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در جلسه قرارگاه امام رضا (ع) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه،  اظهار کرد: تاکنون در قالب طرح مقابله با کرونا موسوم به طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشور غربالگری شده‌اند و در این چارچوب بیش از ۲۶۰ هزار بسیجی به‌کار گرفته شده‌اند که هنوز با توجه به ظرفیت موجود ۵۰۰ هزار نفری بسیجیان در این طرح، ظرفیت‌های بیشتری برای به‌کارگیری داریم.

بیشتر بخوانید:

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: طرح شهید سلیمانی تاثیری اعجازگونه در کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا داشته است

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بیش از ۴ میلیون سفیر سلامت در طرح شهید سلیمانی همکاری می‌کنند که نقش موثری در پیشبرد موفق این طرح داشته‌اند.

سلیمانی تصریح کرد: اجرای این طرح یک تجربه درخشان دیگر با همکاری و مشارکت نیروهای فداکار بسیجی و وزارت بهداشت به یادگار گذاشت.

وی گفت: البته هر قدر فعالیت‌ها در جامعه عادی و رعایت‌ها کمتر شود، ابتلاها به بیماری کرونا بیشتر خواهد شد و قطعا رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌ها و پیشگیری‌های لازم؛ آمارهای ابتلا و فوتی را کمتر خواهد کرد به ویژه اینکه باید توجه داشت هنوز در کشور ما واکسیناسیون آغاز نشده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: از طرفی مواردی هم از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور مشاهده شده است و به پایان سال و افزایش دید و بازدیدها هم نزدیک می‌شویم، بنابراین جدی گرفتن هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از افزایش آمارهای کرونایی ضروری است.

سلیمانی افزود: در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی، برای بهمن و اسفند اقدامات بیشتری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی گفت: در این چارچوب علاوه بر تداوم این طرح یک مرحله ریشه‌کنی را هم با همکاری وزارت بهداشت و درمان برنامه‌ریزی خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم این مرحله را در فروردین و اردیبهشت سال آینده عملیاتی کنیم و از این طریق بیماری کرونا را در کشور کاملا ریشه‌کن کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس