کد خبر 1172201
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

بسیاری از ساختمان ها وقتی به انتهای کار می رسند با این سوال مواجه می شوند که آیا از کرکره برقی استفاده کنند یا از سیستم جک درب پارکینگ حال می خواهد بازویی باشد یا ریلی استفاده نمایند. ما قبلا در مطلبی جداگانه مزیت درب کرکره برقی در برابر جک پارکینگی بیان کرده بودیم. ولی در این مقاله قصد داریم شما را با مزیت های جک درب پارکینگ آشنا کنیم. 

1- طرح های متنوع و زیبا

مسلما استفاده از جک درب پارکینگ این ضرورت را ایجاد می کند که در ابتدای کار درب پارکینگ خریداری گردد. کارفرما در استفاده از متریال درب، ظاهر آن، سازگاری با نمای ساختمان دستش باز است و می تواند از بین هزاران طرح در پارکینگ آن را که باب میل اش هست و به نظرش به ظاهر ساختمانش می آید خریداری کند. همچنین ساخت درب می تواند از ترکیب فلز و چوب یا فلز و شیشه و حتی استفاده از آلیاژهای خاص باشد.

این تنوع در کرکره برقی وجود ندارد و کارفرما اگر از کرکره برای ساختمانش استفاده کند با تیغه هایی سرو کار دارد که نهایت تنوع رنگ آن است و در گران ترین حالت پانچ دار یا شیشه ای باشد.

2- تنوع در انتخاب کیفیت محصول

پس از اینکه درب پارکینگ انتخاب و نصب شد، حال کارفرما بر اساس وزن و طول هر لنگه درب می بایست جک برقی پارکینگ را خریداری کند. خوشبختانه تنوع بالایی در خرید جک درب پارکینگ وجود دارد. از برند های ارزان ایرانی و چینی گرفته تا برند های صاحب نام ایتالیایی و آلمانی که در بازار ایران موجود است. اما باز هم در این بخش، مشتری در انتخاب موتور کرکره تنوع خاصی ندارد. او باید بین چندین برندی که همگی چینی هستند یکی را انتخاب کنن. خوشبختانه موتور های چینی با کیفیت در بازار ایران موجود است.

3- مناسب برای تردد بالا

در اماکنی که تردد بالایی دارند، مثل مجتمع های مسکونی یا تجاری به هیچ عنوان کرکره برقی پیشنهاد نمی شود. چرا که هم استهلاک بالایی دارد و هم بهترین موتور های کرکره اتوماتیک هم قادر به تردد بسیار بالا نیستند. اگر بخواهیم واقع بین باشیم ماهیت کرکره برای فروشگاه هاست که در چند سال اخیر به دلیل قیمت پایین تر به نسبت درب و جک پارکینگی جایگزین آن در پارکینگ ها می شود.

اما جک های اتوماتیک پارکینگی هستند که برای تردد بالا ساخته شده اند به گونه ای که آنها را با نام سیستم های  تردد نامحدود میشناسند. این جک ها از سیستم هیدرولیکی بهره می برند و با اینکه گران اند اما قادر اند هر در پیک تردد بدون توقف کار کنند و سالها بدون مشکل به کار خود ادامه دهند.

4- سیستم خلاص کن ساده

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در هنگام استفاده از کرکره برقی با آن مواجه شوید این است که هنگام خروج یا ورود برق ساختمان قطع شود. بالا بردن کرکره برقی مشکل و زمان بر است تا جایی که بسیاری منتظر میمانند تا برق دوباره بیاید و با ریموت کرکره را بالا ببرند.

حال در جک پارکینگی این عمل چند ثانیه بیشتر زمان نمی برد به گونه ای که مصرف کننده برای خلاص کردن جک ها می بایست کلید یا آچار خلاص کن را داخل محل تعبیه شده قرار داده و با چرخاندن اش بازو ها را خلاص کند. 

این سادگی در جک درب پارکینگی و دشواری آن در کرکره برقی بسیاری را که علاقه مند هستند حتما از کرکره برقی استفاده را به این سو برده که از موتور های با UPS استفاده نمایند تا هرگز نیاز به دستی کردن سیستم نباشد و برای خرید سیستمهای با UPS می بایست هزینه زیادی متقبل شد.

5- سرعت باز و بسته شدن

این مورد را خیلی ها نادیده می گیرند که سرعت باز شدن درب باید به گونه ای باشد که صبر استفاده کننده از درب را لبریز نکند. متاسفانه کرکره اتوماتیک و مخصوصا در موتور های ساید، سرعت کارکرد و در نهایت باز شدن کرکره کم است و این در حالی است که در جکهای پارکینگی سرعت جک ها از یک استاندارد جهانی پیروی می کند که سرعت به گونه ای باشد که نه زیاد که خطر برخورد داشته باشد و نه کم که زمان زیادی را تلف نماید.

بالا بردن سرعت کرکره با به کار بردن یک سری موتور های پرسرعت ساید که قیمت بالایی دارند امکان پذیر است اما در جک پارکینگی نصاب می تواند با یک سری تنظیمات در جوشکاری (استفاده کمتر از مقدار شفت) این کار را به راحتی انجام دهد.

6- امنیت در زمان کارکرد

یکی از مزیت های جک پارکینگ به نسبت کرکره برقی امنیت خودرو و افراد در زمان کارکرد است. همه ی جک های پارکینگی از چشمی یا فتوسل بهره مند اند این در صورتی است که چشمی در کرکره برقی به صورت آپشنال می باشد. از سوی دیگر یک سری از جکهای پارکینگی از سیستم سنسور برخورد مانع استفاده می کنند تا در صورت برخورد با هر چیزی که مقاومت میکند، جک از کار افتاده یا به سمت مخالف برگردد. در نهایت ماهیت درب های دو لنگه یا تک لنگه به گونه ای است که در صورت برخورد با هر چیزی، خسارت فراوانی وارد نکند و نهایتا پس از چند ثانیه از کار بیفتد اما هیچ کدام از این مواردی که ما گفتیم در کرکره برقی وجود ندارد و در صورت گرفتار شدن هر چیزی در زیر تیغه ها ممکن است خسارات فراوانی وارد گردد.

همه ی موارد بالا این را به ما اثبات می کند که استفاده از جک کنترلی برای درب پارکینگ منطقی تر است هر چند شاید هزینه بیشتری را بطلبد.  اما راحتی و زیبایی و امنیتی که هنگام کار دارد بسیار بالاتر از کرکره برقی پارکینگ می باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس