کد خبر 1171570
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
مشاور نخست وزیر یمن: بایدن منجی منطقه نیست

مشاور نخست وزیر یمن گفت: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا آنگونه که تبلیغ می‌کنند، ناجی منطقه نیست و امید به او مانند شرط بندی بر اسب باخته است.

به گزارش مشرق، «حمید عبدالقادر عنتر» افزود: با آمدن بایدن امیدی به تغییرات ریشه‌ای و بنیادین در سیاست‌های آمریکا در منطقه نیست و قطعا او نیز مانند دیگر روسای جمهوری آمریکا عمل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری جدید آمریکا وعده داده بود که در صورت پیروزی، تجاوز به یمن را پایان خواهد داد و اقدامات دونالد ترامپ دیوانه را لغو خواهد کرد ولی ما به او هم امیدی نداریم.

عنتر بیان کرد: سیاست‌های آمریکا در دست فراماسونرهای یهودی است و سرمایه داران یهودی،  تصمیم گیران اصلی هستند و روسای جمهوری فقط ابزاری در دست صاحبان قدرت و ثروت هستند.

وی اظهار داشت: تروریستی نامیدن انصارالله یمن توسط ترامپ، هیچ نتیجه‌ای برای آمریکا در بر ندارد و فقط به افزایش رنج‌های ملت یمن منجر می‌شود.

مشاور نخست وزیر یمن ادامه داد: این اقدام ترامپ در صورت عملی شدن، باب هرگونه گفت و گو، مذاکره و حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن را خواهد بست.

عنتر تاکید کرد: اگر دشمنان جرات افروختن جنگ همه جانبه‌ای را در منطقه به خود بدهند، دریانوردی بین المللی تعطیل و هر کشتی متعلق به آمریکا، کشورهای متجاوز و رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: میدان نبرد را به عمق عربستان و شهرهای شیشه‌ای امارات منتقل می‌کنیم و همه مناطق عربستان به اهداف مشروع موشک‌های بالستیک تبدیل خواهند شد و نظام تروریستی وهابی در عربستان و فراماسونری امارات متحده عربی هزینه این جنگ را پرداخت خواهند کرد.

عنتر خاطر نشان کرد: انصارالله یمن یک حزب یا سازمان سیاسی نیست بلکه یک ملت ۳۰ میلیونی با تمام اقشار آن است که تروریستی نامیدن آن عاقلانه نیست.

وی افزود: تروریستی نامیدن انصارالله یمن به درخواست عربستان و امارات انجام شده است و بهای آن نیز علاوه بر پرداخت میلیاردها دلار به ترامپ، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است.

مشاور نخست وزیر یمن اضافه کرد: رژیم صهیونیستی نیز از انصارالله و ملت یمن هراسان است زیرا انصارالله پرچمدار مقابله و مبارزه با استکبار بوده و مبارزه خود را از امام حسین(ع) الهام گرفته است و کسی که الهام بخش او امام حسین (ع) باشد، شکست ناپذیر است.

وی بیان کرد: محور مقاومت باید با تشکیل یک جبهه واحد در مقابل استکبار جهانی، خود را برای نبرد بزرگ به منظور آزادسازی مقدسات و اخراج متجاوزان از منطقه آماده کند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین روزهای حضور خود در دولت ترامپ، نام انصارالله یمن را آنچه به عنوان‌ فهرست گروه‌های تروریستی اعلام کرده است، قرار داد.  

این اقدام اعتراض بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن از جمله سازمان بهداشت جهانی را به دنبال داشت.  

بیش از ۶ سال بوده که یمن شاهد جنگی است که ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی، از دست داده‌اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک‌های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه‌ای پیچیده‌تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    جو فعلا ناجی امریکا باشه بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس