دولت‌های غربی از قدرت گرفتن اسلام ناب هراس دارند

یک کارشناس مسائل دنیای اسلام به اهمیت نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اشاره کرده و معتقد است که حکومت‌های غربی از قدرت گرفتن اسلام ناب هراس زیادی دارند.

به گزارش مشرق، یکم بهمن ماه سال ۱۳۹۳ بود که رهبر انقلاب اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپا نکات مهمی را بیان کردند. محتوای نامه دربردارنده هشدارها نسبت به رویکردها و رفتار سیاسی غرب و آمریکا و نیز آگاه سازی افکار عمومی غرب در قبال مسئولیت پذیری آنها برای شناخت بی‌واسطه از دین اسلام بود.

بیشتر بخوانید:

افراط گرایی لائیسیته مکرون و اوج گرفتن اسلام ستیزی در غرب

نکته‌ای که به طور برجسته در محتوای ارزشمند این نامه می‌توان به آن دست یافت و حتی می‌توان از آن به عنوان یک نقشه راه و یک سند تاریخی بهره گرفت این است که در آن سال نسبت به تحولات و رویدادهایی هشدار داده شد که همین روزهای اخیر جهان آن را تجربه کرد.

دوران پسا انتخاباتی آمریکا همان دورانی است که بارها و در موقعیتهای مختلف و با شیوه‌های گوناگون نسبت به وقوع آن هشدار داده شده بود. اگر چه تقریباً اکثریت افکار عمومی این هشدارها را پذیرفته بود و به خوبی می‌توانست درک کند که نسخه غرب برای ملت‌ها شکست خورده و پوسیده است اما تحولات چند سال اخیر به ویژه بحران کرونا و آشوب‌های انتخاباتی آمریکا خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شد چهره پوسیده و واقعی این نسخه را نشان می‌داد.

شهروندان اروپا و غرب نباید اجازه دهند که تروریست‌های سازماندهی شده بعنوان نمایندگان اسلام معرفی شوند. اجازه نباید داد که چهره‌های موهن و سخیف بین افکار عمومی اروپا و واقعیت اصلی اسلام فاصله ایجاد کنند و یک سد عاطفی و احساسی نیز ایجاد شود و امکان داوری بی طرفانه سلب گردد.

غرب باید بدون پیش داوری و بدون واسطه با اسلام واقعی آشنا شود و از طرفی نباید در مرزهای ساختگی ذهنی محصور بماند. انحصار رسانه‌های غربی مهمترین دلیل است که غرب و شهروندان آن بدون واسطه با اسلام آشنا نشده اند.

اقداماتی که امروز با عنوان اسلام در جهان و منطقه انجام می‌گیرد به منظور تخریب چهره اسلام و از طرفی فراهم کردن زمینه برای ارائه الگوی انحرافی از اسلام و جایگزین کردن اسلام انگلیسی یا آمریکایی است. مأموریت داعش و گروههای تروریستی همین موضوع بود. در همین راستا، گفتگویی با «فراس النجم» داشته که متن آن در ادامه آمده است. النجم مدیر «مدافعان حقوق بشر کانادایی» (Canadian Defenders for Human Rights) است:

*چرا سیاست اسلام هراسی و نفرت پراکنی علیه مسلمانان در طی سال‌های اخیر تشدید شده است؟

سیاست قدیمی اسلام هراسی و نفرت پراکنی علیه مسلمانان به این دلیل تشدید شده است که بخش قابل توجهی از دولت‌های غربی و به ویژه دولت ایالات متحده، دستور کاری شیطانی در قبال اسلام ناب دارند. اسلام ناب می‌تواند دنیا را تقویت کرده و نقشه‌های شیطانی غرب برای تفرقه افکنی و تسلط بر سرزمین‌های مسلمانان را از بین ببرد. انقلاب مقدس و موفق امام خمینی (ره) حمله بسیار بزرگی علیه برنامه‌های آنها برای کنترل منطقه خاورمیانه بود.

*آیا افکار عمومی جهان غرب درک واقعی از اسلام دارد؟ درک غربی‌ها از دنیای اسلام از چه منابعی حاصل می‌شود؟

اسلامی که به افکار عمومی غرب رسیده است غالباً از نوع انحرافی است و دلیلش نیز وجود شاخه قلابی و انحرافی وهابیت است اسلامی که به افکار عمومی غرب رسیده غالباً از نوع انحرافی است و دلیلش نیز شاخه قلابی و انحرافی وهابیت است که در واقع مذهب دولتی رژیم سعودی است که خود توسط غربی‌ها پایه‌گذاری شده است. یکی از روش‌هایی که غربی‌ها در مورد اسلام اطلاعات کسب می‌کنند از طریق رسانه‌های عمومی است که تصویری تهاجمی و خشن از اسلام را به نمایش می‌گذارند. به دلیل اعتمادهای کورکورانه، این رسانه‌ها تأثیر بسیار زیادی روی اکثر ملت‌های غربی دارند.

*چرا غرب تلاش دارد تا تروریست‌هایی مانند داعش را به عنوان نماینده دنیای اسلام معرفی کند؟

اکثر دولت‌های غربی تروریست‌ها را به عنوان نماینده اسلام معرفی می‌کنند زیرا از نقاط قوت و گسترش اسلام در غرب هراس دارند؛ آنها همچنین از استقلال و قوی شدن سرزمین‌های اسلامی می‌ترسند زیرا برنامه‌های آنها برای تاراج منابع کشورهای اسلامی را نابود می‌کند؛ غارتی که هم اکنون در برخی سرزمین‌های منطقه غرب آسیا و سایر مناطقی که توسط ارتش خودشان یا رژیم‌های دست‌نشانده غصب کرده‌اند مشاهده می‌شود.

*چرا ساختار قدرت در دنیای امروز تلاش دارد تا تفکرات اسلامی را به حاشیه براند؟

دولت‌های غربی تلاش می‌کنند تا تروریست‌ها را به عنوان نماینده اسلام معرفی کنند آنها از اسلام انقلابی که علیه فساد و شیطان قیام می‌کند هراس دارند زیرا این اسلام باعث به وجود آمدن متفکرانی قوی خواهد شد و به جنگ روایت‌هایی انحرافی خواهد رفت که برای ترساندن مردم از اسلام رواج داده می‌شوند. نامه‌ای که آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به جوانان غربی ارسال کردند از آنها می‌خواهد که نگاه خود را فراتر از آنچه که غرب راجع به اسلام می‌گوید معطوف کنند، مطالعات مستقل خودشان را انجام دهند و حداقل از ارزش‌ها و اصول انسانی مشترک دفاع کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای نگران مردمی است که گمراه شده‌اند و دنبال اتحادی است که بر مبنای اصول دینی و انسانی بنا شده باشد تا جلوی هر گونه فتنه و نفرت‌پراکنی در جهان را بگیرد. امیدواریم که مسلمانان تلاش بیشتری برای انتشار این نامه در رسانه‌های اجتماعی مختلف داشته باشند تا تمام ساکنین دنیای غرب بتوانند به معنای واقعی پیام عشق و محبتی را که توسط یکی از تاثیرگذارترین عالمان فقه اسلامی در جهان صادر شده است را درک کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 3
    هراس دارن چون لیبرالیسم فاحشه پرور در هر زمینه ای رو به زیر خواهد کشید. شما اصلاح طلب ها هم همراه با غرب، غرق خواهید شد.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    برو بابا
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    جک قشنگی بود
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 1
    دوران اسلام هراسی گذشته و باید فکر قبر و کفن باشند. غرب مغرور مانند کبک سر در برف غرور و اقتدار فرو برده و هرگز متوجه رشد فزاینده حرکتهای جهادی در نقاط مختلف دنیا نشد یا به ان اهمیت نداد.
    • US ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      0 0
      واقعا این کارشناسه؟؟بعیده شاید..
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    دولت های اسلامی هم از اسلام ناب هراس دارند....چون همشون جعلی اند
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      0 0
      کسی که از مذهب سو استفاده کند را بدون مجازات نمیگزارد... تورات
  • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    اسلام ناب ؟؟؟ تو اسلام ناب هم اختلاس و رانت و باند تعریف شده ؟
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    1 0
    ساختار قدرت که موجود زنده نیست که تلاش داشته باشد . این جفنگیات دیکه مشتری نداره
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    ما میدانیم چه چیز را پنهان و چه چیز را آشکار میکنند قرآن
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    هراس اسرائیل از باران موشک ها هندوتنه های ایرانی
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    هراس اسرائیل از باران هندوانه های بالستیک
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    ادیان ابراهیمی همه قدرتمندند ، چه هراس داشته باشند ، چه نداشته باشند
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    ابراهیم خیلی زرنگ بوده خخخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    غربی ها نه اسلام ناب میخواهند و نه داعش و کتابشان تورات و انجیل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس