کد خبر 1170938
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
image-20210121100311-1.png

رئیس قوه قضاییه در بیستمین سفر استانی خود به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی وارد سمنان شد.

به گزارش مشرق، آیت الله رئیسی در بیستمین سفر استانی خود امروز پنجشنبه ۲ بهمن به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی وارد سمنان شد.


رئیس قوه قضایییه در شورای اداری استان سمنان: هرکاری که تولید را برای فعالان اقتصادی تسهیل می‌کند، باید انجام داد
 

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد:عدالت مبنا و اساس نظام دینی و محور ارتباطات در قانون اساسی است. خواست مردم و جامعه اسلامی از دولمتردان و دست اندرکاران نظام، عدالت است.

وی افزود: همه بخش‌های نظام باید خود را برای اجرای عدالت موظف بدانند. در جامعه اسلامی ما، نظام اداری عادلانه را باید باید به دنبالش باشیم؛ در نظام اداری و ارتباطات اداری عادلانه باید به قانون و قانونمداری اصل باشد و هیچکس نباید به خود اجازه دهد حقوق عامه و خاصه مردم را زیرپا بگذارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی پای حق سه اصل مهم هستند، گفت: فساد نقطه مقابل عدالت است؛ خارج از شدن از اعتدال را فساد می‌گویند. امروز ملاک در اجرای عدالت قانونمداری است. مجلس قانونی وضع می کند و دستگاه های اجرایی و قضایی خود را باید موظف به اجرای قانون بدانند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در نگاه مردم اعتماد آفرینی کنیم، اجرای عدالت تضمین کننده است. نیروی انسانی کارآمد بسیار و هم ذخایر ارزشمندی وجود دارد؛ در استان سمنان معدن، زمین‌های کشاورزی و دیگر ذخایر ارزشمند بسیاری وجود دارد و فضای کسب و کار سالم در این استان وجود دارد.

آیت الله رئیسی افزود: :باید از کارآفرین و سرمایه گذار پرسید که مشکلات کجاست و این موانع حل شود. قاچاق یکی از اصلی‌ترین موانع تولید است و باید موانع تولید را برطرف کرد.

وی ادامه داد: هرکاری که بتوان برای فعالان اقتصادی انجام داد که تولید را تسهیل کند باید انجام داد. قوانین برای رفع موانع تولید وضع شده است؛ آنجاییکه به قوه قضاییه مرتبط می‌شود باید دستگاه قضایی پشتیبان و حامی تولیدکننده باشد.

مسائل و مشکلات قضایی استان سمنان در جریان جلسات امروز با مسئولان اداری و قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد
 

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در بدو ورود به فرودگاه سمنان گفت:  توفیقی است که در ایام متعلق به وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره(س) خداوند متعال مرحمت کرد تا در سلسله سفرهای استانی امروز در سمنان باشیم.

آیت الله رئیسی افزود: به‌دنبال سفری که گروه مقدماتی 25 نفره از همکاران در سطح استان سمنان داشته‌اند، مسائل و مشکلات قضایی و مردمی بررسی شده است، گزارش های مقدماتی آماده شده است و در جلساتی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و همکاران قضایی خواهیم داشت، مسائل بررسی شده توسط گروه اعزامی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هرچه از مشکلات که در استان سمنان قابل پیگیری باشد، همینجا برای رفع آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم و آنچه مربوط به مرکز است در مرکز پیگیری خواهد شد تا ضمانت اجرایی داشته باشد و پیگیری لازم انجام شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به تقدیم 3 هزار شهید استان سمنان، یاد رزمندگان و ایثارگران این استان را گرامی داشت و گفت: از آن جهت که سفرهای ما باید همراه با رعایت مسائل بهداشتی باشد، ناراحتیم و احساس خسران می کنیم از این جهت که نمی‌توانیم خدمت همه مردم عزیز استان سمنان و همکاران اداری و قضایی باشیم و در نشست‌ها و اجتماعات مردمی حضور داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه قصد داشتیم با فرهیختگان، دانشگاهیان، طلاب و افاضل حوزه علمیه دیدار داشته باشیم که به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان انجام آن وجود ندارد، گفت: امیدواریم ویروس منحوس کرونا هر چه سریعتر نه فقط از مردم ایران و امت اسلام بلکه از جامعه بشریت دور شود.

آیت الله رئیسی دیدار با مدیران عالی استان در شورای اداری، دیدار با همکاران اداری و قضایی و همچنین شرکت در جلسه شورای قضایی استان را از جمله برنامه های سفر به استان سمنان عنوان کرد و گفت:  امیدواریم این سفر پربرکت و همراه با تصمیم سازی ها و تصمیم گیری هایی در راستای گره گشایی از مشکلات مردم و همکاران قضایی استان سمنان باشد.

رئیس قوه قضاییه وارد سمنان شد
 

آیت الله رئیسی در بیستمین سفر استانی خود امروز پنجشنبه ۲ بهمن به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی وارد سمنان شد.

در این سفر بررسی مسائل و مشکلات حقوقی - قضایی استان و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    قزوين میزبان و چشم انتظار شماست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس