مقام دولت بایدن: تهدید ناشی از افراط‌گرایی داخلی از بزرگترین چالش‌های آمریکا است

گزینه مورد نظر رئیس جمهور منتخب آمریکا برای اداره وزارت امنیت داخلی وعده داده است تا با هرگونه افراط گرایی داخلی مقابله و برخورد کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آلخاندرو مایورکاس گزینه مورد نظر جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای اداره وزارت امنیت داخلی روز سه شنبه در اظهاراتی گفته است که به کارکنان اطلاعاتی این وزارتخانه قدرت و اختیارات کاملی خواهد داد تا اطلاعات درباره تهدیدات گروه های افراطی را جمع آوری کنند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله جنتی: چیزی از دموکراسی درآمریکا باقی نمانده است

بر اساس این گزارش، اظهارات مایورکاس در شرایطی است که چهارشنبه ۶ ژانویه همزمان با برگزاری جلسه کنگره برای تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله ور شدند که به دنبال این حادثه، پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

انتخابات آمریکا؛ پرده‌برداری از وحشی‌گری ایالات متحده

وی در اظهاراتی در کمیته امنیت داخلی مجلس سنای آمریکا افزود: تهدید ناشی از افراط گرایی داخلی یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که وزارت امنیت داخلی با آن روبرو است. اگر صلاحیت من تایید شود، کار را برای مقابله با گروه های افراطی داخلی آغاز خواهم کرد.

یکی دیگر از چالش های مهم مایورکاس، عمل به وعده های بایدن برای بازنگری در محدودیت های مهاجرتی است که توسط دولت ترامپ وضع شده است.

او با موج گسترده‌ای از پناهجویان و مهاجران آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی روبرو است که هم اکنون به مرزهای آمریکا و مکزیک هجوم آورده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس