کد خبر 1170098
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصرهوشمندی نوشت: یک حقوقدان فضای مجازی تاکید دارد که موضوع جمع‌آوری داده‌ها توسط یک پلتفرم خارجی زمانی بغرنج و خطرناک می‌شود که اطلاعات تک‌تک افراد یک جامعه را تشکیل دهد و دیتاماینینگ یا داده‌کاوی بین اطلاعات خصوصی افراد، منجر به نقض حریم خصوصی جمعی شود.

محمدجعفر نعناکار به اصطلاح بهداشت حقوقی جوامع در حوزه حقوق فرهنگی اشاره دارد و بیان می کند: اینکه اطلاعات یک جامعه و کشور، که از تک‌تک افراد گرفته شده، خارج از مرزها داده‌کاوی شود و از طریق آن اطلاعات جدیدی را به دست بیاورند و بر اساس آن اطلاعات جدید، مهندسی_فرهنگی کنند، بسیار شایع است. اطلاعات اپراتور شما را می‌گیرند، جنسیت شما، اینکه از کدام منطقه جغرافیایی متصل شدید، علایق شما، برای اینکه تبلیغات مورد پسند شما را ایجاد کنند و سبک زندگی شما را تغییر دهند.

این حقوقدان فضای مجازی با اشاره به عدم پیگیری نقض حریم خصوصی توسط نهاد داخلی، بیان می کند: اینکه تک‌تک افراد اگر برایشان اهمیت ندارد یک موضوع است، اینکه حریمی از یک جمعیت نقض می‌شود، بحث حاکمیتی است که در این حوزه به آن حاکمیت_سایبری می‌گویند و باید به آن رسیدگی شود. شورای عالی فضای مجازی، بازویی دارد به نام مرکز ملی فضای مجازی که اساس‌نامه‌ای دارد و طبق آن، مسوول رصد و پایش و پیگیری نقض قوانین در داخل از کشور و خارج از کشور است. انفعال این نهاد حاکمیتی در این قضیه باید بررسی و آسیب شناسی شود.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • JP ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 0
    کسانی که مغرورانه می خوان دنیا و مردم رو تغییر دهند سرانجام دنیا و مردم آنها را تغییر می دهند نگاهی به سرنوشت ترامپ و دیکتاتورهای دیگر کافی است!
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    بیشترین نقض توسط اپراتورهاوبامسئولیت وزارت مربوطه است که ریشه دارشده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس