یارانه

مجلس به دنبال این است برای جبران هزینه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر سبد معیشت مردم، ۳ یارانه موجود را تجمیع و یک یارانه بزرگ به ۷ دهک اول پرداخت کند.

به گزارش مشرق، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تخصیص مستقیم درآمد آن به مردم، موضوعی است که اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در هفته‌های گذشته به طور جدی آن را دنبال کرده‌اند. پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس و اعلام مقامات دولتی مبنی بر تداوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، نمایندگان مجلس با استناد به گزارش‌ها و شواهد مختلف، تاثیر پرداخت ارز دولتی به برخی کالاهای اساسی وارداتی برای کنترل قیمت آنها را اندک و در مقابل، تبعات مخرب آن بر اقتصاد کشور را بسیار بیشتر از دستاورد آن عنوان کردند. بر همین اساس اعضای کمیسیون تلفیق از عزم خود برای تک‌نرخی کردن ارز در بودجه خبر دادند. طبق اظهارات اعضای کمیسیون تلفیق، درآمد حاصل از تک‌نرخی شدن ارز در سال آینده در قالب یارانه نقدی به شکل مستقیم به مردم خواهد رسید.

در صورت نهایی شدن طرح مجلس برای تک‌نرخی شدن ارز و بازگرداندن درآمد آن به طبقات متوسط به پایین درآمدی، یک یارانه جدید به جمع یارانه‌های قبلی اضافه می‌شود. پرداخت یارانه حاصل از تک‌نرخی شدن ارز در بودجه سال ۱۴۰۰ تعداد یارانه‌های مستقیم را به ۴ می‌رساند. پرداخت نخستین یارانه نقدی با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در سال ۸۹ آغاز شد. دومین یارانه نقدی هم آذرماه سال ۹۸ و پس از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن آغاز شد. دولت پس از بالا گرفتن اعتراض‌ها به حذف ناگهانی یارانه بنزین، از بازگردان درآمد این طرح به مردم در قالب یارانه معیشتی خبر داد. پرداخت سومین یارانه هم در پاییز سال جاری و با ادغام طرح دولت و مجلس برای پرداخت یارانه مستقیم به مردم به منظور جبران فشار تورم ماه‌های اخیر آغاز شد.

اضافه شدن یارانه جدید مدنظر کمیسیون تلفیق که از محل درآمدهای حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌شود، چهارمین یارانه مستقیم تلقی می‌شود. در همین راستا به نظر می‌رسد کمیسیون تلفیق در نظر دارد تمام این ۴ نوع یارانه نقدی را در قالب یک یارانه بزرگ تجمیع و پرداخت یارانه نقدی را ساماندهی کند. سخنگوی کمیسیون تلفیق روز گذشته از ۲ سقفی شدن یارانه نقدی در سال آینده خبر داد. طبق اعلام رحیم زارع، یارانه نقدی در ۲ سقف پرداخت می‌شود که ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و مازاد بر ۵۸ میلیون نفر مبلغ دیگری دریافت می‌کنند.

پس اینگونه می‌توان گفت ۳ یارانه غیرمنظم کنونی پس از این تبدیل به یک یارانه ۲ سقفی خواهد شد به طوری که ۷ دهک آسیب‌پذیر جامعه رقمی بیش از ۲۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد و یارانه‌ای با مبلغ کمتر برای ۳ دهک بالا پرداخت می‌شود. با این اقدام ضمن شفافیت بیشتر یارانه‌ها و منظم شدن نظام پرداخت آنها، حمایت قابل توجهی از سبد معیشتی مردم خواهد شد که تا حدودی بار فشار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش مبنای محاسباتی حقوق گمرکی را خنثی می‌کند.

یافته‌های روزنامه «وطن امروز» حاکی از این است که یارانه تجمیعی قریب به ۳۰۰ هزار تومان است که رقم دقیق آن در روزهای آتی توسط کمیسیون تلفیق اعلام می‌شود و برای رای‌گیری به صحن علنی می‌رود.
 
* سال جاری چقدر ارز ترجیحی پرداخت شده است؟

عملکرد تأمین ارز ترجیحی تا نیمه آذرماه ۱۳۹۹ نشان می‌دهد حدود ۷ میلیارد دلار از این ارز تاکنون تخصیص یافته است. این در حالی است که سهم دولت از منابع ارزی ناشی از صادرات نفت و گاز بسیار کمتر از این میزان است. به عبارت بهتر دولت بخشی از منابع ارزی مورد نیاز را با نرخ بالاتری خریداری کرده یا اینکه ذخایر ارزی بانک مرکزی را به صورت دستوری به این امر اختصاص داده است. نکته قابل توجه در رابطه با حذف ارز ترجیحی، موضوع ارز دارو است. در بودجه باید برنامه‌ریزی شود که ارز دارو مستقیما به شرکت‌های بیمه پرداخت شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده است به دلیل کمبود منابع ارزی دولت در ۷ ماه نخست امسال، حدود ۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی تهیه شده که منجر به افزایش پایه پولی شده است.

 
* چه کالاهایی گران می‌شود؟

مسلماً حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند باعث رشد قیمت برخی کالاها از جمله نان، روغن مایع و جامد خوراکی، مرغ، گوشت، ماکارونی و برخی اقلام لبنی شود که نقش بسزایی در سبد غذایی مردم دارند. مجلس اگر حمایت مستقیمی در این رابطه انجام ندهد باید شاهد کوچک‌تر شدن بیش از پیش سفره‌های مردم در سال آینده باشیم.

 
* حمایت به هر شکل ممکن

آنچه مهم‌تر از قیمت ارز ۴۲۰۰ و ۱۷۵۰۰ تومانی است، فلسفه پشت این سیاست‌هاست. طراحی این سیاست‌ها با هدف حمایت از مردم صورت گرفته است و تغییر شکل آنها در صورت  فراموش نکردن هدف نهایی، در اصل موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند. دولت و مجلس می‌توانند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف و قیمت ارز تامین کالاهای اساسی را به ۱۷۵۰۰ تومان برسانند با این مقدمه که پیش از هر کاری یارانه نقدی و حمایتی برای مردم طراحی کنند. نباید فراموش کنیم که سال گذشته به دلیل حذف یارانه پنهان بنزین و پرداخت یارانه مستقیم چه فضایی در کشور به وجود آمد. دولت باید درست مانند ابتدای شروع سیاست هدفمندی یارانه‌ها یک فصل جلوتر یارانه حمایتی و نقدی را به مردم پرداخت کند تا در زمان آزادسازی قیمت کالاهای اساسی دچار شوک و بحران نشوند، البته با توجه به عدم درایت دولت حسن روحانی، اساسا اجرای این سیاست تا تابستان ۱۴۰۰ پیشنهاد نمی‌شود.

در همین باره مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس به «وطن امروز» گفت: دولت اعلام کرده در لایحه بودجه سال آینده حدود ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته که مساله پرحرف و حدیثی است. یوسفی اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید دولت از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده که حدود ۲/۴ میلیارد دلار آن برای نهاده‌های دامی و دارو بوده است. با این حال می‌بینیم تخصیص ارز دولتی، تاثیر خاصی روی کنترل قیمت‌ها نداشته و قیمت گوشت مرغ و بسیاری از کالاهای دیگر مشمول ارز دولتی افزایش چشمگیری داشته که باعث کوچک شدن سفره مردم شده است.

وی تصریح کرد: از این جهت ارز ترجیحی مسائل زیادی دارد ولی تصمیم خلق‌الساعه و ناگهانی برای حذف ارز ترجیحی هم اثر تورمی دارد، چرا که در مسابقه افزایش حقوق و تورم، حتما تورم برنده خواهد بود. هم‌اکنون اگر به ابتدای فروردین سال ۹۹ بازگردیم و از مردم شریف بپرسیم که افزایش ۱۵ درصدی حقوق را می‌خواهید یا ثبات قیمت‌ها، قطعا مردم خواهند گفت ثبات قیمت‌ها.

یوسفی همچنین درباره یارانه ۲ سقفی اعلام شده توسط سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: پرداخت یارانه ۲ سقفی در کمیسیون تلفیق مطرح است. البته این پیشنهاد هم مطرح است که ما باید بر اساس قانون، یارانه ۳ دهک ثروتمند را حذف کنیم. بنابراین اساسا پرداخت یارانه به دهک‌های ثروتمند معنایی ندارد. در مقابل باید از اقشار متوسط و کم‌درآمد حمایت شود. مثلا اکنون نزدیک به ۷ میلیون نفر به سختی امرار معاش می‌کنند که باید حمایت از آنان را مورد توجه قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 348
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 213
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    مسئولینی که حقوق بالای بیست تومن میگیرن میفهمن حمایت یعنی چی؟! ان‌شاءالله اون دنیا بابت تک تک ریال هایی که گرفتید باید جواب بدید
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ورود مجلس به اتاق های تنگ و تاریک اقتصاد پدیده ای مبارک است. #شفافیت در مقابل قرق کردن های ناشناخته و البته چند نفره، هوشیارانی #سلامت میخواهد. سپاس
  • کامران IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    46 7
    خواهشا تا این کلید ساز هست دست به هیچی نزنید همینی هم که دست ما میرسه از بین خواهد رفت
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      7 9
      مجلسیان عزیز تشکر تشکر خیلی عالیه ممنونیم
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      ایشالاه اونهایی که دارند از این مردم بیچاره دزدی میکنند بچهاشون جلو چشاشون جوون مرگ بشن
    • یارانه نفری ۷۰۰تومان فقط IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      18 0
      یارانه کمتر از نفری۷۰۰تومن معنایی ندارد اقای مسوول
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    19 5
    از دست دولت فشل و مجلسی که میرود ناکارآمد شود
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    29 9
    اگر ارز ۴/۲۰۰ حذف شود ویارانه زیر ۷۰۰ تومان باشد من قول میدم شرایط تورم جامعه ۴ برابر بدتر از این میشود م مردم باید گوشت هم رو بخورن...دقت گنید که این راه برگشت نداره
  • یه کارگر IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    32 4
    کدوم سفره؟ سفره هارو جمع کردندرفت...دیگه راهی هم برای مردم گذاشتن؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      احسنت
    • غلامحسین IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      هیچ کربه ایی برای محض رضای خدا موش نمی گیره مجلس ودولت تا الان چه کاری کردن که به درد مردم بخوره این بازیهایی که همه ساله برای اینکه قیمتها را بالا ببرند انجام می دهند وبعد از مدتی که آبها از آسیاب افتاد صداش رو در نماورند
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    50 5
    تزریق نقدینگی به این میزان مسلما" تورم بسیاربالایی ایجاد خواهدکرد، اگر بسته وسبدکالاهای اساسی ماهیانه وباکیفیت ،درقالب کالابرگ الکترونیکی یا چیزی شبیه به آن والبته بدون رانت وسوءاستفاده وکاملا تحت نظارت وپایش وهمچنین بدون صف وانتظار وشلوغی وهرج ومرج و ضدکرونا... توزیع شود،مناسب تراست.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      لطفا اول نمایندگان را در شرایط زندگی آحاد جامعه باید زندگی کنند یکبار دلار را آزاد کنید و دست مبارکتان را از روی ان بردارید ابن قدر شعار ندهید
  • جواد IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    87 3
    کجا 7میلیون نفردارندبه سختی زندگی می کنند نصف بیشتر ایران دارندجون میکنندبه خدا هرکی این آمارهارو میگیره معلومه شکمش سیره وبین این مردم نیست
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    43 4
    مسخره است ..مردم چی فرض کردید.......شرم آور هست برای حکومت اسلامی امام زمان
  • نقی IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    19 4
    کم‌گرانی‌درست‌کنید طبقه‌ظعیف‌دو ماه‌دوام‌نماوره‌
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    12 0
    «البته با توجه به عدم درایت دولت حسن روحانی، اساسا اجرای این سیاست تا تابستان ۱۴۰۰ پیشنهاد نمی‌شود».
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    23 1
    بازم مساله سر کلاه گذاشتن سرمردم است بابا دیگه جونی برامون نموده دست از سرمون بردارید بزارید به حال خودمون بمیریم.
  • یک جانباز IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    22 1
    این طرح را که حذف یارانه کالاها و حتی سوخت میباشد را احمدی نژاد میخواست پیاده کند و یارانه مستقیما به مردم داده شود که برای همیشه تورم پایین نگه داشته میشد اما رانت خواران وی را تهدید به زندان و از طرفی عدم صلاحیت اقتصادی دانستند
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    10 1
    دویست سیصد هزار تومنی که میگوئید همین حالاشم آش دهن سوری نیست ، چه رسد به اینکه بخواهید اجرای آنرا به دلیل بیعرضگی این دولت و رئیسش ،تا تابستان 1400 به تاخیر اندازید، تا تابستان آینده معلوم نبست شیخ چه بلایی سر قیمتها بیآورد. که با مبلغ مذکور یکدانه تخم مرغ هم نتوان خرید!
  • م IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 4
    خدا در نظر بگیرید برای ما که مستاجر هستم ماشین نداریم با چند تا دختر نه وام یک ملیون نه ۱۰۰ دادی
  • کارگر IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 1
    شما متاسفانه قبل از اینکه. کاری عملا"انجام دهید فقط ا.ز قبل هی میگید ومی نویسید اخرش هم معلم یه صفر گنده بهتان میده. به قول قدیما...به به باره ونه بدار در مورد چی حرف میزنید.!..7294
  • ماشاالله DE ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    9 1
    برای چندمین بار مکرر عرض میکنم، به ظلمی که در عدم پر داخت، جا ماندگان از ثبت نام میشود، مشارکت نکنید، همگی مسولید
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      5 0
      به قران قسم وقتی بحث پول باشه هیچکس به همنوع خودش رحم نمیکنه مگه تعداد خیلی کمی که انسان واقعی باشن
  • یک هموطن IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    10 1
    باید سرپرستان خانوار فقیر و فاقد شغل و درآمد شناسایی شوند و ماهیانه طبق سبد معیشت برای آنها حقوق بریده شود و تحت پوشش بیمه درمانی هم قرار بگیرند این حداقل کار برای محرومین است .تازه مسکن و اساس خانه هم که هیچ
  • HR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    افزایش یارانه خانوارهای نیازمند در جهت تأمین معاش، درصورت مقابله با گرانی وتورم اقدامی مثبت میباشد"
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      خانواده های نیازمند باید توسط نهادهای مربوطه بقدر کافی حمایت بشوند ولی اینکه در طرحهای ملی هم فقط این اقشار در نظر گرفته شوند پس این همه تشکیلات عریض و طویل کمیته و بهزیستی با این همه کارمتد و ساختمان و بودجه و مدیر و رییس به چه دردی میخورن ؟ این ها جمع بشن و بودحه مستقیم به تحت پوششی ها پرداخت بشود .
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 2
    یارانه ۹۹ چطور به مردم دادن مانده ۴۲۰۰ اینا چرا این همه دروغ میگن خسته نشدن مردم به حرفهای اینا اعتبار ندارن
  • سید IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 3
    داداااااش الان که جمع دو تا یارانه بیشتر از ۳۰۰ هست ( برای خانواده ۳ نفره ) منت چیو دارین میذارین سر ملت ، بیشتر از ۲۵۰ دیگه چه سیقه ای هست ؟ الانم که بیشتر از ۲۵۰ هستش!!!!! دکتر قالی و رفقا تا الان کجا تشریف داشتن
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      4 0
      منظورش هر نفره یه یه خانواده 3 نفره خانواده 3 نفره بین 750 تا 900 هزار تومن میشه
  • ههههه IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    14 0
    اگر کسی تو ایران کشورداری بلد بود خصوصا مسولین الان وضعیت ما مردم به این بدبختی نخواهی رسید شرم به شماها ..برید از کشورهای پیشرفته یاد بگیرید .
  • ناشناس IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 1
    دستشون درد نکند از یارانه کرونایی که قسط از یارانه کم میشه هنوز هم ۱۰۰ تومانی به ما ندادند وبن خرید کالا را هم خبری نیست وعده به سال دگر می دهند کارگر زحمتکش بازنشسته حداقل حقوق
  • ب IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    به به،به سلامتی،گل بود به سبزه نیز اراسته شد
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    9 1
    عیبی نداردمردم هم صبرش دیگه کم کم تمام میشودببینیم مسئولین میبردیامردم شهیدپرورانقلابی
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    7 6
    اگر به رویه امام علی ع مراجعه کنیم ایشان در زمان حکومتش سهم مردم از بیت المال را بطور یک سان پرداخت می نمود حتی در مورد برادر معلول و نابینایش یک سان بود پس چرا در پرداخت یارانه به همه مردم ایران تبعیض آمیز رفتار می شود
  • محمدرضاسبزواریان US ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    11 4
    خداشاهده کمرمون شکسته ازگرونی به تومن درامدمونه به دلارهزینمونه ِ
  • IE ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    آقا نمیخواد یارانه بهمون بدید دستتون درد نکنه قیمت‌ها رابرگردونید به قبل یارانه پیشکش تون باشه ای بابا عجب گیری کردیم آقا نمی‌خواهیم بخدا من جز دهک پایین هستمم تمام شرایط دهک گایین را دارم وهمیشه دریافت کردم خ اهشا نمی‌خواهیم التماس میکنم یارانه راحذف کنید قیمت‌ها را برگردونید به قبل باس اس واحترام
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      واقعا کمرمون شیکست
  • محمد IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    27 1
    خدا رحم کند با این چندرغاز حقوق و سال 1400
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    24 0
    مردم بیکار قدرت خرید پایین وگرانی مواد خوراکی گرسنگی شاخ ودم که ندارد زباله گرده ها رازیادتر میکنید
  • علی IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    25 1
    من کار گر شرکت هستم بابا امد ۲۸۰۰ به من که سه تا بچه دارم ومستا جر هستم صد تومان تعلق نگرفت دولت اطلاعات کافی از بد بخت بودن امثال من نداره حالا فقط گرانی گرانی
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      15 5
      دولت خبرنداره، صرف نمیکنه گوش بده
  • Rwh IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    9 9
    بسم الله الرحمن الرحیم خداوند کسانی را که در راه خدمت و آرامش ملت بخصوص اقشار کم درآمد بدون خانه و زمین بیمه.. قدم برمیدارن. اجر و پاداش زیادی نوید می‌دهد.. راست گفت پروردگار عظیم بلند مرتبه
    • در IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      واقعا دل هر انسانی به حال ملت ایران میسوزه دیگه وقتی کوچکترین مایحتاج یه خانواده تامین نشه دیگه از خونه و ماشین و... اصلا تامین نمیشه این دولت و هزارتا دولت پشت سر اینم کاری نمیتونن بکنن. روغن مایع سرطان زا پیدا نمیشه مرغ اشغال سرطان زا کیلویی بالای 20تومن برنج بالای 30 تومن ولی به حقوق و مزایا که میرسه کمترین اندازه واقعا متاسفم برای کسایی که پشت میزن و کاری نمیکنن. مردوم هم که روز به روز بدبخت میشن، آیا عدالت علی اینه
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    39 5
    یارانه بخوره تو سرتون
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      4 0
      دقیقا
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      3 0
      دمت گرم
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    16 7
    اگربخواهیم ارروی عدالت رفتارکنیم،وبه هچ کس ظلم نشودبایدازعدالت علی(ع)پیروی کردوهرکس به حق خود،درخیلی مواردنظرات شخصی بعضی ها زیان جبران ناپذیری به کشورومردم،می زند،اگریارانع حق همه است پس بارضایت طرف بایدحذف گردد،چرا که فردی که ازیارانه حذف شدگان استفاده می کند احساس می کن که حق الناس دیگران رامی خوردوبرگردن اوست.دقیق وشرعی عمل کنیدنه احساساتی.
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      لطفاً یک مقدار مختصر در مورد عدالت امیرالمومنین علی (ع) توضیح بفرمایید. بعضی ها خواسته‌های خودشون رو منطبق بر عدالت علی (ع) می‌دانند.
  • شهروند IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    7 1
    در حال حاضر با دریافت سه یارانه زندگی لنگه و نمیچرخه. ما که در امد ثابت نداریم مستاجر هم هستیم چکنیم؟
  • محمد رضا IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    11 7
    با توجه به اینکه منابع حاصله از طریق فروش ارز بدست می آید و ارز همیشه در کشور ما در حال صعود و نوسان است بهتر است که به هر فرد چند دلار یارانه تخصیص و معادل ریالی آن پرداخت شود مثلا به هر فرد در ماه .... دلار تعلق می گیرد که معادل ریالی میانگین آن ماه به او پرداخت شود
    • RO ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      اصلش همینه و گرنه بقیه کلاهبرداریه
  • سعیدپور IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    27 6
    مردم یارانه نمیخوان ارز 17500 هم نمیخوان. فقط مجلس و دولت لطف کنن تو بازار ارز و طلا و خودرو دیگه دخالت نکنن تا قیمتا عین جریان 598 ریزش کنن و قطعا قیمت واقعی دلار تک نرخی میره زیر 4 تومن. ما را به خیر شما امید نیست پس شر نرسانید لطفا
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      4 2
      حرفی حسابی. بالاغیرتا همت بسه
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    13 2
    هیچ عدالتی تو یارانه دادن نیست چرا با مردم این کاررا میکنید عده ای را جزع دهک بالا قرار دادین که هیچ چیز از جزعیات زندگیش نمیدونید از بانکها تحقیق کردبن ولی نفهمیدین که طرف چقدر قسط داره شب روزش یکی شده تا بتونه قسطهاشو پرداخت کنه الانم با این کار باید فقط خودکشی کردچون اصلا نمیشه دیگه زندگی کرد
  • ناشناس US ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    14 1
    کسانی که یارانه نمیگیرن وبازنشسته هستن ودوفرزند دانشجو وبی کار دارن چه کنن با اینهمه گرانی . دست دزدان وراندخوران رو کوتاه کنید همه چی ارزون میشه تا کی ملت طاقت گرانی دارد چهل ساله فقط گرونیه اوضاع ما از مردم فلسطین هم اسف ناکتره
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    7 2
    همش چرت وپرت
  • رضا IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خدا بخیر بگذرونه هروقت یارانه گرفتیم عوضش سه برابر رفتیم زیر بار مشکلات فکر کنم ایندفه نون هم نتونیم بخوریم
  • محمد IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اگه ارز ۴۲۰۰‌ اثری نداشته چرا خودتان می گویید با حذف ارز ۴۲۰۰ کالای اساسی گرون می شود آن وقت شما می خواهید به بعضی ها یارانه آن را بدهید پس بقیه چه می شوند وقتی کالاها چند برابر می شوند یکم فکر کنید الانه ۹۵ درصد مردم مشکل دارند
  • Aboolei JP ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    ای بابا .... هرکاری بکنن .... بازم ما طبقه روستائی "بدبخت بیچاره ای هستیم ، که هستیم !؟...
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    نصف این سه دهک ثروتمند کسانی هستند که مستاجرند بیماردر منزل دارند که همیشه احتیاج به دارو وارداتی دارند و وام میگیرند تا بتونند دارو بخرند ولی هیچگونه یارانه معیشتی بهشون تعلق نگرفت چون ثروتمند شناخته شدند پس خواهشا با مردم این کارها را نکنید
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    به جای اینکه دولت بیاد ۴نوع یارانه بده یه یارانه بده اونم درست وحسابی بده گدا بازی راه انداختن
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    19 2
    جمع یارانه های مردم در 4مرحله بیش از 500هزارتومان است. نه دویست و پنجاه هزارتومان. به مردم ظلم نکنید!
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    12 0
    یارانه با بنزین ۱۰۰۰ و مخارج اون زمان ۴۵ دلار یود!!!!!!!!!!
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    16 9
    نه.دلارراگران.کنیدونه.ماآن.یارانه.رامیخواهیم.شماراقسم.به.آن.چیزی.که.اعتقاددارید.من.که.میدانم.به.هیچ.چیزیاکسی.اعتقادنداریدجزبه.منافع.خود.بگزارید.همان.۴۲۰۰باشد
  • امید IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    تابه حال هیچ گونه عدالتی درپرداخت یارانه ها صورت نگرفته،درزمان احمدی نژادکمی بهتربود،دردولت روحانی حق الناس زیرسوال است.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    حالا هی بگید می خواید یارانه را زیاد کنید چه فایده وقتی اجناس هم گرون میشه من با سه تا بچه مجبور شدم برای کمک به شوهرم وتامین زندگی نماز وروزه استیجاری بگیرم واقعا درد مردم را درست دوا کنید 2863
  • پژمان IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    یارانه بخور توسرتون با این تورم افسارگسیخته که بیشتر قشر متوسط و کم درآمد رو تحت فشار قرار داده ،بیش ازاین از نمایندگان والایی که فقط کیسه دوختن برای جیب خودشون و وارثين انتظاری نباید داشت ،شما مجلسی ها بیشتر فکر خودتون هستید تا دلسوز مردم،واقعا خاک تو سرتون
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام چرازندگی مردم راازنزدیک نمی بینید خانواده ۵نفره هستم که دریک اتاق کوچک ۱۲متری زندگی می کنم که همین اتاق هم مال پدرمه همش بهم میگن برو کجا برم بااین حقوق کارگری بایک بچه کوچک بخاطر قلبش هر دفعه باید۵۰۰ هزار تومان اکو بشه به که بگم کجا برم یارانه ۱۰۰ تومانی و وام هم بهم ندادین ترخدا بخونین وتحقیق کنید بعد تصمیم بگیرین واقعا برامون خیلی سخت میگذره نه ماشین داریم نه خونه
  • US ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    یارانه هم برای اقشارضعیف عالیست اماآنوقت بایدبرنج کیلویی ۸۰ هزارتومان گوشت کیلویی ۲۰۰ هزارتومان .اجاره خانه ۵ میلیونی حتی درجنوب شهروازهمه بدترچیزی به اسم معیارپول ملی یعنی ریال وجودنداردواسکناس ۱۰ هزارتومانی الان جای اسکناس ۵۰۰ تومانی میگیردمجلس ودولت اگرارزش ریال رابه جایگاه اصلی خودبرگردانندوقیمتهارابشکنندبهترین گزینه است وقتی این همه نقدینگی واردبازارمی شودقطعابعلت زیادبودن آن درخریدمایحتاج همان مبلغ بالاهم بی ارزش است
  • ق ر IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 1
    خدایا جان ما را بگیر دیکه تامل این همه گرانی و فساد را نداریم .
  • ناصر IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    از این مدل طرح های مسخره و تکراری چیزی جز گرانی و فقر حاصل نخواهد شد
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بانک اطلاعاتی دولت در پرداخت یارانه ها واقعا غلط و ناکارآمد است اگر قرار است این یارانه هم مشمول افراد سابق بشود و فکری برای جاماندگان و حذف شده ها نشود باعث نابودی بخشی از مردم می شود در اطرافیان خود کارمند جماعت با داشتن دو منزل مسکونی کماکان یارانه دریافت می کنند ولی بنده با 4 سر عائله و شغل آزاد و درآمد ناپایدار مشمول بدون منزل مسکونی با یک پراید مدل 87 هیچ یارانه ای نیستم
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    ای بابا اجناس به این گرونی این یارانه کفاف هیچ چیز نمیده
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 0
    شما که هر بلایی میخواید سر مردم میارید کدوم نماینده مجلس از تبرم صحبت کرده کدوم مشکل مردم روحل کردید بخدا گرانی کمر مردم روشکست کی به داد مردم میرسید اقای نماینده
  • بصیرت IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    یارانه= یارا+نه...یارا...نه به چی گفتی..اگر در 92 به کلید عمو حسن توجه میکردی و در 96 در دام تدبیر یار قدم نمی گذاشتی و به طمع پول بیشتر در بورس عمو نوبخت و عمو اسحاق و دیگر عموها همه چیزتو نمیدادی الان دو دستی بر سر نمیزدی و وا مجلسا وا رئیسیا سر نمیدادی...این همه تجربه و درس اگر عاقل باشیم برای 1400 کافیه ..یه بار نه بگو یه عمر ازاد باش... چشم و گوش رو باز کن درست انتخاب کن نه با احساس و عناد...حکیم بزرگ فرمود بصیرت بصیرت بصیرت
  • رضا IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    عزیزان کارشناس مجلس ، اینکه ارز ۴۲۰۰ الان هست بعد بشود ۱۷۵۰۰ ت یا مبلغ دیگر این مسئله معیشت مردم و عدالت را حل نخواهد کرد . دو شرط برای دارد : اول اینکه ارزی داشته باشیم که اصلا سوبسیت نداشته باشد . دوم قسمی از کل درآمد دولت ، حال هر درصدی که تعیین کنید مستقیم و فقط نقدی ( سو استفاده دیگر نباشد ) به مردم داده شود . اینو از برادر کم سواد راه نجات ایران و حتی ممالک دنیا همین هست ، اینکه در قالب هزینه دارویی و هر چیز دیگر ارز به عنوان یارانه تخصیص داده شود ، کار درست نیست ، چرا همه مریض نمی شوند یا هر تخصیص دیگر دارید ، همه که مورد استفاده شأن نیست مثل بنزین که عمری و حتی فرد تا پایان عمرش وسیله نداشته ولی شما یارانه تخصیص برایش کردید .
  • رضا IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    باید به همه بدن
  • حجت IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    دنیا هزار مدل پیشرفت واینا دارن بعد این آقایون نشستن تومجلس روزها دارن درمورد پرداخت یارانه تصمیم می گیرن؟ خجالتم نمی کشن.اولا اینکه این یارانه بخوره تو سرتون بعدش هم فکر اساسی بکنین بی عرضه ها.نماینده ای که با دوسه هزار رای رفته تومجلس انتظار بیشتر هم ازش نیست.
  • یه ایرونی بدبخت IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    مایا آنه نخواستیم کالاها به قیمت منصفانه کنند.این همه ادا واصول چیه درمیارن روزی یک تصمیم میگیرن خسته شدیم دیگه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    مردمو حیران وسرگردان میکنید
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اینها برای سرمایداره برای مافقر بیچارها ننست چون قبل دیده ایم فقط برای سرمایداره
  • ترانه IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    دولت ومجلس برای یک کشور(البته اگه بشه به ایران ویران گفت کشور) یعنی چه؟ یعنی حفظ آبروی یک کشورویک ملت(اگه بشه به ایران گفت کشوروبه ایرانی گفت ملت!!) دولت ومجلس وظیفه شه هم قیمتهاراثابت نگه داره وهم حقوقهاروافزایش بده، اگه عرضه ش روندارین، دارین عرض خودمیبریدوزحمت مامیدارید
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    مردم بی چاره دارن بافقر وبدبختی بسرمی برند اون بالا نشتین شکمتان سیره هردفه ی وعد میدین به هیچ کدام عمل نمی‌کنید مجلس یه لطفی کنه ما زنان سرپرست خانوار داریم درفقروبدبختی زندگی میکنم 30میلیون یا 50 میلیون وام به مابیچراه پرداخت کرین ازتحت پوشش خارج کردین ایاشما خودتو با50 میلیون میتونید مستجرباشید زندگی کنید
  • اکبر اسدی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    تجربه بسیار تلخ یارانه ۴۵هزار تومان در ابعاد وحشتناک تری می خواهد اجرا شود؟؟؟؟؟!!!!نمایندگان مجلس فعلی ثابت کرده اند که دانش کافی جهت ارائه طرح های مفید ندارند،باتوجه به ضعف شدید سیستم های بازرسی،نظارتی کشور و مماشات آنها در تخلف سازمان و نهادها و ارگان ها،حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به افزایش لجام گسیخته قیمت ها منتج خواهد شد و همانگونه که توزیع یارانه قبلی ۶۰میلیون نفر زیر خط فقر بدنبال داشت ،یارانه جدید نیز بجز ماه اول به فقر و فاصله طبقاتی بیشتر خواهد انجامید،به مجلس امیدی نداریم،امیدواریم مسئولان رده بالای کشور جلوی این طرح خانمان سوز را بگیرند
  • حسن زمانی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بنام یکتای بی همتا خوب بیاد دارم وقتی بنزین و کلا نرخ انرژی را گران کردند اینگونه توجیه می کردند که پولداران از بنزین ارزان استفاده می کنند و حق مردم فقیر را ضایع می کنند و ما می خواهیم مابه‌تفاوت آنرا بین دهک های ضعیف تقسیم کنیم شد این که می بینید بنام مردم ولی بکام دزدان
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    میشه اینقدحرف مفت نزنین
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 1
    چرا ذره ذره ما را میکشید .یکباره جان ما را بگیرید و خلاص.
  • محمد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اخه باید بریم از دست این دولت به کجاشکایت کنیم بترسین از خشم ملت که خونه ظلمتون در هم میکوبد یارانه هاتون تو سرتون بخوره حرام خوارها
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خدایا بازم صدقه ۴۵ هزار تومانی و ۱۰۰ برابری قیمت اگه انصافه ماهی یک میلیون بدن ما که کشور ثروتمندی داریم کمتر بخورن و اختلاص کنن و برای حق سکوت گرفتن کاخ چند میلیاردی درست کردن
  • ح IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 1
    45تومتن قطع نکنید بیشتر پیشکشتون
  • زهرا IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    یارانه رو توروخدا زیاد کنین نفری یک ملیون بدین
  • سجادی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    عزیزای دلم،مسئولین دلسوز ما که ۷ساله یارانه نداریم میگند جامانده از یارانه باید چکار کنیم سفره مونوجمع کنیم کلا!نمخوایین ثبت نام جدید داشته باشین ، از رو نمیرین ؟
  • باور کن IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 1
    هرموقع حرف از یارانه شد یعنی دست دولت رفت تو جیب ملت که ورداره بزاره تو جیب چند درصد قشر خاص
  • رامتین IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 0
    این دولت چی فکرمیکنه بااین چندرغازکمکی که میکنه مردم میتونن زندگی کنه کمک میکنه صدبرابرازمردم میگیره یک تومان وام دادتازه اینم ازمردم میگیره من کارگرساده باحقوق ۱۴۰۰ تومانی سرایداری بایدچکارکنم
  • خ ب IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 0
    باسلام من که یه بیمه مستمری میگیرم درسته ولی نمی تونم پول برق گاز آب بدم همش کم میارم چرا معیشی صد تومان رو قطع کردید
  • محمدشیرینی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    نظر من این است عدالت درست تقسیم نمیشود من یک قالیباف هستم به من یارانه ۱۰۰ هزار ندادند به خدا ما برای چشامون ماندیم
  • نا اشنا IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 1
    ما مردم خیلی هامون سفره ها مون همین الان کوچک کوچک تر شده بود
  • رامتین IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    آقایون مثلاً مسعول من اگه خانه داشته باشم یاپول پیش اجاره خانه داشته باشم باحقوق ۱۴۰۰تومانی سرایداری وانمیستم به فکرمردم بیچاره باشین نه به فکرخودتان
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 1
    واقعا برای مسعولین متاسفم سرپرست ی خانواده ن شغل داره ن بیمه ایثارگر هم هس اما هیچی دریافت نمیکنه از ایثار گریش ۱۰۰ تومن و وام رو هم ندادن واقعا زندگیشون سخت و با افسردگیه
  • منصور تقسیمی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    سه برابر کردن یارانه ها سودی ندارد ومن مخالف باهاش بهتر است با نظر سنجی از مردم مشکل حل کنین خط فقر در کشور ما ده ملیون است مردم دارن بر اثر تورم نابود میشون مگر این کشورهای همسایه ما چطوری زندگی می کنن از اونها یاد بگیرین
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بنطر من چند نفر متخصص در امور اقتصاد برا کشور تبدل نطر کنن وتصمیم نهایی اخذ شود ولله کمرمان زیر این تورم شکست مخصوصا که ما بازنشسته با ماهی دو دویست در مقابل حقوق های بالا باید گدایی کنیم یک ریال هم کمک معیشتی بمن که ندادن از هر کی میپرسیم میگویند بما هم ندادن دیگه خود دانید و خدای خود
  • ناشناس IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    دراین کشور همه به سختی زندگی می کنند نه ۷میلیون نفر .این نمایندگان به دنبال چه هستند.
  • سمیه IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    خدایا تو خدا فکری بحال مردم بدبخت کنید ب نکن شب هم محتاجن این چند سارا ب چه درد میخوره
  • عادل IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    درودبرمجلس انقلابی وباتدبیر که درحال قطع دست دزدان ورانت خواران مسئول ستادهای انتخاباتی ودوستان روحانی واصلاح طلبان ارز۴۲۰۰تومانی است.خدایا کمک کن ریشه فسادودزدان بیت المال زالوصفت دولت کنده شودومردم به رفاه برسند.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام نمی‌دونم اصلا یارانه و معیشتی به چه کسانی تعلق میگیره ،یارانه دختر من شیش ساله قطع شده و معیشتی هم نداریم در صورتی که شغل ثابت هم نداریم ولی کسی از فامیل ما هست که وضع مالیه بسیار خوبی داره هم معیشتی میگیره هم یارانه من واقعا نمی‌دونم این چه عدالتی هست
  • رضا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    من کارمند دادگستری هستم چند ماه است که توان مراجعه به دندانپزشکی رو بدلیل فقر مالی ندارم خجالت زده فرزندانم شده ام
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بخوره تو سرتون آخه این یارانه ای که میدین پول یه جوراب نمیشه آخه شما ها میتونین با 45 هزار تومن زندگی کنید واقعا زندگی کردن سخته اب برااااااااااااااااار به نظر من بریم جایی دیگه مسولین بدون مردم کا شونو ادامه بدن
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    50 هزار گران کن هزار بامنت به خودمان باهزارروایت به برگردان خر.....
  • زهرا IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    سلام یعنی چی که به مردم میخواست یک یارانه اضافه کنندبازکالاهای مورد نیاز مردم گران کنندبازهمین پول میاره توجیبی دولت
  • الهام محمدی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    چه فایده ای داره از این طرف به ما میدن از طرف دیگه دوبرابرشو از ما میگیرن نمیخواد یارانه رو اضافه کنن قیمت وسایل خوراکی رو بیارن پایین که مثل قبل بشه
  • هادی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    وقتی نهادهای دامی گران شود من کشاورز امکان ندارد 50تن گندم تولیدی خود راتحویل دولت دهم مصرف دامداری خود می کنم
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    چرازندگی ماایرانیا باتمام دنیا فرق میکنه مازندگی ماقبل یارانه رومیخوایم از دست شما ویارانتون خسته شدیم خجالت بکشین
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    باسلام دولت از هیچز مردم خبر ندار،و عدالتی درکار نیست،این کمک معیشتی رابه کسانی دادند که همه ی حسابهای شأن به نام خانمها یشان بوده و من که سه تا بچه دارم وکار گره فصلی هستم به من هیچ چیزی تعلق نگرفته ،واینقدر ما گفتیم هیچ کس جواب گوی ما نیست
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    چقدر حرف میزنید خسته شدیم ازدست شما کاش هیچی نگید که کمتر دروغ ببینیم و بشویم
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    طرف زحمت کشیده به یجا رسیده قرار نیست تاوان تنبلی کسای دیگه را بده باید یارانه به همه به طور مساوی تقسیم بشه
  • موحدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 2
    با این تفاصیر با بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی تکلیف قیمت مسکن و زمین چ میشود ایا بالا میرود یا پایین قیمت مصلاح ساختمانی چطور لطفا پاسخ این سوال را بدهید
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اصلا موافق نیستم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    هدف باید این باشد1- افراد به تحصیل و کار علاقه مند شوند 2- جلوی رانت ورشوه در دولت گرفته شود 3- دولت در حد یک سوم کوچک شود.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    اگر این کارو انجام بدهید واقعاعدالت را رعایت کردید
  • محمد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    سلام آقا تورو خدا منو یارانم پدرم ثبنه نام نکردش به ما هم نگفت قطع کردند حالا من زنو بچه دارم یه کارگرم نه بیمه نه کار نه خانه ماشین به نامم نیست هر جا میرم میگن جواب نمیدن تورو خدا یه خبر بگیرید که ما چیکار گنیم ممنون؟
  • لقمان یوسف نژادیان IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اخه منه بدبخت چیکارکنم تویه شرکت کارمیکنم ماهی ۱ونینم میلیون میگیرم به من هم ۱۰۰هزارتومن تعلق نگرفته با۵تابچه اخه این چه عدالتبه
  • یا حق IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 2
    به نظر من تمام مسولین به این نتیجه رسیدن وقت اون. سیده یه رفراندوم برگذار کنن. ولی دارن به شکلی دیگه اونو بیان میکنن. واقعا که هالو تر از این مردم وجود ندارد.
  • مجتبی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام به گرانیهای جدید
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    ما ۵ نفر هستیم شغل همسرم کارگر کرایه خونه قسط باسه تا بچه چرا به ما یارانه معیشتی ۱۰۰ ندادند مردم چقدر بدبخت شدن
    • ناشناس DE ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      یه سوال ؟ وقتی مستاجرید وشغل پدر خانواده کارگری هست انصافا چرا سه تا بچه بدنیا میارید رو حساب کدوم درامد وپشتوانه،، اگه بچه کمتر داشتید هزینه هاتون کمتر نمیشد ؟؟
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    کاش قیمت دلار وهمه کالاها آزاد بشه به ما که چیزی نمیرسه به دزدها هم نرسه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    این‌یارانه‌که‌دارن‌میدن‌به‌قبض‌اب‌برق‌نمیرسه‌چه‌کمک‌معیشتی‌‌اضافم‌کردن‌میره‌برای‌گاز‌مسخره‌نکنیین‌مردمو
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    نظرمجلس اصلا اهمیتی ندارد وطرحهاش اجرایی نیست. دیدیم چقدر سروصدا کردن واسه یارانه کالایی که به شصت میلیون نفر قرار بود بدن،چی شد؟ هه، آخرش به سی و پنج میلیون نفر صدتومن دادن.پس الکی جو ندین که،، مجلس تصویب کرد که فلان می‌کنه بخوان میکنه
  • Abas Esfahani IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    متاسفانه یک عده نادان اقتصادی تصمیم میگیرند با این کار نرخ تورم ا سر به جهنم وکشور در چاله میافتد. برای فوتبال کارشناس خارجی ویرایش اقتصاد از یک مشت بیسواد کاری که خود را در همه زمینه ها استاد میدانند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خوب کلاهی برای مردوم بیچاره دوختین .واقعا به قول دوستمون کاش راهی بود ما از ایران میرفتیم .خسته شدیم
  • لیلا IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    تورو خدا شما میگید حسابارو چک میکنین چطور ما این همه قسط وبدهی داریم ومستاجریم ودوتا بچه بچه هامون هم بزرگشدن بخدا شوهرمون جلوی بچه ها شرمنده هستش که یه خونه کوچیک ارزو شده براش یه درامد ثابت نداریم فقط یه بیمه که خودمون مجبوریم وازاد داریم پرداختش میکنیم.
  • خدا بدادمون برسه IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بخدا یکم بداد ما مردم برسین نه یک ملیونی دادن به ما ن این صد تومنی کی امار گرفته که مارو پولدار دونسته نداده بچه کوچیک شیر خشکی دارم .ما بیبی رو دیگه نگم.یکم بداد ما برسین خیلی ها اطرافمون داشتن به اونا دادین بخدا این انصاف نیست یکی داره میخوره میترکه یکی خبر نداره
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بامستاجری حقوق ماهی 2600 وبچه ازبارانه های قبلی هم برامون خبری نبود چه برسه به این اینم میدن به ازمابهترون لابد ،مابمونیم و بدبختیهامون
  • زمانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    والله ه‍مین که الان دارن برای بقیه واریزمیکنن وبرای بقول خودشون قشرمتوسط ونریختن نفری ۱۰۰تومن چرا چون یک نفراز اعضای خانواده بیمه تأمین اجتماعی وحقوق مثلا کارگری میگره دیگه نگاه سرپرست خانواده نمیکنن که ماهی ۶۰۰تومن حقوق داره اونیکه هم اجاره مغازه میگیره هم حقوق سرپرستش روزی900تومنه و....به اونا تعلق میگیره به مانه نمیدونم ارزیابیها به چه صورتیه نمیدونم
  • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام مانه درامد ثابتی داریم ن چیزی فقط بخاطر اینکه مغازمون یه کارتخوان داره درامدمون بالاخورده تورو خدابرماهم واریزکنید یارانه .هیچ کدوم از یارانه های معیشتی و۱۰۰هزارتومنی رو نمیگیریم .اوضاع مالیمون خیلی خرابه .
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    همینجوریش سفره هامون کوچک شده و ی کارمند از دوم به بعد دیگه پول نان هم نداره بعد میگید یارانه به کارمندا و کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستن تعلق نمیگیره الان اکثر کارمندها زیر خط فقر هستیم
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    با سلام خدمت دلسوزان .پدرمان درآمده بیچاره شدیم با این گرانی یارانه معیشتی بهم تعلق نگرفته با سه تا فرزند به سختی داریم زندگی می کنیم .
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خداباشماست شماهم بامردم باشید فقط صداقت خواستن توانستنه یاحق تشکر
  • زهرا IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    جالبه همین الان مبلغ ۳یارانه حدود۲۵۰ تومنه بعد دولت میخواد بکندش حدود۳۰۰ تومن ولی درعوض ارز۴۲۰۰بشه ۱۷۵۰۰ از ۴ برابر بیشتر واین یعنی قیمت کالا ها بیش از ۴برابر وشاید تا۸ برابر بشه مثلا مرغ کیلویی ۲۰ تومن میشه بین ۸۰ تا۱۶۰ هزار تومن وبقیه اجناسم همینطوربعد ما باید این همه گرانیو با ۵۰ هزار جبران کنیم خواهش میکنیم ۵۰ تومنو براخودتون نگه دارین فقط قیمتها ثابت بمونه
  • شهروندی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    یارانشون که دردی رو دوا نمیکنه ولی همین الان میدونم کسی یارانه رو میگیره که دوتا خونه داره ولی چون زنش معلوله و از بهزیستی حقوق میگیره، این یارانشون رو هم میگیره اونوقت من که زن سرپرست خانوارم و خونه ندارم نباید بگیرم..جالب نیست؟!!!
  • شهروند IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    انجام ندیدددددددد قیمت ها افزایش وحشتناکی خواهند داشت .
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    ما یارانه نمی خواهیم گرانی هم به وجود نیارین
  • م IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خدای بزرگ از این بدتر بشه بیچاره میشم
  • amir66 DE ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    بخدا ما راضی هستیم همین یارانه ها روقطع کنن حتی نفر ۴۵۵۰۰هم به دولت بدیم اما قیمت جنس ها روبرگردونن بهدقبل
  • فاطمه IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    والا من فکر نمیکنم غیر از خودتون وهزار فامیلتون ثروتمند ی تو این مملکت وجود داشته باشه حتی مردمی که یه کم مرفه تر هستن هیچ امنیت مالی وجانی ندارن هر شب با اضطراب اینکه فردا چی میشه میخوابیم
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    ای دل غافل!؟
  • مهرناز IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    نمایندگان محترم مجلس " فکر معیشت مردم هستید " جایگاه خوب شما به عنوان نماینده مردم می باشد " بشرط انکه قیمت ها کنترل داشته باشند " قیمت مرغ را پائین اوردید " قیمت میوه وسبزی سر به فلک کشیده " مابه تفاوت ارز4200 را با خرید میوه وسبزی ویاخواربار از تولیدکننده اولیه " در بازار ارزان بریزید " تا بتوانید دست مافیائی که کنترل قیمت ها در دست شان دارند را " کوتاه کنید.
  • فرشته IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    روحانی باشه این یارانه رواینجوری بده ولی خداوکیلی توبااین یارانه که هی منت شوسرمردم بدبخت میزاری باحقوق یه کارگر۲ماه بازن وبچت بیاجای مازندگی کن ببینم میتونی خودت اصلا تحمل داری زندگی کارگریو بدبختیشو داری مگه نمیگی دلسوز مردمی بیا جای من زندگی کن بازنو بچت
  • Hm US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    یه جوری میگن یارانه بزرگ فکر کردم اژدها داره میاد
  • 1234 DE ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    چه مسئولان دلسوزی خدا بهمون رحم کنه
  • بهرام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    مگه دوست ندارید از دست ملت بی نوا راحت شوید زورتان هم که به همه میرسد این ملت هم که هربلایی سرشان میاورید فقط نگاه میکنندلااقل همه ما را از شر این زندگی نکبتی خلاص کنید بخدا ما اعتراضی نداریم بقول اون خانم مجری محترم همه مملکت مال شما چند درصد ما که جایی را نداریم برویم انتحار هم که گناه کبیره محسوب میشودبخدا دیگر نای نفس کشیدن هم نداریم بهرام ت از زنجان
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اگه بازم بیمه پرداخت کردن روبهونه نکن وعده ی زیادی رومحروم کنن
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام آقایان باید یارانه ها الان هر نفر کم کم یک میلیون تومان باشد نه ۴۵هزار تومان
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    مامثلا قراردادی شرکت نفتیم باحقوق کارگری عیدی کارمندی بنظرتون خنده دار نیست حقوق وکارگری بدن عیدی وکارمندی
  • ناشناس IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سال 1400مردم ازدست گرانی هاوازدولت اوره کشورهای بیگانه خواهندشد یارانهارابایدسه برابرکنند
  • حسن IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    تورو خدا این کاری نکنید وضعمون از این بدتر شه همین جوری با سیلی صورتمونا سرخ نگه داشتیم ما ۲۸۰۰ حقوق میگیریم که ۹۷۰ تومن برا کرایه خونه میره با دو تا بچه نشه این رو هم از ما ببرین دیگه باید بمیریم
  • بازنشسته IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    تکلیف من که یارانه ام قطع شده و ماهی ۴ملیون حقوق بازنشستگی میکیرم چیه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    باخذف ارز ۴۲۰۰مردم رابه گدایی می اندازن وآماردزدی رابیشتروبیشتر میکنن
  • ایرانی بیچاره IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    تمام این پیام هایی را که هم وطنان فرستادند را مطالعه کردم هیچ کس راضی نبود پس چرا در انتخابات و...از این دزدهای از خدا بی خبر حمایت می کنید و رأی می دهید.به خدا ماهم شریک این دزدان هستیم.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    طرح مجلس و دولت برای بزرگ کردن حداکثری سفره های مردم با برش سفره ها به عرض ۲سانتی متر و طول متعارف آنها در منازل چسب محکم خریداری کر ده و این تکه ها را بهم چسبانده یا با نخ و سوزن بسوزانید سفره چقدر بزرگ میشود علی برکت الله بر این همه هوش و ذکاوت
  • نازنین IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    و الا من هر دفعه که نظر دادم بی ا ثر بوده فقط یارانه معمولی دارم سرپرست هستم اعتراض به‌ بنزین هم بی فایده بود قضا.وت با خودتون چون حقوق وبیمه هم ندارم
  • Faridon.gh4848 IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    بجای ایجاد دیپلماسی بهتر برای روابط خارج وایجاد ایران با توسعه زیرساخت های رونق اقتصادی و صادرات تولیدی به خارج از کشور .برای اندک درآمد کشور هزار روش پیدا میکنن که باز تولید فساد اقتصادی است
  • بازنشسته IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اقایون مجلسیها یه فکری به حال مردم بکنید وضعیت اسفبارتر از این حرفاس
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    یارانه ها که مال ثروتمنداس وکمیته به ما بدبختا که چیزی نمیرسه جز بدبختی
  • عبداله توحیدی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اینا فقط در حد حرفه.یک ماه که بگذره بیخیال میشن میگن بودجه مملکت نمیرسه اونوقته که مردم تا خرخره تو گل گیر کردن به بدبختی و بیچارگی میافتن یکیش مثل خودم
  • الهی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    مطمئنم اگه بخواهید1000تومن خالی به مردم بدهید مردم باید ده برابر تاوانشو بدن. تو را خدا ولمان کنید دست به هیچی نزنید چون خرابترش مکنید بخدا قسم اگه به فکر مردم وملت بودید الان وضعمان اینجوری نمیشد زیادتر از این کمرمان را خم نکنید چون دیگه نمیتونم کولبریمو ادامه بدم بخدا بچه‌ها م از گشنگی می‌میرند بعدا جواب خدا را چه میدهید
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    دولت باید با خود اظهاری جدید و خواستن توضیحات جدید دهکها را مشخص کند چون تو این هشت سال خیلیا با خاک یکسان شدن
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    به قوله شعر معروف من نبودم، دستم بود، تقصیر آستینم بود. همه مسوولین توپ را در زمین دیگری میندازن، فقط خدا به داد ما ملت برسد
  • بهنام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    آقایان این یارانه ها دردی از مردم دوا نمی کنه، تا اقتصاد درستی نداشته باشیم و دست اختلاسگرها قطع نشه همین اشه و همین کاسه
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      اقا نقشه این که مردم از گرسنگی بمیرم کرونا درمان میشه گرسنگی نه
    • محسن IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      سلام دولت خودش اعلام کرده یک سوم کارمندان سرکار باشن شرکتی که ما کار میکنیم دو ماه اضافه کاری مارو ندادن گفتن شما درهفته سه روز اومدین ما نمیخواستیم خودشون گفتن نیاید ما چکار کنیم شکایت به کجا کنیم دستمون به جایی بند نیست بدبختمون کردن
    • یه ایرانی بدبخت IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      ای بابا سفره کوچیک چیه،الان یه تیکه نون هرکی ورمیداره تازه اگه گیرش بیاد، میره یه گوشه میخوره تا نفس اخرشو بکشه ،دیگه نفس هم نمیتونیم بکشیم..هیچکس نیست به داد این مردم مظلوم برسه.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    مرده شور شاه برم ک وقتی رفت خنده به ایران شاه برگشت
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    پول تقسیم کردن جز بدبختی و تورم چیزی دیگری نیست دولت باید از محل نفت و معادن و غیره سوبسید کلاهای ضروری مردم را بدهد و ارز هم زیر ۱۰ هزار تومان تا شاید این وضع آشفته و خطرناک بر طزف شود
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    ما که متوجه نشدیم این یارانه را به کدام 60میلیون آدم بدبختی میدن .ما از هرکه سوال میکنیم در خانواده و فامیل و همکاران هیچکدام نمیگیرند .مگر امکان داره کارگران و کارمندان با این حقوق ناچیز جزئ اون 20میلیون باقی مانده باشند هر جور حساب میکنیم یک جای کار میلنگه
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    با عرض سلام وخسته نباشید من تک نفره تحت پوشش کمیته امداد که درامدی جز اینجا که ماهی صدهزار تومان با پول یارانه ندارم خدا خیرتون بده اگه به کسای که درامد ماهیانه دارن رو یارانه ندید به ما که هیچ منبع دارمدی نداریم یا این گرونی وبیسرپرست پدرو مادر فوت شده لطف بزرگی میکنید که یارانه اونها رو حذف کنید که احتیاج ندارن به ما که درامدماهیانه نداریم وماهانه جمع یارانه وکمیته به دویست هزارتومان کمک کنید وبیشتر بشه ممنون میشیم بیشتر ماهیانه حقوقشون دو میلیون سه میلیون اونوقت ما ماهیانه کمیته صد هزارتومان خدا خیرتون بده رسیدگی کنید وبیشترش کنید
  • ناشنای IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    این طرح احمدی نزاده خودش درمیاد تواین مرحله خودش اجراش میکند کلیدساز داره الان نیگه یعنی وقتی رفت بگن یادت به خیرنگن یادت به خیرنباشه این طرح احمدی نژاد بوره میداند وقتی که ریس جمهورشد اجراش میکنه
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    والا از وقتی حرف یارانه اومد مسؤلین ریدن تو مملکت .کاش زمان به عقب برمیگشت .مثلا زمان امام بزرگوار.
  • م ص IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام تاهمین جاکه جناب دوک ترزده وزندگی مردم فلج کرده بسته اگریک راهکارجدیدبده مردم کلا کنف یکون میشن وملتی نمیمونه که نیازی به دولت ورئیس جمهورداشته باشه خواهشاچنتاادم کاربلدوکارشناس بیاریدتااول طرح روکارشناسی کنن بعداجراکنیدواقعامردم توان یک شوک دیگه ندارن تاحالا هم به سختی خودشون راه میبرن
  • غلام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    هنوز جای ۴۵ هزرارو پانصد درد می‌کنه یکم رحیم باشید
  • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    همه با هم با صدای بلند: روحانی مچکریم !!!
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    همینجوریشم داریم زیر بار مشکلات له میشیم میخاید ابروشو درست کنید میزنید چشمم کور میکنید طبق معمول همیشه هر روز یه دردسر ومشکل میزاید تو سبد مردم.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    دولت جایی نمیخوابه که سرماش بشه. تاته خط برین. بفهمین چی میگم
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    فکرکنم خیلی ها مثل ما باشند که غذای سگشان را که استخان است بخورند
  • محمد FR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    مطمئنم باشین بازم این طرح به ضرر مردم هست مثل طرحهای قبلی که به ضرر مردم شد نباید از این طرح حمایت بشه مردم ما همشون بدبخت شدن هیچوقت یه آدم سیر که اون بالا نشسته از آدم گرسنه خبر ندارم مملکت رو باید آدمی که گرسنه هست اداره کنه چون درد مردم رو میفهمه
  • CA ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    دولت محترم سلام توروخداتحقیق کنید که من و خانواده ام هیچکدوم حقوق ثابت نداریم بیمه نداریم ماشین نداریم کارگریم من صندوق وام محلی دارم واعضای وام قسط ماهیانشونو به حساب من واریز م کنم منم بعد ازقرعه کشی پولارو به حساب فردی واریز میکنم که اسمش تو قرعه کشی دراومده به همین دلیل هیچی برامون واریز نمیشه شمارو به خدا وام رضاقسم میدم نزارید حقمون ضایع بشه به این یارانه ها نیازمندیم وزندگی رو به سختی می گذرونیم فردای قیامت باید جواب من وخانوادمو بدید راضی نیستیم یاحق
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    هر دولتی بیاید فکر جیب خود وافراد دوروبرش استوعملا اتفاق عجیبی نخواهد افتاد به جز خالی کردن جیب مردم و کوچک کردن سفره مردم
  • منصور IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    به نظر من به همه باید یارانه بدهند چون حق ملت است ودر ضمن به تعداد و جمعیت خانوادها نگاهی کنند واونایی که تحت پوشش کمیته یا بهزیستی هستند که قبل از یارانه هم بهشون کمک میکردن حذف کردن بی عدالتی است مگر کسی خودش نخواهد
  • مسعود IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    من یک کارمندم با خانواده شش نفری و مستاجر بعد حقوقم هم زیر خط فعالیت چرا تبعیض قایل نیوبرانزویک کارمندها معیشتی نگیرند و فلان ما اندازه کارگر ساده حقوق میگیرم و بنزین و...حق فرزند من هم هست
  • حسن باقری پور IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    چرا با روح و روان مردم بازی می‌کنند اصلا نمیشه به حرف دولت ومجلس اعتماد کرد
  • Mohammad IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    دست از سرمون برداریدهمین
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام چنانچه خواستی وضعیت مردم را ببینی به شیشه نگاه نکن به آینه نگاه کن و وضعیت خودت را بامردم مقایسه کن آنگونه تصمیم بگیر تا هميشه پیش وجدانت شاد و راحت باشی خداوند می‌داند
  • نسل‌سوخته IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    پولهای‌بولکه‌شده‌توجیب‌مردم نذارید‌مردم‌واقعه‌کربلا‌را‌تجربه‌کنند‌ شمر‌زمانه‌کیست‌ خدا‌کجاست‌
  • Ma.h IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    نفری ۳۰۰ تومن چیه پس چطوریه تو عربستان نفری ۹میلیون به پول ما یارانه میگیرن انداره ایرانم که درامدندارن برنامه چیه این وسط این همه درامدکجا میره توجیبه کیه .....
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    توروخدایارنمون اضافه کنید مردیم از کرسنگی بخدا پول ندارم واسه بچهام یه دس لباس خوب بگیرم شرمندنون نکنید
  • یا صاحب الزمان IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    وقتی این پولو مفت مفت دلالا بخورن همون بهتر حذف شه دولت مردمو پاره کردحالا مجلس میخاد به نفع مردم یه کاری کنه اینهمه هجمه جچرا به دولت نمیشه!!
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام بخدا واسه خرج مون موندم به کجا مراجعه کنید خدا مارو مرگ بده تا ما شرمنده خانواده نشم
  • ناشناس IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بابا بیچاره مون کردین.دست از سرمون بردارید.غذامون شده نون بربری با پنیر ،اینم گرونش کنید تا بمیریم راحت بشیم
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    پس این افزایش قیمت سه تا چهار برابری که تاحالا همین اقلامی که شما نام بردین دلیلش چی بوده ..مگه نمیگیدهنوز ارز 4200هست چرا روغن ومرغ و لبنیات و...سه برابرشدن
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    این طرح زمانی جواب میدهد که زیرساختهای اقتصادی وسیاسی و شفافییت ونظارت کامل باشدو زمینه شغلی خوب وانحصار واردات وصادرات نباشدفعلا جواب نمیده بیخیال شید مثل بنزین شلوغ میشه
  • RO ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    شما مرتب میگین یارانه دهک بالا قطع میکنیم وبه دهک متوسط وپایین میدهیم ولی اثلا اینطور نیس یارانه ن ب دهک متوسط میدین و ن ب دهک پایین والا ما نمیدونیم یارانه ب کی میدین این همه شعار بسه مردم یارانه نمیخان فقط تورم بیارین پایین دیگه جونمون ب لبمون رسوندین همش ارزوی مزگ میکنیم از دست شما ها
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    تازه داره یه ارامشی به بازار میادومردم دارن کم کم عادت میکنن مگه مریض هستین دوباره همه چیزرو به هم میزنید با دولت امریکا مذاکره کنیدو با دنیا خوب باشید اینقدر ارز بیاد سمت ایران که این 7,8ملیارد.عددی نباشه
  • علی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    با‌ارز17500.تومانی‌وضعیت‌مردم‌خیلی‌خیلی‌ بدتر‌خواهد‌شد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    ا ل ف ا ت ح ه
  • مینا IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خواهشان اعلام کنید که این یارانه جدید که میگید یارانه بزرگ کی واریز میکنید اینو نفری چند میدین بعدشم خواهشان زود اعلام کنید
  • اصغر IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    باسلام کدوم معیشتی یه بار دادن ووسلام
  • علی رضا IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    بابا تا کی میخواهید مردم را سر گرم این دوروغها کنید کجا هفت ملیون زیر فقر هستن چرا آمار دوروغ به مردم اعلان میکنید بیایید بین مردم تا ببینید چند ملیون زیر فقر زندگی میکنند شما هرچه میایید بهترش کنید. بدترش کردید.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    توراخدا قسم که آنقدر گرانی نیارید ما مستاجر و بد بخت هستیم به زور نان شب مون تهیه میکنیم یه فکری برای مسکن کنید بااین کرایه های بالا و سنگین مگه یه کارگر چقدر درآمد داره
  • علی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    تمام ارز 4200 تومنی فقط به از ما بهت ان تعلق گرفته که ان را دريافت میکنند ودر خارج ویلا های میلیون دلاری میخرند وهیچ نفع اساسی برتی عموم جامعه نداشته است
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    این طرح کدام نماینده ریخته جیبش پر
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    اگه میتونین یک کار اساسی و حساب شده و علمی اقتصادی انجام بدین بسم ا... وگرنه سرجاتون بنشینید بزارید مملکت خودش بچرخه. لطفا وضعو ازین که هست بدتر نکنید.
    • اکرم مهراب پور SG ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      سلام به همه این یارانه نه درمون درده نه چاره کاریه منم یه کارگرم مستجرهسم روزبه روز اجاره خونه ها اجناس داره بالا میره ۷ بچه دارم درامدی خوبی هم ندارم نکنید ازخدابترسید
  • معصومه IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    3 0
    سلام بارها پیام دادم من یک زن پی سرپرست هستم نه حقوقی دارم نه بیمه دارم من باید چه کنم بااین گرانی ها الانم این منشعتی 100 تومانی را برایم واریز نشده به کی باید حرف دلم را بگویم لطفاً رسیدگی کنید ممنون
  • سارا IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    حالا۳۰۰تومن کجای درد مردم ودوا میکنه بااین گرونیا... مردم ومسخره کردین بیشتر تااینکه بهشون اهمیت بدین
  • بازنشسته IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    این طرح بهتری است چون ثابت شده با پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی معلوم نیست اولا به کی میدهند و ثانیا اصلا چی وارد میکنند ویا اصلا چیزی وارد مکنند؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    با این تصمیم، فاتحه ملت ایران خونده میشه
  • ب IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    با اینکه هیچ در آمدی ندارم تا حالا ن وام دادن بهم نه یارانه ۴ ماه آخر سال تا یک ریال ب گردن کلفتا میدن ما بد بختا بیشتر بد بخت میشیم چون جنسا دوباره چند برابر گرون میشن
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    فقط دعاکنیدخدای بزرگ رحم کنه بهمون واقاامام زمانا بفرسته، ایناکه ازخودمون هستن بیچارمون کردن وای بحال اون روزی که خدای نکرده بیگانه روسرمون مسلط بشه،
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    بوی نفت سفره های مردم رابدبو کرده بامدیریت ضعیفتان
  • فقیر IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    والله خوب مسخره شدیم یک روز میگید میدیم یک‌روز میگید نمیدیم ما که تا حالا هیچی ندیدیم هیچی هم نداریم
  • امین IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    معمولاً در کشور ما مسئولین اول کار را انجام میدن بعد در موردش فکر میکنن.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    ایقدر این مسوولان لاک چری زندگی می‌کنند که حتی نمی دونن که چند ملیون نفربا سختی زندگی میکنند اخه 800 هزار حقوق با 11سال سابقه کی میتونه زندگی کنه خدا ازتون نگذره
  • رضا IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    با سلام غیر از مجلس دولت هرگز به فکر لی بضاعت ها نیست بقولی ثروتمند لزوم بر گرفتن یارانه ندارد در صورت اجرا بهتر و دو سقفی بودن می تواند ایده ال باشد امید است مثل وام کرونایی امیلیونی و صد هزار تومانی نشود
  • علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اگر دلار17500تومانی بدید به وارد کننده کالا، دلار آزاد بشه 30یا40 بنظرتون اینجا هم رانت خواری نیست. به نظر من ماه به ماه پایش کنین دلار آزاد قیمتش هر چقدر بود اون به وارد کننده بدین ما بقیش تا4200به مردم بدین مردم هم راضی، چون دلار17500 دستوری میشه بازار آزاد درست میکنه،، که البته خودشون همه چیز دنبال دستوری کردنن سود داره براشون
  • صدام حمدانیان پور IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام.چرابه من به غیرازیارانه هیچی به من تعلق نمیگیرد مگر من ایرانی نیستم. نه بیمه دارم، نه حقوق سابت دارم کارگر روز مزدم ۸نفر عایله دارم، اجاره نشستم به چه دلیل به من تعلق نمیگیرد. خواهش میکنم پیگیرباشید ممنونم
  • ناشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اگر نفری 560 هزار تومان یارانه به هر نفر بدهند با وضعیت فعلی سازگار هست در غیر اینصورت و کمتر از این مبلغ 560هزار تومان مردم به شدت در فقر هستن هنینطور که همین الان به سختی دارن سپری میکنن اینهم اگر تورم بیشتر از وضعیت فعلی بالا نرود
  • N IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بابا دست بردارید.
  • بینام۴ IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    نظرمن ودمیلیون میدن شیش میلیون میگیرند نظارت ندار پنیر پیتزا روی قیمت 99تومان یک کیلو آیا نطارت دار ؟؟؟؟؟
  • علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    چرا من معلم با 6 نفر جمعیت و 5 تومن حقوق و دو تا ماشین از هر یارانه ای بی بهره شدم! بخدا روا نیست چون دو تا پراید داریم به عنوان سه دهک بالا معرفی شدیم ما هم توی این مملکت زندگی می کنیم و حق داریم
  • خدایی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خواهش میکنم هرکاری میکنید ما که از این سیاست هاسردر نمیاریم انصافا از ته دل ودلسوزانه هوای مردم داشته باشین فکر مردم بدبخت بیچاره باشین
  • باغستانی IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    هر پرداختی که با استثنا کردن یک عده همراه شود دزدی و حق خوری به دنبال دارد.اینها فقط لیست کمیته امداد و بهزیستی را می شناسند،حق جامعه کارگری و کشاورزان همیشه خورده شده و دستشان به جایی نرسیده است. با این اوضاع اقتصادی حداقل 80درصد مردم ایران مستحق کمک رسانی هستند.
  • esi IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    کجای این یارانه بزرگه آخه
  • احمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    باز چه خوابی دیدن برای ملت بدبخت خدا آن خجالت نمیکشیدازخداکه نمیترسیدازملت هم که هیچ بذاریدبه در دخودمون بمیریم
  • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    کاش بجای حذف ارز۴۲۰۰تومانی نظارت برواردات کالاهای خریداری بااین ارزداشتیدطبقه ضعیف جامعه ۷میلیون نیستو۷۰میلیونه آقایون ازهمه جا بی خبر
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    همه اینا برای شیره مالیدن سره مردمه جهت رای دادن آینده که دیگه فکر نمیکنم که گول این حرفها رو بخورند آن شاءالله. ...
  • عوام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    ۳۰۰هزارتومن همین حالاشم کمکی نمیکنه چه برسه بروزی که قیمت اصلیترین چیزها بالا بره شما میگید ۴ برابر میشه ولی درعمل حداقل ۸ برابر میشه . آخه این چه کاریه همین ارز ۴۲۰۰تومنیرو ادامه بدید وگرنه یک لیتر روغن میشه ۱۰۰هزار و یک کیلو گوشت ۱ ملیون ۱ کیلومرغ ۱۵۰ هزار پس حداقل یارانه باید ۳ ملیون باشه تا بتونه جبران کنه گرونیرو . مگه تورمه یارانه ۴۵ تومنیرو ندیدید که حالا دنبال تکرارش هستین - نکنید تروخدا نکنید اشتباهه بزرگیه آخه چندبار یکاره اشتباهو تکرار میکنید نکنید مجلسیای عزیز. با تشکر از مشرق نیوز که اینجورمواقع صدای مردم میشه
  • مهدی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    عزیزان مجلسی مگر تاثیر یارانه ۴۵ تومنیرو در تورم وحشتناکی که ایجادکرد ندیدین که دنبال اضافه کردنش هستین آیا بهتر نیست بجای اینکار بعداز مذاکرات قیمت دلارو پایین بیارید تا همه مشکلات آروم آروم رفع بشن چرابا این کار غلط میخواید دلارو در۱۷ هزارتومن موندگارکنین بجاش بیاریدش تو کانال ۷ هزارتومن اینکارنتیجش خیلی بهتر از یارانه های تورم زاست
  • نادرهوشیار IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    همه دولتها درچهارسال دوم حاکمیتشان این بلا را سرملت اوردند سگ برادر شغاله دلخوش به اینو اون نباشید کاخ از پایه خراب است همه این بانبل بازی حاکمان فرار به جلو هست .مگه این مجلسیان از کرات دیگه امدند یا افراد همین کشورند
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    عرضه ندارید مملکت داری کنید می خوان ابروش رو درست کنن چشمش رو هم کور می کنن یارانه بخوره تون کدوم یارانه دفتر و دستکتون رو جمع کنید هر روز گرونی راه دیگه ای نیست دزدی هاتون معلوم نشه حالا به یک شکل دیگه شروع کردید
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    همین الان هم تخم مرغ دانه ۲۳۰۰ تومانه
  • Zarei IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    مشرق جان ،هر چند میدانم و مطمئنم که این موضوع را نشر نمیدهی ،واکثر مواقع دولبه شمشیر را اجرا میکنی وبعضی اوغات هم طعنه ات را دربدن کلمات پنهان میکنی ،درست مثل همین کلمات یارانه بزرگ !!!! اول اینکه یارانه و سبد معیشتی ناچیز مردم را با مقدار می سنجند ونه با حجم ، دوم اینکه این یارانه بزرگ شما ،ممکن است بفرمائید که چقدر بزرگ است تا خدای ناکرده حجمش در گلوی ملت به دام نیفتد و آنها را خفه نکند؟؟؟ سوم اینکه کمی صداقت وشهامت درباک بریزید و اساسی بتازید اگر دل به کسی ندارید که هشتاد وپنج درصد از هموطنانتان درحال نابود شدن هستند، دیگر پرده پوشی و مماشات کافی ست، طراران عیاران نمیشوند و مردم را زنده رگ میزنند، بیائید به استقبال آزادگی و انسانیت برویم ،تا خالق یاریمان کند که آزادگی خواست اوست وآن را بسیار دوست دارد وبهایش راهم میپردازد.
  • حسین IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    تابحال این حقه بازان بهرطریقی این ملت بدبخت راسرکیسه کرده وبه جیبهای گشادشان ریخته انداین هم یکی دیگرازراههاکه همه اعم ازمجلس و.......هم پیاله هستندبرای دوشیدن این ملت فلک زده وخوش خیال
  • موسی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    برنامه ریزی درستی نیست مثل همین یارانه کرونا که سرپرست بیکارمیگن یکی ازاعضای خانواده بیمه داره اول درامدها رادرنظربگیریداگه راست میگیدبدهی های فردراهم ببینیدالان ۹۰ درصدمردم درفقرزندگی میکنن بدبخت مردم که این همه تلاش میکنن برای نماینده های کور تلاش می کنند
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    چرا یارانه ۱۰۰ تومان به برادر م نمیدن
  • شهیاد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    هر تصمیمی اشتباه سبب آسیب رساندن به قشرضعیف (60 درصد جامعه )میباشد از وقتی یارانه ناچیز از زمان احمد نژاد شروع شد بغیر از 40تومان و تورم وگرانی وکوچک شدن سفره مردم چیزی نصیب ملت نشد قیمت مسکن و دلار و طلا و خودرو و خورد و خوراک چقدر بود والان چقدر شده پس هراقدامی نادرست مملکت کاملا به تباهی میرود
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    به.فکر.مردم.باشید.خواهشن
  • محمد سواری IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اینهمه نظر خوندم یکیش راضی نبود متاسفم برا این نوع مدیریتتون هرچقد درامد داریم و صبح تا شب زجر میکشیم همش میره برا گرونی اجناس
  • اکبرمحمدی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    با عرض سلام خدمت دوستان و مجلسیان عزیز مردم واقعا متحمل فشار زیادی هستند اکثر خانواده ها دو یا سه نفر بیکار تو خونه دارن و قیمت اجناس روز به روز افزایش پیدا میکنه یعنی اگردوات ماهی یک ملیون تومان به مردم یارانه بده باز به سختی میشه زندگی کرد لطفا به فکر مردم باشید . کوچیک همه ی ایرانیها
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    مردم.ندارن پیش.خانواده.خجالت.میکشن
  • علی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    این همون علی برکت الله هست؟
  • Dahati IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    به روایتی به من اخرچه که نوروزسعیداست امروز کت من درگروی عیدگذشته است هنوز
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    من ک دیگ بریدم زندگیمم ب جدایی کشیدبادوتابچه
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      واقعا خیلی عالیییه
  • رضا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    به قول یه بنده خدایی می‌گفت بابا شما جیب مارو نزنید یارانه و کمک معیشتی پیشکش هه
  • حمیدصادقی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    ممنون‌میشوم‌به‌فکرهمه‌باشیدلطفآ
  • امینی US ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    نیرنگی دیگر
  • فرخی IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اتفاقا این کار خوبی هستش در تک نرخی کردن مثلاً کشاورزی ایرانی برین تولید میکنه بهترین برنج تو سر برنج میخوره رشد کشاورز قطع میشه حالا کشاورز رشد میکنه انگیزه داره برای تولید البته باید کنترل باشه
  • a.k IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خ ا ک بر سرتون که نمی فهمید دارن ر ا ی جم میکنن
  • سید رضا سرابی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    با سلام به همه شماهایی که نمیدانم کی هستید ولی میدانم که هر چی تا باحال گفتم یا نخوانید یا ترتیب اثر ندادید و هرگز از قدرت و نفوذتان برای احقاق حق پایمال شده استفاده نکردید . بنده یک معلم باز نشسته هستم که همواره در طول سی سال خدمت صادقانه و ده سال بازنشستگی کمترین حقوق زیر خط فقری را گرفتم و همیشه شیشم گرو هشتم بوده و هست . سال 96 یارانه من و خانواده مو بناحق و تبعیض آمیز قطع کردند و هر چه فریاد زدم و اعتراض کردم تا امروز بی اثر بوده . و امروز به تبع نداشتن یارانه بنده و خانواده مو از سایر مزایای مرتبط نیز محروم کردند . دو پسرم را با هزار بدبختی و با انبوهی وام و قرض قسط داماد کردم هر دو اجاره نشینند و و زیر بار اجاره شون موندن با کوهی قرض و قسط و ... وسط برج هر ماه کم میارن . یارانه هم نمیگیرند . یعنی من موندم یک فرهنگی بازنشسته باید در گروه متمول‌ترین و پر درآمد ترین و ثروتمند ترین گروه جامعه محسوب شود و به این راحتی در حقش ظلم شود ؟! . چرا هیچکس جوابگو نیست . بر عکس آدمایی را میشناسم که با درآمد میلیاردی یارانه هم میگیرند . آقایان زورشان به ضعیف رسیده ؟ واقعا متاسفم از حق کشی هایی که روحانی و دولتش در حق قشر ضعیف کرد و به احدی هم جواب نداد . شماها هم اگر مردید بسم الله
  • شاهین IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    قیمت ها را ثابت کنند به حال معلولان که توانایی جسمی ندارن ونمیتوانند کاری انجام دهند و خرج معاش خود را تهیه کنند فکری بحالشان بکنند نصف حقوق پایه کارگری برایشان حداقل تخصص دهند.دولت ومسعولین اصلا به فکر این قشرنیستند.حقوق هر معلول الان در بروجرد هر نفر ۱۰۵هزار تومنه.این واقعا عدالته.تقاضا دارم یارانه معلولین را افزایش دهند.وحقوق ثابتشان را افزایش دهند حداقل براساس شدت معلولیت نصف حقوق پایه کارگری هم راضی هستیم یاهمین صد تومن روهم قطع کنند.ما معلولین بدبخت ترین ها هستیم.کمک کمک...
  • حمید IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    چاقوی که دارین تیز میکنید آخرش دست خودتون میبره آقای مسئول ..
  • ع IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    شرم بر شما شرم بر شما مسولین بی مسولیت .میشینین فکر میکنید چطوری مردم گول بزنید با چندرغاز. مردم روز به روز دارن فقیر تر میشن سفره هامون داره کوچیکتر میشه چی میخوایید از جون ما.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    نفری یک میلیون بدید خوب میشه
  • علی نعمتی IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    فقط مسعولین بایدشش ماه باحقوق سه میلیون زندگی کنن تامردم رودرک کنن درغیراین صورت هیچ وقت موفق به درک کردن مردم وحقوق انهانمیشون فقط بایدبااین حقوق زندگی کنن فقط برای امتحان ودرک کردن زندگی مردم
  • امید عمری IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    آقای مسئول یارانه کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ایران بی معناست بخدا داریم به گدایی میفتیم
  • رضا IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    لطفا سفره ها را از این کوچکتر نکنید،هر چند الان هم سفره ای نمانده،با تشکر.
  • محمد IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    از آن موقع که یارانه داده‌اند همه چی هرچه شما فکرش رابکنید تورم داشته الا یارانه همین یارانه روطبق افزایش دلار محاسبه کنند بستمان است
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    انشاالله تا سال۱۴۰۰خدا شماها رو نابودکنه که بیشتر ازاین به مردم بیچاره فشار نیارید
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    مجلس همسان سازی حقوق بازنشسته ها را ناعادلانه داد انوقت چطور میخواهد یارانه هارا زیاد کند
  • شاکرناصری IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام سرپرست خانوار بکار هستم.
  • ایرانی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    ملت را بیچاره کرد بد یک روز ماسه گران می‌شود ودگر روز سیمان روز های دگر انباشته آب از اجناس دگر در هر شکل افشار از دست رفته ویاری دهنده ای نیست
  • اهورا IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    اینجوری که من میبینم شماها یا ایرانی نیستید یا که انسان مسلمون بودنتونم پیش کشتون حداقل پل های پشت سرتونم خراب نکنید
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    باباخجالت بکشیدمن که یه زن سرپرست خانوارم بادوتادخترچراوام یه میلیونی وصدتومنو ندادین ماشین هم نداریم ازبنزین دولتی هم هیچوقت استفاده نکردیم.
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خدا بهمون رحم کنه باز چ نقشه ای برای مردم کشیدن الهی خیر نبینن
  • حسن IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    باسلام و احترام من از یارانه های معیشتی و وام اخیر هم جا ماندم و تقاضا دارم فرصت بیشتری به مردم بدهید که بتوانند پیامکهای خود را ارسال کنند بطور صحیح که از این تسهیلات استفاده کنند که بسیار نیازمند هستند از جمله خود من که سالهاست بیکارم و ریالی درامد ندارم
  • ع م IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خدایابخیرکن، بازچه خواب جدیدی دیدن اینا،به هرحال ماآماده وهمیشه درصحنه ایم،مسیولین شمابفرماییدتعارف نکنید
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    برید برای جوونا کار تولید کنید نودو پنج درصد واردات داریم 5درصد تولیدبعد از ده سال یادتون اومده به مردم یارانه بدید
  • محمد IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خجالت آور.بس کنید.داریم نابود میشیم.
  • IN ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    به خدا ما دیگه داریم از گرونی شاخ در میاریم باید دولت ی فکر به حال ما بکنند که بی کاریم واقعا دیگه نمیکشیم اجاره خونه برق گاز مخارج معیشتی ما روی گنج نشستیم ولی متاسفانه بدبختیم جوانان خوزستان
  • مهدی صادقی IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    اگه دریک نوبت باشه خیلی عالیه. ضمنا اون 7ملیون نفر باید بهشون توجه خاصی بشه
  • آرمین IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    شک نکنید دوبرابرش باید پس بدید. اگه یارانه ماهی دو ملیون دادن بمون شک نکنید اندازه چهارملیون ازمون میکنن..این سیاسته عزیزان
  • مریم صدیقی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    من که از هیچی راضی نیستم ی زنم که سرپرست خانوار ی شوهر معتاد ولی نه ی تومان وام گرفتم نه یارانه 100هزار تومنی ،بر چه مبنایی حساب کردین ،،،فقط چون از طرف کارم بیمه رد میشه همین ،،،چرا پس برای عین من و بهتر از من واریز شده ،،خدا جوابتون و بده
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    نمایندگان محترم شمااگرشعارتبلیغاتیتان رافراموش نکرده‌ای به دادملت ومردم مستضعف برسیدبااین گرانیهایارانه ومعیشتی کمترازیک میلیون ظلم بفرستم دیده است
  • علی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    مثلا چقدر می‌خوام پرداخت کنند . عمری که ازمردم تباه کرده اند رو میتونن پرداخت کنند . زندگی هایی که از دست رفت رو میتونن . خانه های که خراب شد رو میتونن . آب و هوا و طبیعتی رو که نابود کردند رو میتونن برگردانند . اخلاقیات و انسانیتی رو که نابود کردند رو چی ؟
  • ساجدی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    با بالارفتن قیمت اقلام پر مصرف مردم وپایین آمدن قدرت خرید ما شاهد افزایش فقر وجرم وجنایت میشویم ،آیا فکری برای اقشار آسیب پذیر وکم درآمدشده ،افزایش یارانه یعنی دریافت هر ایرانی از یارانه اقلا" یک میلیون تومن باشه نه اون عددی که آقایان میفرمایند که کرایه تاکسی هم نمیشه
  • رضا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    چقدر دلسوزانه با اختراع یارانه مردم را سرکار گذاشتید مثل بچه ای که دلش به پول تو جیبی تا مدتی خوشه ! این حمایت را به چرخه اقتصاد بیمار کشورمان کنیم.تا مستقل باشد نه بازیگر سیاست خارجی ها... با این خلاقیت ها مردم سفره ای نخواهند داشت که به فکر بزرگتر یا کوچکتر کردن آن باشید.حداقل ساختار های اقتصاد پویا را قویتر کنید با حمایت از بخش تولید و کمتر شدن دیوانسالاری دخالت دولت
    • ساحل IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      ما حقوق بگیر هستیم زندگی خوبی نداریم ولی این حقوق آب باریکه ای هست که دستمون پیش کسی دراز نشه ولی وقتی نظرات مردمو میخونم دلم خون میشه از این همه مظلومیت و اینکه هیچ فریادرسی ندارن ولی از طرفی هم فکر میکنم تا این تحریمها هست و یه عده بیخبر از حال و روز مردم اون بالا نشستن و مصوبه میدن برای مقابله با فلان کشور و شعار میدن بر علیه بهمان کشور هرکس دیگه ای هم که بیاد جای روحانی کاری از پیش نمیبره بابا خزانه خالیه با کدوم پول باید کشور با این جمعیت اداره بشه؟
  • محسن IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    با سلام نمیدونم فکر اینا چیه که این حرفهای چرت و پرت رو میزنن ملت ما اینقدر مشکلات دارن که اگه یارانه شما بشه یک میلیون تومن هم باز مشکلات این ملت یک صدمش هم حل نمیشه تا راه رو تنگ میبینید ده بیست تومن به یارانه اضافه میکنید خدایا زیر دست چه کسایی افتادیم ما
  • شهاب IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام روزی که یارانه دادید دلار هزارتومان بود الان بقول خودتون هفده هزار تومان که هم شما میدونید هم مردم که قیمت دلار دوبرابر اینه بازم شما میگید هفده هزارتومان درست یارانه چهل هزار تومانی را هم هفده برابر کنید
  • محمد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    از خدا بترسید و بفهمید که کسی هست که نظاره گر شما و امسال شماها است که به مردم بی دفاع که خلع سلاح کردیدظلم میکنید با این حقوق شرمنده خود و خانواده ایم
  • فاطمه IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    به خدا که ما یک خانواده پنج نفره هستیم که یک نفر کار مکنه ودر سال ۶ ماه الان دیگه ما نباید نه گوشت قرمز بخودیم نه میوه چون درامد ندارم چون که خیلی کرانی است۸۸۸۷
  • روح الله جعفروند گیگلو IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    توراخداارز۴۲۰۰تومانی را حذف کنید
  • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    چرا باید ب اونی ک وضعیت مالیش خوبه یارانه بدن.دلیلی نداره ب فکر اونایی ک سرپرست خانواده ان باشین ن اینکه همه چیز گرون کردین مردم نمی تونن گوشت بخورن
  • سامیار IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    نمیدانم این چه عدالتی هست یارانه نفری ۱۰۰تومان و وام گفتید به کارمندان نمیدید چطور به همکاراهای ما میدید وبه افرادی که نیاز دارند نمیدید این کارمندان چون ازاد ثبت نام کردند بهشون تعلق گرفته پس انصاف کجاست
  • امیر حسین نوری IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام شما ها مثل اینکه شرایط مردم رو درک نمیکنید و الان من در میوه فروشی کار میکنم و برخی از افراد نمیتوانند میوه تازه بخرند و میوه لکی میخرند و برخی چند عدد برای فرزندانشان میوه تازه میخرند تا شرمنده خانواده خود نباشد حتی خیلی ها من شنیدم 2 ماه گوشت نمیخورند حتی دزدی خود رو و مغازه ها هم افزایش یافته تا این که گشنه نباشند واقعا به قول مردم دیگر آخر زمان فرا رسیده خدایا به امید تو
  • مهدی ء IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    با سلام.بنده دارای ۳فرزند وبیکاربیمه ندارم فکر کنم حق من ازاین ۱۰۰ تومان دولت کلاهبردار وفاسدچیززیادی نیست اما ندادند به من باید چگونه اعتراض کنم
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    دولت هرکاری انجام بده بازم به نفع خودشه نه مردم
  • خانومم IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    فقط ۷ میلیون نفر اقشار ضعیف داریم؟!!! خیلی بیشتر از این تعداد ها هست خیلی اونقدری تورم و گرونی رو مردم رو مملکت فشار آورده که یه سری مردها با زن و بچشون خیلی ناسازگار شدن و این وسط زن و بچه مورد آزار و اذیت قرار میگیره بله چرا دولت یه کم دقیق تر ملاحظه نمیکنه حال ماها رو؟؟؟!!!
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    آخهاینارو هم که میدید درست نمیدید به ما که احتیاج داریم ۱میلیونو ندادیداین ۱۰۰تومنیم یه برج دادیداین برج پرداخت نشد چرا آخه با یه دوقلو ویه دانش آموز مایبیبی وشیر خشک و.....چراااا
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    جیب مردم را نزنید یارانه بخورد توی سر بی خاصیت شما مدیران بی لیاقت به بهانه ۴۵تومن یارانه ببینید چه کردید با این مردم ۴۵ میدهند ۴۵۰برابر از جیب مردم میچابید یک مشت مافیا به اسم مدیر ومسئول فقط کارتان شده چاپیدن
  • علب IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    کن نمیدونم حالت که ارز داره پایین میاد و دولت گفته ۱۱/۵۰۰مجلس چه اصراری به دلار ۱۷۵۰۰ذاره مگه درآمد مردم ۴ برابر شده آیا مجلس مدافع معیشت مردم هست یا گران کردن دلار و ایجاد تورم آقایون بیش تر از این مردم را بد بخت نکنید گرانی دیگه بسه
  • علی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    من نمی دونم کسانی که این تصمیم ها را می گیرن اصلا سواد اقتصادی دارن افزایش فیمت دلار یعنی تورم یعنی بد بختر شدن مردم کدام طرح دولت و مجلس باعث رفاه مردم شده ؟ هیچکدام فقط فلاکت
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    درتمام دنیا بالا ترین حقوق را فرهنگیان میگیرند چرا این همه فرف چر اضافه کردن حقوق عدالت نبود
  • خانم خدایی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    با سلام .حالا امشب تا فردا رو زندگی با آرامش داشته باشیم تا سال ۱۴۰۰ هم خدا بزرگه ...امید بهتر از هر چیزیه ما هم امیدمان بخدا هستش نه بنده هاش که تا اسمشون لقبشون بزرگ میشه زیر پاشون رو نمی بینن ...مرگ حق هستش شاید ما ملت ها زودتر از مسئولین از دنیا رفتیم یا مسئولین زودتر از ما به رحمت الهی رفتن امیدوارم باری سنگینی رو دوشمون نباشه برای توشه آخرتمون رو سیاه از دنیا نرویم به حق آقام امام حسین
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خاک بر سر تون با این مدیریت حسنی
  • نرگس رشیدی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    فقط پناه برخدا میبریم . ، این همه مرد دارن زندگیشونو ول میکنن ، ای ازخدا بی خبرا ؟؟! انالله وانا الیه راجعون
  • محمد IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    ارز تک نرخی شود در. ضمن قیمت دارو و مواد غذایی بیش. از. حد توان مردم گران. نشود
  • محرم IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    بلی روزی میخواستند نرخ آب وبرق وگازو آزاد کنند و یارانه ها را ببرند بالا ولی یارانه‌ها را بالا نبردن آب وبرق وگازو هر ساله گرون میکنند میترسیم این هم مثل اونها بشه.هواستون جمع باشد
  • محمد IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    به خدا قسم :نه بیمه نه کار دارم پنج سرعائله .یارانه معیشتی ونه یارانه های که میدن من یکی هیچی ندیدم گرانی کمر مردم شکوند مخصوصن کرونا شروع شد. چقدر خونه خراب شد یکی ش بنده
  • پارسا IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    با سلام اگر با تمام قدرت یک بار برای همیشه اوضاع مالیات و در آمدهای دولت از هر منبعی شفاف احصا گردیده و عادلانه توزیع شود و حمایت های بی مورد از برخی صنایع نظیر خودرو سازی حذف گرددوبازار تابع عرضه و تقاضا و رقابتی اداره گردد توازن ثروت و معیشت در شان برای هر ایرانی رقم خواهد خورد البته شهروند کارتابل که تمام مشخصات ،دارایی و ...هرکد ملی ایرانی را در دسترس خود فرد و دستگاههای نظارتی،مالیاتی ،آماری قرار دهد از ضروریات کشور است که قطعا مخالفان زیادی دارد.ولی کاش اتفاق بیفتد.
  • آناهید IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    یارانه نمیخاییم فکری به حالمون کنید اینم قط کنید همه چی رو ارزون کنید
  • حامد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    چقدررررر بزرررررگ نمیتونیم برش داریم نکنین اینکارو با خودتون
  • رضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    1 0
    اقای مسئولین محترم چطوراقازاده هاتون درکاناداوکشورهای دیگرخوب باپول مامردم بدبخت خوشگزرونی میکنن بعدیارانه مابایدچندرقازباشه... یارانه 2ملیون کمترفایده نداره برامردم ایران افغانی هارم بریزیدبیرون یارانه نخاستیم
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    ....خواهیم دید دست پختتون رو....امیدوارم فقط بدترش نکنید....حسن کلید اینطور ....محمود هم اونطور ...اصولگرا و اصلاح‌طلب هم کشکه.....هیچ کاری نکنید راضی تریم
  • ایرانی وطن پرست IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    وای ، وای ، مردم رو نابود کردین ، مملکتی که یه روز تخم مرغش گم میشه ، یه روز روغن نیست ، یه روز تاید نیست این دیگه مملکت نیست ، همش دروغ ، همش گرونی ، همش مریضی ، همش اعصاب خورد ، چی بگیم دلمون پر از درده ، گی درکمون میکنه ،!!!
  • جواد IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 0
    چه فاجعه گرونی بشه این طرح عجیب دولت تو این شرایط اقتصادی جامعه
  • اسداله حسن زاده بارازی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    مسئول محترم با عرض سلام من راننده هستم الان هم قریب به یک سال است که بیکارم به علت کرونا ومالک خودرو(مینی بوس )خودرواش رافروخت چون نتوانستم دیگرراننده گی کنم الان 4 ماهه به دلیل تنگدستی بیمه ام قطع شده است و3تافرزنددارم یه خانواده 5 نفری هستیم الان بیکارم ویارانه صدهزار تومانی هم ندادند واز طرف دیگر هم درآمدی ندارم ببخشید این برچه کسانی قرارداد تعلق بگیرد من که سر در نمی آورم کجاش عدالت.
  • مرتضی IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    1 0
    از قدیم گفتن جیره خور یعنی تو سری خور پس حقمونه ازمو نسو استفاده بشه برای جلو گیری از این فاجعه بایدهمه همه بلند شیم حقمونم گرفتنی نه التماس کردنی تو اینترنت نظر بدیم خدا وکیلی نگاشم نمیکنه
  • محمودی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    ما حاضریم چهل وپنج تومن رو نگیریم فقط مرد باشید از اینی که هست بیشتر گند نزنید
  • JP ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    در مملکتی که متر متر خاکش ثروته وزیر خاکش هم کنجینه ببینید با سوءمدیریت چطور ملتش گداوگشنه شده اند.حیف ایران
  • هادی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    من سوال دارم وقتی مردم حقوق رو باریال دریافت میکنند چرا اجناس رو با قیمت دلار بخرن اونم دلاری که هیچ ربطی به مردم عادی نداده همین الآنم مردم دران خریدشون رو بادلار آزاد انجام میدن چه برسه که دلار4200رو بکنند 17500چه بلای سر مردم بیاد
  • علی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    چرا‌روغن‌جامد‌‌‌تو‌بازار‌نیست. بعد‌هم‌که‌میارن‌ تقسیم‌کنن‌یه‌آدم‌ که‌مسئول‌تقسیم‌کردن‌ هستن‌همشون‌میدن ‌به‌فامیلای‌خودن‌یا‌ تو‌بازار‌آزاد‌چند‌ برابر‌میفروشند.
  • اکبر عبدی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    یعنی ۲۵۰ تومن یارانه بزرگی هست؟ پرداخت یارانه بزرگ به مردم !! باید این سر تیتر رو عوض کنید .
  • حبیب الله رحیمی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    نمیخواهیم.قیمت به ۲ سال قبل برگردونید.پدرمونو دراوردید.بسه دیگه.من نمیتونم دیگه برای نوهام ۲ بستنی بگیرم.چقدر خجالت بکشیم.بسه دیگه.
  • Jafar IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    آقایان مجلسی ممنون که بفکر مردم هستید.خواهشا تمامی این یارانه مال خودتون فقط قیمت این بنزین و،نان ،مرغ تخم مرغ ،گاز ،برق، آب رو برگردنید به قیمت قبل لطفا فیلم بازی نکنید (دوستی خاله خرسه ) مردم زیر این فشار نابود شدن خدایی ....
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    کدام یارانه بزرگ سال تمام شد ازاین دروغ های بزرگ دست بر نداشتین یارانه ۱۲۰ هزار تومانی مجلس را به دروغ گفتید ولی کسی ندید واگر هم دادید به آشنا های خودتان بود شما جیب ما را نزن یارانه بزرگ دادن به ملت پیش کش الکی فکر مردم را بااین حرفهای دروغ مشغول نکنید الویتهای مسولین از یک تا هزار می گویند خودمان واز هزار تا دوهزار می گویند کشورهای همسایه و اگر چیزی زیاد آمد که نمی آید می گویند برای ملت ایران.
  • اروین IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    خوبه یه نفر شاید هرروز گوشت بگیره بخوره که یارانه داره ولی اقشار پاین دستی سیب زمینی‌ابپز میخورن که یارانه به سیب زمینی تعلق نگرفته
  • ق ر IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    ۴۵ هزار تومان نفری با این حقوق های دیناری اضافه میشود و یک خانواده چهار نفره ۱۸۲ هزار تومان اضافه میشود و همان خانواده باید یک‌میلیون هم داشته باشید که جبران گرانی این چند قلم بکنید. متاسفم
  • کامران IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام همین دوتایاسه تایارانه خودماروبدن مبلغش بیشترهست تااینکه تجمیع بشه وبه یه گروه ی مبلغ بدن وگروهی مبلغ دیگه مگه صدقه میخاهین بدین دوتایارانه خودماچهارنفرماهی۳۵۰ بیشتریاکمترهست دیگه۲۵۰ تومن ومبلغ دیگه چیه؟؟؟چرابین افرادجامعه فرق قائل میشین همگی رویه مبلغ پرداخت کنیدحق خودملت هست ازجیب شمایابابای شماکه نمیره حق مردم روبرگردنتون نذارید.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    نه همه ی مردم عده ای خاص ازمردم توروخدانکنیدملت گناه دارن
  • محمد بریهی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام خواهش میکنم کمکم کنید من نون میپزم ومستجر هستیم سه تا فرزند دارم شوهرم بیکار است لطفا کمکم کنید و بچه کوچکم دارم شیر خشک ومای بیبی میخواد بخدا قسم نمیدانم چکار کنم بااین گرانیونه حقوق ونه ماشین ونه خونه به نظر شما چکار کنم من یک زن هستم نمیتوانم این همه چیز را تحمل کنم خواهش میکنم کمکمون کنید
  • معترض IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    خجالت نمیکشین
  • محسن IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    طوری نوشتین قریب به300هزار تومان که آدم پشماش می‌ریزه چی میدن آخه برادر من یه کیسه برنج
  • 4132203182 IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    تا این دولت مردم رو بیچاره نکنه دست بردار نیست لطفا بزارید مردم نان بخورنند
  • FR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    اقای قالیباف لطف کنید دلار را۱۷۵۰۰ نکنید چون ان وقت مردم نان هم پیدا نمیکنن چه برسه به مرغ
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    یارانه بخوره تو سرتون
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    آقا ما اگه یارانه نخواهیم کیو باید ببینیم
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    نظرمن یاهموطنم هیچ ارزشی ندارد چون انها کارخودشان رامیکنند
  • محمد US ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    برای مردم تصمیم گرفتن شعور و وجدان میخواد۲۹۸۴
  • سیما IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    والا با این شرایط ما باید بریم افغانستان برای اونا کارگری کنیم حداقل پولشون دلار هست ببین دیگه ایران بااین همه معادن که بایدیکی از ثروتمندترین کشورهای جهان باشه
  • حسین IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    سلام حسن حانی کلیدساز دورغ رخیب ماش دورغ دروغ دورغ ۰۰۰
  • زهرا مرادی IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    آیا ازاین ماه یارانه کمیته امداد افزایش میابد یانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس