کد خبر 1293069
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
امکان افزایش یارانه نقدی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، می‌توان زمینه افزایش پرداخت یارانه نقدی را برای طبقه کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه فراهم کرد.

به گزارش مشرق، حسین سلاح ورزی درباره ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پیامدهای آن افزود: ارز یارانه‌ای و ترجیحی به جز گسترش رانت، فساد، سوءاستفاده و ترویج و افزایش قاچاق معکوس و از بین رفتن منابع عمومی و ذخایر ارزی کشور، اثر محسوس و قابل ملاحظه‌ای در کنترل سطح عمومی قیمت‌ها نداشته است.

وی اضافه کرد: توزیع کالاها با استفاده از ارز ترجیحی و یارانه ای، بیش از این که حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر کشورمان باشد به نوعی یارانه به ساکنان کشورهای همجوار تلقی می‌شود.

سلاح ورزی گفت: هر تصمیم یا سازوکار کارشناسی و منطقی که از طرف دولت برای برچیدن بساط ارز یارانه‌ای از یک سمت و حفظ و تقویت قدرت خرید مردم به ویژه طبقه کم درآمد و حقوق بگیر گرفته شود در راستای اصلاحات اقتصادی بوده و بسیار پسندیده است.

رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران ادامه داد: ثمره و کارکرد ارز دولتی و یارانه ای، تاکنون توسعه فساد و گستردگی سوءاستفاده‌ها بوده در حالی که می‌توان با حذف این نقیصه، هم از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کرد و هم برخورداری بیشتر طبقات کم درآمد را از یارانه‌ها فراهم کرد.

سلاح ورزی گفت: هدف اصلی قانون هدفمندی یارانه‌ها همانطور که از اسمش پیداست کمک به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد در مقابل کسانی است که از یارانه بیشتری استفاده می‌کنند، اما در عمل با پرداخت یکسان یارانه ها، گروه‌های پردرآمد، هم سهم بیشتری از یارانه‌ها می‌برند و هم یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

وی افزود: وظیفه دولت و حاکمیت این است که زمینه‌ای فراهم کند تا این نقص برطرف شود چرا که با اعمال دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها و وجود بانک اطلاعاتی موثر، امکان و زمینه افزایش مبلغ یارانه دهک‌های پایین‌تر و افراد حقوق بگیر با درآمد ثابت وجود دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 0
    هر کاری می کنید درست و منطقی در جهت رفاه مردم انجام دهید چون مردم دیگر توان مقاومت خود را برابر گرانی و تورم ازدست داده اند
  • متین IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    با سلام دولت باید یارانه ثروتمندان و ارگان های دولتی و فولاد مبارکه و ذوب آهن و پتروشیمی و شرکت نف و غیره و کسانی که حقوق زیر ۴ میلیون دریافت می‌کنند را درجا قطع کنید و فقط به فکر فقرا و قشر ضعیف باشید من خانواده ای هستیم با ماهی ۱ میلیون ۵۰۰ زندگی می‌کنیم به سختی خواهشمندم به داد فقرا برسید با تشکر
  • اکبر IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    لطفا انقد کلاه سر آدم ها ندارین خسته شدیم از بس این ماه اون ماه کردین
  • هادی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    دولت محترم خواهشن یارانه هارازیادکنید ماخیلی دررنج وسختی هستیمک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس