نظر دو کارشناس داوری درباره اتفاقات دیدار پرسپولیس - فولاد

دو کارشناس داوری به آنالیز قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد و کمک‌هایش در پرسپولیس و فولاد خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال پرداختند.

به گزارش مشرق، رضا سخندان درباره صحنه بحث‌برانگیز پنالتی فولاد خوزستان در نیمه دوم بازی با پرسپولیس اظهار داشت: این صحنه پنالتی نبود، چرا که بر اساس قانون جدید، داوران این صحنه‌ها را نباید پنالتی بگیرند. توپی که به بالای دست خورده بود، هند نیست. 

وی در مورد اعتراض‌های بازیکنان و مربیان دو تیم به داور تصریح کرد: داور سعی کرد مدیریت کند و جایی که صلاح دانست اخطار داد. باید مشخص شود بازیکن یا مربی بی‌احترامی کرده یا نه. داور بر اساس صحنه‌ها کارت‌های لازم را داد. اگر بازیکن یا مربی بی‌احترامی کرده یا به اعتراض خود ادامه داده، باید برخورد جدی‌تری صورت می‌گرفت. 

سخندان با انتقاد از اعتراض‌های مکرر تیم‌ها به داوری خاطرنشان کرد: مسئولان تیم‌ها باید آرامش داشته باشند. متأسفانه اعتراض‌ها مثل بازی‌های داخل کوچه شده که همه جرزنی می‌کردند. این کار حرفه‌ای نیست و هر چقدر از داوران توقع دارند، باید خودشان هم حرفه‌ای‌تر باشند. 

حسین عسگری نیز درباره صحنه پنالتی بحث برانگیز این بازی و حواشی پیش آمده گفت: این اتفاقات طبیعی است و در هر بازی ممکن است رخ دهد.

وی عنوان کرد: در تصاویر تلویزیونی خیلی صحنه پنالتی واضح نبود. علاوه بر این تصویر دوربین از زاویه پشت کنعانی‌زادگان گرفته شده بود ولی در صحنه‌ای که ما دیدیم برخورد توپ با دست دیده نشد و فکر نمی‌کنم خطای هندی رخ داده باشد. در این صحنه کمک داور کنار دروازه به صحنه خیلی نزدیک بود و شاید او در گرفته شدن این پنالتی نقش داشت.

این کارشناس داوری درباره اعتراض‌های شدید کنعانی‌زادگان به تصمیم داور، تصریح کرد: اعتراض‌های او بی‌ادبانه نبود که داور بخواهد کارت قرمز نشان دهد. در اعتراض‌های او بی‌ادبی و توهین به داور دیده نشد. کادر فنی پرسپولیس در این صحنه نقش مهمی داشتند و بازیکن تیم‌شان را به خوبی کنترل کردند.

عسگری درباره کارت زردی که به نیمکت‌نشینان دو تیم داده شد، گفت: اخطارهای خوبی به گل‌محمدی، هاشمی‌نسب و مطهری داده شد. این کارت‌ها باعث می‌شود داور بتواند کنترل بازی را در دست بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    13 4
    از وقتی یه بنده خدا با dvdرفت فدراسیون خیلی چیزا عوض شد سرمربی یه تیم خاص بی درامد با دوجین بازیکن: مسولان نظام به ما نگاه کنند پرسپولیس پردرامدترین تیم چند سال اخیر ایران امروز دفاع وسط نداشت بذاره تو ولی اون تیم تو هر پست ۳ بازیکن داره
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      2 7
      آره راست گفتی، یه مورد از عوض شدنها پنالتی امیری بود که تو دربی به نفع استقلال نگرفتن
  • جواد IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    6 13
    اگر اعتراضش بی ادبی نبود پس چی بود دو دقیقه وقت بازی را گرفت داور جرات برخورد نداشت بعدش هم تو اون بازی پایین دستش خورد ولی گفتن عادی بود حالا تو این بازی بالادست هند حساب نمیشه بعضی هاتون هم که میگن اصلا به دستش نخورد ایکاش مثل انسان زندگی کنید تا محتاج این پولا نباشید
  • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    10 14
    عوام فریبی و مظلوم نمایی تیمی که سالهاست وزارت ،فدراسیون؛کمیته داوران و..همه جوره در خدمتشون هستند و تیم های دیگه هم وسط فصل یا آخر فصل نابود و تضعیف میشن؟؟!تیمی که چهار سال پیاپی با کمک بابامسعود پشت سرهم قهرمان میشه چه رویی داره که از مظلومیت حرف میزنه!!!
    • رضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      3 8
      ایول علی آقا
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 0
      بگو ! فقط اسباب مسخره ای!
    • امیر IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 0
      تو آسیا که فدراسیون و بابا مسعود جایی نیست
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      تو ایران بابا مسعود بود...تو آسیا که دیگه کسی نبود....
  • جواد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 5
    اگر اعتراضش بی ادبی نبود پس چی بود دو دقیقه وقت بازی را گرفت داور جرات برخورد نداشت بعدش هم تو اون بازی پایین دستش خورد ولی گفتن عادی بود حالا تو این بازی بالادست هند حساب نمیشه بعضی هاتون هم که میگن اصلا به دستش نخورد ایکاش مثل انسان زندگی کنید تا محتاج این پولا نباشید
  • امید IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    9 2
    تبریک میگم به تیم محبوبم حقش برد بود
  • محمد FR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    5 2
    خندم میگیره از طرفدارای کیسه اول اینکه همه بازیهاتون با کمک داور میاین بالا اون صحنه دیاباته مثل هندبالیست توپ و کنترل کرد بادستش اکه ب پنالتی تو دربی شاکی هستین چرا اخراج نشدن غلامی رو نمیگن بابا مسعود استقلالی فرتون تو اسیا کنارتون نبود تو مرحله گروهی با لیگ خداحافظی کردین همون لیگی ک پرسپولیس تا فینال رفت
    • علی پروین IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      تورو جون مادرت تو یکی حرف از فوتبال و لنگی بودن نزن که اسم ۱۱ نفر بازیکن تیمت کامل بلد نیستی بگی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس