آتش سوزی جنگل‌های نوار مرزی آذربایجان و ایران وارد نهمین روز شد

آستارا- آتش سوزی در جنگل‌های نوار مرزی جمهوری آذربایجان و ایران در منطقه آستارا وارد نهمین روز خود شد.

به گزارش مشرق، آتش سوزی در جنگل‌های نوار مرزی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی بهارستان شهرستان آستارا وارد نهمین روز خود شد و در همین رابطه و در راستای مهار حریق در جنگل‌های نوار مرزی و هیرکانی جمهوری آذربایجان نیروهای وزارت حوادث غیرمترقبه کشور آذربایجان با حضور هوایی و زمینی در جنگل‌ها و اراضی هم مرز خود با ایران در منطقه مرزی آستارا اقدامات خود را آغاز کرده‌اند و هم اکنون عملیات اطفای حریق ادامه دارد.

آغاز عملیات اطفای حریق توسط آذربایجان در نوار مرزی آستارا

با وجود تلاش گروه‌های آتش نشانی جمهوری آذربایجان و نیز پرواز هواپیمای ویژه و پهن پیکر آتش نشان و آبپاش BE-۲۰۰ÇS وزارت حوادث غیر مترقبه این کشور همسایه ایران، مهار حریق تاکنون به طور کامل امکان پذیر نبوده است.

اقدامات لازم نیروهای آتش نشانی جمهوری آذربایجان در مهار حریق به وضوح از مرز زمینی و هوایی آستارای جمهوری اسلامی ایران قابل مشاهده است. با توجه به اینکه آتش سوزی در یک منطقه کوهستانی بسیار مرتفع روی داده، نیروهای آتش نشان آذری در انتقال تجهیزات مورد نیاز به این منطقه برای مهار آتش سوزی با مشکلاتی مواجه هستند ولی مأموران آتش نشانی و وزارت حوادث غیرمترقبه کشور آذربایجان تلاش می‌کنند از گسترش حریق به بخش‌های جنگلی هیرکانی دیگر نیز جلوگیری کنند.

امید برای بارش باران و خاموش شدن آتش

کارشناسان منابع طبیعی معتقد هستند با توجه به وسعت منطقه تنها بارش باران می‌تواند این آتش سوزی را به طور کامل خاموش کند و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواسط همین هفته شاهد بارش باران و برف در منطقه کوهستانی حیران آستارا و در دو سوی مرز آذربایجان و ایران خواهیم بود.

مرزبانی و آتش نشانی آستارای ایران همچنان در حال آماده باش

نیروهای آتش نشانی، مرزبانی، هلال احمر، منابع طبیعی شهرستان مرزی بندر آستارا همچنان به صورت شبانه روزی در این منطقه مرزی حاشیه آتش سوزی و در محور مواصلاتی آستارا به اردبیل حضور داشته و شرایط را تحت نظر دارند تا برای جلوگیری از سرایت شعله‌های آتش در جنگل‌های جمهوری آذربایجان به محدوده‌های جنگلی آستارای ایران اقدامات لازم را انجام دهند.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرزی بندر آستارا در همین رابطه به گردشگران و اهالی منطقه توصیه کرده از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری، یا حداقل بعد از اطمینان از خاموشی کامل آتش، جنگل را ترک کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آستارا در طی تلاش‌های شبانه روزی خود یک فقره آتش سوزی در منطقه حیران آستارا را که به صورت سطحی در مساحت تقریبی ۳.۴ هکتار دچار حریق شده بود را مهار کردند.

محمد جعفر گل محمدی افزود: با کمک نیروهای مرزبانی حیران، نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل، کمک‌های دهیاری حیران و آتش نشانی و همچنین نیروهای مردمی این آتش به طور کامل مهار شد.

گفتنی است؛ دود ناشی از آتش منطقه رو فرا گرفته و هوای منطقه آلوده شده و در مسیر پرتردد و بین المللی آستارا به اردبیل در گردنه حیران با توجه به دود ناشی از آتش سوزی منطقه تنفس سخت شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    8 1
    درسته کشور خارجی هست ولی خب نمای اون جنگلها از داخل خاک ایران قابل مشاهده هست و در صورت نابودی اون جنگلها نمای کلی منطقه خراب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس