کد خبر 1169594
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
3

با توجه به حجم بالای استخدام در دیجی کالا، نیاز است تا افراد ابتدا رزومه خود را ارسال کنند تا در نوبت بررسی توسط کارشناسان بخش جذب و استخدام قرار بگیرند.

رویداد رونمایی از گزارش سرمایه‌های انسانی شرکت دیجی‌کالا روز ۱۷ دی‌ماه با حضور بنیان‌گذاران و مدیران تیم منابع انسانی دیجی کالا به صورت آنلاین برگزار شد. در گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا، آمار و ارقام مربوط به فعالیت‌های این شرکت منتشر شد تا گوشه‌ای از فعالیت این تیم بر اساس داستان‌ها، چشم‌اندازها ‌و استراتژی‌ها به نمایش گذاشته شود.

استخدام در دیجی کالا، نیاز به طی کردن مراحل مختلفی دارد که اولین و مهمترین آنها، ارسال رزومه برای واحد منابع انسانی دیجی‌کالا است. بهتر است برای ارسال رزومه به صفحه فرصت‌های شغلی در سایت دیجی کالا مراجعه کنید تا بتوانید با صرف کمترین وقت و هزینه، رزومه خود را برای واحد منابع انسانی بفرستید.

در اینجا ذکر این نکته مهم‌است که اگرچه برخی اینطور گمان می‌کنند که دیجی‌کالا تنها تیم عملیاتی و اجرایی دارد اما در واقع این شرکت مجموعه ای از مشاغل از برنامه نویسی کامپیوتر و مدیریت ارتباط با مشتریان تا هماهنگی امور اداری و فروش و... را در بر می‌گیرد.

استخدام در دیجی کالا یکی از کلماتی است که امروزه جستجوی آن در موتورهای جستجو بسیار زیاد شده است. شاید دلیل این موضوع، افزایش نرخ بیکاری و یا نیاز افراد به شغل های متعدد برای امرار معاش با این اوضاع گرانی محصولات است. استخدام در دیجی کالا، یک مبحث بسیار وسیع و گسترده است. زیرا ۴۸۶ نوع شغل وجود دارد که هر فردی بر اساس دانش و تخصصی که دارد، می تواند در یکی از این شغل ها همکاری خود با دیجی کالا را آغاز نماید.

بهترین راه برای ارسال رزومه جهت استخدام در دیجی کالا

با توجه به حجم بالای استخدام در دیجی کالا، نیاز است تا افراد ابتدا رزومه خود را ارسال کنند تا در نوبت بررسی توسط کارشناسان بخش جذب و استخدام قرار بگیرند. معمولاً شرکت دیجی کالا راه‌های مختلفی را برای جذب و استخدام نیرو امتحان می‌کند تا از این طریق بتواند به نیروی کار مورد نظر خود دست یابد. آگهی در سایت‌های مربوط به استخدام، یکی از گزینه های کاربردی به نظر می‌رسد که می‌تواند ارتباط کارفرما و کارجو را برقرار نماید. البته صفحه فرصتهای شغلی که در سایت دیجی کالا قرار گرفته (با آدرس Career.digikala.com)، توانسته بیشترین رزومه را جهت استخدام در دیجی کالا ثبت نماید.

تعداد افراد استخدامی از طریق صفحه فرصتهای شغلی در نیمسال اول سال ۹۹

با توجه به این موضوع که دیجی‌کالا هر روز در حال توسعه بوده و نیاز به استخدام افراد جدید دارد، افراد بسیار زیادی هر روز با ارسال رزومه، آمادگی خود را برای استخدام در دیجی کالا اعلام می‌کنند. طبق آمارهایی که از نرم افزارهای آنالیز سایت به دست آمده، در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹ به طور متوسط در هر ماه ۴۰ هزار نفر جهت استخدام به صفحه فرصت‌های شغلی مراجعه کرده اند که از این تعداد، حدود ۵ درصد موفق به طی کردن مراحل مختلف استخدامی شدند. با توجه به این آمار و ارقام می توان متوجه شد که گروه جذب و استخدام دیجی کالا سال پر کاری را پشت سر گذاشته و در نوع خود عملکرد فوق العاده ای داشته است.

تصویری که پایین این متن قرار گرفته به طور واضح به ما بیان می کند که تعداد افرادی که رزومه آنها مورد قبول واقع شده و برای مصاحبه فراخوانی شده اند، چقدر بوده است. ریزش افراد در مراحل مختلف استخدام در دیجی کالا نیز به طور واضح مشخص شده و در نهایت تعداد افرادی که موفق شده اند در دیجی کالا مشغول به کار شوند را می توان مشاهده کرد. با توجه به تعداد افراد، عملکرد تیم استخدامی دیجی کالا را میتوان بسیار سریع و حرفه ای دانست.

اهمیت استخدام در دوران کرونا

شرکت های بسیار زیادی را می توان یافت که در دوران بحران کرونا، تعدیل نیرو را در دستور کار خود قرار دادند. این موضوع کم کم در حال تبدیل شدن به یک بحران بود. اما دیجی کالا کاملاً برعکس عمل کرد. در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا که هنوز به یک سال هم نرسیده، حدود ۲۰۰۰ نفر در دیجی کالا استخدام شده‌اند. این حجم از استخدام می‌تواند ما را وادار به تحسین تیم مدیریت منابع انسانی دیجی کالا نماید. این تیم توانسته در هر روز حدود ۶۰۰ مصاحبه شغلی را انجام دهد که در نوع خود بی نظیر است. از بین این ۶۰۰ نفر در هر روز، حدود ۱۶۱ نفر موفق شده اند کار استخدام در دیجی کالا را با موفقیت به اتمام برسانند. این روند را در هیچ شرکت فعال در حوزه خرده فروشی آنلاین نمی توان مشاهده کرد.

میزان رضایت کارجویان از روند استخدام در دیجی کالا

تیم منابع انسانی دیجی کالا همه تلاش خود را انجام داده است تا بتواند رضایت کارجویان را جلب نماید. رضایت کارجویان برای مدیران عالی رتبه دیجی کالا یک اصل بسیار مهم و اساسی تلقی می شود. به همین خاطر، پس از انجام هر مصاحبه، یک فرم در اختیار کارجویان قرار داده می‌شود تا این افراد بتوانند میزان رضایت خود از روند استخدام در دیجی کالا را بیان کنند. این کار به گروه منابع انسانی کمک می‌کند تا بر اساس درخواست کارجویان، تغییرات لازم در روند استخدامی را اعمال کنند. میانگین رشد رضایت کارجویان نسبت به سال قبل افت که نداشته، رشدی با میانگین ۲ درصد نیز داشته است. این امر به طور واضح نشان می‌دهد که تیم منابع انسانی دیجی کالا از هیچ تلاشی برای بهبود تجربه کارجویان از روند استخدام در دیجی کالا دریغ نکرده است.

آیا تحصیلات برای استخدام در دیجی کالا اهمیت دارد؟

هر چند داشتن تحصیلات برای هر فردی می‌تواند یک مزیت محسوب شود، اما دیجی کالا اساس کار خود را بر پایه تجربه قرار داده و تحصیلات چندان اهمیتی در استخدام و یا عدم استخدام در دیجی کالا ندارد. براساس اولین گزارش منابع انسانی دیجی کالا، در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد کارکنان دیجی کالا تحصیلاتی کمتر از فوق دیپلم یا کاردانی دارند. در بین این افراد می‌توان کسانی را پیدا کرد که مدرک تحصیلی آنها دیپلم و یا حتی زیر دیپلم است. اما همچنان تیم اصلی مدیریت شرکت دارای مدارک بالای دانشگاهی از مراکز علمی برتر هستند.

استراتژی دیجی کالا برای دوران بحرانی شیوع کرونا

با توجه به اینکه دیجی کالا در زمینه فروش آنلاین فعالیت دارد، طبیعی است که دوران شیوع ویروس کرونا، بر تعداد مشتریان این شرکت افزوده شده است. این موضوع موجب شده تا افزایش حجم سفارشات را شاهد باشیم. از طرفی، با توجه به شیوع ویروس کرونا، ساعت کار کارکنان کمتر شده است. به همین خاطر، نیروی کار افزایش یافته تا از این طریق بتوان به سفارشات بسیار زیادی که روزانه ثبت می‌شوند، رسیدگی کرد. افرادی که دارای تخصص بوده و می‌خواهند در یک شرکت معتبر فعالیت کنند، بهتر است استخدام در دیجی کالا را انتخاب کنند. با توجه به این موضوع که شرکت دیجی کالا هر روز در حال توسعه است، می‌توان چنین شغلی را پایدار تلقی کرد. روند استخدام در دیجی کالا برای افراد علاقه مند به نحوی تنظیم شده تا با صرف کمترین وقت و هزینه بتوانند مراحل مختلف استخدام در دیجی کالا را طی کنند.

نسخه کامل گزارش منابع انسانی دیجی‌کالا را از اینجا مطالعه کنید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس