مقام کنگره آمریکا:وضعیت امنیتی واشنگتن یادآور بغداد است

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره شرایط امنیتی حاکم بر واشنگتن گفت: حضور زیاد نیروهای نظامی، مرا به یاد دیدارم از بغداد و منطقه سبز آن می‌اندازد.

به گزارش مشرق، آدام شیف روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی بی اس افزود: مرا به یاد دیدارم از بغداد و منطقه سبز آن می‌اندازد، تعداد زیادی نیروی نظامی و نیروهای امنیتی در واشنتگن حضور دارند.

وی ادامه داد: با این حال فکر می‌کنم که مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب با ایمنی برگزار شود اما تهدید عمیقی از سوی افراط‌گرایان وجود دارد.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره همکاری یا حمایت برخی از اعضای کنگره با گروه‌های افراطی همچون کیوانان گفت من در این زمینه اطلاعاتی ندارم اما اگر نمایندگانی شناسایی شوند که به آنها کمک یا در آن مشارکت کرده باشند، حتما باید پاسخگو شوند.

کیوانان یک تئوری توطئه راست تندرو است که بیان می‌دارد توطئه‌ای پنهان از سوی آنچه ادعا می‌شود «دولت پنهان در ایالات متحدهٔ آمریکا» است علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و هواداران او در جریان است.

شیف در پاسخ به این سوال که آیا حمایت خارجی از جمله حمایت مالی از این گروه‌های داخلی مهاجم به کنگره وجود داشته است، گفت: ما سعی می‌کنیم، رد پول را بگیریم.

وی درباره ادامه ارسال گزارش‌های محرمانه به ترامپ پس از خروج از قدرت هم گفت: هیچ شرایطی وجود ندارد که در ترامپ پس از ترک دفتر باید گزارش‌های اطلاعاتی را دریافت کند.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: تیم بایدن باید ارسال گزارش به ترامپ را متوقف کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس