کد خبر 1169278
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: تا همین چند ماه قبل، چه کسی تصور می کرد؛ دور تا دور کاخ سفید و کنگره آمریکا، حصارهای امنیتی بکشند تا مانع هجوم مردم شوند؟

زیرزمین کنگره آمریکا، شبیه پایگاه نظامی عین الاسد، پر از نیروی نظامی شود؟

در پایتخت آمریکا از ترس مردم، حکومت نظامی اعلام کنند؟

۲۵ هزار نیروی نظامی در واشنگتن مستقر شود و تعداد نظامیان حاضر در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، به پنج برابر نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان برسد؟

چه کسی فکر می کرد سر خط خبری رسانه های غربی این عناوین باشد:

سی ان ان: گارد ملی نه برای مقابله با بن لادن، بلکه برای مقابله با رئیس جمهور به کنگره آمده!

دیلی میل: حضور نیروهای گارد ملی در واشنگتن، این منطقه را شبیه «منطقه سبز» بغداد کرده است.

شبکه آمریکایی الحرّه: پایتخت آمریکا، تبدیل به اردوگاهی نظامی مانند منطقه سبز شده است.

بازدارندگی نظامی هفتاد ساله آمریکا، سال گذشته با حمله موشکی ایران به امن ترین پایگاه پنتاگون در عراق (عین الاسد) شکسته شد. آن روز نظامیان آمریکا در پناهگاه زیر زمینی پنهان شده بودند و یک سال بعد، در زیر زمین کنگره مستقر شده اند.

آمریکا آن روز با موشک های قدرتمندی که تور راداری و پدافندیاش را پاره کرده بود، تحقیر شد. اما امروز بدون شلیک موشک، توسط مردم خود و به دست خویش، تحقیر می شود

یازده سال قبل، دولت دموکرات اوباما می خواست پایتخت ایران را با حمایت از سران فتنه سبز نا امن کنند؛ و ملت ایران، بساط فتنه را جارو کردند.

حالا اما همان دموکرات ها در واشنگتن و پنجاه ایالت آمریکا تحقیر می شوند و مجبورند مراسم تحلیف بایدن را وسط پایتختی جنگ زده برگزار کنند. دزدانه و هراسان؛ شبیه سفر مخفیانه ترامپ به پایگاه عین الاسد!

دنیا چه قدر کوچک است، آقای بایدن، جناب اوباما! ماه هاست تحلیلگران در چهار گوشه دنیا می گویند این آمریکا دیگر، آمریکا بشو نیست. آمریکایی که افعی وار در حال بلعیدن دُم خود است؛

آمریکایی که چند برابر تلفات معمول کرونا در دنیا، تلفات می دهد و رکودشکن شده است. آمریکایی که با 52 میلیون گرسنه مطلق و 22 میلیون بیکار جدید مواجه است.

گویا ابرقدرت، در حال انتقام پس دادن است. در حالی مجازاتی تدریجی و آمیخته با تحقیر. اما نباید همه تقصیر ها را گردن ترامپِ دیوانه انداخت. به قول سارکوزی ئیس‌ جمهور اسبق فرانسه : "محوریت جهان در حال عبور از غرب به شرق است. روی کار آمدن فردی مثل ترامپ، نشانه وخامت شرایط بود، نه علت آن".

سه ماه قبل بود که رئیس پلیس فدرال اعلام کرد "آمریکا در آستانه جنگ داخلی است و ما نگرانیم تنش‌ها، به درگیری مسلحانه تبدیل شود ".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    16 0
    گور باباش، برن به جهنم.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    29 0
    روزی را میبینم که آمریکا در نهایت ذلت باشد و وصف کلمه "ابرقدرت" برای آمریکا تمسخر به همراه دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس