کد خبر 1169245
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
پلمب 448 نانوایی متخلف در مشهد - کراپ‌شده

بر اساس آمارهای منتشر شده تا کنون هیچ نانوایی به بیماری کرونا مبتلا نشده است. رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران علت این موضوع را گرمای بالای ۶۰ درجه نانوایی‌ها می‌داند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، بیژن نوروزی مقدم اظهار داشت: با شروع کرونا در اسفندماه سال گذشته اعلام شد که نانوایان با توجه به اهمیت تأمین قوت غالب مردم جزو دسته اول قرار دارند که باید به کارشان ادامه دهند. در ابتدا شناخت درستی از ویروس کرونا وجود نداشت و بیش از آنکه مردم متوجه راه‌های انتقال و پیشگیری آن باشند دچار ترس از کرونا شده بودند و از این رو خانواده‌های کارگران مشغول به کار در نانوایی‌ها که اکثراً در شهرستان‌ها ساکن هستند خواستار بازگشت فرزندانشان از تهران بودند تا در معرض آسیب ابتلاء به کرونا قرار نگیرند.

ببینید:

عکس/ اقدام پسندیده یک نانوا برای پیشگیری از کرونا

رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در رابطه با آمار مرگ و میر یا ابتلای نانوایی‌ها به کرونا نیز گفت: تا کنون هیچ گونه گزارشی از مرگ و میر یا ابتلای کرونا در میان نانوایی‌های تهران نداشتیم، زیرا گرمای بالای ۶۰ درجه پاشنه آشیل بیماری کرونا است یعنی از زمان تهیه خمیر و چانه نان تا قرار گرفتن در تنوری با دمای حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه امکان بقای این ویروس وجود ندارد. البته برای حفظ ایمنی فروشندگان نان هم تصمیم بر این شد که حداقل ارتباط را با مشتری داشته باشند و فروشندگان ماسک بزنند و از دریافت پول نقد تا حد ممکن خودداری کنند تا فضای امن نانوایی حفظ شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 1
    قبلا میگفتن لنگیها و معتادا نمیگیرن!
  • فرهاد US ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    17 0
    با سلام من خودام نانوا هستم(شاطر نانوایی)وکرونا هم گرفتم لطفا این گونه احضار های بی پایه نه کنید.
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      3 1
      اظهار
    • حمید IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 0
      دوکلمه هم از زبون آقا معلم(مادر عروس).وسط دعوا نرخ تعیین میکنی آقای "اظهار"
    • علی NL ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      4 0
      سلام : آقا فرهاد منظور این نیست که نانواها هیچوقت و به هیچ عنوان کرونا نمی گیرند، منظور این است که در محل کار که محیط گرمتر است امکان وجود ویروس کرونا بسیار کمتره، ضمنا احتمال اینکه شما خارج از نانوایی، موقع رفتو آمد به خانه یا نانوایی گرفتید، با امید سلامتی همه و نابودی دشمنان اسلام.
    • بابک IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      دوست عزیز که جواب آقا فرهادو دادی.مگه محیط نونوایی بیشتر از سی و پنج درجست? بعد هم دیدی که معلوم شد کرونا با گرما ازبین نمیره.گرمای بالای ۶۰ درجه میخواد که تو اون دمل خود نونوا هم ازبین میره چه برسه به کرونا.لطفا ماله کشی نکنیم
  • بهرام CH ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    13 0
    اظهار نظرات بی پایه و اساس در شهر نوشهر یک نانوا مبتلا شد، عده کثیری از مردم محل هم مبتلا شدند(شاید از ایشان)... متاسفانه به رحمت خدا هم رفتند یکی نیست بگه مگه نانوا باشی، ۲۴ ساعت پای تنور نشستی؟!!!
  • مهدی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    عجب رئیس اتحادیه ی احمقی البته ایت حرفها رو زده تا کارگرهای شهرستانی برگردند تهران و اینها بتونن بیشتر شیر کارگرها رو بدوشن
  • مهدی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    11 0
    زر زده بابا تو زمستون ما که تو نونوایی مردیم از سرما پاهامون کرخت میشه تا کار تموم شه کدوم نونوایی تو زمستون ۶۰ درجه گرما داره نشون بده بریم اونجا کار کنیم
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    ...! لابد آقای رئیس دکتر بوده و همچنین سرپرست یک لابراتوار پژوهشی هم هستن!
  • سلام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    بنده نانوا هستم درست بعد از ماه مبارک رمضان آن هم تو اوج گرما تو جنوب کشور دچار کرونا شدم اما خب خیلی ضعیف بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس