پهپاد

بخش پهپادی رزمایش جدید پیامبر اعظم(ص) از نظر عملیاتی و فنی دارای نکات مهمی بود که از جمله آنها رونمایی از یک پرنده بدون سرنشین انتحاری است که هیچ سامانه پدافندی امکان مقابله با آنرا ندارد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، پانزدهمین مرحله از زمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) نیروی هوافضای سپاه که در روزهای اخیر برگزار و بار دیگر، قدرت و توان دفاعی کشورمان را در معرض دید متخصصان و فرماندهان غربی قرار داد، غیر از پیام ها و نکات مهم در حوزه موشکی، در عرصه عملیات ها و طراحی های مربوط به پرنده های بدون سرنشین نیز یک تمرین مهم محسوب می شد که پیام های خاص و ملموسی به دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای ارسال کرد. در جریان این رزمایش و در حوزه پهپادی شاهد حضور پرچمدار هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و تهاجمی ساخت جمهوری اسلامی ایران یعنی شاهد ۱۲۹ بودیم که با ۴ تیر بمب هدایت شونده سری سدید مجهز شده بود. این پرنده بدون سرنشین سالهاست که بخش مهمی از عملیات های شناسایی و تهاجمی کشور ما را در مرزهای ایران و در مکان هایی مثل سوریه بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی «کرار» ایرانی در باشگاه پهپادهای رزمی/ اولین پرنده بدون سرنشین جهان با قابلیت اجرای ۷ مأموریت تخصصی+عکس

۷ نکته مهم از جدیدترین رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) / تمرین MRSI سپاه با نمایش ذوالفقار و دزفول هایپرسونیک +عکس

ایران با «آرش» دوربردترین پهپاد انتحاری جهان را عملیاتی کرد/ تضمین غافلگیری رادارها و شناورهای دشمن تا شعاع دو هزار کیلومتر +عکس و فیلم

پهپاد شاهد ۱۲۹ مجهز به ۴ تیر بمب سدید در رزمایش اخیر سپاه

در جریان این رزمایش شاهد هنرنمایی و قدرت نمایی یک عضو تقریبا جدید از خانواده پرنده های بدون سرنشین کشور بودیم که ظاهرا شاهد ۱۸۱ نام دارد. این پرنده بدون سرنشین مسلح نیز بر اساس الگو برداری از پهپاد آر کیو ۱۷۰ غنیمت گرفته شده از آمریکا تکمیل شده و از پیشران توربوپراپ بهره می برد. شاهد ۱۸۱ پهپاد شناسایی، ‌مراقبت و رزمی است که نمونه ۶۰ درصد و موتور ملخی پهپاد شاهد ۱۷۱ یا همان RQ-۱۷۰ ایرانی است و طی سال‌های گذشته به صورت انبوه در نیروی هوافضای سپاه تولید شده است. این پهپاد با برد ۱۵۰۰ کیلومتر، مداومت پروازی ۴.۵ ساعت، سقف ارتفاع پروازی ۲۵ هزار پا، دارای بیشینه وزن برخاست ۵۰۰ کیلوگرم است که توان حمل دو تیر بمب هدایت شونده از سری سدید را دارد.

پرواز جمع چهار فروند پهپاد شاهد ۱۸۱ در رزمایش اخیر سپاه

نکته مهم و قابل توجهی که از دیروز مورد بررسی و تحلیل کارشناسان و علاقمندان به مسائل نظامی قرار گرفته، امکان مجهز شدن این پرنده های بدون سرنشین به فناوری هوش مصنوعی است. از یک سو سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه به استفاده از هوش مصنوعی در سامانه های آزمایش شده در این تمرین اشاره کرده و از طرف دیگر، شاهد پرواز بسیار منظم و تقریبا نزدیک ۴ فروند پهپاد شاهد ۱۸۱ بودیم که نشانه مهمی در خصوص هدایت دقیق و ظریف این پرنده محسوب می شود.

در پرنده های بدون سرنشین در شرایط عادی به دلیل نبود وجود عامل انسانی در داخل وسیله پرنده و یک تاخیر هر چند پایین ولی عادی در ارسال و دریافت فرامین، معمولا این نوع پروازها انجام نمی شود مگر اینکه نوعی از الگوریتم و برنامه بر پایه هوش مصنوعی، برای پرواز و عملیات این پهپادها توسعه داده شده باشد.

تصاویری از عملیات پهپادی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) با حضور شاهد ۱۲۹ - شاهد ۱۸۱ و پرنده انتحاری ناشناس

اگر حدس ها و تحلیل های فوق درست باشد و در پرواز و تمرینات این پهپاد از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده باشد به صورت خیلی ساده باید این طور گفت که مسیریابی در مناطق مختلف بر پایه عکس های تهیه شده از قبل بر پایه تصاویر ماهواره ای، نقشه های ماهواره های سری SAR یا انواع دیگر تصاویر، در کنار تعریف الگوی پرواز جمع در حافظه این پرنده های بدون سرنشین تعریف شده و این پهپادها بر اساس آن الگو به پرواز خواهند پرداخت. اگر به برخی از تصاویر منتشر شده از این پرنده بدون سرنشین که از فاصله نزدیک تر تهیه شده نیز دقت کنیم وجود برخی از آنتن ها روی آن مشخص است که می تواند برای انتقال داده بین پرنده های بدون سرنشین یا ارتباط با ایستگاه زمینی مورد استفاده قرار بگیرد.

پهپاد انتحاری مرموز؛ نکته مهم رزمایش سپاه

در عین حال، پهپاد بدون سرنشین انتحاری مرموز و ناشناسی که در این تمرین مورد استفاده قرار گرفت را می توان یکی از مهم ترین دستاورد نکته این مانور معرفی کرد. دقت موشک های ایرانی پیش از این نه فقط در آزمایش ها و مانورها و بلکه در میدان عمل در مقابل تروریست های داعشی تا آمریکایی خود را نشان داده ولی این پرنده بدون سرنشین انتحاری نشان از یک تحول و ارتقاء در شیوه رزم و عملیات های غافلگیرانه یگانهای رزمی سپاه می دهد.

پرنده بدون سرنشین مورد نظر که تصویر حمله آن به یک ماکت سامانه پدافندی سام ۶ منتشر شد و با دقت بسیار بالایی آن را منهدم کرد، از طراحی بر اساس بال مثلثی و یک سر جنگی استوانه ای در مقابل خود بهره می برد که احتمالا نوعی از سیستم اپتیکی برای هدف گیری را نیز در مرحله آخر برای آن تامین می کند.

تصویری از پهپاد انتحاری ناشناس سپاه

مسئله مهم اینجاست که پرنده بدون سرنشین مورد نظر نه فقط یک گونه ضد رادار بلکه یک پرتابه انفجاری یک بار مصرف با قابلیت حمله به هر نقطه ای در سطح زمین و حتی دریا است. با توجه به قوی بودن احتمال بهره بردن این پرنده بدون سرنشین از سیستم اپتیکی، گمانه ها در خصوص بهره بردن این پهپاد از سیستم هوش مصنوعی و تطابق تصاویر از پیش ضبط شده با عکس گرفته شده در زمان پرواز و حمله به هدف اصلی تقویت خواهد شد. در عین حال در صورت بهره بردن از این ویژگی مهم، این پرنده بدون سرنشین توان شناسایی و ارسال تصاویر قبل از برخورد را نیز به مرکز فرماندهی خواهد داشت و آن را بدل به نه فقط یک پلتفرم تهاجمی، بلکه یک پرنده شناسایی و رزمی البته یک بار مصرف می کند.

مسئله مهم دیگر میزان انفجار به اندازه این پهپاد است. پهپاد جدید صرفا به اندازه هدف مورد نظر مواد منفجره حمل کرده و در کنار این مسئله و با دقت بالا می تواند نیروها و یا تاسیسات دشمن را حتی در نزدیکی افراد غیر نظامی، کشورهایی که علاقمند به آسیب رساندن به آنها نیستیم و یا تاسیسات حیاتی برای نیروهای خودی با موفقیت و بدون آسیب به آنها از بین ببرد.

البته پرنده های بدون سرنشین انتحاری نکته جدیدی برای نیروهای مسلح ما نیستند و سالهاست که مدل هایی از این سامانه ها هم در اختیار سپاه و هم ارتش قرار گرفته اما این جا شاید به نوعی دوباره بحث جنگ های روانی و پاسخ به تحرکات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش در منطقه مطرح شود. در مطالب قبلی سرویس دفاع و امنیت مشرق در خصوص این رزمایش و موشک های سری دزفول و ذوالفقار عنوان شد که سرهای جنگی این موشک ها بعد از جدا شدن از بدنه به سرعت ۵ و بیش از ۵ ماخ رسیده اند که عملا موشک پاتریوت به اذعان خود سازنده توانی در مقابل آنها ندارد.

پهپاد انتحاری ناشناس سپاه لحظاتی قبل از برخورد به ماکت یک سامانه پدافندی سام ۶

از طرف دیگر با تجربه نبرد یمن و عملکرد تحقیرآمیز سامانه پاتریوت در مقابل پهپاد ها و موشک های کروز به نظر می رسد نمایش این برخورد دقیق به هدفی که بسیار کوچک تر از قطعات و اجزای سامانه پاتریوت است، سیگنالی قدرتمند به آمریکا و کاربران این موشک در منطقه بود. یک مسئله مهم دیگر مربوط به نمایش این پهپاد ناشناس به نوعی پاسخ به نمایش قدرت پهپادهای انتحاری اسراییلی در منطقه بود. در هر صورت و با وجود این که کشور ما هدف این نبردها به صورت مستقیم نبوده ولی برخی از کارشناسان نمایش عملکرد سامانه های ساخت رژیم صهیونیستی از جمله پرنده بدون سرنشین انتحاری هاروپ را یک سیگنال از طرف تل آویو به تهران تلقی کرده اند. می توان گفت این رونمایی و البته نمایش تصاویر بسیار با کیفیت و دقیق از عملکرد این پهپاد یک سیگنال متقابل نه فقط به آمریکا و بلکه به رژیم صهیونیستی نیز بود.

این پهپاد انتحاری ناشناس در کنار پرنده بدون سرنشین ضد رادار آرش و مدل انتحاری پهپاد کرار در حقیقت اعضای جدید خانواده پرنده های بدون سرنشین کشور در این گروه هستند که می توانند نیاز کشور را در مواردی خصوصا بحث سرکوب پدافند هوایی تا حد بسیار بالایی رفع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 285
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 85
  • پری مجرد 43ساله IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    گریه کردم دیگه تبدیل به یک ابرقدرت شدیم
    • رضا IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      41 78
      آخ ! الهى ، گريه نكن اشك شوق بريز لاكن در امور قهريه و انتحاريه قدر قدرت شديم !
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      64 4
      خداروشکر
    • بهزاد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      65 9
      سلام ، باید افتخار کرد به نیروی امام زمان (عج) آ ان شالله از بین بردن اسراییل
    • US ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      49 10
      درود بر ایران اسلامی
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      20 56
      نه جونم، هیچی نشدیم
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      55 9
      درود بر سپاه عزیز و سردار سلامی . درود بر سردار حاجی زاده . درود بر روان پاک شهید سردار سلیمانی
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      48 7
      اونی که میگه هیچی نشدیم منظورش خودش بوده که هیچی نشده وگرنه دیگه همه شاهد شخم زدن عین الاسد و گلوبال هاوکو و دستگیری تفنگداران امریکا و زدن هرمس اسرائیل و گرفتن نفتکش انگلیس با اسکورت ناوشکن انگلیس و گرفتن نفتکش کره و گرفتن ار کیو ۱۷۰ و ام کیو ۱ و..... بودن
    • علیرضا IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      27 9
      خاک بر سر منافق که همیشه خود فروش است اگر کمی شرف داشتی عشق می کردی گریه نمی کردی دورود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • ناشناس IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      7 9
      اخی پری جوووون بابات مرده
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      2 1
      چراگریه کردی؟
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      19 1
      رضا! دلیل اینکه فقط در این امور قدرتمند شدیم و در سایر امور چندان موفق نبودیم، اینه که افرادی با طرز تفکر تو در اون موارد امور مملکت را در دست دارن. افرادی غربگدا و خودتحقیرکننده.
    • حامد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 10
      هیمن جوری گریه کردی شد 43 سالت و ترشیدی
    • حامد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      7 0
      تاکورشودهرآنکس که نتواند دید
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      9 0
      زنده باد ولایت و رهبری عزیزتر از جان ، زنده باد ارتش و سپاه ، زنده باد بسیج و یاران گمنام امام زمان عجل الله خدا قوت به دستگاه قضایی مقتدر و نیروی خدمتگزار انتظامی خدا قوت به مجلس انقلابی انشاءالله دولت هم سر عقل بیاد
    • Okaber13 IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      1 0
      طولی نمیکشه به زودی
  • ش. AE ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    زنده باد ایران زنده باد مقام معظم رهبری زنده باد سپاه ایران زنده باد مجلس جهادی ایران زنده باد قوه قضاییه ایران زنده باد مردم ایران
    • نکایی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      76 14
      و انشالله در آینده نزدیک «زنده باد دولت جوان انقلابی»
    • سید هادی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      15 6
      سلام خسته نباشید انشاء الله همگی بقیع برای حرم
    • سربازاسلام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      8 2
      مرگ برکافریزیدمنافق پاینده باد ایران
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    108 5
    پاینده باد ایران بزرگ
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    واقعا تکنولوژی پهپادی ایران در سطح ابرقدرتهاست و این باعث غرور ماست. چراکه ما تجربه سی سال استفاده از پهپادها رو داریم و از زمان جنگ تحمیلی با پهپادها کار میکردیم. الان هم پهپادای ما از خلیح فارس گرفته تا عراق و سوریه و تا یمن خودشون رو ثابت کردند. فقط تنها نکته منفی ما تبلیغات رسانه ای ماست که به شدت ضعیفه. به طوری که مثلا ترکیه ای که همه تجهیزاتش رو واردات میکنه الان خودش رو در حد ما نشون میده و اصطلاحا خودش رو باد کرده. امیدوارم روی بحث تبلیغات هم کار انجام بشه چون ما بزرگ هستیم چراکه همه پهپادها و یا موشکهای پدافندی و آفندی یا سایر تجهیزاتمون رو روی ارتش آمریکای ابرقدرت تست کردیم! نه تچهیزات صادراتیش ، بلکه چیزی که خود ارتش امریکا استفاده میکرد! و این مسئله خیلی بزرگیه...
    • IN ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      12 77
      کجا تست کردی
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      70 13
      عین الاسد، اگرچه همه رو تست نکردیم ولی سیلی اول رو محکم زدیم، البته خیلی محکم، طوریکه بگفته خودشون بالای صد نفر ضربه مغزی شدن. تو خودتو بخواب بزن چیزی نیست نگران نباش بقیه شم تست میکنیم.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      49 7
      ۰۹:۱۰ ، تازه از غار بیرون اومدی که خبر نداری؟
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      17 5
      در جواب اونی ک میگه کجا تست شده باید گفت که در برابر قوی ترین ارتش دنیا است شده نه اینکه بفرستیم تو کویر با در برابر یه ارتش از هم پاشیده یا گروه های شبه نظامی. یه سرچ بزنی تو گوگل میبینی که حتی پهپادهای ده سال پیش ایران چه کردند
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      21 4
      موشک های ایرانی و همچنین پهباد های ساخت ایران بارها در منطقه استفاده شده از زدن پایگاه آمریکایی عین السد در عراق تا عراق و سوریه و تاسیسات نفتی آرامکو عربستان نمایش قدرت نمایی پهپهادهای و موشک های ایران عزیز و مقتدر بوده گاه مستقیم وارد عمل شدیم مانند عراق و سوریه ، گاه غیر مستقیم توسط رزمندگان جبهه مقاومت ... دستاوردهای نظامی و دفاعی ایران بارها خود را اثبات کرده اند .. ترکیه یک مونتاژ کار که قطعات از آلمان و کانادا و انگلیس خریداری می‌کند و مونتاژ می‌کند بنام ترکیه !!!
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 10
      جناب لطف میفرمائید تخصص خودتان را بفرمائید ،
    • نعمت IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      7 0
      درود بر قیرت ایرانی زنده بادایران زنده باد کرد به عشق سردار دلها سردار سلیمانی جوان مرد روهت شاد
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    66 14
    درود‌وسلام‌به‌سربازان‌اریایی‌این‌مرزو‌بوم‌چه‌ سپاهی‌وچه‌ارتشی‌ودرود‌و‌سلام‌زیاد‌به‌روح‌پر فتوح‌شهیدان‌این‌کشور‌ومقاومت‌وبخصوص‌ شهیدعزیزمان‌سردار‌سرافرازمان‌سردار‌حاج‌ قاسم‌سلیمانی‌وبه‌ارزوی‌روزی‌که‌انتقام‌اصلی خون‌این‌شهید‌ودیگر‌شهدای‌مقاومت‌از‌قاتلان این عزیزان‌گرفته‌شود‌‌این‌ارزوی‌قلبی‌من‌ایرانی‌و دوستدار‌مقاومت‌تا‌این‌روز‌را‌تاپیش‌از‌مرگ‌به چشم‌ببینم‌
    • یونس IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      15 34
      آقا ما آریایی نیستیم اما پای این کشور و انقلابمون خون دادیم باید چیکار کنیم؟
    • داریوش IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      63 5
      اگر ترک هستید محض اطلاع اون هم آریاییه ولی خوب این رو هم بگم که ایرانی بودن یک نژاد نیست در واقع هیچ نژادی خالص نیست.چیزی که ایرانی رو خاص می کنه فرهنگشه.ایرانی بودن یه فرهنگه
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      35 6
      دورد بر سپاه و ارتش
    • مهدی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      32 3
      درود بر همه ایرانی های با غیرت از عرب وترک وبلوچ و فارس و... دین های رسمی کشور .درود بر ارتش وسپاه قدرتمند .
    • iran IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      18 0
      یونس جان اگر آریایی نیستی هیچ اشکالی نداره فقط چرا نسبت به نژاد آریایی آلرژی داری عزیزم ؟ میدونستی نژادستیزی کار صحیح و پسندیده ای نیست ؟ همان قدر که ایرانی باشی و ایرانستیزی نکنی کفایت می‌کند ما همه ایرانی هستیم با هر زبان و هر لهجه از هر شهر و استان .. پاینده ایران
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      13 3
      سلام پس ایران با پهبادش عربستان زد خوب تست دادیم پس امیدارم بیشتر عربستان بزنیم
  • حامد IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    62 8
    اول قدرتنمایی ارتش، بعد هم سپاه، ماشاالله!
  • یوسف موسوی IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    45 8
    بنام خدا...رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودن باید به ایران بودنمون افتخار کنیم آدم وقتی یک چنین هیبت عظیمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران میبینه اشک شوق میریزه باید بردستان قدرمند سپاهیان انقلاب اسلامی ایران بوسه زد دعای رهبری بدرقه ای راهتان
  • رضا ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    49 6
    همیشه پایدار بمان‌ایران جانم فدای ایران
    • جواد IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      9 0
      درودبردوستان عزیز..ودرودبرایران مقتدر
  • آرش کمانگیر IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    8 33
    به نام خدا . سلام . این پهپاد بسیار شبیه پهپاد هارپی صهیونیستها است و احتمالا با توجه به دستیابی کشورمان به اینگونه پهپاد به صورت مهندسی معکوس تولید شده است .
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      11 2
      یک کلمه از ننه عروس
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      7 1
      پرفسور اخه دیگه هارپی هم مهندسی معکوس داره؟خدا شفا بده
  • US ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    31 11
    افرین. هوش مصنوعی, موشک قاره پیما, ماهواره زن, هایپر سونیک و معادل s500 از الزامات است
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      43 1
      قاره پیما با رونمایی سجیل در سال 87 رو ساخته شده بدون فقط ابر قدرت ها این تکنولوژی دارن موشک دو مرحله ای یعنی خارج جو میتونه هر نقطه ای تو دنیا رو بزنه کشوری که ماهواره بر داره شک نکن قاره پیما پیشش اسباب بازیه دشمن خوب ما رو میشناسه ولی متاسفانه مردم نمیشناسن
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      26 0
      09:07 این همه نوشتی آخرش رو خراب کردی مردم هم می شناسند و قدردان هستن، اگرچه در موقع انتخابات ترسانده میشن و اشباه بکنن ولی این دولت مردان هستند که نمی شناسن و نمک نشناس، آخر سر میا میگن که این موشک ها، پولش رو ما میدیم، و یا دولت بی تفنگ و دولت با تفنگ و...!!!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      25 1
      واقعا فکر میکنید ما با این فناوری های موشکی که این چند ساله رونمایی شده مشکل برد داشته باشیم ؟ اصلا و ابدا حتی فکرشم نکنید که مشکل برد موشکی داشته باشیم. فقط نمیخوان که رونمایی بشه و گفته بشه
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      3 1
      ایران موشک قاره پیما نداره ولی انشاالله میسازه
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    16 10
    شبیه هارپی هستش
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      11 2
      دقيقأ ، شبیه هست.
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    36 6
    خدایا شکرت
  • mojtaba SE ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    33 4
    امریکائی و اروپایی ها ترسیدن و گیج شدن و ائتلاف عربی شوکه شده.از تهدید و اعلام جنگ ابر قدرت ایران برای شکستن محاصره دریایی حوثی های یمن...پاینده رهبر
    • مجید IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      2 0
      سربازان امام زمان(عج)هرجا که باشند پیروزند درود بررزمندگان اسلام
  • ایران قدرتمند MY ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    32 1
    این پهباد انتحاری رادارگریز شاید همان پهباد معروف سیاووش باشه که چندبار در دست مقاومت یمن و حمله به آرامکو دیدیم امیدوارم این پهباد سیاووش مقدمه ای برای پهبادهای قاره پیما و رادارگریز ایران باشه... دست حق با ایران اسلامی
  • علی IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    56 11
    شک نکنید که اگر از سد روحانی در ماه مرداد عبور کنیم دوباره به شکوه دوران هخامنشیان و ساسانیان برمیگردیم و چه بسا بسیار بالاتر ... در آن زمان دشمنان این آب و خاک مثل سگ باید التماسمون کنن
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      18 82
      خواهشا بحث را به باستانشناسی چرت و مزخرف شاهنشاهی قلابی قبل اسلام ربط ندید
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      28 10
      به عقب بر نمی‌گردیم! تكرار می‌کنم، به عقب برنمی‌گردیم. اگه هخامنش رأی بیاره دلار میشه ۳۵، اگر ساسان رأی بیاره تا ۴۰ هم میره. با روحانی تا ۱۴۰۸
    • احمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      33 1
      به شرطی که دوباره یک حسن روحانی دیگه بر مسند ریاست جمهوری نشینه
    • احمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      12 0
      نگران نباش دوباره می آیند می گوید توی خیابون دیوارمی کشند کنسرت ها تعطیل میشه جنگ میشه مااگه بیایم البته که اومدیم آب خوردنتون را حل می کنیم بچه هاتون راببخشید بچه هامون اون ور می روند عشق حال بعدش یک مشت مردم ساده می آیند جهاد می کنند دوباره تا 1408 دوباره همین آش وکاسه برقراره
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    29 3
    ماشالله ماشالله آفرین به غیرتتون آفرین به همتتون آفرین به شرفتون دستمریزاد ممنون ممنون ممنون
  • سالمی IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    30 3
    خداروهزاربارشاکریم واستعدولهم ماستطعتم من قوه بادشمنان بایدبااستعدادقدرت واردبشویم به گفته دکترولایتی اگه میخوای مذاکره کنی اول باید اسلحه ات روی میز بگذاری .هرملتی بدون قدرت هیچوقت نمیتونه مذاکره یاشرطی بزاره وهیچ امنیت جانی .ناموسی ومالی نداره کمادیدیم توسوریه عراق چکارکردن
  • مهدی رنجبر IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    29 4
    واقعادم سپاه گرم پیروزموفق و تندرست باشی به کوری چشم حسودان بدخواهان منافقان و دشمنان داخلی و خارجی سپاه
  • ایرانی RO ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    35 4
    درود
  • DE ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    30 3
    از صلابت ارتش و سپاه ما / جاودانه شد از فروغ ظفر پگاه ما / صبح آرزو دمیده از کرانه ها / شاخه های زندگی زه جوانه ها / این پیروزی خجسته باد این پیروزی...
  • DE ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    32 4
    از صلابت ارتش و ملت و سپاه ما / جاودانه شد از فروغ ظفر پگاه ما / صبح آرزو دمیده از کرانه ها / شاخه های زندگی زده جوانه ها / این پیرپزی خجسته باد این پیروزی...
    • امید IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      15 0
      یازهرا
    • کاظم IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 22
      رفتی انور آب با خیال راحت شعر مینویسی...
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      15 0
      کاظم جان 09:00 ایی رفیقمون اونور آب نیست همین ورِ فقط از فیلتر شکن یا به اصطلاح VPN استفاده میکنه که یه نقطه اینترنتی در کشور دیگه وصل میشه و از اونجا وارد فضای اینترنت میشن، لاجرم در بالا پرچم همون کشور نقطه اتصال نشون داده شده. این نشانه حتمی انور آبی نیست. تازه چیز بدی که ننوشته، چرا عصبانی شدی؟ کظم غیظ داشته باش.
  • ترابیان IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    39 2
    ما هرچه ضربه خوردیم و کم کاری و خیانت دیدیم از افساد طلبان وطن فروش جاسوس پرور خائن داخلی بوده است خدا لعنتشان کند ..
    • امان الله IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      6 13
      چرا اینقدر چرت وپرت میگید بنده نه طرفدار اصلاح طلب فاسدویا اصولگرای تندرو افراطی هستم ولی با اینحال حق نداریم کسی را بی دلیل به وطن فروشی متهم کنیم شعور خوب چیزی هست یعنی شورای نگهبان اندازه جنابعالی نمیفهمه که چه کسی را تاییدصلاحیت میکنه مسلمان واقعی هیچ موقع به خودش اجازه نمیده که تهمت به کسی بزنه بدنیست بدونی روحانی رییس شورای عالی امنیت ملی هست پس قبل حرافی کمی فکر کنیم
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      5 0
      امان الله خدا امانت بدهد، شورای نگهبان جایگاهش در نظام اسلامی مشخص و رفیع ست ولی آیا ملاک حق و باطل و خادم و خائن شورای نگهبان ست نماینده داشتیم نه یکی و دو تا بلکه صدها مورد که شورا تایید کرده ولی دور بعد ردش کرده یا حتی جاسوس بوده و اعدام شده و... ملاک قرآن هست و عمل افراد که با معیار قرآنی سنجیده می شود، معیار عقل ماست که میتواند بد را از خوب تشخیص بده، صاحب نظریه ابر و بارش ابر!!! برجام را خدا آورد العیاذبالله. خیانت برجام برا هفت نسل بعدمون هم قابل جبران نیست. حقت دلار سی هزار تومانیه. در ضمن مطالعه ات رو بیشتر کن و بعد اظهار فضل بنما،
    • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      12 0
      ایشون که اسم نبرده ،راست میگن چوب رو که برداری
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    55 8
    خداقوت دلاورمردان
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      25 1
      هر چقدر هم برج بسازی بری بالا اگه نیروی نظامی قوی نداشته باشی با یه بمب همه چی را هوا می کنند. یمن را ببین! اگه ما روی نظامی کار نمی کردیم الان ما جای یمن بودیم.
    • Ali IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      15 0
      هدف تقویت بنیه دفاعی کشور است..نباید در این حوزه کوتاهی کرد چرا که اگر کوتاهی داشته باشیم نه تنها ابر قدرت ها بلکه کشور های همسایه هم برای ما عرض اندام میکنند!! همین الان کشور های حوزه خلیج فارس رو ببین،یه خرید تسلیحاتی که انجام میدن چقدر مغرور میشن! یا ترکیه،اردوغان رویای امپراطوری عثمانی رو در سر می پرورونه! در چنین شرایطی باید از نظر دفاعی خودمون رو تقویت کنیم. امید و رفاه هم در سایه امنیت حاصل میشه!حالا چرا رفاه و امید در کشور کم رنگ شده؟ چون چهار سال پیش در انتخابات دغدغه یه سری از دوستان از جنس پیشرفت، رشد علمی و اقتصادی ،ایجاد اشتغال و ... نبود!
  • شاپور FR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    31 2
    خاک پاتم ایران قدرتمند
  • علیرضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    20 0
    خدا قوت دلیر مردان و مجاهدان راه خدا پیروز و سربلند باسید .
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 39
    در برابر سلاح های پیشرفته آمریکا اسباب بازی هستند
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      14 0
      اتفاقا در برابر همون وسایل ارتش کفار آمریکا تست شده. خدایا مکر همه ی منافقین و کافرین و برده های کفار را از زمین پاک کن . الهی امینننننننن
    • داریوش IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      10 0
      ایران به برتری تسلیحاتی دشمنانش اذعان داره ولی برای بر طرف کردن اون کارآمد ترین و ارزون ترین روش ها رو به کار می بره.نا سلامتی بودجه آمریکا ۱۰ برابر ماست!مثلا پهباد ها رو به موشک بجز می کنه تا جلوی جنگنده مقاومت کنن یا قایق های تندرو برای ناو های هواپیمابر و از اون جایی که قدرت دشمن در بخش دفاعی ست موشک خلیج فارس رو ساختن که در دنیا همتا نداره و با هوش مصنوعی و دقت ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتری رو هدف می گیره
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      7 0
      خفه
    • بدری ها IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      5 0
      داخل بدر و احد و خندق هم سلاح مسلمین مثل اسباب بازی بود.ولی مسلمین چیزی که داشتند،انگیزه های خدایی بود که اونا رو حرکت داد. گر چه،نمی گم سلاح مهم نیست،اما ما دوتا رو باید باهم داشته باشیم
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      4 0
      امریکا قوی است اما ما نباید خود باخته باشیم باید به نحوی باشه که امریکا بخواهد حمله کنه حسابی ضربه بخوره و از بابت ضربه خوردن حواسش رو جمع کنه. اگه زیر دریایی های ما اطراف امریکا باشه به نظرت امریکا راحت حمله میکنه؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      5 0
      اخی فکر کنم باید،گلوبال هاوکو عین الاسد و گرفتن تفنگداران امریکا بدون خشاب و گرفتن نفتکش انگلیسی و کره ای و زدن هرمس اسرائیل و نشوندن ار کیو ۱۷۰ امریکا و گرفتن ام کیو ۱ امریکایی یا اسرائیلی و تصویر برداری زیردریایی کوچک غدیر از ناو آمریکایی رو بدون شناسایی شدن و..... به یاد بیاری البته که باید پوشکتو اماده هم کنی
    • عبد RU ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      3 0
      خاک تو سرت خیلی نادانی وبی خبر
    • ناصر IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      5 0
      شما نگران نباش ایران باهمین بقول شما اسباب بازی پدر عین الاسد درآورد ویه اسباب بازی ارزون قیمت حواله پهباد امریکای کرد انداخت پایین
  • mojtaba SE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    29 3
    یک فیلسوف اسرائیلی نظر جالبی داد .گفت در تاریخ خیلی کشورها ابر قدرت شدن و از بین رفت ابر قدرتیشون و حتی ایرانیها .اما فرق ایرانیها با دیگران این است که همیشه دنبال بزرگی هستند و خودشان رو بزرگ میدونن و من (فیلسوفه میگه)فکر میکنم سوا از تاریخ و فرهنگشون ,بخاطر شیری هست که از مادرهاشون میخورن..... این نظر فیلسوف اسرائیلی, در اصل نوعی اعتراف و لو دادن از اگاهی و نفرت نژاد فاشیستی انگلیسی ,امریکائی هست که با قحطی مصمم به ریشه کن کردن نسل ایرانی بود در 103 سال پیش..گفتم که بدانید با چه دشمن اگاه و درنده ای طرف هستید که جاسوسانشون راحت تو ایران ول ول مچرخند و اقائی میکنن و در اولین فرصت بدترین تخریبها رو انجام میدن ..پاینده ابر قدرت ایران من .پاینده رهبر عزیزم
    • پاپک آذری iran IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      8 0
      درود بر شما ... دشمنان ما سالها تحقیق و فکر می‌کنند برای مقابله با ما اتاق فکر تشکیل می‌دهند توطئه و دسیسه چینی و ترور و تحریم می‌کنند ، ایران بیشه شیران ما میراث داران امپراتوری کهن پرشیا هستیم .. فدایی دارد این خاک کهن ایران زمین
  • اکبر IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    19 7
    زنده‌بادایران‌قهرمان
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 14
    چقدر شبیه هاروپه
  • قاسم اسمعیلی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    12 3
    زندباشین دلاوران دست خوش به غیرت مردانگیتون
  • ... IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    13 3
    درود بر سپاه.درودبرایران‌.دراین میان نباید مأموران نیروی انتظامی روهم فراموش کنیم که شب و روز در داخل کشور ودر مرزهای کشور درحال نبرد با دشمن هستند.
  • عبدالرضا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    14 7
    دورود سلام وصلوات بر برادران والامقام سپاه که ابروی هر ایرانی اند وعظمت وقدرت ایران را به جهان نشان دادند
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    10 3
    هزاران پهنباد پلاستیکی با مواد اتش زا باید روی دشمن ارسال شود . بعد با پهنباد و موشک دشمن هدف گرفته شود
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    8 3
    ساختن هر چیز در داخل ارزون تر از خریدش از خارج تموم میشه تازه نسخه های تجاری که از کشورهای دیگه خریداری میشه معمولا کم و کسر دارن.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    10 6
    ماشاءالله
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    11 3
    خواستن توانستن است.
  • محمد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    14 3
    به نظر من سپاه وارد تولید موتور های برقی برای موتور سیکلت و خودرو شود با توجه به الودگی هوا خدمت بزرگ دیگری برای مردم کشورمان هست.
    • سینا IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      13 4
      دقیقا موافقم با حرفت اگر سپاه وارد این عمل بشه خیلی عالیه
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 12
    یعنی چی؟چرا پهبادها خودشون میرفتن تو هدف؟مگه نگفتید موشک داشتن؟
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      11 7
      پهباد انتحاری همان طور که از اسمش پیدا هست یک نوع پهبادِ که قراره عملیات انتحاری انجام بده ، در واقع یک موشک ۱۰۰٪ هوشمند هست که با اهمیت ترین و حساس ترین نقطه ی هدف را مور اصابت قرار می دهد ،این پهباد با سایر پهباد ها که برگشت دارند تفاوت دارند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 3
    شکل ظاهری که بسیار شبیه پهباد انتحاری هارپی است
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 3
    بسیار شبیه پهباد هارپی است
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    11 3
    یاعلی
  • خضراستوائی DE ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    13 3
    پاینده باد ایران
  • مهندس IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    13 3
    روز خفت ایرانی به پایان رسیده ،هر جا میرفتیم برای کمک دست رد به سینه ما میزدند،امروز به آرزوی همه وطن دوستان جامعه عمل پوشیده شد،
    • مسعود US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      6 3
      جامعه نه جامه
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      5 5
      محندث آبروی ما رو پیش این مسعود امریکایی بردی،جامه عمل یعنی لباس عمل و...یه خورده صواد عدبی اط رو بالاطر ببر
  • مهران سعادتی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    12 5
    درود بر شرف شما سپاهیان جوان بر کلان عزیز میهن عزیزمان واقعا متحیر ومبهوت از این اقتدار شدم آن شاالله انتقام حاج قاسم عزیز را با همین اقتدار میگیریم جانم فدای ایران
  • علیرضا جوکار IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    12 3
    احسنت بر سپاه و سپاهیان.
  • بهمن IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    20 2
    دورود بر ایران های وطن پرت مرگ برامریکا۴۸۴۹
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      1 6
      بهمن جان داریم به ماه بهمن هم نزدیک میشیم منم بهمنی ام و متولد بهمن ولی اون عدد 4849 رو باید در کادر پایین مینوشتی، امان از دست این ضد ربات!!!!
  • خودمونی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    14 5
    بچه ها دعوا نکنید فقط زنده باد ایران و ایرانی زنده باد شیعه و مسلمان خدایی در هر کجا ما پایگاه آقامون امام زمان رو داریم آماده میکنیم پس باید متحد باشیم
    • ... IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      2 7
      متاسفانه شماها فقط نظر خودتون بسیجی و سپاهی ها رو میبینن نمیگم ک سپاه و بسیجی بدن ولی نظر بقیه رو هم ببینید بد نیست. ممنون
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    9 3
    جانم فدایت شیرمرد دلاور حاجی زاده عزیز،
  • امیرعلی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    7 3
    درودبه شرفتان ای مردان باغیرت نظامی احسن احسسسسسسسسسن
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 3
    یازهرا
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 3
    این پهپاد ها باعث افتخاره
  • محمد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 0
    سلام ،بچه ها متشکریم ، خداوندا به بازوی سلحشوران مدافع وطن قدرت،به ایمان قوی شان تداوم،به دید عالی شان بصیرت کامل ، به روحیه بالایشان، اقتدار وبه جسم شان سلامتی کامل عنایت کن ، دیری از زمان دفاع مقدسان نمی گذرد که محتاج یک موشک بودیم تا از شهرهایمان در برابر ددمنشیهای رژیم بعث دفاع کنیم، اکنون به تعداد بالا در رزمایش استفاده میکنیم تا به دشمنان این مرزوبوم اخطار بدیم اگه چپ به مملکت ما نگاه کنند ،چه عواقبی پیش رویشان خواهند داشت،اینهمه غیرت باشجاعت بینظیر جانبرکفان امنیت کشورم ستودنیست آفرین،
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 6
    اینچنین پیشرفتها رو تمام ابرقدرتها دارند وپیشرفتهای صنعتی وعلمی وتکنولوزیک را هم خیلی کشورها حتی عربستان وژاپن داردوراحت میشه بدست آورد-فقط(کلاهک اتمی،بالستیک واستقلال کشور ازابرقدرتهای شرق وغرب )مهم هست-والسلام -ولاغیر
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      1 0
      عربستان که از خودش گلوله هم نداره بدبخت.هر چیداره از امریکاست
  • Pouyan IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 2
    درود به تمامی پرسنل نیروهای ایران سربلند لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار
  • ۶۱۶۱۶۱ IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 6
    کاش شما که بلدین قدرت دفاعی رو بالا ببرین قدرت اقتصادی رو میبردین بالا
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      8 1
      به کوری چشم تو منافق قدرت اقتصادی را هم بالا میبریم
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      2 0
      انقدر ساده به کسی انگ منافق بودن رو نزنیم. من یکی اگه از کلمه ی منافق استفاده میکنم برای کسانی هست که به اسلام پشت کردن اما ظاهر سازی میکنند. نه اینکه به هر کسی انگ منافق بودن بزنیم که. یادمون باشه تو آخرت باید جوابگوی کارامون باشیم . تعریف منافق اینه که : منافق در دل دین اسلام را نپذیرفته ولی در ظاهر خود را مؤمن نشان می‌دهد. خدا همه ی ما رو ببخشه و بیامرزه
    • رضا. فدایی رهبر IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      3 0
      از اون هم مطمئن باش. وقتی که قوه مجریه هم مثل قوه‌قضاییه و قوه مقننه بزودی انقلابی کردیم و دست نگاه به غربها را کوتا کردیم. البته با همت همه وطن دوستان. آنوقت مشکلات اقتصادی هم درست می‌شود
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      3 0
      به کوری چشم دشمنان اقتصاد هم درست میشه
  • سعید IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    درود به شرفت تون خداحافظ ونگهدارتان که افتخار کشور بزرگ و ابرقدرت خاورمیانه برای ایران عزیزمان شده اید،خداقوت ودرودبی کران به برادران نظامی و شیرمردان ارتش وسپاه ونیروهای انتظامی، سربازان گمنام آقاامام زمان عج ،مرزبانان قیور که در زیر پرچم صاحب عصروزمان عجل الله تعالی فرجه شریف از کشورمون حفاظت ومراقب میکنند که چشم و طمع هیچ حرومی به ایران عزیزوپهناورمون نباشه دوستان وسروران عزیز ما همه برادر هستیم و با دیدن این عظمت و اقتدارکشورمون حقیقتا به خود می بالیم و از روی اینهمه ساخت پیشرفته ترین تکنولوژی های دفاعی ایرانی به شعف و شور می آیم اگر هم بحثی میشود از افتخارمونه فراموش نکنیم دشمنان در نزدیکی مان هستند. چشم دشمنان کور
  • محسن IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 3
    زنده باد بر دلاوران ایران زمین.به امید ایرانی مقتدر
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 2
    شاهد 129 بردش ارضا کننده نیست ....نسل جدیدش را توسعه بدین (نوک بال هاش را مثل پهپاد کمان کنید).....لوله سوختگیری هوایی هم براش بگذارید......
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 2
    پایدار باد نیروهای قهرمان مسلح جمهوری اسلامی
  • عباسعلی رضایت IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 3
    باسلام،ایران متمدن،بایدسلاحهایی بسازدکه درزمان صلح هم کارایی غیرجنگی داشته وبااینکار،ازایجادجنگهای جهانی،بکاهد۵۹۵۵
  • US ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 4
    عالی
  • ابراهیم FR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 3
    عالیه ممنون
  • حمید IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 4
    مابه نیروهای مسلحمان افتخار می کنیم
    • حمید IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      7 3
      ماشاالله دارن ب خدا بر و بچ سپاه و ارتش و خدا حفظ کنه رهبر عزیزمونا.من ایرانیم و ب ایرانی بودنم افتخار میکنم
  • صادقی زرنوشه IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 0
    تا کور شود هر آنکس که نتواند دید . روزی برا رویا رویی با بعثی های خونخوار متجاوز لنگ یکی شون بودیم الان با اطمینان چند ده تا شو برا خط و نشون آزمایش میکنیم ،مرحبا ، این دقت و این جسارت دستمریزاد داره ،خداکنه سیاسیون ما اینقدر هراس بدلشون راه ندن ، فرزندان آرش وارثان درفش ایران زمین پیروان محمد مصطفی(ص) و علی مرتضی(ع) و فاطمه زهرا(س) و۱۱ فرزند عزیز شان ، آماده اند به فرمان ولی مقتدایشان برسر خصم چنان ضربتی فرود بیاورند که تاریخ از نو نوشته شود آنهم به سال ه،ش
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 6
    شما ها اینقدر اصول گرا اصلاح طلب دم نزنید به بفکر وحدت یکی بودن باشید تا از این بحران به خوبی عبور کنیم
  • مهدی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 9
    واقعا بفکر مردم هم باشن مردم دارن از گرسنگی میمیرن بقران
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      6 0
      اینو وقتی به حسن رای میدادی به فکرش میبودی
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 2
    ای کاش کمی هم مدیریت انقلابی و جهادی در این دولت بود .
  • اکبر IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 4
    پاینده باد ایران
  • امیرعلی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 7
    این است افتخار ملی
  • پیریان IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 2
    درود بر سربازان کوروش بزرگ
  • ناشناس IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 4
    ارتش و سپاه با پشتیبانی مردم تنها رمز شکست دشمن .....
  • ش. AE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 3
    زنده باد سپاهیان ایران همون‌طور که ۴۰ سال تحریم ها رو دور می‌زنیم باید از طریق هوش مصنوعی به پهپاد ها طریقه دور زدن رادارها رو یاد بدیم
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    7 3
    نکته منفی اینه که بیشتر پهپاد های ما کپی ظاهری از پهپادهای موفقی هست که به دستمون افتاده و این موضوع کلاس کار رو پایین میاره... مثلا همین پهپاد انتحاری هارپی هست، می تونیم همون طرح رو اجرا کنیم ولی لااقل ظاهرش رو جوری دیگه طراحی کنیم نه دقیقا شبیه اون.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    9 0
    درود درود ببرید بالاتر درود بر شما ارتقاع دهید کمه باز باز ببرید بالا که مثل سگ بترسند از ایران عزیز
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 6
    زنده باد ارتش وسپاه کشور ایرن که اینگونه مردانه ددر مقابل دشمن ایستاده هَل مِن مبارز میطلبند واز جان خود میگذرندوپیرومقام معظم رهبری هستند ما پشتیبان شما هستیم خدا نگهدارتان باد ونگهدار رهبرمان باد
  • مسیحا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    7 3
    مرگبر اسرائیل مرگبر امریکا مرگبر خائنین این مملکت
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 8
    واقعا لذت میبره هرایرانی بادیدن این همه قدرت نظامی فوق العاده ای که ایران داره دوردبرسپاه یاده سرداراربرزگ اسلام شهیدقاسم سلیمانی
  • محمدی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    7 3
    زنده بادایران وایرانی دوست .زنده باد ارتش وسپاه وتمامی ارگانهایی که شرف دارند وبه مملکت خودشون با عشق خدمت می کنن ومردانی چون سردار سلیمانی .تهرانی مقدم .فخری زاده وشهیدان گمنام وسربازان امام زمان ایستاده در این خاک بودند وهستند وتا ایمان به خدا باشه ودعا برای ظهور امام زمان عزیزمون دست هیچ نکبت وبیگانه ای به یک مشت خاک ایران عزیزمون نمی رسه .زنده باد ایرانی غیور ومرده باد وطن فروش ذلیل وبی ناموس .اللهم عجل الولیک فرج....انشالله
  • Alireza IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 5
    زنده باد مقام معظم رهبر رهبر دلها زنده باد ايران عشق -خوزستان -
  • محمد کرمی از قروه کردستان IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    7 3
    سلام و درود بر شما عزیزان و دلاور مردان خدا قوت
  • ایوب IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 0
    واعدوا ما استطعتم لهم من قوه دروود به شرف و غیرت ایران و ایرانی با غیرت قبل ازمرگ و سقوط امریکا ، خائنين و منافقین داخلی نابود بشن .
  • سعید IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    7 0
    ما به ملتهای منطقه بشارت میدهیم که اگر به قدرت تمدنی ما تکیه کنند ،صلح و آرامش و پیشرفت را تجربه خواهند کرد.همه در اندک زمانی که دور نیست اعتراف خواهند کرد که تنها ایران است که در ظلمات جنگ و جهل ،برای اسقرار صلح و آرامش بدور از روحیه جاه طلبی و استکباری تلاش میکند.ملتهای منطقه بدانند این مهم محقق خواهد شد ،زیرا شیطان از منطقه ما اخراج خواهد گردید.
  • ابراهیم زاده IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 3
    زنده باد.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    سلام خداروشکر که در زمینی دفاعی به قدرت بازدارندگی رسیدیم که ترامپ دیوانه هم فهمید که نباید بی عقلی کند ای کاش در بخش اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی هم اینطور بودیم که متاسفانه فساد و رانت و عدم احترام به هم و سلایق هم مانع شده که موفق بشیم
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    درود بر ارتش و سپاه قهرمان ایران
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    احسن به نیروهای مسلح کشور که دشمنان که بماند دنیا رو غافلگیر کردند و اگر شماها نباشید این کشور معلوم نبود چی بر سرش می‌آمد چون دولتمردان ما که اکثرا دو تابعیتی اند و هیچ وقت منافع کشور خود رو بر کشورهای دیگر ترجیح نمی‌دهند و همیشه منتظرند ببینند آنها برای ما چه خوابی دیده اند که طرحهای آنان رو تکمیل کنند و در آخرش هم بگویند تصمیم نطام اینطور بوده و مشکل از مانیست
  • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 3
    کشورهای دنیا ناو میسازن تا دندون مسلح با قابلیت انواع موشک جت جنگی میسازن مافوق صوت که ما داریم f14 قدیمو هنوز استفاده مکنیم موشک میسازن قاره پیما با تخریب بالا ولی خوب همینش م خوبه خدارو شکر
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      4 1
      کشور های دنیا اینقدر تحریم هستند؟اول فکر کن بعد حرف بزن
  • سیدشهرام هاشمی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    آمریکا نمیتونه جلوه ایران حرف اضافه بزنه ایران قهرمان دنیاهست زنده باد ارتش قهرمان یک گردان تکاوران نیروی دریای مقابل یک لشکرعراقی ایستاده به فرماندهی قهرمان هوشنگ صمدی اردبیلی جانم فدای ارتش
  • کریم میقاتی US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    خب خیلی خوب خدا را شکر خسته نباشی
  • احمد IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 0
    سلام خداقوت دلاورمردان میدان های سخت نبرد.بتازید تا نبازید. خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر میفرماید:لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم.ای پیامبر یهود و مسیحیان هیچوقت از تو راضی نخواهند بود تا آنکه به دین و آیین و خواست آنها درآیی. الان وضع کنونی اینگونست که میخواهند تابع آنها باشیم ولی به حکم عزت و دین و شرافت این اتفاق نخواهد افتاد.
  • جوادی RU ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    9 3
    یاشاسین سپاه۳۹
  • سلیمانی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    8 3
    نصر من الله و فتح قریب درود و سلام بر فاطمه س درود بر سردار اسلام سلیمانی و تمام شهدا درود بر رهبر آزاده تا ندای الله اکبر پابرجاست ایران پیروز است الموت لامریکا الموت لاسراییل
  • موسی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    سلام زنده بادسپاه
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 3
    سلام دورود خدا به تمام شهدای قهرمان جمهوری اسلامی ایران سلام دورود بر عزت وافتخار شرافت ایمان اقتدار جمهوری اسلامی ایران سلام دورود بر صاحت اقا امام زمان و نائب اقا امام زمان رهبر نازنین ایران مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر آل سعود خبیث
  • محمد مهدی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    9 7
    به کوری چشم دشمنان داخلی خارجی و وطن فروشان
    • فرید IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      10 0
      این ها چیز کمی نیست ازتهران مقدم تاامروز الان آقایی میکنیم درمنطقه آیندگان به ماافتخار میکنن مرسی سپاه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    این که کشور عزیز ما ایران در بعد نظامی مقتدر باشه خیلی خوب هست .لطفاً بگین به فکر مردم هم باشید.
  • مجید DE ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    10 0
    کور شود انکن نتواند ببیند یه سری ادم داریم عادت کردند اگر ترکیه این مانور اجرا میکرد میگفتن ابر قدرت شده پهپاد ترکیه رو زدیم دیدیم تمام قطعات غربی ومنتاژی حالا را تحریم در حد خود امریکا داریم پیش میریم لا اقل کمی میهن پرست باشید بعد از نادر شاه دوباره قد علم کردیم
  • رزمنده دفاع مقدس IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 0
    درود بر رزمندگان اسلام ابران اسلام بر شهیدان وسپاس از رهبری
  • محمدصالح بیک IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    بسیارعالی بود تلاش بیشتر نیازاست به این پسنده نکنید ماباید مخترع باشیم ومن الله توفیق
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    خیلی عالی وافتخاربزرگی برای کشورمان است آفرین برشما
  • منصور IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    افتخاری بالاتر از سربلندی وطنم نیست
  • محسن IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 0
    لشکریان حضرت حجت (عج) برای نابودی استکبار به پیش ان شاءالله ظفر نزدیک است، طبق آیات الهی خداوند با لشکر حق بر علیه باطل است. درود بر غیرت ایرانی لعنت بر شیاطین و ایادی آنها
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 3
    درزمان کوروش کبیر ...میگن .قدرت هوایی داشتیم صاحب تکنولوژی هوایی بودند .تنها قدرت هوایی جهان بودیم ..میگن ایده پهباد درزمان کوروش کبیر مطرح شده بود
  • Javid Iran IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    خدایا شکرت. بالاخره روزهای سربلندی وطن رو دیدم.
  • محسن سالاری IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    عالی بود
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    از هوش مصنوعی غافل نشوید ...همین هلند کلی داره کار می کنه ... وخدامیدونه چه پروژه هایی و اهدافی پس پرده هست ....نخبه ها های زیادی از کشورهای شرقی و ایران در این سالها فاند گرفته اند ...و دارن برای اونها کار می کنند...!!
  • GB ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    پهپادی بسازید که اگر شیئی به اون نزدیک شد، هوش مصنوعی اون اتوماتیک شروع به مانورهای ضدپدافندی کنه.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    سلام بر دلاور مردان نیروهای مسلح که پوزه کثیف امریکا و امالش را با این رزمایش بار دیگر به خاک ذلت مالیدند
  • حامد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    نصر و‌من الله و فتح قریب
  • علیرضا شیری IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    به فرموده فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش قدرت ایمان وفرهنگ شهادت طلبی امام حسین ع است که قدرت نیروهای مسلح ایران اسلامی را ازارتشهای جهان متمایز کرده است درود خدابردلاورمردان عرصه پیکار ایران
  • علی امیدی زاده IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    درودبررزمندگان سلحشورودانا خدا همه شماراحفظ کندما همیشه دعا گوی شما هستیم طبق وظیفه
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    امروز روز انتقام سخت است .
  • امامی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    پاینده و برقرار باشید ، بی صبرانه منتظر انتقامیم
  • بهزاد محمدی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    فقط میتونم بگم سپاه مایه ی افتخار و غرور و سربلندی ماست بر عکس لیبرالها که مایه ی سرشکستگی ماست
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      1 0
      درود بر سپاه اسلام
  • حاج محمد IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 1
    درود بر سپاه انشالله با روی کار اومدن دولت جوان سردار سعید محمد مثل قدرت نظامی قدرت معاش و زندگی و قدرت خرید مردم هم بره بالا و از مشکلات اقتصادی راحت شیم
  • مجید IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    امیدوارم یه روزی باز همون جلال عزت وشکوه آریایی رو به دست بیارم وبهش افتخارکنیم
  • قاسم IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    ماشاا لله به مخ های ایرانی انشاالله زنده باشید.با این روش چند سال دیگه این فناوری ها برای ایران قدیمی میشه ومطمعنا دراینده نزدیک با فناوری مافوق جدید خواهیم داشت. با ارزوی موفقیت.
  • منصورعبادی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    با سلام نکنه اونا یی که چشم دیدن پیشرفت شیر بچه های ایران را ندارند خود فروخته هستند یا هنوز خواب هستند آفرین به غیرت مردان این مرز و بوم دست تک تک شما را ازته دل میبوسم دشمنان از ترس شما دلاور مردان وجود چپ نگاه کردن به کشور را ندارند
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 1
    بچا دیگه وقتشه به اسراءیل حمله کنیم هرکسی بگد نه یه ترسوی نامرده
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      3 3
      نه، تو برو با بچا بازی کن!!! هروقت آقامون گفت میریم به سر وقت سرچشمه فتنه.
  • میثم صالحی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 1
    با سلام وافتخار وبکوری چشم دشمتان اسلام خصوصا محبی ال الله وانقلاب ورهبری وروسیاهی سلطنت طلبهای خائن که چند تا فانتوم وهلی کوپر زمانه شاه مخلوع را به رخ میکشند دشمتانتان عقیم راهتان پر رهرو قامتتان استوار در سایه مولایمان اقا جان امام زمان ورهبر فرزانه امام خامنه ای دام عزه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    آقا خدایش حیف پهباد نیست انتهای کردی رفت پهباد به اون قشنگی حیف نبود موشک میزاشتی روش
  • حمید رضا بلند بخش IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 0
    درود به عزیزان وسربازان سپاهی وارتشی وفرمانده عزیزمان جانم فدای رهبر
  • داداش مجید IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 0
    درود بر دانشمندان سپاه. به شما افتخار میکنم. فکر کنم آل سعود و اسرائیل سکته رو زده باشن بدبختا سردار حاجی زاده کی اسرائیل رو میترکونی حال کنیم داداش؟
  • توران IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    درود خدا بر سپاه و ارتش خدا حفظتان کند که مایه فخر و مباهات ایرانیان هستید
  • محمدحسین IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    4 1
    کی بریم کاخ سفید و حسینیه کنیم .
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      4 0
      محمدحسین جان هر وقت جاروی رشتی رو پیدا کردن، نامردا فهمیدن ما میخوایم برا حسینیه فک کردن با این کار میتونن جلوی ما رو بگیرن، من خودم یه نیسان آبی جارو رشتی بار میزنم میبرم برا حسینیه. امیدوارم یه نیسان کافی باشه.
  • .کارمند سهام عدالت IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 0
    خدمت فرمانده محترم سپاه سردار سلامی عرض خسته نباشید دارم در خواست داریم مشکل اشتغال کارکنان سهام عدالت که همگی معلول یا دختران سرپرست خانوار میباشند همکاری نموده در مجلس مصوب گردد در ادارات مرتبط با هام عدالت چون دارایی یا اداره تعاون کار یا نهادهای دیگر استخدام گردند
  • احمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    سلام ودرود به ارواح شهدا عزیزمان الخصوص سردار سلیمانی شهید
  • محرم IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 2
    درود بر شرف سردار حاجی زاده و سپاه ایران
  • حمید IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 1
    سپاه قدرتمند رود بر شرفتان
  • حسین IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام احساس غرور کردم انشاالله کور بشه دشمنان اسلام و ایران
  • حسین IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 2
    خداوند حافظ ونگهدارتان باشد لبیک یا امام خامنه ای
  • A Rabar IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    درود برادران وایرانی
  • رضا (انقلابی) IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    به این میگن عمل انقلابی.درود بر برادران سپاهی و ارتش.مقاومت راه پیروزی.دوران بزن در رو تمام شد.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    آفرین ودرود
    • غلامرضا IN ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 0
      سلام بهروح بزرگ شهداازدفاع مقدس تا دفاع ازحرمین وسلام به رهبر بزرگمان ایران ابر قدرت شد تا زمانی که مازیرپرچم امام زمانمان باشیم
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    سپاه قلب تپنده ایران درود بر شرف هر ایرانی اهل اقتدار نه اونایی که عشق نوکری امریکا کورشون کردن بابا به خدا امریکا مث یه بیوه زن تنها توان دفاع کردن از خودش رو هم نداره
  • رضا نعیمی NL ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    ماشاالله اقتدار ملی تشکر از زحمت کشان سپاه
  • علی خوش روان IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    درود بر دست غیرتمند هوا فضا که مایه افتخارند !!!!! اما حیف که روبه صفتانی در داخل با ازار اقتصادی مردم این دست اوردها را کم خاصیت میکنند
  • وطن دوست IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 0
    ایشا... به زودی ظهور حضرت صاحب الزمان عج نزدیکه، امیدوارم پیشرفت های عظیم دیگه ای رخ بده انشا... در کشور که به یاری امام زمان عج بشتابیم همگی، ایران تنها یک صاحب دارد او هم پسر زهراست، برای نابودی کفار هرچه در چنته دارید رو کنید پسران زهرا، درود خدا بر شما مردان شیر پاک خورده سرزمینم ایران به شما افتخار میکنم
  • نجت IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    5 0
    خیلی جالب وزیبا ومعنادار با آرکیو که گرفتند انتحاری درست کردند یعنی با همین که بفرستادید میزنیم تو سر خودتون . مرحبا احسنت دستانتان پرتوان .روح شهدا شاد
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 3
    امیدوارم روزی با فروش این تکنولوژی به توان درآمد زایی کرد برای کشور .
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    فسوف بانی الله بقوم یحبهم و یحبونه... مردان محبوب خدا و محل خدا در پناه امام زمان باشید
  • علی خدایی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    بال پرنده های ان شالله با اندازه بزرگتر ها بسازیم برای ماموریت های بمب افکن های استراتزیک دور برد هایمان باشند. و همین طور بال ثابت ها همین طور و انواع انتحاری ها برای هر ماموریت با برد های خیلی زیاد
  • سینا کولیوند IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    نا بودی اسرائیل بگو یا علی
  • محمد IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 2
    اسراییل وآمریکا برن کشکان رابسابند
  • علیرضا IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    آفرین به کشور قدرتمند ایران
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    افتخار ایران سپاه وارتش قهرمان
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا را شکر زند باد سپاه اسلام من هم به یاد شهدا گریه کردم ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته خون یارا نت پر ثمر گشته ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته خون یارا نت پر ثمر گشته آه و واویــــلا… کو سلیمانی
  • حکیم IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    نصر من الله و فتح القریب. مرگ بر آمریکا،مرگ بر رژیم صهیونیستی،مرگ بر آل سعود. منتظر انتقام سخت باشند. انشاالله
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    خداقوت بچه های سپاه گل کاشتید
  • امیررضا IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    ایران عشقه.....
  • علیرضا IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    جانم فدای ایران
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    6 0
    دورود بر تمام اقوام شریف و بزرگ ایرانی ّ، ترک ، کرد، بلوچ،فارس، لر ، عرب، گیلکی ، زابلی و...
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    -غربیها:ده سال دیگه به برجام پایبند باشیدتاماپایبندنباشیم!؟ -دیگه ازاین تو بیمیریها،نداریم-تااول به برجام برنگردید وتمام تحریمها رابرندارید،ما دیگه غیر ممکنه(غنی سازی،بالستیک،کلاهک اتمی وپیشرفتهای هسته ایمان)را متوقف یا بتن کنیم-بعدازاینکه تمام تحریمها رو برداشتید وما توانستیم ازلحاظ اقتصادی وسیاسی آزاد ومستقل بشویم-اگر خواستیم واگر شما(غنی سازی،کلاهک اتمی وموشکهای بالستیکتان)رامعدوم کردید ما هم یک فکری میکنیم.
  • GB ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    به به. ایول چه دستاوردهای خوبی. یکم از جان شهروندان گرانقیمت و گرانقدری مثل حاج قاسم و دکتر فخری زاده هم بیشتر محافظت بشه، دیگه دفاع خیلی خوب به درجه اعلی میرسه. اینکه شهروندا احساس امنیت کنن خیلی مهمه.
  • سید کریم حسینی IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 2
    افتخار انگیز است برای کشوری که سپاه اسلام زیر پرچم ولایت به چنین موفقیتی دست یافته است
  • رضا IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    3 2
    می خوام بیام سپاه ارزوم سپاه بود هست
  • سید محمد نعمتی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 2
    به نظر من مهمتر از ساخت موشک و پهپاد و هواپیما اخراج جاسوسان بازرسین هسته ایه ، اگر اینکار انجام بشه امریکا و غرب از ترس به دست و پایمان می افتند
  • .کارمند سهام عدالت IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    سرداران شجاع و دلاور این سرزمین چون شهید سردار سلیمانی مایه مباهات و آبروی این کشور و گنج ناتمام این سرزمینند
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    سلام اولیاء الهی بر شیر مردان سپاه خدا حفظتون کنه
  • اکبریر IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    تا کور شود چشم ابر انکبت های جهانی درود خدا بر سربازان جان بر کف امام مهدی درود درود خدا بر تمامی شرکت کننده های این مانور
    • ایرانی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      1 0
      با سلام وتبریک به محضر مقام معظم رهبری نظام یک دولت زور بازویش است که خدارا شکر که زورمان روز به روزبیشتر میشود که باعث افتخار وغرورمان است وموجب سرافکندگی دشمنانشان می شود ۴۹۸۶
  • کاظم علیزاده IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 2
    خداوند کمک سپاه پاسداران باشه که اینقدر افتخار آفرین هستند به حمت و. وجود ولایت فقیه می باشد خداوندسلامتش بدارد
  • فرزاد IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    تبریک و درود به سپاه و ارتش ایران
  • ابوالفضل IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    پایدار باد میهن عزیز ما ایران پر شکوه و قدرتمند،باید اشک شوق ریخت از این اقتدار
  • محمود IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    درود بر ایران وسپاه وفرماندهانش
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    8 0
    با سلام تعدادی جیره خور بدبخت که معلومه از کی پول میگیرن فقط وظیفشون کمرنگ کردن اقتدار کشوره به کوری چشم دشمنان نظام و همت و تلاش بچه های این سرزمین همه چیزو میسازیم
  • میرزا IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    2 0
    سلام درود ب شما دلاوران دلسوز و خدا قوت ب دلاور مردان و جان بر کفان .نیروهای مسلح. (سپاه و ارتش )
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    پیشرفت های قابل ملاحظه حوزه نظامی مدیون رهنمودهای مقام معظم رهبری است انشاءالله با گوش دادن فرامین ایشان مشکلات اقتصادی مردم هم نیز برطرف می‌شود
  • وحید IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    آن چه که مورد تایید است این است که خونی که برای رضای خدا وجهاددر رااوریخته شودهرگزبی ثمرنخواهدبود وخاموش هم نخواهدشد مادرابتداچیزینداشتیم وبادست خالی دفاع کردیم ولی امروز صاحب شکوه عظمت شدیم که حاصل همان خون‌های به ناحق ریخته بود آن چه که مصلم است نیت انسان است که برای رضای چه کسی کار میکند عده ای در لشکر خدا وعده‌ای در لشکر شیطان ما ترسی از دشمن نداریم چرا که دشمن است ازکسی بترس که در لباس دوست در لشکر دشمن
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    درود برارتش وسپاه،،، خداقوت عزیزان
  • علی IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    فقط میتونم بگم واقعا خسته نباشید عزیزان سپاهی و ارتشی به حرفای چرت پرت وطن فروشها اصلا توجه نکنید اونا خودشان زندن به خواب به قول معروف اونی که خوابه میشه از خواب بیدارش کرد ولی اونی که خودشو به خواب زده اصلا نمیشه بیدارش کرد اینهایی که انتقاد مغرضانه میکنن از همون دسته هستن که خودشونو به خواب زدن پس بخواب که تا ابد از خواب بیدار نشید سپاهیان و ارتشیان ما با قدرت تمام کارشان رو انجام میدن خدا قوت عزیزان همیشه بیدار ولایت دوستتان دارم و دوستتان داریم اجرکم عندالله
  • سعید IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 3
    دست مریضا خدا قوت لعنت بر آمریکا ستمگر درود بر خامنه ای
  • سعید IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    خدا قوت میگم به تمام مردان زحمت کش و وفادار کشور عزیزمان ایران پاینده باد سپاه ارتش جانم فدای رهبر
  • محمد جود IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    دمتون گرم
  • سعید IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 2
    نابودی اسرائیل دشمنان ایران سر بلندی کشور ایران سر بلندی حضرت آقا جانم فدای رهبری
  • عبدالرضا بیرقداری IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    با ید دورود فرستاد به تمام کسانی که به مردم ایران زمین گمک می گنند که ما امنییت داریم دورود برقوا نظامی جمهوری اسلامی ایران
  • عبدالرضابیرقداری IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    دورود بر ارتش اسلامی
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    آخیییی....!!!
  • علیرضا US ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    اقتدار خیلی خوبه اما به جهت عملیات واقعی و به جهت انتقام در شان سردار دلها عملیاتی غرور آفرین برای زمین گیر کردن ناوها و هواپیماهای دشمن زبون (آمریکا و عوامل نحس منطقه ای آمریکا) انجام دهید تا قبل از پایان ترامپ قمارباز با خاطره ای ننگین و با کارنامه ای سیاه و زبون برای همیشه به ارث ببرد
  • فراهانی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 0
    غرور ملی درود بر شرف سردار دلها
  • رضا خلیلی IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    درود و خسته نباشید به سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • علی IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 1
    عالی بود به این میگن قدرت نظامی دمتون گرم دلاوران
  • فاطمه IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 3
    یه سوال اگه ایران اینهمه اطلاعات داره و قوی هست چطور نتونسته با این علم جلوی ترور شهید فخری زاده توی خاک خودش و شهید سلیمانی رو بگیره!!!عجیبه!!!
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      حضرت فاطمه سلام الله علیها جوابت رو بده
  • علی اصغر IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    خیلی خوب
  • سردار دل ها IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ماشالله به این قیور مردان .....ایران زمین.... ماشالله به این شیران ...ایران زمین... انشالله پایدار وپا برجا.... تازه اگر اینها که چیزی نیست ایران چیزی داره که هیچ کشور ابر قدرت دنیا نداره... وحدت..وحدت ..وحدت مردم ایران زمین
  • محمد حسین IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    درود بر شرف همه ایرانیان عزیز و سلام به دلاور مردان سپاه
  • اسماعیل اعظمی راد IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ای جانم بچه های سپاه خسته نباشید . خدا قوت با یاری خداوند همیشه سلامت و پر از انرژی باشید آمریکا و اسرائیل و هر کشوری که بخواهد به مرزهای ما نزدیک بشه از بین خواهد رفت من به عنوان یک ایرانی و هم وطن صادقانه از کسانی که بودن هیچ چشم داشتی از جان خون خود را برای امنیت ایران و خاک پر از افتخار ما می‌گذرند تا آخرین قطره خونم همایت میکنم و از رسانه‌هایی خارجی وطن فروش که از طرف کشورهایی که نمیخواهد ایران و ایرانی سر بلند باشد و خار و ضعیف بماند ساپرت مالی میشود که فقط دروغ و نفاق را بین مردم و ایرانیان بندازند و....خصوصا وطن فروش های دو تابعیتی کاملا بیزارم . در پناه یزدان پاک ایران و ایرانی و بچه‌ای سپاه که از فرزندان و برادران همین سرزمین هستند کمال متشکر و قدردان زحماتشان هستم .
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    زمانی که سیاست مداران به فکر مردم باشند ابر قدرت میشیم آمریکا هم قدرت داره برای منافع خودش نه مردم دلت میبیه جوانان برای بیشتر شدن وام ازدواج صبر کردن هیچ اقدامی نمیکنه پس بگوید دلت حامی چه کسانی باید باشد
  • مینا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    درود بر سردار سلامی و حاجی زاده عزیز که الحق رستم زمانه ما هستند.وهزاران درود بر روح بزرگ و عزیز سرداردلهامان حاج قاسم عزیز
  • مرد میدان IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    خسته نباشید میگم به همه سپاهیان گل و زحمت کش که مراقب کله مردمان ایران هستن
  • عالم بهرامزهی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    چراواضح نشان داده نمیشه که پهبادداره شلیک میکنه فقط خوردن به هدف بمب ونشان میدند
  • حسن بسکابادی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام وخسته نباشیدبه تمام دانشمندان پیروجوان سپاه وارتش،دست مریضاد.اگه قرارباشه درهمه عرصهاقدرتمندبشیم اول بایدصنایع نظامی ماقوی باشه که شکرخداداریم میشیم خدارحمت کنه شهیدتهرانی مقدم روواقعاپدرموشکی ایرانه .مامیتوانیم شعاری که به واقعییت تبدیل شده .خسته نباشیدزحمتکشان گمنام
  • IN ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    عالی بود
  • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ای ول به شما مردان ایران زمین.درد و بلاتون بخوره تو سر بعضی ها
  • رجبی م ق IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    باعث افتخار تمامی ایرانیان مخصوصاً جان برکفان عزیز سپا همون هست دست مریضا وآفرین برتمامی عزیزان سپاهی علی یارتان انشاالله
  • ارکیو IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    درود بر سپاه اسلام دست مریزاد . ابروی ایران . سرافراز باشید .
  • علیرضا US ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام ببینید عزیزان ما همه ایرانی هستیم اگر هم کسی چیزی می که نظر شون رو بیان می کنند اینقدر بی ادب نباشید و به نظر هم دیگه احترام بگذارید موقع جنگ همه کنار هم می ایستیم ولی اول باید آقا زاده ها جلودار دین جلو بعد به یاری خدا مادر همه اسرائیل ها آمریکایی ها انگلیسی ها رو .... می شونیم یا حق
  • مهرداد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    جااانم، لذت بخشه
  • علی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    #انتقام_سخت
  • احمد IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    زنده باد بچه های سپاه که ترس تو دل بدخواهانمون انداختن ،دست درست
  • علی الفرطوسی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    یکی از دوستان قشنگ گفته.. چیزی به همین مضمون: اگر بلندترین آسمان خراش‌ها رو بسازی، ولی نیروی نظامی مقتدری نداشته باشی تا از ورود دشمن سرزمینت جلوگیری کنه، با یک بمب اون آسمان خراش تبدیل به خاک میشه! زنده باد ارتش و سپاه مقتدر و نیرومند❤
  • مهدی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    #ما_می_توانیم
  • Okaber13 IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    طولی نمیکشه
  • تورک اوغلی IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا یه عده شورشو در اوردن..اصلا درک و فهم اینو ندارن که کشور و نیروهای نظامی ما تا حالا انقدر جلوی استکبار وایسادن که اونها دیگه فقط به راه تحریم پی بردن و جز اون هیچ چیزی برای جلوگیری از قدرت ایران ندارن.حداقل یه تعداد بفهمن شعور اینو داشته باشین چرا امریکا و اروپا دایم میگن مسئله موشکی ایران؟؟؟یعنی اونها بهتر از ماها قدرت واقعی ایرانو میدونند.فقط این یک شوال شده برام.یه عده فیلم امریکایی زیاد میبسنند تا تقی به توقی میخوره میگن امریکا فلان..‌اصلا چشم اینو ندارن ببینند فرزندان ایران به چه قدرتی رسیدن.اینو چرا درک نمیکنند من موندم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس