عباس آخوندی نمایه

"عباس آخوندی" وزیر سابق مسکن و از فعالان فتنه ۸۸ که از وی با عنوان علت اصلی گرانی مسکن در ایران نام برده می‌شود؛ ‌ به تازگی در اظهاراتی گفت: دولت رسمی -در ایران- منفعل شده و قادر به تصمیم گیری نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

از مروّج برجام تا منتقد برجام

"آه" راننده‌تاکسی‌ها و لبوفروش‌ها گرفت!

محمود سریع‌القلم، از استادان اصلاح‌طلب و فردی که گفته می‌شود سمت مشاورت رئیس‌جمهور روحانی را نیز بر عهده داشته است، به تازگی طی یادداشتی که سایت جماران آنرا منتشر کرد در اشاره به سیاست‌های آمریکا در دوران جو بایدن نوشته است:

"دلیل اصلی که این نویسنده حتی قبل از جشن های خیابانی در تهران، ناکامی برجام را پیش بینی می کرد ناشی از نادیدهِ گرفته شدنِ مسایل بنیادی اختلافاتِ ایران و آمریکا در مذاکراتِ برجام بود. اصولاً توافقات موردی ایران و آمریکا بدونِ در نظر گرفتن کلیتِ روابط، دوام نخواهد داشت! "[۱]

*آنچه که افکار عمومی جامعه ایرانی از آقای سریع‌القلم می‌داند اتفاقا نه مخالفت با برجام یا پیش‌بینی شکست آن که اتفاقا کارچاق‌کنی برای برجام، تلاش برای بسترسازی پیرامون آن و تقلای آشکار برای بازی دادن افکار عمومی در بحث مذاکرات هسته‌ای است.

این استاد سریع‌القلم بود که روزی از روزهای سال ۹۲ و در بحبوحه تأکیدات دولت آقای روحانی بر "توافق نهایی با غرب" که بعدها برجام نامیده شد؛ لوله اسلحه را به سمت منتقدان و مردم گرفت و گفت: صدا و سیمای ما هم متاسفانه به این جریان کمک می‌کند. از یک لبوفروش یا راننده تاکسی که تمام روز را سرگرم حل مشکلات معیشتی‌اش است، درباره جریان هسته‌ای نظرخواهی می‌کند. بنابراین صدا و سیما اصالتا یک نهاد پوپولیستی است و به جلوگیری از رشد عقلی و استدلالی جامعه کمک می‌کند. [۲]

و یا همین آقای سریع‌القلم بود که در روزهای سرسمتی از پیروزی رئیس‌جمهور روحانی و زمینه‌سازی برای برجام از این می‌گفت که آمریکا دیگر در فکر براندازی ایران نیست، خودکفایی معنا ندارد و ایران باید بپذیرد که یک قدرت میان‌پایه است.

جالب است که سریع‌القلم پس از مشاهده بی‌دستاوردی برجام نیز نه به "عذرخواهی" که به بازی در پروژه معطل‌نگه داشتن افکار عمومی رو آورد و طی اظهاراتی در سال ۹۴ اظهار کرد: در اجلاس اخیر داووس سرمایه گذاران خارجی می‌گفتند که ما منتظر نتیجه انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری ایران هستیم و بعد جدی وارد مذاکره برای سرمایه‌گذاری می‌شویم!

او گفته بود: این نشان می‌دهد که اگر آنها سرمایه‌گذاری هم می‌کنند نگران آینده هستند، چون تجربه تغیییر سیاست‌ها را در دوران اقای احمدی‌نژاد دیده‌اند. [۳]

مع‌الوصف شاهدیم که آقای سریع‌القلم با وجود این سابقه محرز اما با یک پشتک واروی آشکار سیاسی و "عوض کردن جای شهید و جلاد"؛ امروز که تشت رسوایی برجام با صدای بلندی از بام افتاده اظهار می‌دارد که او نیز در جرگه پیش‌بینی‌کنندگان شکست برجام بوده است!

جالب توجه است که سایت رجانیوز طی یادداشتی در سال ۹۶ با اشاره به طرح یک انتقاد از سریع‌القلم به روند توافقات خارجی دولت آقای روحانی نوشته بود:

"آیا احتمال دارد که تداوم روند فعلی به وضعیتی منجر شود که حتی سریع‌القلم نیز به جرگه لبوفروشان و رانندگان تاکسی بپیوندد؟ "[۴]

می‌توان اذعان کرد که امروز و در سال ۹۹؛ آن روز رسیده است و البته بدون آنکه کسی از محمود سریع‌القلم و امثال او شنوای "عذرخواهی" باشد.

***

 

در محفل چپ های جوان چه گذشت؟

محمدصادق خرازی، فعال چپ و دبیر کل حزب ندای ایرانیان در سخنانی در کنگره اخیر این حزب اصلاح‌طلب با بیان اینکه مشکل این کشور (یعنی ایران!) این است که یک ماهاتیر محمد ندارد که درد مردم را بفهمد، گفت: ماهاتیر محمد همزمان با نخست‌وزیری میرحسین نخست وزیر شد. مردم در فقر مطلق بودند و روی درختان می‌خوابیدند. اکنون ببینید که مالزی چه شرایطی داشته و در تراز جهانی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به پیشرفت دبی نسبت به ۴۰ سال پیش تصریح کرد: این همان دبی چند سال پیش است که طوفان رمل جاده‌های آن را می‌پوشاند؟ دبی بر اساس عقل خردمند ساخته شده است. درست است که خارجی‌ها به آنها کمک کردند اما عقلی آن را خواسته است که آنها توانستند.[۵]

به گزارش مشرق، خرازی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح انتقاداتی بزرگ از فعالیت‌های اصلاح‌طلبان و نتیجه کار آنها در دولت اعتدال گفته است:‌ در یک کلام اصلاحات فاقد استراتژی، تاک تیک و هدف و مبانی فکری است به همین جهت است که رئیس جمهورش اجاره ای میشود و وزرایش در اوج قدرت مست و مستور هستند و در وقت پاسخگویی بی پاسخ. شما یک اصلاح طلب را نمی‌توانید، ببینید که بتوانند سرش را جلوی مردم با افتخار بالا بگیرد. ما اشتباه کردیم باید بپذیریم که اشتباه کردیم و توبه کنیم از رئیس‌جمهور اجاره‌ای که داشتیم.

او می‌افزاید: محفل‌هایی که به صورت مافیا سایه خودشان را در تمام احزاب انداختند امروز هم باز هم آنها می‌خواهند تصمیم بگیرند و امروز  ما باید به عنوان مجموعه اصلاح‌طلبان و همه‌ی نحله‌های فکری اصلاحیه کشور بفهمیم که در چله دوم حیات انقلابمان بزرگترین بلیه که جامعه ما را در بر گرفته جریانها و احزاب  سیاسی هستند که دچار روحیه پدرخواندگی و قیم مابی شدند...نسل اول و دوم در پرتو خودبرتربینی و خودبزرگ‌پنداری در آستانه  سده نو و هزاره جدید باز هم مشغول برنامه‌ریزی های خودشان شدند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان تصریح می‌کند: در معرض نابودی کامل هستیم. لیکن نیک دانسته‌ایم برخی هنوز امید دارند با توسل به این شیوه‌ها شاید از اعمال قدرتشان در بزنگاه‌های حساس کاسته نشود و همچنان بر اریکه پر زرق و برق قدرت تکیه زنند. هزار فامیل خود را در فلان وزارتخانه و شرکت دولتی جا کنند. پست ها را برای دوستان سفارش کنند و در عصر اعتدال هم از قافله اندوختن دنیا جا نمانند. حتی اگر از اصلاح و اصلاح طلبی چیزی باقی نماند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده به نسل های بعد از خود اعتماد کنیم، گفت: واگذاری این مرکب سرکش، نخستین گام اصلاحی است و باید در پناه بزرگنمایی رقیب و رفیق، تهدیدات را پر رنگ نکرده و در پی کسب قدرت دسته و گروه نیافتیم.

*انتقادات خرازی از اصلاح طلبان سخنان جدیدی در عرصه فعالیت های سیاسی جریان چپ محسوب می شود که اگرچه میتوان آنها را انتخاباتی محسوب کرد اما گزاره های صحیح فراوانی هم در آنها دیده می شود که قابل تأمل است.

بحث توبه از اشتباه سیاسی، رو به موت بودن اصلاحات با افتضاحی که در دولت اعتدال پدید آورد و لزوم واگذاری مرکب فعالیت های سیاسی به جوانان از جمله قله های مهمی است که در صحبت های خرازی مطرح شده اما به نظر می رسد چپهای ستادی هیچ روی خوشی به آنها نشان ندهند. همانطور که به مانیفست حزب ندای ایرانیان و رویکرد جوانانه آن روی خوشی نشان ندادند و حتی به این حزب و بعدها به چهره محوری این حزب یعنی آقای خرازی حمله کردند.

صحبت های خرازی درباره مالزی و دوبی نیز البته همان ترّهات حزب کارگزاران و چپ‌های سنتی در ابتدای دهه ۷۰ است.

حرف‌هایی که موجب می‌شد برخی مدیران چپ سفرهایی را به مالزی داشته باشند و هر بار با به به و چه‌چهی فزون‌تر به ایران بازگردند و از این بگویند که ما چرا از آنها پیروی نمی‌کنیم!؟

و دست آخر نیز همین حرف‌ها بود که دولت‌هایی مثل اصلاحات و اعتدال را در دامن رأی مردم گذاشت بی‌آنکه هیچ خاطره خوبی از آنها برجای بماند.

از طرفی گویا قرار است حزب ندا با محوریت همین تفکرات نیز در انتخابات شرکت کند و مومیایی‌های جدیدی را به مردم تحویل بدهد...

جالب آنکه بر اساس تازه‌ترین رنکینگ اقتصادهای جهانی؛ اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۲۲ دنیا قرار دارد اما اقتصاد مالزی در جایگاه چهلم است!

سیدامیر سیّاح، کارشناس مسائل اقتصادی چندی قبل در همین رابطه نوشت: "۲۰ سال پیش مالزی و ماهاتیر محمد کعبه آمال تکنوکرات‌های ایران شده بود. با حسرت از قول ماهاتیر می‌گفتند با انتقال فناوری از غرب، مالزی را تا۲۰۲۰ یک قدرت جهانی میکند. او پستان گاو را گرفته و ما شاخش را!

۲۰۲۰ تمام شد و اقتصاد ایران بدون نفت و با وجود همه فشارها، ۲۲ام و مالزی چهلم دنیاست. [۶]

فؤاد ایزدی، از کارشناسان مسائل بین‌المللی هم چندی قبل با انتشار جدیدترین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از وضعیت رشد GDP در میان کشورهای جهان در یک توییت نوشت:

"اگر ملاک رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) و برآورد صندوق بین‌المللی پول باشد وضع جمهوری اسلامی ایران بهتر از کشورهای زیر است:

عربستان

رژیم صهیونیستی

امارات

کویت

عمان

عراق"

مسئله دیگر نیز این است که ایران اسلامی یک کشور صاحب هژمون در جهان است که از متحدان خود ولو در قلب اروپا (اشاره به جنگ بوسنی) دفاع سیاسی و اقتصادی و نظامی می‌کند و مرزهای گفتمانی او از مرز چین و دشت قبچاق در شرق تا سواحل مدیترانه در غرب و حتی در آمریکای لاتین گسترانیده شده است.

فلذا مقایسه چنین هژمونی بزرگی با کشورهای میکروسکوپی مثل مالزی یا دوبی که به نسبت ایران هیچ تأثیر یا توانایی خاصی در جهان پیرامون ندارند؛ یک اشتباه فلسفی آشکار است.

اینکه چرا گروه‌ها و رجال اصلاح‌طلب در بیان این حقایق دچار لکنت هستند، بهروزی خود را در سیاه‌نمایی از نظام اسلامی می‌جویند و ایضا حاضر به بحث و صحبت و پیرامون اشتباهات گفتمانی خود نیستند! مقوله‌ای است که امثال آقای خرّازی باید برای جوانان حزب ندای ایرانیان توضیح بدهد.

***

آخوندی:

دولت رسمی منفعل شده و قادر به تصمیم گیری نیست

عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن و از فعالان فتنه ۸۸ به تازگی طی اظهاراتی در کنگره حزب ندای ایرانیان گفته است: ما با یک شبکه عجیبی مواجه هستیم که مستقل از جامعه است و هیچ نیازی به جامعه و پاسخگویی به آن ندارد و همه ارتباطات آن زیر زمینی و مخفیانه‌ است. ‌ درنتیجه من فکر می‌کنم اکنون که در آستانه انتخابات هستیم باید ماهایی که جوانی و زندگی خود را برای انقلاب گذاشتیم این روند را برای مردم توضیح دهیم و بگوییم که نتیجه این فرآیند این شده که دولت رسمی منفعل شده و قادر به تصمیم گیری نیست.

او می‌افزاید: دولت اکنون در ضعیف ترین حالت است. امروز قوه قضائیه، مجلس و یا نهادی مانند مجمع تخشیص مصلحت نظام به یک قوه در برابر دولت تبدیل شده‌اند و اساساً ما امروز پنج دولت داریم و در عمل با پدیده بی‌دولتی مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان اینکه این شرایط نشان می‌دهد که یک عدم قطعیت بر کشور حاکم است، گفت: بین ایرانی‌ها بیشترین چیزی که مبادله می‌شود، "چه خبر است؟ "؛ صبح که از خواب بر می‌خیزند، میپرسند، چه خبر است؟ چرا که این ملت هر لحظه منتظر یک اتفاق هستند.  این یعنی اینکه عدم قطعیت مطلق وجود دارد و در این شرایط امکان سرمایه‌گذاری اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود ندارد. نمی‌دانید که فردای شما چه خبر است. حال می‌خواهید چند میلیارد دلار در این جامعه سرمایه‌گذاری انجام شود؟ [۷]

*اظهارات آقای آخوندی در بحث دولت مخفی و غیر رسمی تنها با یک انگاره کاملا ساده رد می‌شود و آن اینکه فرضا اگر نه ۵ دولت که تنها یک دولت در سایه هم در ایران داشتیم؛ بدیهی بود که دستی قوی از درون این دولت پیدا شود تا به سیاست‌های غلط آقای آخوندی در بحث مسکن تودهنی بزند و اجازه گران شدن چند صد درصدی مسکن در دوران وزارت ایشان را ندهد!

اما این اتفاق رخ نداد چون پای هیچ دولت در سایه‌ای در میان نیست و دولت و وزرای دولت حاضر در ساختمان پاستور بر بیش از ۹۵ درصد از اجرائیات و بودجه کشور استیلا دارند.

به سخن دیگر اینکه اگر دولت رسمی قادر به تصمیم‌گیری نیست پس چگونه آخوندی بعنوان یک عضو دولت رسمی توانست یک‌شبه چنین بلای بزرگی را بر سر قیمت مسکن و اضلاع مختلف آن بیاورد!؟

اظهارات آقای آخوندی در واقع یک فرار رو به جلو برای پاسخ ندادن به افتضاحی است که ایشان و دوستان ایشان در دولت اعتدال به وجود آوردند و موجب کوچک شدن سفره‌های مردم شدند.

جالب است که یکی از ارکان اصلی بروز بلیّه عدم قطعیت در ابعادی از اقتصاد ایران که آخوندی مدعی آن شده؛ همین آقایان و کارنامه مدیریتی همینان است و مقصّرتراشی از باب اشتباهات یا شاید جرم‌های رخ داده در دولت اعتدال؛ یکی از زوایای پنهان این فرار رو به جلو محسوب می‌شود.

به تازگی حرف و حدیث‌هایی مبنی بر پیگیری قانونی سوء مدیریت‌های آخوندی در دوران حضور او در وزارت مسکن مطرح شده است.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1491826

2_ https://www.dana.ir/37803

3_ https://www.jamnews.com/detail/News/631163

4_ http://kayhan.ir/fa/news/122138

5_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1024877

6_ mshrgh.ir/1162391

7_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1024896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمد بهرامی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    52 3
    آقای اخوندی جنابشان پاسخگوی دوران نکبت بار وزارت باشن نه فلسفه اشراق را تبیین کنن
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      14 0
      چپ ها یه عمر منتقدین رو به توهم توطئه محکوم کردند و سرکوب کردند! حالا وزیر الوزرای تکنوکراتشان ،جناب آخوندی، طوری صحبت میکنه که آدم یاد فیلمای جنایی تخیلی میوفته. جناب! شما بازار مسکن رو به گند کشیدین. طوری صحبت میکنین انگار تا حالا وزیر نبودی. بهترین کاری که میتونی بکنی اینه که ببندی! هرچند که انتظار بیجاییه
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 17
      اگرمحمود پاسخگوی دولت قبل بود آخوندی هم هست
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      12 0
      در دولت احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 9 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است !
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      12 0
      سیاست های غلط اصلاح طلبان و کارگزاران در 40 سال گذشته مانع توسعه و پیشرفت کشور شد.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    24 5
    تو که نرفتی و نمیدونی چه خبره اما قبول، مالزی و دوبی اگه این همه اصلاح طلب ( سرمایه ی در گردش اسراییل) داشتن الان چه وضعی داشتن؟
  • سید IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    33 7
    اصلاح طلبان تهوع آور چند تا به اصطلاح نظریه پرداز دارند که تخلص شان می شود «حبس تز» شامل: حجاریان ـــ بشیریه ـــ سریع القلم ـــ تاجزاده ـــ زیباکلام !!!!!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    8 44
    کی گفته ؟ اخوندی سبب گرانی مسکن بوده مشرق ؟ اراجیف میبافی ؟؟ مسکن مهر کاغذی سازخوب براتون. نون و اب داشت ؟
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      29 3
      ظاهراَ باید جایت خیلی گرم و نرم باشد که نمی دانی طرح مسکن مهر چه دردهایی از بخش بزرگی از خانه ندارها را حل کرد و عناد و کینه آخوندی با آن طرح چه بر سر قشر عظیمی از جوانانی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند یا در شرف تشکیلش بودند، آورده است!!!!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      30 1
      هرکی که شرافت داره می دونه آخوندی با اجرای سیاست‌های کثیف لیبرالی و سرمایه داری غربی در حوزه مسکن به نفع دلالان و به ضرر مردم باعث این وضعیت گرانی سرسام آور مسکن شده
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      22 1
      اون کاغذ ساز ها امثال تو در نظام مهندسی و معمار و بنا بودند که پول دوبله و سوبل گرفتند و هاپولی کردند
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      21 1
      اخوندی و باندش مسبب اصلی گرانی مسکن می باشند، زنگنه و تیمش مسبب اصلی عقبگرد وزارت نفت. ریزش بورس و دست اندازی به ثروت مردم هم پروژه مشترک کابینه دولت فعلی
    • کریم خان IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      6 0
      نادان!
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      6 0
      خفه شو زشت طینت
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      7 0
      احمدی نژاد 4 میلیون خانوار ایرانی رو با 4 میلیون آورده صاحب دوخوابه نوساز کرد نه مثل تدبیر جونهای تو که قیمت یک سوییت یک خوابه رو رسوندن به 3 میلیارد .
    • سخن گوی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      7 0
      سخنت را مزمزه کن و پس از آن بر زبان بران.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    7 21
    چرا به جای خواننده تصمیم میگیرید نویسنده محترم و همش با تودهنی و این حرفا میخواین بقیه رو خفه کنید
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      5 0
      تو یکی که تو دهنی هم لازم ندا ی خودت برو مسالمت آمیز ساکت اون گوشه وایستا تو کار بزرگترها دخالت نکن، باریکلا!!!
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      6 0
      حرف حق تلخه و این جریانات اصلاح طلب رو اذیت میکنه فکر میکنند مردم باید خواب باشن و چشم و گوش بسته به توهمات این جریان هیچ نقدی نداشته باشن
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      5 0
      خفه شو لطفا
  • DE ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    12 1
    مالزی کجا ،ایران کجا ،مقایسه مع الفارق
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    13 3
    نابودگراقتصادایران اخوندیه.. چون قیمت خونه روهمچیزتاثیر گذاربود.. خصوصابرای عموم مردمی ک مستاجربودن یاتازه ازدواج کردن خاستن خانه بگیرن. ازاون طرف وام ازدواج ریالی واندک دادن ازاینطرف دوبله سوبله ارحلقوم مردم بیرون کشیدند.اخه وقتی قیمت خانه بالای ملیارده من چه کارمندباشم چه کارگر چه بیکاربه هیچ طریق نمیتونم بسازن خونه.. نوددرصدهزینه در راه مسکن میره.. اخرشم چیزی اضاف بیادبایدبدی پول کرایه ماشین یاماشین دارباشی بنزین بینهایت قیمت زیاد
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    12 1
    چرا روحانی به هیات علمی حقوق نجومی می دهد ولی به کارمندان حقوق نزولی
  • ایرانی 1 IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    14 4
    تا امثال آقای آخوندی وآقای خرازی و .... در پست مدیریت ایران هستند باید به بدتراز اینها هم فکر کرد .
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    3 0
    اینا رو باید به دریا ریخت... به هر کدام وزنه صد کیلویی وصل کرد به دریا نه به وسط اقیانوس انداخت...
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 7
    ای کاش مالزی بودم
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      2 0
      بگو ای کاش کربلا و نجف بودم
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      5 0
      مشکل ما هم همینه . ای کاش هرچی غربگرا و وطن فروش هست ، میرفتن مالزی و کجا و کجا تا از دستشون راحت بشیم. چقدر وقیحانه از ایران میدزدن و از خارج دم میزنن!
  • هادی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    3 0
    اظهارات این آقا شنیدنی است
  • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    6 0
    این افسادطلبها فقط اعصاب مارا به هم می ریزیند.
  • نوشاد US ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 3
    کو‌ گوش شنوا ؟ حقیقت به مذاق بعضی ها خوش نمی آید.
  • mehriran IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 2
    مثل اینکه شما با همه مشکل داری ...
  • رحیمی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    7 0
    نگید مسکن مهر بد بود خیلی ها که در آرزوی داشتن خانه بودن خاندار میشدند اگر وزارت را و شهرسازی، سازمان،نظام مهندسی پیمانکار ،معمار ، بنا کارگر وجدان داشتند نظارت داشتند و البته اگر بلای خانمان سوزی به اسم آخوندی بر سر مردم ویران نمیشد چرا اینه همه گرانی اینهمه حسرت این همه ویرانی
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    6 0
    وقتی بعضی را مجازات نمی کنید باید هم زبان باز کند و اراجیف گوید
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    بخدانفس کشیدن اصلاح طلب ها وامثال اودرایران برایشان حرا م است.
  • مهرناز IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    5 0
    عباس اخوندی " در پست وزارت مسکن به خوبی مشاهده کردیم " تا چه اندازه جوانی وزندگیت را برای انقلاب گذاشتید .بهترست از ملت ایران عذرخواهی کنید " نه لفاظی.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    4 0
    عباس اخوندی میگه جوانی امان را برای انقلاب گذاشتیم یکی نیست بگه انقلاب را مردم انجام دادند و برای مردم بود و امثال تو باید خادم این مردم می شدید اما پدر این ملت را با هر چه تمام دراورده و باز هم طلبکارید
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    6 0
    سالها پیش بزرگترهای این آقایان نیز مالزی را الگوی خود قرار داده بودند. البته هر چند سال یکبار که نتایج سیاستهای غلت و آبدوغ خیاری خود را می بینند شعار می دهند که فلان کشور (مالزی- ترکیه- عربستان و غیره). مشکل خود این افراد هستند نه اینکه آدم کاربلد در کشور نیست. 40 سال با عناوین مختلف وزیر و وکیل و غیره بودید. حال اگر دندان حرس و تمع خود را کشیده و مملکت را به حال خود رها کنید حتما اوضاع بهتر می شود. همینکه شما در راس کار نباشید نصف توصعه یافتگی است.
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 2
      غلط بیسواد نه غلت
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      1 3
      حرص و طمع نه حرس و تمع
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      1 3
      توسعه نه توصعه
  • BE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    5 0
    سریع‌القلم سریع‌ مینویسه نمیتونه بخونه چی نوشت ! زیباکلام چون اسمش اینه فکر میکن هر چی بنویسه زیباست -- خرازی خودش رو صندلی چرمی انچنانی نشسته دم از فقرا میزنه -- عباس آقا هم که حسابش پاک پاک رفیق هر ......راستی کرنا هم طرفشون نمیره میترسه ...
  • حسين DE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    4 1
    ببينيد اي اصلاح طلبان تا چه اندازه بدبخت و فلكزده هستند، تبديل شدن به مالزى و دبى آرمانها و آروزوهاى فرد كم سوادى مثل اين ها شده،شما ديگه كى هستى؟
  • حامد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    2 0
    عباس راست گو!!!
  • محمدایوب IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    4 0
    اصلاح طلبان ظاهرسازی میکنند به نام مالزی آرزوی آنها تبدیل به تایلنده که پروانه سلحشوری. ابتکار مافی ملاوردی. ودیگر اصلاح طلبان به آرزوی خود برسند
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 4
    مالزی بهترین کشور اسلامی هست
  • KR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 8
    برچه اساس می گید که اقتصاد ایران تو دنیا 22 ام هست؟ اگر بر اساس gdp میگید که همون اول صفحه ویکی پدیا که رتبه بندی کشورهارو براساس gdp گذاشته، همون اول صفحه نوشته این رتبه بندی براساس نرخ رسمی ارز اون کشور در بازارهای بین المللی هست که متاسفانه نرخ رسمی دلار ایران در بازارهای بین المللی 4200 تومن هست درحالیکه واقعیات روز بازار و زندگی ایران براساس دلار 25 هزارتومنی هست. یعنی اگه رقم دلار واقعی بشه رتبه ایران تو اون لیست میره دور وبر 100
  • ناشناس IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ما اقتصاد ۲۲ جهان ومالزی اقتصاد چهلم دنیا! پس برای همینه که ما یک کشور با اقتصاد عالی ورفاه فوق العاده هستیم ومالزی بدبخت وبیچاره!حتی مالزی حسرت آمدن توریست به کشورش را هم دارد! آقا اقتصاد یعنی جیب مردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس