کد خبر 1168301
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
هادی ساعی

هادی ساعی، قهرمان پیشین تکواندو ایران در اقدامی عجیب به دبیر سازمان لیگ سیلی زد تا مشخص شود هنوز اصول اولیه احترام به دیگران را بلد نیست.

به گزارش مشرق، روز نخست از رقابت‌های گروه «ب» نوزدهمین دوره مسابقات تکواندو لیگ برتر، روز گذشته (پنجشنبه 25 دی‌ماه) در خانه تکواندو برگزار شد. مسابقاتی که تحت تاثیر رفتار تاسف‌ بار هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار تاریخ رشته تکواندو و برخورد فیزیکی او با مصطفی بابایی دبیر سازمان لیگ تکواندو،  تبدیل به نقطه سیاهی در تاریخ این رشته شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ساعی به کتک کاری با دبیر سازمان لیگ

فکر می‌کردم هادی ساعی قهرمان و پهلوان است!

ساعی در حالی به بهانه دیر اعلام شدن خیر مقدم بابت حضورش در سالن به یکی از مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر سیلی زد که علاوه بر مسئولیت مدیریت فنی تیم‌ ملی تکواندو؛ ریاست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک را نیز برعهده دارد و ظاهرا به عنوان الگو در ورزش ایران و رشته تکواندو شناخته می‌شود. الگویی که با رفتار غلط خود تمام باورهای جوانان حاضر در سالن مسابقات را بر باد و نشان داد تفاوت قهرمان بزرگ بودن با پهلوانی بسیار زیاد است و  او هنوز در ابتدای این مسیر نیز قرار ندارد. قهرمانی که با رفتار خود نشان داد که به هیچ عنوان شایستگی ریاست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک را ندارد و به نماینده شایسته‌ای برای ورزشکاران کشورمان در این کمیته نیست چرا که یک بزن‌ بهادر و الگوی پوشالی نمی‌تواند در ورزش ایران تصمیم‌گیر مناسبی باشد.

این رفتار تاسف بار در حالی اتفاق افتاد که اصلی‌ترین اصل ورزش، احترام است و در منشور کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به آن تاکید شده است. اصول اخلاقی که به نظر می‌رسد ساعی نه تنها شناخت دقیقی از آن ندارد، بلکه حتی متوجه جایگاهش در ورزش ایران نیست. قهرمانی که از یک طرف خانه تکواندو را خانه خود می‌داند، اما از طرف دیگر برای حضور در خانه‌اش هر بار یک رفتاربچه‌گانه و دور از منطق انجام می‌دهد.

ساعی بعد از اتفاقات روز گذشته به جای عذرخواهی از رفتار زشت خود، مدعی شد که برخورد فیزیکی با دبیر سازمان لیگ نداشته است. این در حالی است که بسیاری از حاضر در سالن خانه تکواندو نه تنها با چشمان خود نظاره‌گر سیلی او بر گوش مصطفی بابایی بودند، بلکه با گوش‌های خود نیز الفاظ زشت او را شنیدند. ساعی حتی اعتقاد  داشت باید در وسط سالن خانه تکواندو بر صورت بابایی سیلی می‌زد تا او نه تنها «رفتار درست» را یاد بگیرد، بلکه درس عبرتی برای دیگران باشد. «رفتار درستی» که او به عنوان یک قهرمان در یاد دادنش به جوانان و جامعه ورزش در انجام آن به شدت ناتوان است. ساعی پس از درگیری‌اش با دبیر سازمان لیگ، خبرنگار تسنیم را نیز بی‌نصیب نگذاشت و به وی بی‌احترامی کرد.


قهرمان ورزش ایران در حالی از اصول اخلاقی صحبت می‌کند که به نظر می‌رسد در دوران قهرمانی، حضور در شورای شهر و کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک حتی ذره‌ای از آن را یاد نگرفته و هر چه بیشتر از سکوهای قهرمانی بالاتر رفته، به جای افتادگی، به درجه غرور و تکبر خود افزوده است. غرور بیش از اندازه‌ای که به او اجازه اعتراف به اشتباه را نمی‌دهد و این حق را برای خودش قائل می‌شود در خانه تکواندو بر صورت مسئولان این رشته سیلی بزند.

سیلی روز گذشته ساعی بر صورت دبیر سازمان لیگ تکواندو یک اتفاق ساده نبود و از سیدمحمد پولادگر به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو که همواره رعایت اصول اخلاقی را از کسب عناوین قهرمانی بالاتر می‌داند، انتظار ورود به این موضوع و برخورد جدی می‌رود. عدم برخورد و مماشات با این رفتار زشت قطعاً در آینده در تکواندو ایران تبدیل به اپیدمی می‌شود و دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. وقتی مدیرفنی تیم ملی به خود اجازه برخورد فیزیکی با دیگران را می‌دهد، چه انتظاری از قهرمانان جوان وجود دارد که در آینده این رفتار را با مربیان و پیشکسوتان این رشته انجام ندهند و روزی به گوش فردی مثل ساعی سیلی نزنند؟

 علاوه بر فدراسیون تکواندو، نیاز به ورود وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز به شدت احساس می‌شود تا یک بار همیشه  ثابت شود که اصول اخلاقی نه تنها در شعار بلکه در عمل نیز در ورزش ایران از کسب کلکسیونی از افتخارات  بالاتر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ناشناس IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    8 5
    سیلی نبوده دست نوازش بوده است.
    • مظلوم IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      20 2
      موندم که امثال این افراد بیسواد بی ظرفیت چه جوری عضو شورای شهر تهران هم بودن .
    • شاکی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      12 1
      نمونه مجسم افراد ریا کار و دورو . بهترین صفت اینها همان مجسمه های پوشالی بی هویت هستش .
    • دلخور IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      7 2
      کجان این به اصطلاح سلبریتی ها که در حمایت از این نظر بدن و غم نامه براش تایپ کنن
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    17 3
    باعث تاسف است .بایستی جهت عبرت دیگران از تمامی سمتهایی که دارد غزل شود
  • جواد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    12 3
    دیگه حسابی متکبرشده.. اینافکرکردن دوتامدال گرفتن یکم مردم. دورش گرفتن دیگه ازادن هرکاری بکنن به اینجورادمهاچی میگن مثل سلبریتی ها؟ میگن بی جنبه. وبی فرهنگ
  • امیر IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    17 2
    به قول دکتر انوشه نباید به آدم های که ظرفیت ندارن مسئولیت داد!
  • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    12 40
    حرف شما درسته!! اگر ساعی قهرمان بواسطه بیحرمتی کتک بخوره و بیحرمتی بشنوهه و چیزی نگه میشه انسان خوب!! هرکسی دیگه جز قهرمان ساعی بود با اولین قهرمانی،کشور رو بمقصد اروپا و دلارهای آمریکایی میفروخت؛اما ایشان ماند و سالها برای ایران اسلامی در سخت ترین شرایط افتخارآفرینی کرد تا حالا بعد از سالها دوستان بهش بگن قهرمان پوشالی؟؟! واقعا ننگ برشما که اینگونه قهرمانان مارو فراری میدهید! زنده باد ساعی زنده باد ایران اسلامی
    • ناشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      22 5
      خیلی غلط کرده که خیال کرده هر کاری دلش خواست میتونه بکنه . این بچه پررو بازیها را از علی دایی و رضا زاده هم قبلا شنیده بودیم .
    • JP ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      22 4
      رفتنش بهتر از موندنش بود مونده چه غلطی بکنه
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      3 1
      ای کاش همون موقع به خاطر دلار می رفت همچین روزایی رو نمی دیدیم بعضی وقتا رفتن خیلی بهتر از ماندن و بی احترامی کردنه
    • رضا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 2
      سفسطه ممنوع. راه باز و جاده دراز. ورزش و هنر بدون دیانت پشیزی ارزش ندارد. حامیان این قهرمانان بی ارزش پست تر از خود آنهاهستند که اگر این پیروان کور و مقلدان پلشت این نوع افراد و سلبریتی ها نبودند اصلا آنها فرصت خود نمایی نداشتند اما افسوس و صد افسوس از جاهلیت مدرن.
    • حمید IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      2 2
      نخیر.اتفاقا همین ب اصطلاح ادم انقد توایران دراورده ک ب خارج نرسیده
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 0
      بره پیش سعید مغول ببینه تف کف دستش می ندازن یا نه...
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    10 18
    بعد از رفتن محمدرضا دیگه هیچی سر جاش نیست
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      8 5
      داداچ کیشمیشم دم داره!
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      11 2
      قرص هاتو سر وقت بخور
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    6 9
    ایکاش زود قضاوت نکنید و با پخش اخبار ناقص, مردم را به قضاوت چیزی که نمی دانند وادار نکنید. اثر سو این کارهای شما تا مدت ها بر روی روح و روان اجتماع سنگینی خواهد کرد.
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    7 11
    متاسفانه یکعده هستند که با حرکات مشکوک قهرمانان مارو فراری میدن و عوام هم در تله رسانه ای قرار میگیرند و به قهرمانان ما فحاشی میکنند؛اگر قضیه موشکافی بشه خواهید فهمید یکعده مزدور با بازی کردن با ذهن قهرمانان و بازی با افکار مردم به مقاصد پوچشون میرسند و رسانه های انقلابی مثل مشرق هم ناخواسته در دام این وطن فروشان رذل میافتند و برای خواسته اینان قلم میزنند و بازی میکنند؟؟!
  • محمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    11 1
    قهرمانان ملی بایدهمواره الگوباشند و تحت تاثیر احساسات قرارنگیرند. نمونه بارزآن جهان پهلوان تختی
  • Mohammad Reza US ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    9 7
    قهرمان شدن آسان است امّا پهلوان ماندن کار هر کسی نیست، خدا رحمتتان کند پهلوان حاج قاسم سلیمانی و پهلوان تختی، الحق که مردان مکتب مولا علی (ع) بودید.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    7 0
    اون از شورای شهر که محلی برای لات بازی یک سری مدال اور شده بود و اینهم از مسئولیتی که دارند ، سیلی به صورت یک انسان . اشخاصی که به اینها مسئولیت دادن باید خجالت بکشند
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 5
    خوب کاری کرده چرا شما بزرگنمایی مشکلات ورزشکاران را چنین بزرگ نمی کنید بعضی وقعهاباید اینجوری برخورد کرد
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 3
    این خبر رو در حد روزنامه های زرد رفتی !عجله کردی شاید مساله اونطور که شما میگین نباشه اتقوا الله
  • علی اکبر IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    با وزارت همچون سلطانی فر انتظاری دیکه ای نباید ازش داشت
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    امثال اینها وقتی بزرکشان میکنند عاقبتش می شود این فکر میکنند چون مدالی اوردند باید به شان تظیم کرد نمی دانند که هیچی نیستند و چون با این افراد مقابله نمی کنند یابو ورشان میدارد
  • مجید IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    باید با لگد بیرون بندازن اینجور آدمهای بی لرزش رو، افتادگی آموز گر طالب فیضی
  • مرصاد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 3
    یکی میشه تختی ، یکی هم میشه ساعی اصلاح طلب !!
  • DE ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 1
    من ساعی و نمیشناسم کاری هم با این دعوا ندارم اهل ورزشم نیستم ولی خداییش فرهنگ مملکته یک جوری شده انقدر همدیگه رو حرص میدن که با ادب تر ین آدم ها تبدیل به هیولای بزن بهادر و بداخلاق و بد دهن میشه اگه بینشون با ادب و پاستوریزه بودی حقتو که خوردن هیچ فاتحه ات رو خوندن به جای خود، توی قبرستونم بهت جا نمیدن خیلی غصه به خورد ملت میدن خودشونم معلوم نیست چکاره ان!
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 1
    ساعی بی جنبه.
  • اسی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 1
    ما از کم و کیف ماجرا بی اطلاعیم. بنظرم این ممکن برای هر کی پیش بیاد با یک رفتار و اشتباه از طرف یک نفر تمام خوبیهاشو فراموش نکنیم و شخصیتش را لگدمال نکنیم. منصفانه قضاوت کنیم. در هر صورت انتظار عذرخواهی از آقای ساعی می رود.
  • مجید IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    سیلی به صورت یک مسیول آنهم با وقاهت تمام و بدون ملاحظه درجمع در آخر به نفع هیچ کس حتی خودآن شخص هم نیست و نباید بدون در نظر گرفتن شرایط کسی را در کاری گماشت ( مسول ورزشی شورای شهر و ...) و تندیس آنها را در میادین نصب کرد چرا که مانند رشد غیر طبیعی سلول که سرطانی می شود این افراد هم همانطور خواهند شد
  • اریا IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 1
    حق با کیمیا علیزاده بود تازه همین آقای تو شورای شهر تهران هم بود واقعا بی ظرفیته و شخصیت و هویت اصلی و فرومایگی خودشو با این رفتار دور از اخلاق و ادب وانسانیت نشون داد اگه بمقصد اروپا و امریکا هم میرفت قطعا بعد مدت کوتاهی مجبور بهدترک اونجا میشد چرا که اونا بی اخلاقی و فرومایگی را تحمل نمکنند
  • Hg IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    ایشان دردانشگاهی که درس می خواند هم از حرکت هایی که دور از شان یه ورزشکار که چه عرض کنم در شان یه بچه هم نبود از خود بروز می داد فکر می کرد دانشگاه در تسخیر ایشان باشد که البته یک دفعه شاهد بود که یکی از مسئولین دانشگاه خوب ادبش کرد و مجبور کردش که از پرسنل انتظامات دانشگاه که ایشان به اون بی احترامی کرده بود معذرت خواهی کند . البته معلومه که ایشان از دانشگاه که هیچ از جاهای دیگر هم که سمت داشته چیزی یاد نگرفته است . انسان ظاهر ساز یه روزی بد خراب می کنه که ایشان این کار را کرد .
  • مشرق دو بهم زن IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    بجای تخریب ساعی و یکطرفه پیش قاضی رفتن،وظیفه شماست که بدون جانبداری و توهین،هر دو طرف دعوا رو بکشید جلو و سین،جین کنید تا هم علت معلوم شود و هم قضاوت بعهده فرهنگ مردم.شما کلا عاشق تخریب هستید،یکروز پزشکان یکروز وکلا وحالا هم...اگه یکذره مردی تووجودتون هنوز مونده نظرم رو بدون سانسور و دستکاری پخش کن
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    متاسفانه بعضی ورزشکاران ما فقط هنگام مصاحبه الگوی رفتاری خودرا امثال جهان پهلوان تختی ویا پوریای ولی اعلام میکنند ولی درعمل بسیار با این ارزشها فاصله دارندو اصلا جنبه بزرگ شدن راندارند،ورزشکارانی که از پول مالیات مردم ازهمه امکانات بهره مند شدند ولی بجای اینکه با رفتار پهلوانانه والبته انسانی الگوی مناسبی برای نسل جوان باشندبارفتارهای ناشایست که نشان دهنده ماهیت واقعی اشان میباشد سبب جریحه دارشدن احساسات جامعه میشوند،فکر میکنم مطالب همه مردم بافرهنگ کشوربرخورد قاطع وبدور ازهرگونه چشم پوشی با چنین بادکنکهایی که خودمان بادشان کرده ایم میباشد
  • منتظر IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر واقعا این کار رو کرد باید برای مدتی از ورزش دور باشد،تا درس بشود برای جوانان
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    ننگ به این شورای شهر که اسم این انسان چیپ رو روی یک میدان گذاشتند نام این موجود رو از روی میدان بردارید
  • کریم IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    واقعاًجای بسی تاسف است ما چه کسانی را الگو قرار می دادیم. زمان باید بگذرد تا خوب وبد از یکدیگر جداشود. شخصیت افراد این چنین نمایان می شود.
  • مهران IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    خوب کاری کرده
  • علی IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    بایدبه جوونهامون یادبدیم که جوونمردی بالاتراز مداله،مث آقاتختی وکریم باقری زیادداریم،باید همه بفهمیم که حتی اگه دقیقه آخروقت تلف شده یه گل عقب بودیم وبازیکن حریف مصدوم شد توپ رو بیرون بزنیم جلو دروازه خالی،قهرمانی بانامردی نمیخوایم،ورزش مهمترین حاصلش سلامتی جسم وبالطبع سلامتی روح وباتداومش آزادی روح محصولشه،اگه توپ رو بیرون زد وهیشکی بهش اعتراض نکرد بدونید که یک جامعه سالم وانسانی درحال جوانه زدن وشکوفاییه ومحصولش کودکان نوجوانان وجوانان زیادی بامنش پهلوانی وخداشناسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس