احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن/ جزئیات واردات کامیون‌های مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن در صلاحیت شورای پول و اعتبار است و ما این تقاضا را برای شورا فرستادیم.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در حاشیه حضور در استان سمنان‌ هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های زیرساختی حوزه وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های راه، مسکن و بافت فرسوده برشمرد و اظهار داشت: تکمیل و بهسازی مسیر فیروزکوه که مطالبه مردمی است برای ما جزو پروژه‌های مهم و اولویت‌دار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 20 کیلومتر از این مسیر 65کیلومتری افتتاح می‌شود که 10 کیلومتر آن در استان سمنان و 10 کیلومتر آن در استان تهران است، افزود: مطالعات تکمیلی باقیمانده مسیر که 44 کیلومتر است تکمیل شده است و اسناد مناقصه آن در حال آماده شدن است که به‌زودی برای مناقصه آن فراخوان داده خواهد شد، در عین حال بعد از فراخوان، پیمانکار مناسبی انتخاب می‌شود تا این مسیر، بهسازی و ایمن‌سازی شود و برای مردمی که از آن عبور می‌کنند مسیر راحت و ایمنی باشد.

عضو کابینه  دولت دوازدهم اعتبار بخش باقیمانده مسیر سرخه ـ سمنان را در حدود 300 میلیارد تومان عنوان و پیش‌بینی کرد تا قیمت تمام‌شده آن بیشتر شود.

اسلامی تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا از محل ردیف بودجه و همچنین با استفاده از منابع تسهیلاتی بانک‌ها، پروژه با راندمان بالا اجرا شود.

درج آگهی قیمت مسکن موجب التهاب در جامعه می‌شود

اسلامی در بیان دلایل مخالفت خود با عدم درج آگهی فروش مسکن، گفت: این موضوع مبنای مشخصی ندارد. تقریباً چند ماهی است که آرامشی در بازار مسکن حاکم شده است، در این خصوص از دادستان خواستیم به موضوع درج آگهی قیمت مسکن، ورود  و از این اقدام جلوگیری کند، زیرا معتقدیم، افرادی که این آگهی‌ها را درج می‌کنند مالکان نیستند، بلکه واسطه‌ها هستند که قیمت‌های غیرواقعی را آگهی می‌کنند و این موارد موجب التهاب در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۲ خبر خوش قالیباف برای حمایت از بخش تولید

قسط وام مسکن ۵.۲ میلیون تومان شد!

دریافت وام مسکن بدون نیاز به «خرید اوراق»

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با کمک مجلس و دولت به‌دنبال آن است تا با قوانین و مقررات مناسب، شرایطی را به‌وجود آورد تا پول‌های سرگردان به بازار مسکن وارد نشود.

اسلامی خاطرنشان کرد: مسکن کالای مصرفی و موردنیاز مردم است. باید سرمایه‌های سرگردان در بازارهای دیگر برود و اجازه دخالت و ورود این سرمایه‌ها را که تنها موجب التهاب در بازار مسکن خواهد شد، نمی‌دهیم.

طرح اقدام ملی با استقبال مردم مواجه شده است

اسلامی در خصوص مراحل پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن و همچنین افزایش تسهیلات توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن با استقبال مردم روبه‌رو شد و با توجه به شرایط پایگاه‌های اطلاعاتی که دستگاه‌ها از جمله وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد کرد، به بانک اطلاعاتی مناسبی دست یافتیم که در پالایش‌ها کمک مناسبی خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از یک‌میلیون و 800 هزار نفری که در نوبت اول و دوم برای اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند تاکنون 436 هزار نفر واجد شرایط بودند که همه آنها را پوشش داده برای آنها پروژه تعریف کردیم.

وی اضافه کرد: در مرحله جدید که مرحله سوم است و از پنجشنبه گذشته 18 دی آغاز شده است برای 183 شهر، 131 هزار نفر تا 7 صبح امروز ثبت‌نام کردند. این موضوع نشان می‌دهد که تقاضای واقعی مسکن در حال شناسایی است. با پالایشی که  انجام خواهد شد برای این تعداد نیز پروژه در نظر گرفته می‌شود و با شرایطی که برای آنها در نظر گرفتیم این تعداد نیز می‌توانند صاحب خانه شوند.

اسلامی توضیح داد: شرایط، سازوکارها و برنامه‌های اجرایی تعریف شده و وضعیتی را به‌وجود آورده که می‌تواند تولید مسکن را برای جامعه هدف در یک روند پایدار قرار دهد و مردم اطمینان داشته باشند که می‌توانند صاحب خانه شوند.

وی در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن در صلاحیت شورای پول و اعتبار است و ما این تقاضا را برای شورا فرستادیم. ملاحظه‌ای که بانک مرکزی دارد این نکته است که مردم استطاعت بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند، این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم که در شورای پول و اعتبار برای آن تصمیم‌گیری مناسبی شود.

دوبرابرشدن تعداد مجتمع‌های بین‌راهی در دولت تدبیر و امید

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی درباره مجتمع‌های بین‌راهی ابراز کرد: دولت تدبیر و امید با هدف ارتقای ایمنی راه‌های کشور توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته است و در پنج سال گذشته تعداد این مجتمع‌ها در کشور 2برابر شد و باز هم ساخت آن ادامه دارد.

وی تأکید کرد: مجتمع‌های بین‌راهی با فواصل استاندارد از سوی وزارت راه و شهرسازی طراحی و فراخوان شده است تا با ورود و سرمایه‌گذاری مردم این طرح‌ها احداث شود.

اولین قسط سرمایه تکمیل آزادراه حرم تا حرم تأمین شد

این عضو کابینه دولت دوازدهم درخصوص مراحل تکمیل آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان نیز افزود: در یک سال و نیم گذشته تلاش شد تا از محل بازار سرمایه برای برخی طرح‌ها تأمین سرمایه شود و بین 21 طرحی که با مجوز بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشمول این رویکرد شد، اولین طرح آزادراه حرم تا حرم بود.

وی ادامه داد: ماه گذشته اولین قسط سرمایه برای تکمیل آزادراه حرم تا حرم تأمین شد و به این شیوه احداث این آزادراه سرعت می‌گیرد تا مردم در مسیر مشهد از مسیر کوتاه‌تر و ایمن‌تر استفاده کنند.

نوسازی ناوگان کامیون کشور در قالب دو طرح

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح این وزارتخانه برای نوسازی ناوگان باری کشور نیز تأکید کرد: بیش از 55 هزار کامیون بالای 40 سال سن در کشور تردد می‌کنند که ایمنی آنها مسئله‌دار و میزان مصرف سوخت بالاست.

وی بیان کرد: در یک الگو برای نوسازی ناوگان کامیون در کشور به این منظور 20 درصد از اعتبار مورد نیاز از سوی مالکان خودروی فرسوده تأمین می‌شود و طی قرارداد با سازندگان داخلی و مشارکت بانک‌ها طرح اجرا می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: در مدل دیگری 40 درصد مالک و 60 درصد به‌صورت تسهیلات برای نوسازی کامیون‌های کشور اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: در خصوص واردات کامیون‌های مدل 2017 و 2018 به بالا ثبت‌نام انجام شده است و واردکنندگان در حال ترخیص خودروها از گمرک هستند که کامیون‌های باکیفیتی به کشور وارد می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیرازm IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    4 0
    قیمت خانه هارابیاریدپایین نه تسهیلات الکی بدیدبانرخ سودبالای 18درصد..همین باعث میشه دلالان بخاطرنقدینگی ک میافته دست یه عده قیمت راببرن بالا.. کدوم ادم عادی میتونه ماهی 5ملیون به بالاقسط تسهیلات بده؟؟؟ ای کاش بجای این وامهای پوچ چنددرصداقای احمدی نژادخانه میساختید. مسکن مهرواقعاگل کاشت تاابدکسی اینچنینی بفکرمردم نخواهدبود
  • محمدایوب IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    آخه آدم با وامی که میدید به توالت میشه خرید. مجتمع های تو راهی در دولت تدبیر امید دوبرابر شده اشتباه نمی کنی همه چیز دراین دولت ۱۰۰برابرشده جز خجالت که است دراین دولت جایی نداره
  • حسین عزیزی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    جالب ا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس