نمکی: تاکنون ردپایی از ویروس انگلیسی کرونا در کشور ندیده‌ایم

وزیر بهداشت گفت: مخالف بازگشایی مدارس هستیم؛ نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خرداد ماه بیفتیم.

به گزارش مشرق، دکتر سعید نمکی در جلسه شورای ناظرین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: روز دهم دی‌ ماه نامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که باید شرایط کنونی را مراقبت کنید در غیر این صورت شاهد خیز جدید بیماری با ارتفاع و شدت بیشتر در کشور خواهیم بود.

وی افزود: استراتژی وزارت بهداشت در شرایط کنونی، رهگیری خانه به خانه ویروس کرونا و شناسایی زودهنگام بیماران است تا آخرین موارد بیماری شناسایی شود. بعد از این مرحله به سراغ جمعیت عادی و بدون علائم بیماری خواهیم رفت اما در شرایط کنونی، اولویت ما، شناسایی بیماران با تست بیشتر و افراد در تماس نزدیک با آنها است. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید به شدت از همکاری بین بخشی شکل گرفته در بسیج ملی مبارزه با کرونا و طرح شهید سلیمانی، صیانت و حفاظت کنیم. عده‌ای در درون و بیرون از مرزهای کشور، از این همکاری‌ها خوشحال نیستند. در داخل کشور، افرادی جاهلانه یا عامدانه در زمین دشمن بازی می‌کنند چه بسا از تعداد انگشتان دو دست هم بیشتر هستند. در نامه 10 ماده‌ای به دانشگاه‌ها تاکید کردیم که بزرگترین خطای استراتژیک این است که پیوند ما و عزیزانی که به ما کمک می‌کنند، از هم جدا شود و این پیوند را باید محکم نگهداری کنیم.

بیشتر بخوانید:

افزایش نسبی آمار کرونا در تهران/منتظر ۴۸ ساعت آینده هستیم

نگران اوج گرفتن کرونا هستیم/ بیمارستان ها توان موج چهارم را ندارند

 نمکی گفت: در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند. 

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر نگران بازگشت خیز کرونا هستیم، چون موارد سرپایی در حال افزایش است و این می تواند یک هشدار برای خیز جدید بیماری در بهمن و اسفند باشد.

وی تاکید کرد: با لطف خدا در سایه همدلی و وفاقی که در کشور ایجاد شد و با دعای شبانه روزی خیرخواهان به ویژه مقام معظم رهبری توانستیم دستاوردهای بزرگ ملی را به دست بیاوریم و تاریخ قضاوت خواهد کرد که کشوری در اوج تحریم‌های ظالمانه، توانست به مرگ و میر دو رقمی برسد در حالیکه کشورهای برخوردار جهان، به چنان وضعیتی رسیدند. بارها گفته‌ایم که به بیماری و مرگ هیچ شهروندی در هیچ کجای دنیا حتی آنها که مدیران و سیاستمدارانشان دارو را از بیماران پیر و جوان ما دریغ کردند، راضی نیستیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که هرگونه عادی پنداری و سهل انگاری به دلیل فروکش کردن بیماری در استانها موجب بازگشت رفتارهای اجتماعی نادرست و شیوع مجدد بیماری خواهد شد بنابراین بیداری و وسواس مستمر در رعایت شیوه نامه‌ها توسط مردم و مسئولین، ضروری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 1
    يعني چي كه مخالف باز گشايي مدارس هستيد!؟؟ مگه در ستاد كرونا همه با هم تصميم نميگيريد؟؟؟ دولت هماهنگ و يك دل
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 2
    اگر ملت ماسک بزممد و از خانه بیرون نیایند و مدارس و کسب ها تعطیل شود و00000. پس شما چه کاره اید؟ چرا به 80 درصد مردم که بدون علامت کرونا می گیرند . هیچ توجهی ندارید. ایا جتما هر چه استکبار بگوید درست است؟ چرا اجازه نمی دهید ان 20 درصد را اموزش بدهیم تا التهاب مزمن خود را کاهش دهندو با کرونا درگیری خیلی بد نداشته باشند.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    8 0
    یکی پریز حاجیییییییییییییییییییییییی رو بکشه که خیلی حاضر در صحنه هست و اوامر حضور کرونا و ما و ما و کرونا و کودکان و ...میده!
  • رشید IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    10 1
    با سلام بازگشایی مدارس بدون شک باعث افزایش مرگ ومیر وافزایش ابتلا ومشکلات جدی برای خانواده ها ومردم می شود خواهشنا کرونا شوخی ندارد
  • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 1
    تصميم دولت برخلاف نظر وزارت بهداشت و كارشناسان مايه تاسفه! بچه ها به طور قطع ناقلين وبدون علامت ويروس خواهند بود و خانواده ها را درگير مي كنند يه بچه هفت ساله چطور بايد پروتكل را رعايت كند با جان مردن بازي نكنيد و در قبال سلامتي و جان مردم مسوليت پذير باشيد
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    ریس جمهور نگران تحصیل بچه ها نیست ..باعث تمام این مرگ ومیرها جناب روحانی ست به محض این که آمار فوتی ها کم میشه دستور باز گشایی مدارس وجاهای دیگه را صادر می کنند!چه هدفی را دنبال میکنند،خدا میدونه!؟.برای چی وزیرمحترم بهداشت شفاف وباقاطعیت دستور نمیدن بچه های ما خسته شدن از کشیک وشب بیداری دوسال فرزندم پزشک توغریت ندیدمش؟!این چه وضعی تواین مملکت هیچی سرجاش نیست!؟
  • بنده خدا IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    خسته نباشید وزیر عزیز، تلاش‌های شما، ما رو بیاد دوران طلایی دفاع مقدس میندازه. خدا توفیق تون بده. همین که مسئولانه در برابر هر فعلی واکنش مناسب نشون میدین، یعنی دلسوزی و مرد میدان
  • سبزعلی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    مدارس باز نشوند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    آقای دکتر نمکی میگن با بازشدن مدارس مخالف هستند که منطقی هم هست ، پس این وزیر آموزش و پرورش 2030 چی میگه ؟؟؟؟ میخواد بچه ها کرونا انگلیسی رو به خانواده ها منتقل کنند.!!!
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    تو رو خدا مدارس را باز نکنید تو رو قران خدا مدارس رو باز نکنید مگر ما چه گناهی کردیم پرستارها بیچاره شدیم از بس خسته شدیم چند ماه بچه هامو ندیدم خدا رو خوش میاد دوباره مدارس باز بشه کرونا اوج بگیره همش تقصیر وزیر اموزش و پرورشه
  • چطور دشتیان IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    من پسرمو نمی گذارم بیاید مدرسه وحتی وضیعت سیا ه باشه الکی خوتونه خسته نکنید هیچ دانش آنوزی نمیرود مدرسه شاید ۱۰ درصد از دانش آموزان به مدرسه بروند
  • اولیا IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    بچه های دبستانی رادرنظربگیرید که ماسکشان به زمین بیفتدودوباره استفاده کنندویا ماسکشان رابه یکدیگربدهندویاباماسکشان بازی وآلوده کنند!آیا اینهاسزاواررفتن به مدرسه اند؟
  • بدون نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    آقا وزیر خسته نباشید خواهش میکنم دست از سر بچه هامون بردارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس