شهرداری نیویورک تمامی قراردادها با سازمان ترامپ را فسخ کرد - کراپ‌شده

شهردار نیویورک اعلام کرد چهار قرارداد بزرگ با سازمان ترامپ با درآمد سالانه ۱۷ میلیون دلار را فسخ می‌کند.

به گزارش مشرق، «بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک روز چهارشنبه اعلام کرد، تمامی قراردادهای این نهاد با سازمان ترامپ فسخ می‌شوند.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، بلاسیو گفت، به‌خاطر «اقدامات مجرمانه» که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مرتکب شده است، قرارداد مربوط به یک زمین بازی گلف، دو پیست اسکی روی یخ و چرخ و فلک سنترال پارک را فسخ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ترامپ از این چهار قرارداد، سالانه چیزی حدود ۱۷ میلیون دلار کسب درآمد می‌کرد گفت فسخ آن‌ها «احتمالاً چالش برانگیز باشد اما از زمینه حقوقی محکمی برخوردار است».

روز شنبه، بلاسیو و قانون‌گذاران شهر نیویورک در نشستی خبری، برکناری ترامپ از ریاست جمهوری را خواستار شده بودند.

علاوه بر شهرداری نیویورک، «دویچه بانک» نیز اعلام کرده است که در آینده هیچ گونه تعاملی با ترامپ یا شرکت‌هایش انجام نخواهد داد.

دویچه بانک یکی از مهمترین بانک‌های وام دهنده به سازمان ترامپ با ۳۴۰ میلیون وام است. در حال حاضر مجموعه شرکت‌های ترامپ تحت نظارت دو فرزندش اداره می‌شوند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به سرعت پیش‌نویس بندی از طرح استیضاح را آماده کرده‌اند که ترامپ را به تحریک به شورش متهم می‌کند زیرا با اظهارات تحریک‌آمیز درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه)، هزاران تن از هواداران خود را ترغیب به برگزاری تظاهرات خشونت‌بار کرده که در نتیجه به فاجعه خشونت‌بار هفته گذشته در کنگره آمریکا منجر شد که در پی آن دست‌کم پنج نفر کشته شدند.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

در صورتیکه طرح استیضاح ترامپ پیش برود، این دومین استیضاح یک رئیس‌جمهور آمریکا در دوره چهارساله ریاست‌جمهوری اش محسوب می‌شود که پیش از این در ایالات متحده بی‌سابقه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس