محسن آرمین

محسن آرمین و دوستان او سال‌هاست این حقیقت را به مردم نمی‌گویند که منظور آنها از حضور در فرایندهای جهانی صرفاً کرنش در برابر هژمونی آمریکا است نه آنچه جریان انقلابی به آن معتقد است.

سرویس سیاست مشرق _ محسن آرمین، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی صحبت‌هایی را پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کرده است که به نظر می‌رسد بخشی از مانیفست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای سال آینده در آنها نهفته است.

او در مصاحبه خود با اعتمادآنلاین درباره چیزی که خودش آنرا "مهم‌ترین مشکل فعلی در کشور و تهدیدها و فرصت‌های نظام جمهوری اسلامی در یک دهه پیش رو"! می‌نامد، گفته است: بزرگ‌ترین مشکل کشور در شرایط فعلی که البته تهدید مهمی نیز تلقی می‌شود تداوم رویکرد ضد توسعه‌گرای کنونی در اداره کشور است!

آرمین که گزارش‌هایی درباره بازجویی‌های خشن او در دهه ۶۰ نیز وجود دارد [۱] تأکید می‌کند: من تهدید بزرگ فعلی برای یک دهه آینده را رفتار مبتنی بر تئوری توطئه و ستیزه‌جویانه با جهان می‌دانم.

او می‌افزاید: ایران طی چهار دهه اخیر به استثنای دوره ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی و به ویژه دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی از قافله پیشرفت باز مانده و همسایه‌های ایران به غیر از عراق و افغانستان گام‌های بلندی در مسیر توسعه برداشته‌اند!

آرمین تصریح می‌کند: ایران در حال از دست دادن آخرین فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای باقی ماندن در مسابقه توسعه در سطح دنیا و همین‌طور پیوند زدن امنیت خود به امنیت جهانی است که به واقع این مساله بزرگ‌ترین تهدید در دهه آینده است و توأمان تصور می‌کنم آخرین فرصت‌ها در این زمینه در حال از دست رفتن است. [۲]

*این اظهارات آرمین که به شدت با مبنای امیدواری به "فراموشی حافظه عمومی" ایراد شده‌اند در حالی است که طی ۳۰ سال گذشته فقط طیف مدعی توسعه‌گرایی و هواداران مذاکره یا همان دوستان آقای آرمین در ایران دولت‌داری کرده‌اند.

جالب است که حتی احمدی‌نژادی که خود را اصولگرا نمی‌دانست و اصلاح‌طلبان نیز استفاده‌های زیادی از او بردند هم کسی بود که دائما گِرای مذاکره با آمریکا را ارسال می‌کرد و تقلای زیادی در این زمینه داشت.

به دیگر سخن اینکه آرمین در حدی از امیدواری برای فراموشکار بودن مردم قرار دارد که فکر می‌کند، می‌تواند این تصور را در ذهن افکار عمومی شکل دهد که طی سال‌های رفته تاکنون عملا هیچ تقلایی برای مذاکره یا همان نمایش توسعه‌طلبی در ایران نشده و تمام رئیس‌جمهورهای گذشته نیز اصولگرا بوده‌اند!

*ایران به اندازه همسایگانش پیشرفت نکرده است! / نظر جریان انقلابی درباره تعامل با جهان چیست؟

مسئله اصلی‌تر اما زمینه‌چینی او برای شکست اصولگرایان و مدیریت جهادی در انتخابات ۱۴۰۰ با "ضد پیشرفت جلوه دادن اصولگرایان" است. نگاهی که قصد دارد به مردم بگوید اصولگرایان با جهان سر ستیز دارند، زبان بین‌المللی را بلد نیستند و با تأکید بر خودکفایی و اقتصاد مقاومتی؛ قصد حضور در فرایندهای جهانی را ندارند.

انگاره‌ای که پیش از این در یادداشت رفیق گرمابه و گلستان آرمین یعنی "سعید حجاریان" نیز متجلی شده و او گفته بود:‌ باید هشدار داد، مسیری که مجلس انقلابی (بخوانید اصولگرایان!) و همچنین دیپلماسی انقلابی در پیش گرفته است، ایران را بعد از خروج از سازمان ملل به «ریز کشور» (Micronation) یا نهایتاً کشوری تبدیل خواهد کرد که صرفاً از سوی چند دولت خاص به رسمیت شناخته می‌شود. این کشورها موسوم به «نیمه رسمیت‌یافته» هستند و آبخازیا، اوستیای جنوبی، قبرس شمالی، صحرای غربی و ترانس‌نیستریا مشهورترین آن‌ها هستند! +

این اظهارات اما در وهله اول با افتضاحی مواجه است که اصلاح‌طلبان در جریان مذاکره‌خواهی خود و تعارفش به دیگران طی ۳۰ سال گذشته به بار آورده‌اند. افتضاحی که در ماحصل خود چیزی جز گرانی، جز تحریم بیشتر و جز ذلیل شدن‌هایی مثل "تضمین دانستن امضای کری" و تحریم در صبح فردای امضای برجام؛ چیزی در دامن همین آقایان نگذاشته است.

در گام بعدی آنها با معجزات و دستاوردهای "مدیریت جهادی" و "اقتصاد مقاومتی" مواجه‌اند.

دستاوردهایی مثل خودکفا ساختن ایران در تولید سوخت که اجازه تحریم ددمنشانه دشمن را نداد، تولید واکسن کرونا، پیشرفته‌سازی پایتخت ایران در دوران قالیباف، کمک به دولت در اجرای پروژه‌های مختلف، کم‌اثرسازی اثر تحریم‌ها، مصوباتی مثل اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لزوم پرداخت یارانه به کم‌درآمدها و تأکید بر نظارت بر قیمت‌ها...

چپ‌های ستادی اما در مقابل آن افتضاح و این دستاوردها؛ به جای عذرخواهی، به جای مسئولیت‌پذیری و به جای "اشاره به مثبتات رقیب" که از اخلاقیات آشکار دموکراسی است؛ راه دیگری را برگزیده‌اند و آن تخریب رقیب است!

دقت شود که این تخریب سازمان یافته، می‌توانست توجیهی هرچند غیر عقلانی داشته باشد اگر اصلاح‌طلبان هرگز در قدرت نبودند و گفتمان مذاکره‌خواه و سازشکار آنها امتحان نشده بود! اما اکنون که افتضاح اشاره شده به آن الصاق است؛ نمی‌توان هیچ دلیل اخلاقی و عقلانی برای تخریب اصولگرایان و مدیران جهادی صاحب کارنامه آنها از سوی هسته سخت اصلاحات پیدا کرد.

آرمین در صحبت‌های خود می‌گوید: "ایران در حال از دست دادن آخرین فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای باقی ماندن در مسابقه توسعه در سطح دنیا و همین‌طور پیوند زدن امنیت خود به امنیت جهانی است که به واقع این مساله بزرگ‌ترین تهدید در دهه آینده است"!

هدف دقیق این صحبت‌ها همانطور که اشاره شد آن است که مردم نباید در انتخابات سال آینده به نامزدی با همت جهادی رأی بدهند...

بدیهیست که عمل مردم به این توصیه به معنی "ادامه وضع موجود" و سرعت نیافتن روند پیشرفت کشور است.

این در حالی است که انرژی متراکم اقتصاد مقاومتی و مدیران جهادی و کارنامه خوب این تفکرات برای ایران که در خطوط قبلی به آن اشاره کردیم؛ مثل حجم عظیم ایستاده در پشت یک سد؛ منتظر "رأی خوب" مردم است تا در شریان‌های ایران جاری شود.

مسئله امنیت نداشتن و عقب افتادن ایران از توسعه جهانی نیز اظهاراتی است که یک نگاه ساده به ایفای نقش جهانی ایران در ابعاد امنیتی و توسعه نفوذ هژمونیک ایران که صرفا با بازوان پر توان علمی و اقتصادی ممکن بوده است؛ دروغ و راست آنها را به مردم و هر جوینده حقیقتی اثبات می‌کند.

چه اینکه یک نگاه ساده به پناه آوردن قطر به ایران پس از تحریم‌های عربستان و یا حمایت اقتصادی و نظامی ایران از متحدانی مثل لبنان، ‌ ونزوئلا، بوسنی، عراق، سوریه و... اثبات می‌کند که سطح پیشرفت چشمگیر ایران تا کجا بوده است؟

آرمین و دوستان او سال‌هاست این حقیقت را به مردم نمی‌گویند که منظور آنها از حضور در فرایندهای جهانی صرفاً کرنش در برابر هژمونی آمریکا است نه آنچه جریان انقلابی به آن معتقد است.

بلکه جریان انقلابی می‌گوید حضور در فرایندهای جهانی ضرورتی است که بایستی زمینه آنرا با یک اقتصاد قوی و درونزا، با مدیریت جهادی و با حفاظت از مردم ایران در برابر تمام تنش‌های اقتصادی و امنیتی تقویت کرد.

این نگاه و این اعتقاد البته مورد دشمنی اصلاح‌طلبان قرار دارد...

***

1_mshrgh.ir/771387

2_https://etemadonline.com/content/458332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 138
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 61
  • Mjp IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    26 5
    هرچی ادم بی هویت یابی دین واشتیاق به مزدوری دارند واهل رانت وفساده جمع شدن جایی ونام اصلاح طلبان براش انتخاب کردن. حقیقت همینه.. اصلاحات اخرونهایت هدفش اینه ک دین زدایی کنه واصلااسمی ازدین نباشه وبااسراییل وامریکامصالحه کنن وفکرمیکننداونوقت قدرت ایران رابرسمیت میشناسن ک هر کاری دلشون خاست بکنند.. کورخواندن ایران راتجزیه میکنن اگه فکراصلاحات عملی بشه وقدرت راکامل بدست بگیرن.. چیزی ک سران فتنه خیلی باعجله روکردن چه افکاری دارن. یلحظه هم صبرنکردن به خیال خامشون امریکاپشتیبانیشون میکردکه نکرد اوناحتی به حمله امریکاهم راضی بودن ازقدرت انقلاب خبر نداشتندیوقتی خبردارشدن ک دیدن به فنارفتن وتوحصرقرار گرفتن
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      20 1
      حیف اسم آدم رو اینا گذاشتین دوست عزیز!!!
  • عبا دالله IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    8 4
    {باز جوی خشن } این نظام همیشه با مهربانی با باز داشت شدگانش رفتار کرد مرگ بر امریکا اصلاج امور واجب
    • ایران بزرگ IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      4 2
      عجب...
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    48 44
    علت پیشرفت نکردن ایران این اصلاح طلبان هستند
    • --- IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      15 2
      علت پیشرفت نکردن ایران اینه که یه عده افساد طلب که ازلحاظ توسعه فکری معلول هستن دراریکه قدرت پافشارانه تا دم مرگ تقلا برمنطق بی فکری خودشون دارن می کوبن ...این جماعت نه غم خوار مردم ایران ونه غم خوار خود ایرانند... ولی بینی وبین الله نگران حساب بانکی املاک مستغلات و... هستن ..به امید حضرت حق به زودی زودی ریشه شون خشک بشه برن به دیار عدن تا شاید باری تعالی اینان را رهنمود شود .وسلام
    • CO ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      5 12
      اصلاح طلبی راستین از لیبرال آمریکا پرست جداست
    • علی SG ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      5 1
      افرین مرحبا
    • مهدی SG ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 2
      باشه. بهش می گم!!!!
    • ناشناس IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      6 5
      فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا باقی نمانده دوست عزیز
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    39 33
    جوابتان را در انتخابات ریاست جمهوری به شیوه مکتب سلیمانی خواهیم داد .
    • ساسان IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      3 0
      اجرائی هرکی بوده فقط کارشکنی وتعصبهای بی جا بوده نه برنامه ریزی وصلاح مردم وکشور
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      2 0
      ان شاالله با بصیرت بالا
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      4 2
      تا 1400 باید صبر کرد. بعد دولت جوان انقلابی و جهادی
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    35 26
    فقط دیگر به درد سمساری می خورند.اگر سمساری پیدا شود بابتشان پول بدهد
  • سید IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    16 22
    کاش اصلاح طلبان اینقدر در لفافه صحبت نمیکردندکاش اصولگرایا ن اهدافشان را با برنامه منطقی برای مردم توضیح میدادند
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    30 27
    تو رو خدا از فسیل های بو گندوی اول انقلاب مطلب نزارید حال آدم رو بهم می زنند هر جنایتی خواستند کردند هر دزدی خواستند کردند به جای اینکه جوابگو باشند تازه زر زر هم می کنند
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      7 2
      احسنت
  • DE ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    6 2
    اینها که خودشون قبل شما ضد آمریکایی بودند خیلی شدیدتر از شما ضد آمریکایی بود ند مگه اینها همون خط امامی ها نیستند.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    19 27
    درود بر انقلابیون
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    8 0
    اینطور صحبتها پخش نمیشد چرا الان شروع به پخش شده گور اصلاح طلب که مردم رو گول زدن همشون یکی هستن.به داد اقتصاد مردم برسید که در این روزگار چنین اقتصادی از کشوری مثل ایران نوبره واقعا کشور رو به کجا میبرید
  • ایرانی GB ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    15 0
    اینهابازجوهاوعقده گشاهای جنگ ندیده تهران نشین دهه شصت هستنددرقالب اصلاح طلب
  • امیر IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 11
    عمرمون که با این چرندیات به فنا دادید مطمئن باشید کسایی که بر عدم مذاکره پافشاری میکنن تاجر تحریم هستن و از تحریم ها سود کلانی میبرن وگرنه چه دلیلی داره فلاکت هم نوع خودتو ببینی و باز بر عدم مذاکره پافشاری کنی.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      5 1
      تاجر تحریم اصلا اول تحریم رو معنا کن
  • رضا PL ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    11 1
    منافقین دو گروه بودند یک گروه به رهبری رجوی که احمق بودند قیام مسلحانه کردند جاسوس شدند واکنون اوره ودر زندان البانی هستند گروه دوم از منافقان از انها باهوش تر بودند در بدنه مدیریتی نظام وارد شدند کادر سازی کردن وشروع به تعلیم واموزش بصورت کاملا منافقانه نموده بطوریکه کسی فکر نمیکرد انها هدفی جز نظام دارند لیکن انها همان مشی منافقین گروه اول یعنی براندازی ولی بصورت نرم را انجام دادند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 7
    عجب حالا ایشون شد بازجوی خشن؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    16 12
    لاشخورها دور هم جمعند .
  • سید حسین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    11 1
    خفه شو مردک اصلاح طلب کلا اصلاح طلبان خفه شن این چند ساله مردم به جشم دیدن که اصلاح طلبان هیچ غلطی به جز پاچه خواری آمریکا نکردن فقط میخان مردم را ناراضی کنند و براندازی نظام را کلید بزنند علی لعنت الله
    • دهود IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      3 10
      تو چقدر احمقی ، تو باید خفه بشی که حاضرنیستی یه ذره عقل نداشته ات را بکار بگیری ، جریان اصلاحات مربوط به یک شخص نیست و هر مملکتی اگر بخواهد توسعه پیدا کند دائم باید برنامه ها و گفتمان های غلت را کنار بگذار و اصلاح کند ، سئوال چرا از کل دنیا ح عقب موندیم ، ؟بخاطر افکار متحرانه؟
    • هموطن IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      5 0
      احسنت...جانم فدای رهبر...جانم فدای رهبر ... مرگ بر ضدولایت فقیه..مرگ بر آمریکامرگ بر انگلیس مرگ براسراییل مرگ بر منافق.مرگ بر رانت خوار.مرگ برآل سعودوکفار مرگ بر چپاولگر و احتکارگر.مرگ بر رشوه گیره حرام خور
    • خان DE ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 1
      متاسفم برای شما . انشاالله تو انتخابات جواب این یاغی گری و اهانت به اصلاح طلبان رو خواهید گرفت .منکه نمی خواستم به کسی رای بدم ولی مجبوریم جلوی تندروها را با شرکت در انتخابات داد هرچند اصلاح طلبان هم چندان مورد اعتماد نیستند.
  • ho3ein021 IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 1
    چه راست گفتند، آدم دروغگو فراموش کار میشود..!
  • JP ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 23
    چراباید یک طیف از مسعولان جلوگیری کنند ازپیشرفت کشور. ایادلیل قانع کننده ای دارند
  • سوت IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 1
    بابا آرمین راست میگه غرب ازچین بهتر پول ودریا وکویرایران وچپاول کرده بعدازدروغ به امریکا میگیدچپاولگر
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      به اشتباه دستم رفت رومثبت بهرحال اگه ازاصلاحات وطن فروشی حرومت باشه مثبتم
  • علیرضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 6
    کشورهای همسایه ترکیه بدون داشتن و بهره بردن از منابع انرژی که قبل از سه دهه اخیر دویست سال از ایران عقب بود حال پانصد سال در همه زمینه ها از ایران پیش افتاده و این مورد اساسی باعث از دست رفتن هزاران فرصت شغلی در بعد اقتصادی و اجتماعی و تاثیرات منفی هزاران درصدی در بعد دیپلماتیک و حتی نظامی شده لذا همین ترکیه در همه موارد باهم بکلی پیشرفت داشته
    • پرهام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      4 0
      از طریق باد معده این امار وعددهارو میگی؟ ۵۰۰ هزار برابر ؟؟؟؟!! همچین چیزایی فکرکنم ترکیه نرفتی تابحال
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      3 0
      ترکیه دویست سال از ایران عقب بود؟؟؟!!!!توهمات پهلوی پرست ها
  • US ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 1
    بازجوهای دهه ۸۰ و ۹۰ هم چند سال دیگه مشخص میشه !
  • خسرو IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 2
    یعنی می فرمایید شکنجه وجود داشت؟
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 4
    اینها و بازجویی های اینها بوده که مملکت را امن کرد و حالا شماها دارید بهره اش را می برید و کسی شما را نمی تواند نقد کند. آیا اشتباه نوشتم به وجدانتان اگر باشد رجوع کنید و ببینید با خودهامون چه کردیم. حلقه دوستان را تنگ تنگ کردیم.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 9
    مشرق یا ولیعهد کیهان روزی خواهد شد که مثل کیهان فقط دستگاههای حاکمیتی تو را به زور مطالعه کنند.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    6 0
    این خبیث ها فقط قدرت می خواهند نه مردم برای آن ها اهمیت دارد نه کشور و نه توسعه وجود خود را در نواکری با امریکا و جیره خواری می بینند و از اینکه دولتی مستقل و ضد استعمار روی کار باشد و جهادی کارکند و نشان دهد که رونق اقتصادی با تکیه بر داخل ممکن است به شدت هراسان هستند
  • محمد از مشهد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    8 0
    باید چشم و گوش مان باز باشد که گول نخوریم و از تجربیات گذشته عبرت گرفته نگذاریم آن بلایی را که دوستان نفوذی آمریکا در سالهای گذشته به سر ما آوردند دوباره ادامه یابد با نگاهی به گذشته می بینیم که هر زمان که به خدا نزدیکتر بودیم پیشرفت کردیم اصلاح‌طلبان و... این دولت تمام فعالیتهای علمی از هسته ای،نانو،سلولهلی بنیادی و پیشرفت های اقتصادی را تعطیل کردند اگر گروههای جهادی بسیجی به میدان نمی آمدند که انقلاب از دست می‌رفت و می شدیم یکی مثل افغانستان و عراق
    • خان DE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 2
      مگه دولت اختیار داره تعطیل کنه یا نکنه .چرا
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    18 28
    بزرگترین مشکل اصلاح طلبان این است که فرصت را از تهدید تشخیص نمی دهند و درک درستی از روابط بین الملل ندارند.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    11 8
    خدا لعنت کنه اصلاح طلبها را جانم فدای رهبر
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    14 5
    با مدیریت اصلاح طلبان و کارگزاران در 8 سال گذشته مملکت به سمت فقر رفت و سفره های مردم کوچک شد این جماعت باید از سیاست کناره گیری کنند.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    14 3
    دار و دسته اصلاحات اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند دست بردار هم نیستن !
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    16 1
    مرگ بر فتنگران داخلی
  • سعید IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    9 1
    تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    14 0
    سیاست های غلط اصلاحات و کارگزاران در 40 سال گذشته مانع توسعه و پیشرفت کشور شد.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 5
      توبخواب لحاف سرد شد!!!!
  • داود IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    12 0
    تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افساد طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور و جایگزین کردن مدیران جهادی است.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    12 0
    تا حالا اصلاحاتیا هر چی چرنده گفتن و هر بلایی بود سر وطن و مردم آوردن ولی از این به بعد ما احتیاج به یه ریس جمهور انقلابی و جهادی داریم که در کنار مجلس انقلابی روز به روز در پیشرفت کشور به سمت موفقیت تلاش کنن .
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    14 0
    از نظر این جماعت نوسعه یعنی نوکری
  • میثم IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    7 1
    همین میزان از پیشرفت و توسعه هم که ایران داره مرهون تلاش نیروهای انقلابی و با سواد همچون دانشمندان شهید هسته ای و پیروان ولی فقیه عالم است نه جریان خائن واداده لیبرال. جوری حرف میزنه مردک انگار قراره غربیها پیشرفت کشور رو تو بسته بندی شیک تحویلمون بدن. نه برادر! واسه پیشرفت باید پاشنه کفش رو ور کشی و اونقدر تلاش کنی که از خستگی یه گوشه ای بیهوش بشی و مدت کوتاهی استراحت کنی. نه مثل این لیبرالها که استخر و سونا تو دفتر کار رو حق مسلم خودشون میدونن.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 4
    هم اصول گراوهم اصلاح طلب فکرحزب وگروه خودشان هستندوتازمانیکه مردم دراولویت نباشندوکشورمابادنیاروابط حسنه نداشته باش دوضع بدترهم خواهدشد.
    • جوان پیرو IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      دقیقا دولت جوان انقلابی متعهد پیرو ولایت مشکلات موجود را حل خواهد کرد بهتون قول میدهیم
  • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    6 0
    خاتمی با پا گذاشتن اصلاحات بر سر هاشمی رای آورد حالا چگونه اصلاحات طرفدار هاشمی بوده و به مملکت گند زدند با این تعاملشان با دنیا.
  • مسعود IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 4
    تاجهایی که اصولگرایان بر سر مردم گذاشتند رو جمع کنید باهاش برای ملت نان و خانه و کار دستو پا کنید.. آنچنان سینه کوب اصولگرایان هستید انگار که از یک سیاره ی دیگری آمدند و قرار است معجزه کنند.! باید کنار بروند تا یک حزب مستقل به نوکری ملت نائل شود.. شما هم به سود مردم قلم بزن
    • حزب فقط حزب الله IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      همه باید با خدا باشند و کار کنند تا کشور آباد شود.
  • سعید IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 4
    دقت کردید میزان خشونت و نفرت پراکنی در کامنتها رو خدا بدادمون برسه این تذهبون6
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    8 0
    آقای آرمین ! بهمراه دیگر دوستانتان مثل آقایان بهزاد نبوی و عرب سرخی و نیکدل و ... هنوز اعتقادات سازمان مجاهدیت خلق را در سر دارید ! خجالت بکشید
  • شاهمراد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    معمولا افرادی با روحیه آرمین هذیان مگویند۹
  • محمد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 2
    ما که ازدست اینها اسیر شدیم چه اصولگرا باشه چه اصلاح طلب باشه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 2
    هر چه سرمان بیاد حقمان هست ...صداوسیمای بعضا ناکارآمد ...و آموزش و پرورش غیر ایدیولوژیک ..!! و ایضا آموزش عالی..!!
  • یک جانباز IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 2
    تا جایی که من دیده ام همسایه های ایران آرزو دارند ده درصد ایران پیشرفت داشته باشند و الان اگر ایران به آنها کمک و مایحتاج آنها را تامین نکند در مضیقه میمانند حتی از نظر امنیتی حال که سی سال است این طایفه 80 درصد اموال مردم را با رانت و دزدی به یغما برده اند تقصیر ملت چی میباشد
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 2
      کدومشون دقیقا لابد افغانستان
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      دوست عزیز شما واقعا فکر می کنید ایران از همسایگان خود پیشرفته تره من به چند کشور همسایه رفتم ترکیه بیش از ۳۰بار اذربایجان و امارات فک نمی کنم هیچ کدوم قابل مقایسه با ایران باشن من مطمعنم هر ایرانی که برای یکبار از ایران خارج بشه مطمعنا به چشم خود تفاوت رو رو خواهد دید درحالی که ایران همیشه از انها جلوتر بوده و ولی امروز ما از خیلی جهات عقب موندیم
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    6 0
    دستگاه های نظارتی خصوصا اطلاعات سپاه بایستی روی اینطور افراد بیشتر کار کنند.تا ریشه کثیف این کثافتها کنده شود.
  • حیدر IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 1
    تو این مملکت هرکس به فکر توسعه زندگی شخصی خودشه . هر سال که میگذرد میگوییم دریغ از سال گذشته . دولت هم که برای ازبین بردن تمام ارمانهای از هیچ تلاشی دریغ نکردند. کجایند مردان لی ادعا ؟؟
  • ماهان IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    باید به جماعت اصلاح طلب یه خفه شو حواله کرد و والسلام. تنها در زمان دکتر احمدی نژاد عزیز کشور توسعه و پیشرفت چشمگیر داشت. این جماعت اصلاح طلب، آلزایمر دارن. فکر می کنن مردم هم مثل خودشونن.
  • مرصاد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    7 0
    دیدین به کچل میگن زلفلی ؟ یا مدارس غیر انتفاعی ، کاملا انتفاعی هستن ؟ خب اصلاح هم از نظر این طایفه ؛ یعنی تخریب !!
  • - حسن CA ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 0
    این بازجوها همانهایی نیستند که جوانان کشور را شکنجه واذیت میکردند خدا سر بچه هاشون میاره
  • Hamoon IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 2
    جمع کنید این بساط رو،زنده باد آزادی
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    پیشرفته سازی پایتخت؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    هدف انقلاب تاثیرگذاری بود . نه تاثیر برداری . دنیای سلطه با وحشت از این گزاره تمام سعی و تلاش خود حتی با عواملی از درون سعی در ایجاد انحراف و استحاله داشته . و دارد . چه برسد به اطراف که با توجه به حضور و توان همان ها با انواع و اقسام ترفندها و فشار بر ایران مبدع . با تحمیل گزینه فشار تحریم ها بعد از جنگ و مذاکره . آیا ما بیشتر متضرر شدیم . یا این گروه پرو پیمان دشمنان با هزینه سرسام آوری که امروز منتج به اتفاقات در آمریکاست و در آینده نزدیک سراغ کشورهای حامی نفت خیز خواهد رفت . و ایران انقلابی که طی چند سال گذشته علیرغم تحریم بی سابقه . شاهد دستاوردهای متعدد اقتصادی و نظامی که بکرات بنمایش در میآیند . و منطقه و محور مقاومت یکصدا علیه نظام سلطه و رفقای منطقه ای . ندای مقاومت و مقابله با حرکات دشمن واحد سر میدهند و عمل میکنند .. تجربه ای که حداقل بعد از جنگ دوم جهانی در دنیا سابقه نداشت . و تاثیرات مهم جهانی در پی داشته و خواهد داشت .. این قدرت باید برسمیت شناخته شود و مورد احترام واقع گردد . از این واقعه با این اهمیت نمیشود گذشت کرد و بخواهی برای آمال برخی از دست بدهی .
  • کاوس IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    احسنت بر مشرق با این روشنگری هایت
    • ساسان IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      2 0
      خداقوت به شما
  • محمد رضا IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    آیا اصول گرایان با جهان سر ستیز دارند یا با آمریکا ؟چقدر اصلاح‌طلب با مکرونی که به جای فردش می ماند التماس کرد ولی او همیشه فرار کرد .جهان فقط آمریکا و اروپا نیست آنها با اسلام واقعی مخالفند نه با اسلام سعودی
  • فریدون IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 4
    قدرت اصلی در دست اصلاح طلبان نبوده وبیشتر جنبه فرمایشی وتدارکاتچی داشتند ودر مواردی هم هم فکر با اصولگرایان بودن.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      2 2
      ببند دهن گشادتو نکبت
    • بابک IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      3 4
      حرفهای خاتمی رو تکرار می کنی نادان
    • پرهام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      4 1
      اگ قدرت اصلی دست افساد طلبا نبود که این ۸ سال برجامی چطور رفتن مذاکره کردند؟درحالی که رهبری بارها گفتند مذاکره ضرر محضه !اگه قدرت دستشون نبود باید به توصیه رهبری گوش میکردند ومذاکره نمیکردند نه اینه اصلا حرف رهبری رو حساب نکنند وحتی تمام تعداتشون رو جلو جلو انجام بدند ودستشون خالی شه وبازهم امریکا بزن زیر میز وتحریم
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 3
    تا از ایران کامبوج وکره شمالی نسازید خیالتون راحت نمیشه
  • ساسان IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 4
    نویسنده محترم خودت میدونی نود درصد به بالا از مردم خواهان پیشرفت واصلاحات هستند برای ما جریانهامهم نیستند مگر نمی بینی یه زمانی همین عراق وافغانستان هزاری امام را بوسهمیزدندولیامروز حتی اگر نری صرافی پول انها رانگیری باید برگردی یکم تعصب را کنار بگزارید مگر امریکا قیم ماست که سواری بگیرد ما بعضیوقتها باجامعه بین المللیهماهنگ نیستیم خودمان را طرد کردیم والا همه کشور ها دارند هم صنعتی میشوند
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 1
    در گام دوم انقلاب، جریان لیبرال رو به افول و لب گودال است و این واضح است
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 2
    ما فقط یه ایران قوی میخاهیم...برچسب اصلاح طلبی و اصولگرایی پیشکش احزاب خودشون ارز رو تک نرخی کنید...وابستگی به نفت رو به حداقل برسونید...مالیات از پردرامدها و کالاهای لوکس بگیرین..مصرف انرژی رو مدیریت کنید...به جای واردات غیرضرور به کالاهای داخل توجه بشه...و خیلی کارها که دست خودمونه گور پدر ترامپ و بایدن
  • ح IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 1
    اقای ارمین مثل اینکه مثل اصحاب کهف درخواب چندین دهه ای فرو رفته یا خودشو به خواب زده..اولا که مردم دیگه به اظهرنظرهای احمقانه شما وهمپالگیاتون تره هم خورد نمیکنن،ثانیا درکدوم زمینه علمی وکدوم همسایه ما وحتی همسایه های همسایه های مااز ایران پیشرفته تره؟؟مبنای این قیاستون اگه کارهای اعراب حاشیه خلیج تا ابد فارسه ک خودشماهم ک خودتون رو به خواب زدین میدونین اگه دوروز اربابهاشون ولشون کنن حتی کارخونه های اب شیرین کنشون اب خوردن هم نمیتونن تولید کنن،چه برسه به موارد مهم دیگه...راست گفتن که،به کسی ک پول میگیره ک احمق باشه نمیشه چیزی رو فهموند و کسی رو که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد..
  • اسماعیل IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    خداازاین اصلاح طلب ها نگذردباافکارغربیشان مملکت رابه خاک سیاه نشانده اند درحقیقت این ها به اصل انقلاب اعتقادی ندارند.
  • علیرضا IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 1
    باسلام؛میدانیدفرق نوع تفکربین اصلاح طلبانطلبان با حزب الله(نه اصولگرا) درچیست؟کاملاًروشن است،حزب الله میگویدهرچه خواست خداست همان بایدبشودامّااصلاح طلبان میگویندهرچه هوای نفس میگوید!ودلایل متعددی براین تفاوت رفتاری ،مستدل است؛گواه:خداوندمیفرمایدبامشرکین وکافران درعین صبور،مؤدب،باحیا،دوراندیش،منعطف برپایه تقواوآینده نگربودن،امّاسرسخت وکوبنده وخشن باشید،برخداتوکل کنید،به خدااعتمادکنید،رزقتان راازخدابخواهید،کوشاباشید،فقط ازخدابترسیدو...ودرکارهابه خداتکیه نماییدوبدانیدآغازوسرانجام کارهاباخداست ودرمقابل کفروستم وظلم تسلیم نشودوتسلیم خدابودن چاره هرکاریست که این خلوص ایمان به خداوندسبحان وتقوارامیخواهد،اماصلاح طلبان چگونه اندوچه میگویندتسلیم کفروشرک(امریکاواذنابش)شویم !ازامریکابترسیم!باآنهامذاکره کنیم!ازآنهاروزی،یاری وکمک(علم،تجهیزات و..)بخواهیم،برامریکاواروپاو...توکل وتکیه کنیم!ماتوانایی نداریم!مابه خدااعتمادنداریم!و...آیااینحقیرهم دروغ گفتم ای حامیان اصلاح طلبان؟!؟کافیست توبه نماییم ومطیع فرمان خداباشیم که خداوندباصابران است،بعدباهمت واقدامی شیعه واربرمشکلات فائق آئیم ،انشاءالله،باتشکر
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    هرکی هر طور دلش می خواد توجیح می کنه واقعیت اینه که فقر اقتصادی درصد دخترو پسر مجرد مارا به اوج امار رسونده...
  • Dariush DE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 2
    مشکل ما این است که هر چه اصلاح طلبان با غرب توافق کردند اصولگرایان آن را بهم زدند ،،برجام را چه کسانی بهم زدند ؟ اصولگرایان تند رو بهم زدند ..بدون تعامل با جهان ما هیچیم،،همین الان هم هیچ هستیم ،در هیچ کنفرانس مهم بیم المللی ما را راه نمی دهند ،حتا توانایی برگزاری یک دوره مسابقات آسیایی را هم نداریم
  • ناشناس IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    .حق.بر.باطل.پیروز.است.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    دست نااهلان برمنابع ایران جان ملت واقتصادایران کوتاه نمیشودجزبااگاهی وداریت خودمردم.
  • حسین IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    مردم رو بازیچه کردین این مطالبم برای تشویق ملت به حضور در انتخاب هستند و مصرف دیگری ندارد#هوشیار باشیم
    • آراد IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 0
      با نظرت موافقم،ولی هوشیاری ،یا توهم هوشیاری؟ هوشیاری که توی چند روز اونم تحت تاثیر تبلیغات کسانی که میخوان رای بیارن هوشیاریه یا جو زدگی؟ بیشتر هوشیار باشیم#
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    ببن بی شرف
  • ایستاده در غبار IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    امثال آرمین هیچ در و مشکلی ندارند و از سر شکم سیری حرفهای مفتی که به مذاق اربابانش خوش بیاد میزنن و اینها رو نباید بحساب آورد ، لعنت بر خائنین و بر کسانی که درد عموم مردم که همانا اشتغال و معیشت و گرانی و...است و بویژه مردم محروم رو درک نکرده و یا نمیخواهند درک کنند
  • فریب خورده غرب وحشی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    سلام دبگه اکثرا درک کردند که وقتی پیش یک ابرقدرت سرفرود بیاری بازم اون پس گردنیش رو میزنه ،فقط با تولید علم نظامی وغیر نظامی میشه جلوی دشمنان داخلی (اصلاح طلبان)ودشمنان خارجی ایستاد وتواین کار باید کسانیکه جلوی پیشرفت ایران رو میگیرند برخورد جدی بشه
  • علی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    وجدان هم خوبه بخدا که اینا ندارن
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    می خواهید مردم هیجانی و نااگاهانه تصمیم نگیرند!؟ پروسه انتخابات را همین الان با مناظرات و نظرسنجی کلید بزنید...تا نهایتا دو نفر بیایند بالا ...!! و مردم انتخاب کنند ...!! و الا تکرار اشتباه امکانش زیاده ...!!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    تعامل با جهان یعنی چی؟ تعامل با چندتا کشور قلدر که دارای حق وتو هستن یعنی هرچی اونا بگن باید بشه یعنی بقیه کشورها برگ چغندرند یعنی نهایت زور گویی و تسلیم شدن هرکه تسلیم اونا شد کارش درسته...هر که رو پا خودش ایستاد بر زمین می نشونن حق تاتی تاتی کردنم نداره....بسه تو رو بخدا اینهمه تعامل کردیم چی شد فقط برنامه هسته ای داشتیم که از اونم عقب موندیم ...ادم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه...میگن ترامپ نااهل بوده پس بقیه چی چندتا کشور اروپایی چی اونا هم که مث اب خوردن برجام رو کنار گذاشتن فقط حرفشو میزنن حرف حرف ...اینا قابل اعتماد نیستن گیرم یه توافق شد از کجا معلوم چندسال دیگه یه قلدر دیگه بهم نزندش....فقط باید به خود تکیه کرد همین
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    محسن آرمین الهی که بری رو مین بعد هم بری زیر زمین آخه کسی از تو نظر خواست تو وامثال تو جیره خوار اصلاحطلبان هستی شما وامثال شما بین سالهای ۶۷چقدر انسان بیگناه رو اعدام کردید بدون هیچ دادگاهی و دفاعی از خود بی آنکه خانواده هاشان خبری از جای دفن این عزیزان داشته باشند اونوقت به اینها میگین انقلابی امثال شما باید عین ..................نابود بشین این انقلاب فقط یک رهبر داره اونهم رهبرم سیدعلی ست جانم فدای رهبر
  • مجید مومیوند IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 1
    کاندیدا فقط ظریف به غیر از ظریف دیگری رای نخواهیم داد،صدای فرهنگیان کشور. هیچ کس غیر از ظریف دانش این پست را ندارد.
  • خوشبین IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    هرابرقدرتی یه دوره ای داره فقط وقتی ابرقدرت افول میکنه روسیاهیش روی نوکراشه (اصلاح طلبها)
  • ارسلان IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 2
    بازجویی خشن اونم در جمهوری اسلامی؟!برید توبه کنید.
  • موسی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    نه اصول گرا نه اصلاح طلب ،هیچکدامشون بفکر مردم نیستن
    • آراد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      4 0
      چرا کسی باید به فکر مردم باشه وقتی خودشون به فکر نیستند،انتخاب با عدم انتخاب از روی آگاهی چیزیه که مردم باید بهش فکر کنند ،نادانی عیبه ولی توهم دانستن فاجعه باره،اتفاقی که موقع انتخابات در مورد اکثر مردم پیش میاد
    • مهدی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 1
      اشتباه می کنی... جمع نبند عزیزم
  • آراد IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    فکر کنم این آقا هم جزو چپ های تندرو اول انقلاب هستند که به شلوار لی که مردم می‌پوشیدن تیغ میزدن،به کاپشن چرم هم تیغ میزدن ،زنان رو داخل مینی بوس میکردن وبه زور آرایش اونا رو پاک میکردن و بعضی اعمال متحجرانه دیگر ،که بعد تشکیل بسیج این کارها رو به اونا نسبت دادن،حالا کو تا جوانان بدونند.
  • عباس IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    هر جا اصلاح طلبان امدن و بودن کشور را با چالش مواجه کردن...نمیشه این اقایون اصلاح طلب منزل استراحت کنن و کار سیاسی نکنن...
  • عباس IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 0
    شما واقعا فکر میکنید مردم هنوزم به اصلاح طلب اعتماد دارند ، واقعا نمیدونن که گوش مردم از حرفایشان پر است ، چرا میدونند خودتون رو زدند به...
  • ناشناس IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    خدا ایشاله به هممون عقل بده
  • ناشناس IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 1
    راست میگه از نظر توسعه اقتصادی از منطقه عقب افتادیم
  • ابراهیم IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    دولت حسن روحانی هیچ پیشرفتی که برای کشور نداشت ، حتی کلی پسرفت هم داشت علی برکت الله
  • حسینی US ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 5
    تنها کسی که دراین زمان حساس می تونه کشور را سر وسامان بده فرزند فاضل وباتقوا امام ره خاتمی چهره نام آشنا جهانی است .رییس جمهور باید اخلاقمدار وسیاستمدار ومردمدار وپاک دست وپاک چشم وقانون مند باشد.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      صد در صد موافقم اگر کاسه لیسان واصولگرهای افراطی بزارن
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      اوه اینو دستگیرش کنید از اصحاب فتنه اس بگیریدش تا در نرفته
  • غلامرضا IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    منهم موافقم آینده خوبی رامتصورنیستم اشخاص گروهای نادان کشوررا نابودخواهندکرد.
  • حسن IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    اقا این جماعت همان طلحه و زبیر های زمان هستند که در برابر سمت وپست وپول ودنیا طلبی وتجمل گرایی و کرنش کردند و بخصوص در ۸ سال اخیر که تمام امور را در دست گرفتن چه بلایی سر مردم بیچاره که نیاوردن با همی حرفهای عقب ماندن از دنیا و فریب افکار مردم بخصوص قشر جوان خداوند این جماعت را همانند یا اصلاح کند یا همان سرنوشت طلحه وزبیر را شامل حلشان کند
  • فرشاد IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    اینها چون زندگی بچه هاشون اون ور به خاطر رفاه بچه هاشون هرتصمیمی میگیرند اما گذشت تا ماملت وطن پرست وانقلابی هستیم میدانیم که حنایی اینها رنگ ندارد وخداروشکربرای رهبرمان وسپاه وارتش جان فدایمان هیچ وقت اجازه نمیدهیم دوباره جولان بدهند ماگردنمان دربرابرهیچ اجنبی خم نمیکنیم مافرزندان سلیمانی هستیم
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    آرمین ده ۶۰ اشتباه گرد وبرگشته شما ها که حالا به آرمین توهین میگنید کی میخواهید بدانید که اشتباه گردید
  • ناشناس IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    اصلاح طلب ، اصولگرا ، دیگه تمومه ماجرا
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    از خواندن این مطالب متأسف شدم، اینان چه می کنند، کارمندند، کشاورزند، کاسبند،.... هرچند یکبار، احساسِ مسئولیت می کنند، نظرات شان رااشاعه دهند، گویی هفت سالِ گذشته را لال بوده اند، حالا این باصطلاح، اصلاح طلبها، دنبال طلبهایشان می گردند، غافل از اینکه باید ا صلاحاتی را که لازم بوده،انجام دهید، سپس طلب خود را بیان کنید، دولت حال حاضر از شماست، و باهمهٔ سرمایه تان به میدان آمد، چه کرده، ازهمه بدتر سخنانی است که در پایان دولت به هم می بافند، که خودشان را تبرئه کنند، سال دوم این دولت را بیاد دارید، مرحوم هاشمی گفت:صدای پای برگشتن احمدی نژاد را می شنوم، حتما این سخن بدلیل عملکرد خوب دولت بوده؟!!! ... تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
  • شهبازی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    ... تا ابد به هر چی اصلاح طلبه که ایران را بیچاره کردند
  • محمود IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    به به تروریستهای فیک تیرانا تلاویو ریاض وکردستان عراق نشین چه حمایتی میکنن از همکار سابقشان چقدر هم توهم ایرانیت زدن بازم تو مجازی. بدبخت ها ارباب خوکی کثیفتون داره تجزیه میشه شما امدین ب نوکراش تو ایران روحیه بدید کاش زودتر این هزاروچهارصد میرسید میدیدن م چقدر از سرمایه های عسرایل متنفر شدن. هنوز فک میکنن شش ماه پیشه پیشه تلگرام و مجازی تازه مدشده مردم چندباره گول بخورن.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    یادمه در زمان هاشمی، یک جوانک را فقط به خاطر مارک پرچم آمریکا که روی کلاه داشت گرفتن! راستی درزمان خاتمی تراکتور چند تنی به حیاط خلوت آمریکا صادر میشد؟
  • علی IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    خواسته انگلستان ک ما مردم دو دسته و چند دسته بشیم ب جای اتحاد ب جان هم بیفتیم و خودمون مملکت نابود کنیم بدون نیاز ب جنگ از داخل منهدم بشیم ب جای بحث های تفرقه افکن ما همه ایرانی هستیم و مسلمان پس ب سید علی خامنه ای اعتماد کنیم تا مثل خوارج صدر اسلام باز اشتباه نکنیم
  • شیرعلی بیک IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    تحلیل نوشته بی نام ونشان که به آرمین واصلاح طلبان حمله می کند واز یک سری کلمات استفاده می کند که در طول ۴۲ سال بعد از انقلاب کشور دست غیر انقلابی بود والان انقلابی ها می خواهند بیایند تا الان کجا بوده اند؟چه کارنامه ای دارند.؟ چه تحلیل خنده داری؟خرد جمعی راگیر اورده اند؟؟؟
  • احمد GB ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    احمدی نژاد اصولگرا نبود،
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    کسی که به مذاکره علاقه داشت چه دو سر برد چه با اقتدار بهش نیاید رای داد، خسته شدیم از این غربگداها
  • علی IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    خدایا کشور ما رو از سر این دولت طلبان ساده لوح نجات بده
  • خالد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    بازجویان دیروز نامردای امروز
  • DE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    مشرق باز این ها رو چاپ کردی .اول صبح حالمونو خراب کردی...
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام فراموش نکنید که برجام توافق خوبی بود اگر ...
  • M DE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    دوستان و هم وطنان تو رو به اون خدایی که می پرستید یک کم تحقیق کنید ببینید این ۸ سال چه بلا هایی سر مردم آوردند اصلاحات تو رو خدا ببینید دسمنتون کجا رو داره میزنه اونجا جبهه خودیه آمریکا و صهیونیست با ««اقتدار کشور ایران»» مشکل دارند حالا ببینید کیا رو دارن حمایت میکنند؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس