کد خبر 1167470
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
فانتزی پامپئو رویترز ضدایرانی را هم مجاب نکرد!

خبرگزاری انگلیسی رویترز نوشت پامپئو درحالی این ادعاها علیه ایران را مطرح کرد که مدرک (دلیل موجه) قابل توجهی برای سخنان خود ارائه نکرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز با مواضع آشکار ضدایرانی که گهگاه به مرکز عملیات روانی علیه ایران تبدیل می‌شود هم، سخنرانی پامپئو درباره تبدیل شدن ایران به خانه جدید مسئولان القاعده را جدی نگرفت.

این خبرگزاری انگلیسی نوشت که پامپئو درحالی این ادعاها علیه ایران را مطرح کرد که مدرک (دلیل موجه) قابل توجهی برای سخنان خود ارائه نکرد.

وزیر خارجه آمریکا که مقامات ارشد این کشور در مناظرات سیاسی به تاسیس و حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله داعش اعتراف دارند مدعی شده بود که ایران به خانه جدید القاعده تبدیل شده است؛ ادعایی که حتی رسانه‌های ضدایرانی را هم مجاب نکرده است.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه آمریکا که ایران را به ارتباط با القاعده و پناه دادن به سرکردگان آن متهم کرده است، تأکید کرد که تروریست‌هایی که حادثه 11 سپتامبر را رقم زدند، از سرزمین‌های محبوب آمریکا در منطقه آمده بودند.

وی افزود: «هیچ‌کس [با این دروغ‌ها] فریب نمی‌خورد. همه تروریست‌هایی که 11 سپتامبر را رقم زدند، از مقاصد [سرزمین‌های] محبوب مایک پامپئو در خاورمیانه آمده بودند. هیچ‌یک از آنها از ایران نبودند.»

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز سه‌شنبه شب اعلام کرد که اظهارات واهی وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ارتباط ایران با القاعده ناشی از درماندگی دولت ترامپ و شکست سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران است.

علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت این اتهام‌ها تنها این واقعیت را تقویت می‌کند که دولت ترامپ با ناامیدی به سیاست شکست خورده ضد ایرانی ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 2
    حرف مفت نزن
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    2 0
    بالاخره پمپ حماقت هم به زباله دان تاریخ میپیوندد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس