وضعیت مصدومیت کاپیتان پرسپولیس برای دیدار با فولاد

پس از پایان دربی کارشناسی نبود که از زیبایی و شیرینی جدال دو تیم مطرح پایتخت حرف نزند و لب به تحسین بازیکنان دو تیم به ویژه چهره های جوان شان باز نکند.

سرویس ورزش مشرق – دربی ۹۴ ویژگی های زیادی نسبت به همه دربی های پیش از آن داشت. دربی ۹۴ یک فوتبال شیک، هجومی، پر از صحنه های حساس و موقعیت سازی های دو تیم روی دروازه ها و البته حاوی رد و بدل شدن ۴ گل بود. در دربی های نزدیک به ۹۴ هم نتایج ۲-۲ داشتیم ولی در پایان دربی بازیکنان دو تیم در میکسدزون استادیوم رو به دوربین خبرنگاران از کری خوانی های معمول درباره بازیکنان حریف حرف می زدند. یکی از تقلید شادی گل شیخ دیاباته توسط علی علیپور انتقاد می کرد و دیگری از درگیری های درون میدان و حرف‌هایی که درگوش هم رد و بدل کرده اند گله داشت.

سرمربیان تیم ها به مسایل فنی و اشتباهات داوری می پرداختند و مدیران دو باشگاه در مواجهه با خبرنگاران از دربی و نتیجه اش حرف می زدند! ولی این بار اتفاقات پس از دربی بیش از هر چیز مدیریت هر دو باشگاه را نشانه رفته بود. مدیریتی که مسعود سلطانی فر با گروهی از دوستان گرمابه و گلستان آن را هدایت می کنند. مشکلاتی عدیده که در این سال‌ها از ایرج عرب‌ها به مهدی رسول پناه ها و جعفر سمیعی ها دست به دست شده است. از امیرحسین فتحی ها به احمد سعادتمندها و احمد مددی ها به ارث رسیده است. مدیری که به گفته صریح رییس هیأت مدیره استقلال(اسماعیلی خلیل زاده) هیچ اختیاری از خود ندارد و حتی یک حکم خشک خالی هم نمی تواند صادر کند.

در باشگاه پرسپولیس هم ماجرا از همین قرار است. فشاری که روی کادر فنی تیم پرسپولیس وجود دارد تا جایی بود که یحیی گل محمدی که بین مربیان لیگ برتری جزو آرام ترین ها و کم حرف ترین ها بود در حین پخش زنده تلویزیونی طاقتش تمام شد و با اسم بردن از مهدی رسول پناه او را مدیرعامل برکنار شده، ولی رییسی خطاب کرد که در هیأت مدیره باشگاه بیخ ریش همه چسبیده و دست از پرسپولیس نمی کشد.

یحیی گل محمدی با بیان این جمله مستقیما مسعود سلطانی فر را نشانه رفت و ایراد اصلی اش را به رییس مجمع باشگاه پرسپولیس گرفت که به رغم آبروریزی های ابتدای فصل پس از انتشار ویدیویی که رسول پناه در آن با الفاظ رکیک درباره سرمربی پرسپولیس حرف زده و اتهاماتی را به او نسبت داد، همچنان این فرد رییس هیأت مدیره باشگاهش است و بسته به اختلافی که از آن دوران با او(یحیی) داشته چوب لای چرخ پرسپولیس می گذارد!

سئوالی که مطرح می شود این است که آیا باشگاهی با خاستگاه بیش از ۳۰، ۴۰ میلیون نفری در کشور محلی برای تسویه حساب های شخصی است؟ باشگاهی که با یک شکست تیم بزرگسالانش در فینال لیگ قهرمانان عده ای راهی بیمارستان و تعدادی به سینه قبرستان می روند محل تسویه حساب های اینچنینی است؟

این مشکل تنها در باشگاه پرسپولیس نیست و امروز در باشگاه استقلال هم شاهد نمایش های هرازگاهی ارادی هستیم که به پشتوانه جیب پرپول شان هر کاری حتی زشت و زننده که دلشان بخواهد را انجام داده و موجب سرشکستگی باشگاه و از آن مهمتر ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار استقلال می شوند.

همین یک ماه پیش (۲۳ آذر ماه سال جاری) بود که مهدی عبدیان ساعتی پیش از مصاف استقلال و شهرخودرو با کادویی آبی رنگ به هتل محل اقامت تیم میزبان رفت و با اتوبوس تیم شهرخودرو وارد ورزشگاه شد! اقدامی که از هر نظر غلط و غیرممکن به نظر می رسید ولی همین فرد با خونسردی تمام و کمال به رسانه ها پاسخ داد که دوست داشته به اردوی تیم میزبان برود و به واسطه علاقه و دوستی اش با مهدی رحمتی با اتوبوس آنها به استادیوم بیاید!

همین فرد که جایگاه ورزشی در باشگاه استقلال نداشته و سابقه مدیریتی اش به یک سال هم نمی رسد چند روز پیش از دربی علیه ابراهیم شکوری هجمه براه انداخته و با ادبیاتی دور از شأن عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در فضای اینستاگرام (که امروزه به محلی برای سرگرمی نوجوانان تبدیل شده) به جدل لفظی با یکی از پیشکسوتان و مدیران تیم رقیب می پردازد!

عضو هیئت مدیره استقلال که ادعای استقلالی بودن هم دارد با کری خوانی های سطح پایینش از برد ۰-۳ استقلال در دربی حرف زده و بار روانی زیادی روی شاگردان محمود فکری ایجاد می کند و پس از تساوی استقلال در شرایطی که بازی ۱-۲ عقب افتاده را با تلاش فوق العاده شان به ۲-۲ تبدیل کرده اند ایراد فنی می گیرد و نتیجه را غیرقابل قبول می داند!

مسعود سلطانی فر باید پاسخ این سئوالات و علت انتخاب این مدیران را بدهد! وزیر دولت دوازدهم که در این سالها به شکل علنی کمر به نابودی این دو باشگاه بسته و هرازگاهی یکی از رفقایش را برای مدیریت در این دو مجموعه انتخاب می کند یکبار برای همیشه باید توضیح بدهد چه اتفاقی در این دو تیم رخ داده که بازیکنان استقلال پس از دربی حمله گروهی شان به هیأت مدیره را تدارک می بینند و سرمربی پرسپولیس در نشست خبری به جای پرداختن به چون و چرای گل خوردن تیمش از استقلال، با صدای بلند از حضور برخی افراد در هیأت مدیره انتقاد می کند!

همه این چراها و سئوالات در حالی مطرح می شوند که دربی ۹۴ بی حاشیه، بدون دعوا و جار و جنجال و حتی یکبار یقه گیری بازیکنان با هم برگزار شده و دو تیم جز به فوتبال، به هیچ موضوعی غیر از آن توجه نکردند! دربی که مهدی عبدی و مهدی قایدی به عنوان دو جوان آینده دار فوتبال ایران را به جامعه ورزش معرفی کرد و نمایشی از تکنیک ناب ایرانی را به نمایش گذاشت ولی به رغم رضایت طرفداران هر دو تیم حواشی و مصاحبه های پس از بازی کام هواداران دو تیم را تلخ کرد!

مسعود سلطانی فر چه فکری کرده که به عنوان وزیر ورزش و جوانان مدیریت دو باشگاه استقلال را به افرادی سپرده که کاری جز ضربه زدن به دو تیم محبوب ایران ندارند! نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم به ویژه کمیسیون ورزش تا چه زمانی قصد دارند با مماشات کردن از این همه اشتباه، رفیق بازی و وقت کشی، برای تصحیح و ترمیم مدیریت دو باشگاه سرخابی پایتخت چشم پوشی کنند؟ نمایندگان مردم این همه فریاد از دل این دو باشگاه را نمی شنوند؟ بس نیست؟ صدای هواداران دو تیم را نشنیدید که در روزهای پایانی تابستان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند؟ فریاد وا اسفای این جماعت چه روزی باید به درون مجلس برسد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    12 30
    کیسسسسسسسسسسه گشاااااااااااااااااااااااااااااااااد تهراااااااااااااااااااااااااااااااان
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      2 1
      دارن یحیی رو بیرون میکنن... کجایین!
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      5 7
      لنگی بودن جرم نیست بیماریست
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      6 5
      الان ۵،۶ ساله که این بلاها را سر استقلال و بقیه تیمها می اوردن و کسی حرفی نمی زد یک امسال به دلیل کم شدن بودجه، پرسپولیس به مشکل خورد زمین و زمان رو به هم دوختید!!!
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      3 1
      ظاهرا جای اون لایی دوبله هنوز درد میکنه
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      1 1
      یحیی چیپ محمدی عادت داره روزی سه چهار بار استعفا میده. حرف مدیر عامل خود لنگه در ضمن دلال هم هست
  • عبوس IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    14 23
    تیتر نزن که کمر به نابودی پرسپولیس و استقلال بستن ،آبیها که وضعشون خوبه هم چند تا سرمایه دار دارند هم وزیر ورزش به دادشون رسیده قدمزه نتونستن بشار رو نگهدارند ولی آبیها دیاباته را نگه داشتم که ۳،۴ برابر قیمت بشار را داشت اگهوعبدبان ازگل ولگرد بازار ،زر، زده به پرسپولیس چه ربطی داره
    • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      11 3
      عبوس جان این حالی که شما داری رو استقلال چند ساله داره هرسال هم مربی عوض کرده هم کلی بازیکن امسال اولین ساله که بعد چهارپنج سال اکثر بازیکناش رو نگه داشته شما اون چهارپنج سال قبل رو هم ببین. مقایست هم خنده داره چون دیاباته فصل دومشه که هست ولی بشار چهارساله داره تمدید میکنه. میخوای مقایسه کنی دیاباته رو با جونیور مقایسه کن که هردو هم قیمت بودن ولی این کجا و اون کجا. اتفاقا بابا مسعود با ایجاد ثبات در تیم پیروزی نشون داد که کدوم طرفیه
    • خسته از تبعیض IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      5 3
      خیلی رو دارید شما لنگیا
  • جواد IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    21 3
    فوتبال و این حرفها برای مردم که از فشار تورم و گرونی کمرشان خم شده، نون و آب نمی شه یک فکر اساسی برای زندگی مردم بکنید و تو حاشیه نرید
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      7 0
      حرف شما درست اما این وسط برا ورزش پول هزینه میشه ولی متاسفانه سودجوها ازش استفاده میکنن ودلالها به جیب میزنن که باس جلوش گرفته شه، برا همین مردم
  • محمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    10 4
    تو رو خدا از مربیان جوان وطنی حمایت کنید. تا کی باید چوب مدیران نالایق دولتی و خسارت میلیاردی مربیان خارجی بی کیفیت رو بخوریم؟!!!
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      2 0
      کمر به نابودی استقلال بستن ولی همه جوره دارن لنگو میکشن بالا هوچی گری هم حدی داره
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    29 12
    مدیران وزیر فقط کمر به نابودی استقلال بسته اند نه پرسپولیس
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 2
      نه بابا ینی رسول پنا واس شماس؟!!
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      4 0
      رسول پناه بهترین مدیر عامل تاریخ لنگ بود لنگو برد تا فینال اسیا و لنگ تونست تاریخ سازی کنه و برای اولین بار طی 57 سال یه گل تو فینال اسیا بزنه. همچنین پته مربی دلال این تیمو به زیبایی ریخت رو اب
  • حسین IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 11
    تو لایق سلام نیستی چون دروغ گو هستی خجالت نمی کشی به این دو تیم حکومتی می گوئی که هرکدام 30الی 40 میلیون هوادار دارد این و بدان که فقط تراکتور در اسیا هوادارانش از تعداد هواداران تمامی تیمها زیاد بود یکطرف تراکتور با 51 درصدبود و هشت تیم محبوب اسیا یکطرف دردانه عزیز شما نیز در مقابل تراکتور سر فرود اورد دروغ بس است
    • احمد532 IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      5 0
      اصل تراکتور بر دروغ بسته شده وتقلب -رای فیک ارزششو نشون میده شما از منچستر هم جلوترید امن شاالله که برگردید سر جای اصلیتون -همه اش از بی ارزش بودن جام فلزی می گفتید ولی در اوج کرونا با جام بیارزش حذفی تمام شهرهای آذربایجان رو با اون مدیر بی شعورتون دور افتخار زدید
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 3
      توهم نزن آقا منظور afc. در آسیا بوده نه در ایران که شامل کشورهای ترکمنستان واذربایجان. وترکیه. وغیره میشه که رو حساب تعصب ترکی به این تیم رای دادند. اما در ایران وجدانا پرسپولیس اوله.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 0
      درجواب این عزیزبایدبگم که اگه تراکتور بیشترازپرسپولیس رای آوردبخاطر این بود که استقلالی ها به تراکتور رای دادن وگرنه تراکتورفقط درتبریزطرفدارداره ولی پرسپولیس درتمام دنیا طرفدارداره
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    4 0
    از سفره مردم بی بضاعت.میزنند میدن به چهارتا آدم مشنگ به عنوان وزیر ومدیر وهیات مدیره و... قدیما سر گردنه می ایسادن الان سر پست وزارت میگی نه برو خونه وزندگیشون رو ببین
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      1 0
      درسته!
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    9 5
    از صحبت های لو رفته رسول پناه مگه واضح تر داریم. اگه کل تیم های دیگه متوهم و بهانه جو باشن حرف های رسول پناه رو نمیشه توجیه کرد. واقعا نمک نشناسی و زیاده خواهیه که 5 سال از یک تیم حمایت های همه جانبه بشه و بعدش یحیی اینجور بیاد موضع بگیره. فصل قبل یحیی اکثر بازی هاشو یک هیچ اونم با پنالتی های لحظه آخری برد، اگه امثال رسول پناه به عنوان بازوی سلطانی فر نبودن این نتایج حاصل میشد! چطور اونموقع که 7 تا از ستاره های لیگ رو براتون تو یه روز گرفت و تیم رو با هواپیمای چارتر و بدون ویزا فرستاد قطر مدیر خوبی بود و یا زمانی که آزادانه تو فینال اسپک میزدید و داوره هم به طرز خارق العاده ای از کنارش میگذشت بد نبود حالا داور وار رو یادشون رفته بود ولی بقیه رو که براتون به خط کرده بودن!
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      1 3
      حمایت همه جانبه ینی چی؟ یه بار برا همیشه بگین مام بفمیم! کِی، کجا،کی، چقد؟به کی؟ چطور؟ مگه میشه 5 سال فسادی باشه وهیچ رد ونشون وحتی نمود واضحی نداشته باشه؟! مستند جناب ...
  • خسته از تبعیض IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    9 1
    جالبه که پرسپولیسیها هم جلو افتادن بابا حمایت همه جانبه 5 ساله بابا مسعود از شما صدای همه را در آورده، بعدش با 2 بازی اومدین تو صف شاکیا؟ خیلی رو دارین، کجای دنیا سرمربی یک تیم باشگاهی به خودش اجازه میده که وزیر ورزش کشورو تهدید کنه؟ آن هم در برنامه زنده تلوزیونی بدعت بدی که دودش به چشم همه میره کل اعتبار و سلامت فوتبال ایرانو تو این چند سال زی سوال بردین
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      2 2
      بله حمایتی که معنیش رسول پناهه همه دیدن جم کن بساط ننه من غریبم الکی تو دیگه هر کی عقل سالمی داشته باشه میفهمه... حمایت آخریش برا رفتن بشار بود دیگه نه!
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    6 2
    وزیر با پرسپولیس که کاری نداره تازه هواشونم داره! من واسه همین استقلالی شدم که احساس شرم نکنم.شاباش شاباش شاباش...
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      1 3
      فقط میخای باشی! باش دیگه نمیخاد زحمت هواداری بخودت بدی!
  • ممم IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 1
    استقلال از سال 75 به بعد به ا... تبدیل شده خواهشن در باشگاه روزودتر گل بگیرید ومنحل کنید تا آبرو بزرگانی همچون شاهین وشاهرخ وحجازی و.... را بیشتر نبردید
  • آرش IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    3 2
    خواهشا با این متنها پرسپولیسو تو صف شاکی ها قرار ندین! مردم شعور دارند و همه چیو میفهمند اینا 5 ساله هر کاری خواستند با فوتبال این مملکت کردند، حتی پشت تیم ملی را خالی کردن و کیروشو فراری دادند. کار بجایی رسیده بود که بازیهای تیم لنگو به عنوان بازی ملی جا می زدند، کدوم بازی را سراغ دارید که وزیر شخصا بره استادیوم تیم با حمایت وزیر و پرواز چارتر بدون ویزا بره مسابقات بعد یه تیم دیگه 9 نفره بدون صاحاب بره مسابقات آسیایی. حالا بعد اینهمه گندبازی جلو هم افتادن خدا را شکر که جواب کاراتونو تو فینال دیدین چوب خدا صدا ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 1
    آقای وزیر ! چرا نصف بودجه کل کشور در سال آینده رو به دو تیم استقلال و پیروزی اختصاص ندادین تا نشون بدین کمر به نابودی این دو تیم نبستین !
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    4 1
    یادتونه تو سوباسا توپ 10 دقیقه همین جوری رو تور بود دقیقا توپی که قائدی هم زد همین جوری رو تور بودیعنی من فیلم رو دوباره دیدم اینطوری تو ذهنم نقش بست مهدی میگفت حامد بگیر که اومد حامدلک هم گفت عمرا اگه گل بزنی جلال گفت ولش کن بذار بزنه من گرفتمش هفت هشت نفر پرسپولیسی هم تو محوطه بودن سمت راست، یکیشون میگفت دو سه ثانیه تحمل کنید بردیم اون یکی میگفت سدی که ما درست کردیم عمرا بتونه ازش تونل بسازه یکی میگفت دیاباته کوش چرا نمیبینمش وهمچنان پای مهدی قائدی بالا بود مثل سوباسا وضربه رو نزده بود یکدفعه خواست ضربه رو بزنه سه نفر افتادن مهدی هم ضربه رو نزد وبهشون فرصت داد پا شن وقتی پاشدن گفت حامد آماده ای گفت آره بزن اونم گفت پس خودتونن خواستید ضربه رو زد لایی ها بود که باز میشد جلال گفت ولش کنید بذارید بیاد من میگیرمش وقتی خواست بگیرش (فوقع ما وقع افتاد آنچه باید می افتاد)اینو از خاطرات تارو برداشتم
  • محمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    با سلام.تنها راه بیرون رفتن از این مشکلات خصوصی سازی این دو باشگاه است.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    این گل محمدی خیلی زرنگه دست پیش میگیره توجام حذفی که از فرهاد باخت میگفت میخواند به استقلال جام بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس