کد خبر 1167333
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
هجمه بی‌سابقه شهرک سازی صهیونیست‌ها در سال ۲۰۲۰

وزارت خارجه مصر امروز در بیانیه‌ای موافقت رژیم صهیونیستی با احداث ۸۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را محکوم و آن را نقض قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

به گزارش مشرق، «احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت ۸۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، آن را اقدامی تنش‌آمیزی خواند که به تضعیف فرصت‌های تحقق راه‌حل دولتی می‌انجامد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، حافظ با اشاره به تلاش‌های طرف‌های مختلف بین‌المللی برای احیای مذاکرات سازش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی گفت که این اقدامات پیآمدهای منفی بر امنیت منطقه و ثبات آن خواهد داشت.

کابینه رژیم صهیونیستی در حالی با احداث ۸۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری موافقت کرده که طبق گزارش‌های موجود شهرک‌سازی این رژیم در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا شدت یافته است.

اخیرا وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که یهودی‌سازی قدس و تلاش برای از بین بردن هویت عربی-فلسطینی آن در چهار سال اخیر در سایه حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی بشدت افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است که کابینه رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» به طور عمدی اجرای ده‌ها پروژه شهرک‌سازی در اطراف فلسطین و تکمیل طرح جداسازی بخش شرقی قدس از بخش غربی آن از یک سو و اجرای پروژه احداث جاده‌های بزرگ مواصلاتی برای شهرک‌های صهیونیستی را تصویب کرد که بر اساس آن قدس به محله‌های فلسطینی مجزا از هم با پراکندگی شهرک‌های صهیونیستی تبدیل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس