کد خبر 1167023
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
تلاش عربستان برای ورود نیروهای منصور هادی به عدن

عربستان بر شورای انتقالی جنوب یمن برای ورود نیروهای تیپ یکم گارد ریاست جمهوری وابسته به منصور هادی رییس جمهوری مستعفی این کشور به شهر عدن فشار می آورد.

به گزارش مشرق، منابع نظامی گفتند که عربستان به نیروهای تیپ یکم اعلام کرده که برای انتقال از شقره در استان ابین به کاخ المعاشیق (محل استقرار دولت منصور هادی) در عدن آماده باشند.

این منابع خاطر نشان کردند که برخی فرماندهان نظامی وابسته به شورای انتقالی جنوب همچنان مخالف ورود هرگونه نیرویی به شهر عدن هستند.

انفجار مهیبی ۱۰ دی در محوطه فرودگاه بین المللی عدن در جنوب یمن همزمان با ورود اعضای جدید کابینه «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به این فرودگاه روی داد که بر اثر آن ۲۶ تن کشته و ده ها تن زخمی شدند.

مقام های دولت یمنی وابسته به ریاض به ریاست عبد ربه منصور هادی مدعی دست داشتن جنبش انصارالله یمن در انفجار فرودگاه عدن شدند.اما انصارالله هرگونه دست داشتن در این انفجار را رد کرد و آن را به "مزدوران عربستان و امارات"نسبت داد.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

نیروهای شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات کنترل شهرهای زنگبار و جعار در استان أبین را در اختیار دارند و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن مورد حمایت عربستان از شمال مأرب تا جنوب أبین را در کنترل خود دارند. 

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از پنج سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس