کد خبر 1166903
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
مرکل: صادرات تسلیحات به ترکیه را با ناتو به بحث می‌گذاریم

صدر اعظم آلمان تصمیم مسدود کردن حساب‌های کاربری رئیس جمهور آمریکا از سوی مدیران شبکه‌های اجتماعی را مسئله ساز دانست و گفت چنین تصمیماتی باید از سوی قانون‌گذاران گرفته شود.

به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز دوشنبه گفت، مسدود شدن حساب‌های کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی اقدامی مسئله‌ساز است.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، سخنگوی مرکل به نقل از او گفت: «حق اساسی آزادی عقیده یک حق اساسی دارای اهمیت بنیادین است و این حق اساسی می‌تواند از طریق قانون و در چارچوب تعریف شده در قانون‌گذاری و نه بر اساس تصمیم مدیریت بسترهای رسانه‌های اجتماعی، مورد مداخله قرار گیرد».

سخنگوی مرکل افزود: «از این نقطه‌نظر، صدراعظم بسته شدن حساب‌های رئیس جمهور آمریکا به طور دائمی را مسئله‌ساز می‌داند».

وی با این حال گفت، دروغ‌گویی و تحریک به خشونت نیز بسیار مسئله‌ساز است اما رسیدگی به آن باید از طریق ایجاد چارچوب قانونی انجام شود.

سخنگوی مرکل در ادامه گفت، ممانعت کامل از بیان دیدگاه‌ها از طریق توقف حساب‌های افراد در شبکه‌های اجتماعی گامی بسیار افراطی است اما قرار دادن برچسب ادعای نادرست بر روی برخی پیام‌ها اقدام سنجیده‌ای است.

مرکل در نشست روز پنجشنبه با محافظه‌کاران آلمان گفته بود: «همه ما دیروز تصاویر ناراحت کننده حمله به کنگره آمریکا را دیدیم و این تصاویر مرا خشمگین و ناراحت کرد. بابت اینکه رئیس جمهور ترامپ ماه نوامبر و دیروز شکست خود را نپذیرفت، تأسف می‌خورم».

مرکل در ادامه، صدها نفر از حامیان ترامپ که به ساختمان کنگره هجوم بردند «مهاجم و شورشی» توصیف کرد و گفت، اطمینان دارد تحلیف بایدن دو هفته دیگر (۲۰ ژانویه) انجام خواهد شد.

علاوه بر مرکل «الکسی ناوالنی» از مخالفان دولت روسیه نیز درباره حذف حساب ترامپ در توئیتر، این اقدام را «بر اساس احساسات و اولویت‌های سیاسی فردی» توصیف کرد و گفت: «معتقدم که تحریم ترامپ از سوی توئیتر، سانسوری غیر قابل قبول است».

چهارشنبه هفته گذشته همزمان با برگزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در پی این حادثه، برخی شبکه‌های اجتماعی و دیگر بسترهای موجود در فضای مجازی از جمله توئیتر، به این دلیل که ترامپ هواداران خود را به ایجاد خشونت دعوت کرده، حساب‌های کاربری او را محدود یا مسدود کرده‌اند.

 توئیتر همچنین حساب کاربری «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ، «سیدنی پاول» وکیل سابق ترامپ و «ران واتکین» مدیر یک رسانه راست افراطی را به طور دائم مسدود کرده است.

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بعد از حمله هواداران ترامپ به کنگره، با اشاره به نقش او در تحریک این حمله روند استیضاح وی را آغاز کرده‌اند این در حالی است که دوران ریاست جمهوری ترامپ قرار است اول بهمن با برگزاری مراسم تحلیف بایدن به اتمام برسد.  

همزمان با تشدید تلاش‌های دموکرات‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ به دنبال حمله هواداران او به کنگره، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور برای برکناری ترامپ شدت گرفته است. دموکرات‌ها از «مایک پنس» معاون ترامپ خواسته‌اند با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور را برکنار کند.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از یک منبع نزدیک به نفر دوم دولت این کشور گزارش داده است، بین اعضای تیم مایک پنس این نگرانی وجود دارد که توسل به متمم ۲۵ یا حتی آغاز فرایند استیضاح ریسک‌هایی داشته باشد چرا که این احتمال وجود دارد ترامپ با انجام یک اقدام عجولانه کشور را در معرض خطر قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس