کد خبر 1166554
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
واکسن کرونا نمایه واکسن نمایه

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد راهکارهای وزارت بهداشت و دولت برای واکسیناسیون مردم علیه کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری، در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور گفت: اظهارات رهبری در این رابطه فصل الخطاب است و همه موظف به اجرای آن هستند.

بیشتر بخوانید:

مبتلایان جهانی کرونا از ۹۰ میلیون نفر عبور کرد

وی با بیان اینکه ما هیچ وقت به کشورهای اروپایی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه اعتماد نداشتیم و نداریم، افزود: این کشورها دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و بیش از یک قرن به ایران و ایرانی خیانت کردند.

شهریاری ادامه داد: این کشورها از هر آنچه که در توان داشتند استفاده کردند اما نتوانستند جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورند بنابراین این خطر وجود دارد که توسط برخی داروها و واکسن‌ها بخواهند مردم ما را دچار آسیب‌هایی کنند که غیرقابل بازگشت باشد.

بیشتر بخوانید:

استکبار؛ تحریم‌کننده دیروز و فروشنده امروز واکسن

وی یادآور شد: واکسن کرونا از جمله واکسن‌هایی است که جمعیت زیادی مانند افراد جوان، نخبگان و کودکان به آن نیاز پیدا خواهند کرد. بنابراین حساسیت زیادی در این رابطه وجود دارد؛ کشور فرانسه سابقه خون‌های آلوده را دارد و با صادرات خون‌های آلوده افراد بیگناه زیادی را مبتلا به ایدز کرد که تعدادی از آنها هم فوت شدند و تعدادی هم زندگی سختی را می‌گذرانند اما متأسفانه حتی حاضر به پرداخت غرامت نشد.

شهریاری افزود: رهبر معظم انقلاب در این مقطع حساس کنونی عالمانه و آگاهانه دستور ممنوعیت واردات واکسن کرونا از کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا را صادر کردند و باید در این رابطه نهایت اهتمام خود را برای تقویت تولید واکسن به کار ببریم و به تولید داخل تکیه کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و دولت می‌توانند واکسن مورد نیاز برای برخی گروه‌ها را تا زمانی که واکسن داخلی به تولید انبوه برسد و ممکن است که این مهم تا اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ طول بکشد از کشورهای شرق آسیا مانند چین، روسیه و کوبا تأمین و وارد کنند البته وزارت بهداشت هم باید تمامی نظارت‌های لازم را داشته باشد و مسئولان باید این موضوع را پیگیری و در این راستا گام بردارند و حرکت کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس